Aihe: Floyd rosen omistajille kysymystä.
1
pick 86
16.06.2009 02:36:43
Olen saanut muutamalta taholta hieman ristiin meneviä selityksiä niin josko täältä tärppäisi.

Mulla tossa Fenkussa on floydrose, ja olen alkanut kiinnittämään ajansaatossa hieman huomiota vireen pysymiseen.

Kun olen saanut kitaran vireeseen, ja ihan hiemankin lasken/nostan kampea niin vire jää joko ala-tai ylävireeseen, ihan kuin tallan palautuminen millilleen samaan asentoon olisi "porrastettu"..

Niimpä kysynkin että onko vika jousien kunnosta, vaiko niistä kahdesta tallaa kannattelevista tapeista?
Turha tässä on sinnitellä, mutta kun ei muutakaan voi.
Solex
16.06.2009 14:40:10
Jos en paljoa erehdy niin kyseessä on ns. Floyd Rose II eli alkuperäisen virallinen halppis. Ei ollenkaan pahimmasta päästä ja säätämällä sain ainakin omani toimimaan kelvollisesti.

Tarkasta ankkuritapit, omassa yksilössäni ne olivat jostain sekundametallista tehdyt ja aivan finaalisssa kun sain tämän vatkaimen. Ostin kympillä Schallerin tapit ja avot, parani aika paljon. Ylipäätään ainakin omassa tallassani oli työstöjälki niin karua että melkein kaikkia kontaktipintoja piti hieman fiksata mutta kärsivällisyydellä tuleepi hyvä.
pick 86
16.06.2009 17:58:34
Solex: Jos en paljoa erehdy niin kyseessä on ns. Floyd Rose II eli alkuperäisen virallinen halppis. Ei ollenkaan pahimmasta päästä ja säätämällä sain ainakin omani toimimaan kelvollisesti.

Tarkasta ankkuritapit, omassa yksilössäni ne olivat jostain sekundametallista tehdyt ja aivan finaalisssa kun sain tämän vatkaimen. Ostin kympillä Schallerin tapit ja avot, parani aika paljon. Ylipäätään ainakin omassa tallassani oli työstöjälki niin karua että melkein kaikkia kontaktipintoja piti hieman fiksata mutta kärsivällisyydellä tuleepi hyvä.

Yep, kyseessähän on siis juurikin tämä FR II..

Eipä nuo nyt niin kalliita hankintoja ole nuo varaosat..
Ja siis oikeat säädöthän näissä tekee paljon toimivuuden kannalta.
Turha tässä on sinnitellä, mutta kun ei muutakaan voi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)