Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 552 53 54 55 56122 123 124 125 126
StoRBa
17.06.2009 13:50:57

Antroid: Oon päätymässä tässä Firepod 2626:een, Pro Tools M-powered 8:iin ja Macbook Pro:hon. Onko jollain jotain kritiikkiä tosta setistä tai parempaa ehdotusta?

Meinaatko Profire 2626? Nimittäin tuo M-Powered tukee vain M-Audion rautaa.
Onko tuo... Super Guss Cola??
Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa.
Antroid
17.06.2009 15:14:58
StoRBa: Meinaatko Profire 2626? Nimittäin tuo M-Powered tukee vain M-Audion rautaa.

Hop, sitäpä juuri. :P
karkki
18.06.2009 19:34:15

Onko Macille olemassa hyvää ilmaista audioeditoria, jossa olisi vst-tuki?
Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki
HTMono
18.06.2009 20:59:33
karkki: Onko Macille olemassa hyvää ilmaista audioeditoria, jossa olisi vst-tuki?

Ilmaisesta en tiedä mutta Reaperin mac-versio alkaa olla nykyisin jo hyvä vaihtoehto Logicille ja protarille.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
karkki
19.06.2009 15:12:22

heikkimononen: Ilmaisesta en tiedä mutta Reaperin mac-versio alkaa olla nykyisin jo hyvä vaihtoehto Logicille ja protarille.

Voi olla hyväkin, mutta audioeditorihan se ei ole vaan sekvenseri. Hakusessa olisi siis softa jossa wavia tai aiffia muokataan ja jossa voisi käyttää vst-plugareita. Siis esimerkiksi Protools-tuostosten masterointiin sopiva kalu olisi tarpeen.

Audacity on melkein sopiva, mutta sen vst-tuki on kurja. Plugarit joko eivät toimi lainkaan tai sitten niitä käsitellään plugareiden oman interfacen sijasta Audacityn ikkunoissa.

Pc:lle ehdin äsken löytää mainion, Wavosaur-nimeltään. Tekisi juuri mitä pitääkin, mutta Mac-versiota ei ole :-(
arppah8
19.06.2009 16:47:30 (muokattu 19.06.2009 16:48:10)

karkki: Voi olla hyväkin, mutta audioeditorihan se ei ole vaan sekvenseri.

Öh... ai mitä? Nimenomaan audioeditorihan Reaper on.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Snapo
20.06.2009 03:55:29 (muokattu 20.06.2009 04:00:38)
ei mitään.
Economy on köyhille.
karkki
20.06.2009 10:43:37

arppah8: Öh... ai mitä? Nimenomaan audioeditorihan Reaper on.

Ihan totta? Minulla on siten ollut siitä ihan väärä käsitys, olen luullut sitä sonareiden, logicien ja protoolsien tapaiseksi studiosoftaksi - ja siis aivan turhan järeäksi työkaluksi yksittäisen audioraidan muokkaamiseen. Sellaiselta se screenshottien perusteella minun silmissäni näyttääkin, mutta sen läheisempää tuntumaan minulla ei Reaperiin ole.

Pahoittelen erhettäni.
Kainz
20.06.2009 22:45:35 (muokattu 20.06.2009 22:47:20)
Ei kyllä sä oikeessa olet, Reaper on nimen omaan sekvensserisofta.

Reaperista puuttuvat mm. sample tason audioeditori (destructive), tarpeeksi järeät analysointityökalut, CD/DVD standardit, virheentarkistukset jne jne.

Tosin.. jos Audacity sinulle riittää riittänee Reaperkin. En tähän hätään keksi juuri mitään (muutamaa olematonta seikkaa lukuunottamatta) mitä Audacityllä voi tehdä mihin Reaper ei kykenisi. Nuo em. ominaisuudet nimittäin puuttuvat lähes tyystin myös Audacitystä.
karkki
21.06.2009 13:59:04

Löysin sellaisen ilmaissoftan kuin Wavelab. Useassa yhteydessä sanotaan sen tukevan vst-plugareita, mutta en ihan äkkiä keksinyt, kuinka sen saa ne omakseen ottaamaan. Muuten näyttäisi olevan koko lailla sellainen palikka, jota kaipailin.
arppah8
21.06.2009 15:53:22

Kainz: Ei kyllä sä oikeessa olet, Reaper on nimen omaan sekvensserisofta.

Ahaa. Mulla on sitten käsitteet sekaisin. Sori.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Cathi777
22.06.2009 10:32:03

karkki: Onko Macille olemassa hyvää ilmaista audioeditoria, jossa olisi vst-tuki?

Koneen mukanahan tulee ilmainen Garageband, jolla pääsee kyllä todella pitkälle. Sitten, kun siinä tarpeet loppuu niin onkin aikaa jo siirtyä maksullisten softien puolelle.
Only pop music can break my heart...
samulirask
22.06.2009 10:52:33 (muokattu 22.06.2009 10:57:21)

Cathi777: Koneen mukanahan tulee ilmainen Garageband, jolla pääsee kyllä todella pitkälle. Sitten, kun siinä tarpeet loppuu niin onkin aikaa jo siirtyä maksullisten softien puolelle.

Joo, on tullut todettua tuo GB:n hyvyys. Siirryin Macin käyttäjäksi muutama viikko sitten ja jouduin luopumaan Sonarista. GB on kuitenkin osoittautunut varsin käteväksi softaksi, jossa nappuloiden määrän korvaa käytön helppous, ja se, että kohtuulliset soundit löytyvät hikeä vuodattamatta. Hyvä työkalu tuo on tuntunut olevan nimenomaan biisin rakenteluun.

Mutta VST-tukeahan GB:ssä ei nimenomaan ole? AU:tahan se kyllä näyttää tukevan. Muuten hyvä, mutta ainakin ilmaisia VST-plugareita vain löytyisi aika paljon enemmän kuin AU-sellaisia. (Tämä kirjoitus taisi mennä kyllä jo jonkinlaisen matkan päähän alkuperäisen kysyjän aiheesta, joka oli tämä: "karkki: Hakusessa olisi siis softa jossa wavia tai aiffia muokataan ja jossa voisi käyttää vst-plugareita. Siis esimerkiksi Protools-tuostosten masterointiin sopiva kalu olisi tarpeen." Kunhan nyt tuli sauma kehaista Garagebandia..!)
gunner
22.06.2009 15:09:36
Mä olen ymmärtänyt, ettei windowsin VST plugarit toimi mäkissä, ei mitkään niistä lukuisista ilmaisista, DAWista riippumatta.

Boot campin kautta toki saat windowsilla toimivat VST plugarit kehiin, jos niitä välttämättä kaipaa.

Jos oon väärässä niin saa ja pitää toki korjata.
"Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen
Antroid
22.06.2009 23:15:10
Pistinpä sitten Profire 2626:n ja Pro Tools M-poweredin tilaukseen. Sit vaan opettelemaan, huh. Tääkin touhu räjähtää käsiin sit ku alkaa ostelee kaikkea välttämätöntä äänitysroinaa ja kiippareita...
samulirask
25.06.2009 00:04:05 (muokattu 25.06.2009 20:52:50)

Onko ideoita, millä asetuksella saisi Finale Allegron (2005) toistossa prosessorikuormaa alemmaksi? Mitään älyttömän raskasta tuon toistamisen ei pitäisi olla, koska ohjelman laitteistovaatimukset ovat melko vaatimattomat. Silti tämä 2,0 ghz:n MacBook white käyttää tuohon 50% suoritintehosta, joka ei nyt muuten haittaisi, mutta se tuuletin, se tuuletin...

Tähän asti olen kokeillut: Toisto Smartmusic soundfontteina (ohjelman mukana tullut systeemi) sekä"Quick Time"-midinä (siis ilmeisesti tarkoittaa koneen sisäisiä midiääniä. Olen kokeillut toistoa sekä E-MU:n 0202-äänikortin että koneen oman kortin kautta. Olen myös yrittänyt käyttää sekä "page" että "scroll"-viewta. Mitähän sitä vielä kokeilisi?
Antroid
10.07.2009 15:07:13
Räjähtihän se sitten, kuten yllä uumoilin. Macbook Pro tilaukseen. Toivottavasti toimii Profire omenan kanssa nätisti.
Jounzuh
12.07.2009 09:59:39 (muokattu 12.07.2009 10:05:45)
Nyt ku oon saanu rippilajoja, niin päätin ostaa "kotistudion", eli: iMac 24" muuten perus kokoonpano, paitsi 1Tb kovalevy ja näppis mis on numeronäppäimistö (apple storesta), riittääks siinä tehot?

Sit ohjelmaks ajattelin Apple Logic Studio 8, sen luulisi toimivan hyvin Macin kanssa?

Äänikortiksi olen taas katsellut Apogee Duettia, mutta iMacissähän on FW 800 ja tossa duetissa FW400, eli tuleeko siitä ongelmaa? Onko jotain about saman hintaluokan äänikorttia, jossa olisi FW800 ja ainakin yhtä hyvä äänenlaatu?

Sitten vielä kun jäisi jonkun verran rahaa (ainakin 300-400€), niin kannattaako suosiolla laittaa vielä 100-200€ lisää ja ostaa Genelec 6020A:t vai onko nekin liian pienet? Itse olen kuulluut myös Krk:ta ja Yamahaa, mutta minun mielestäni Genelec:it peittoavat ne selkeästi, joten mielummin ostaisin Genelecit.
"There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach
Janie Jones
12.07.2009 13:04:24 (muokattu 12.07.2009 13:08:05)

Onpas lahjarahat :) Kone on varmasti riittävän tehokas. Perusmallikin riittää hyvin. Muisti kannattaa kuitenkin päivittää 4 gigaan (joko suoraan Applelta tai jos haluat säästää pari kymppiä, sopiva Kingstonin muisti esim. Multitronic.fistä). Geneleceistä en osaa niin sanoa, mutta bassotoisto lienee vähän kepuli noin pienissä.

Mä ostaisin tolla rahalla varmaankin 20-tuumaisen iMacin, huokean toisen näytön ja 6030 Genet.

Apogeen kanssa tarvitset käsittääkseni vain fw400/800-kaapelin. (Niin kuin tuossa sanotaan: http://store.apple.com/us/product/TQ936Z/A )
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)