Aihe: Musaa veden alla
1 2
Kapane
18.02.2009 22:39:38

Mä oon monta kertaa tehny onnistuneesti ääniä asioista joita ei ole äänenä olemassakaan. Cheekin Liiku -biisin "Turku jäätyy" -kohdassa kuuluva ääni oli sellofaani jonka käänsin ruttuun sormien välissä. Merkkaa jäätymisen ääntä mun mielestä aika hyvin, vaikkei sellaista ole olemassakaan. Ellei pelleile jonkun hiilihappojään kanssa. Vielä mukavempaa on tehdä ääniä tunteista ja ajatuksista, niissä on haastetta..

Oli pakko käydä kuuntelemassa tuo kohta. Ihan jees, mutta kandee miettiä millainen ilma on kylmällä. Vähän kirpeämpää saundia olisin toivonut.
Skenehuora jo 6 vuotta.
Chade Fallstar
18.02.2009 23:48:29
Ite oon käyttäny äänitehosteiden kehittelyissä joskus useaa impulssikaikua peräkkäin/rinnakkain.
Eli SIR raidassa, sit eq, kompura, tms. uusi SIR, sit vielä ryhmässä joku impulssi.
Idea on ottaa jokaisesta impulssista vain hieman maustetta matkaan, wet mix jotain 10 % tms.

http://www.xs4all.nl/~fokkie/IR.htm

Sivustolla on monia kummallisia IRiä. Tuohon vedenalaiseen maailmaan vois kokeilla vaikka noita lasipurkeista äänitettyjä.
You are everything a man should be: you're young, stupid, and... mean!
Laaksonen
16.06.2009 09:36:20
Hommaa jostakin pattereilla toimiva kasetti soitin ja laita kasettiin se kohta musasta moneen otteeseen minkä halut "efektöidä" ja sen jälkeen tipauta se järveen tai kylpyammeeseen ja mikitä se jollakin mikillä mikä on suojattu muovilla, ettei ota nokkiinsa vedestä. ja ota monta ottoa ja vaihtele mikin kaijuttimen edessä, koita ottaa ihan liki ja maauta ottokin kannattaa ottaa kaukaa.
luulusi tuolla saada jotain aikaa, ja jos ei niin varmasti on ainakin kiva yrittää :D

Itselläni kävai muksuna noin että mankka tippusi veteen ja pärisi siellä hetken yksikseen :D. Tosin en muista mitä mankalle sen jälkeen on tapahtunut....
Tosin voipi olla että mankka ei toimi tuon jälkeen enään :D mutta ainakin on aitoa kamaa purkissa jos onnistuu kohta :)
varakeef
16.06.2009 09:45:24
dewil: Itse äänitin vedenalais tehosteita onnistuneesti ihan sullomalla H2:den muovipussiin ja pesualtaaseen, johon sitten puhaltelin ilmaa letkunpätkällä. Tätä äänimaailmaa kun yhdistelee filtteröityyn musaan, niin johan luulis mulahtavan hyviin sfääreihin.

Noinhan se tehtiin Beatlesin Octopussy's Gardenissakin. Mikkinä oli tosin Neumann ja astiana maitopullo...

http://www.youtube.com/watch?v=M6q_fdMFe7M
(Kuuluu noin kohdassa. 1'35)
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
samantien
16.06.2009 10:43:16
varakeef: Noinhan se tehtiin Beatlesin Octopussy's Gardenissakin. Mikkinä oli tosin Neumann ja astiana maitopullo...

ja EMIllä varmaan tykättiin tuosta :D
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
Mikael
16.06.2009 11:07:48 (muokattu 16.06.2009 11:21:19)

varakeef: Noinhan se tehtiin Beatlesin Octopussy's Gardenissakin. Mikkinä oli tosin Neumann ja astiana maitopullo...

Snadi tarkennus sallittaneen: Mikki oli STC 4136

Noi soolon "vedenalaiset" laulustemmat tehtiin niin että oskillaattorista ajettiin pulssi-aaltoa Fairchild-limitterin side-chainiin joka siis sai aikaan limitterin gain reductionin aaltoilemaan/väpäjämään oskillaattorin pulssien tahtiin.

t. biitles-wanker :D
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Mikael
16.06.2009 11:22:37

varakeef:
Eikö tuo oskillattoripulssi kompuran sidechainiin tee itseasiassa tremolon? Mikä siinä kertiksessä onkin.

Joo kyllä, ehkä toi aaltoilu oli vähän huono termi... mut totta: Recoring The Beatles rules :D
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
samantien
16.06.2009 11:39:31 (muokattu 17.06.2009 22:09:27)
perkele. pitäis saada se kirja. tuo biitlesien äänittely on vaivannut omaa ahdasta mieltänikin jo pitkään. oon lukenu suunnilleen kaikki niitten äänittämistä koskevat kirjat, paitsi just tuota.

george martinin "summer of love" oli aika mielenkiintonen pläjäys nimenomaan sgt. peppersin äänittämisestä, vaikka välillä vähän karkailikin aiheesta.

E: ja tietysti tämmönen adhd haluais mielummin katella pajon kivoja kuvia ku pelkkää tekstiä.
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)