Aihe: ENGL Screamer ja Tubescreamer
1
pekurides
17.06.2009 03:04:32

tsau, usein nuita käytellään särökanavan päällä ns."buustipedaalina" , tiukentamassa ja lisäämässä vähän läskiä saundiin.

Aika monesti drive /tai gain/dist.(mikä nyt sattuukaan olemaan) melkein nollillla ja volume yleensä melkein täböllä riippuen ylimääräisten surinoitten määrästä.

Kyllä sä nopeasti sen oman juttusi löydät, jos väännät lisää sitä driveä niin samalla joudut vähentämään volumea vähän sillai tasapainoitellen .
Tunteella päin vittua.
qak
17.06.2009 14:51:53

Mulla on tuolla Etelä-Suomessa Screamer combo ja MXRn Tubescreamer-tyylinen GT-OD. Eipä ole vielä hirveästi tullut kokeiltua niiden yhdistämistä, mutta pitääpä mennä ruuvailemaan, kun taas sinne päin eksyn.
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
ravensoul
17.06.2009 15:59:25
Kyllähän se eittämättä tiukentaa. Oon pari kertaa kokeillu Screamerin edessä VS Route 66:n TS-kloonipuolta mutta ne namisäädöt on jääny vielä löytymättä yhdistelmällä.

Putkiakin kannattaa kyllä vekslata jos sulla on vielä orkkikset sisässä. Screamer jalostuu reippaahkosti kun iskee vähän laadukkaampia tuubeja sisään. Ja 12AT7:aa kannattaa ainakin kokeilla vaiheenkääntöön.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
kupteri
17.06.2009 21:44:05

Joo, itse asiassa oon soitellu orkkisputkilla monta vuotta että alkais olla aika vaihtaakin. Oon noita juttuja tuolta lukenu että vois tehdä soundille jopa hyvää. Tietty mielipiteitä on moneen suuntaan ja itte en oo sellainen säätäjä että jaksaisin hommata ison kasan putkia ja testailla kaikki paikat läpi. Sinällään särön määrään ja soundiin oon aika tyytyväinen, perussoinnissa tietty vois pikkusen olla sitä kireyttä vähempi (ja puhtaat vois olla pikkasen paremmat, tosin nehän on kompromissi sen suhteen että EQ säädetään säröpuolen soundin takia millaiseksi on mennäkseen ja puhtaat on sitten mitä siitä jää, vähän puhdasta tosin käytänkään).

Kuitenkin tarkoitus on nyt tuota laulavuutta saada liideihin lisää, varsinkin vauhdikkaassa menossa tuntuu kompressoivankin kivasti, niin ei paskemmalla tätsillä soitetut nuotit heti kuulosta laimeilta. Ja tietty ku soittaa niitä kieliä kunnolla (ja vähän antaa vibraa otelautasormilla) niin kuulostaa varsin hyvälle. Siis niinkuin kunnolla soi :-)

Eikai se ku pitää vaan aikaa käyttää tuohonkin enempi. Ja siihen putkiremppaan. Kai sitä muutamia erilaisia pitää hommata ja koittaa löytää hyvä kombinaatio. Mutta pitkäaikainen projektihan se on päästä lähemmäs parempaa soundia :-) Ja tosiaan paljo se on sormistakin kiinni, jos nakkisormilla vetää 110% suoritustasolla niin tuleehan siitä vähä kireen oloinen, mutta jos ei ihan niin "rajoitinta vasten" nakuta menemään vaan on pikkusen enempi siellä "turvallisella puolella" niin ehtii paremmin fiilistelemään ja soittamaan huolellisemmin. Tokihan jos soundi on ihan pebasta muutenkin on tympeä mitään vetää, toisaalta nyt esim. LP:n kaulamikin kanssa (Duncanin Alnico II Pro) sai homman laulamaan paremmin eikä menny liian "bassoiseksi" vaan kermainen soundi erottui paremmin Tube Screamerin ansiosta. Aiemmin kaulamikki on ollu käyttökelpoinen liideissä vaan aika korkealta soitettuna. Nyt sai pientä terävyyttä pohjalle lisää soundin silti säilyessä kermaisena. Ei se nyt ihan niin mahtava ole kuin Slashilla, jolla selvästi on säröjä peräkkäin mutta silti kermainen. Mutta siihen suuntaan.
Frankster
17.06.2009 22:15:42
Mulla ei ole ENGLin Screameria, mutta Blackmore ja Voodoo Lab sparkle drive kylläkin (yhdistetty clean boost ja tube screamer, blend-potikka). Muitakin speduja samaan kastiin löytyy mutta jätetään ne taka-alalle :)

Ja juurikin sooloboostiin olen käyttänyt, tosin olen myös käyttänyt sitä jatkuvasti päällä olevana joissain tilanteissa. Kokeileppa tätä huvikses: tube screamer päälle ja haet kitaran volume n. 5-7:lla rytmisoundin ja rullaat volan täysille soolon ajaksi. Riippuen tieten kitaran elektroniikasta, ei oikein toimi jos yläpäät katoavat volumea alas rullatessa.

Särön määrä on mulla yleensä kello 9:n tietämillä, ja volaa sitten niin paljon kuin hyvältä tuntuu, ja tonea kans. Yleensä mulla on se tone vähintään kello 12:ssa. Se että boostaako se varsinaista kuulijan kuulemaa volumea, riippuu ihan miten rutussa etuaste on :) Jos säröpotikka on täysillä, ei se TS juuri volumea lisää tuo, saturaatiota kyllä. Mutta kokeileppa samaa puhtaan kanavan kanssa..Joka tapauksessa, ne kaksi master volumen tasoa ovat mainio juttu.

-Frankster
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)