Aihe: Laney Lionheart L5T 5W
1
runrunrun
11.06.2009 13:31:12

Kyseisen combon nykyisille tai entisille omistajille pientä kyselyä..

Eli kuinka tuhtia rosoa tuosta laitteesta irtoaa drive-nuppi kaakossa mutta masteri pienellä? Meinaan siis keskusteluvolyymillä ettei naapurit vallan vihastu? Irtooko likaset bluussit? Onko aneemisen kuulosta hissutteluvolalla?

Mites tuon jousikaiun kans, onko mistään kotosin? Venyykö tarvittaessa friikkailu-osastolle? Kaikua on sekä haukuttu että varovaisesti kehuttu arvosteluissa.

Pitäis päästä testaamaan vaan kun täällä pohjosessa asustelen niin ei ihan heti onnistu. Netissä on toki demoja mutta melko kehnoja. Kaipaisin jotain kunnon demostusta tyyliin proguitarshop.

Käsittääkseni on melko äänekäs pömpeli jos kerrostalokäytöstä puhutaan. Houkutteleva laitos kuitenkin.. toimis trubaduuri-hommissa ja kiinnostaa josko myös kotosalla.
jii.haanpaa
11.06.2009 13:40:32
Nimimerkki Eemil on kirjoitellut aiheesta näppärän artikkelin: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1238
runrunrun
11.06.2009 13:54:16 (muokattu 11.06.2009 14:09:20)

jii.haanpaa: Nimimerkki Eemil on kirjoitellut aiheesta näppärän artikkelin: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1238

Juu hyvä artikkeli! Olen sen lukenutkin, mutta tuostakaan ei saa oikeen vastausta tohon että miten vahvari soi keskusteluvolalla, siis oikeesti kerrostalokäytössä. Omasta kokemuksesta tiiän että 5 wattia on aivan liikaa huudatettavaksi kerrostaloon. Mun Mosterilla 2watin moodissa saa laitettua masterin juuri ja juuri puoleenväliin, sitten alkaa tuleen valitusta naapurustolta...

Lähinnä just ton masterin toimivuus tässä kiinnostaa, eli kuinka joustava se on.

EDIT: Huomasimpa tuolla artikkelin kysymyksissä että siellä oli jo kyselty noista hissutteluvolyymeistä. Eli ainakaan kirjoittaja ei suosittele laitetta kotiin...
5 watin vahvareissa on se ongelma että ne tipahtaa vähän kummaan rakoon... liian äänekkäitä kerrostaloon mutta tehot ei riitä keikalle. Mulla on jo perkuleen hyvä kotivahvari mutta köyhä kun olen, niin haluaisin löytää sellasen laitoksen jolla selviäis sekä kotona että pienimuotosella keikalla. 15 wattia olis aivan riittävä, mutta kotiin se on kyllä aivan liikaa. Ikuinen kysymys. :) Pitänee säästää rahaa oikeen urakalla ja hommata joku 15-30 wattinen laitos ton kotivahvarin kaveriksi. Joku power scalingilla varustettu mörssäri vois olla kans vaihtoehto mutta hyvät sellaiset meinaa olla kalliimman puoleisia...
Krice
11.06.2009 14:29:58

runrunrun:
Lähinnä just ton masterin toimivuus tässä kiinnostaa, eli kuinka joustava se on.

Master volumeahan tuossa ei ole, vaan molemmille kanaville volume ja särökanavalle lisäksi gain. Kovaääninen mielestäni, mutta en oikein näe mitään huonoa siinä, että volumet on pienellä. Särökanavaa en tosin itse edes käytä, vaan pedaalilla säröt. Särö on rock-tyyppinen, ei lähellekään heviä mielestäni. Kaksi erilaista inputtia (lo/hi) lisää tai vähentää särön määrää molemmilla kanavilla ihan tuntuvasti.
Terry Pantheras
11.06.2009 17:09:12
L20H:n (nuppiversio) omistaneena sanoisin kaiusta, ettei se valitettavasti yllä friikkailuosastolle. Se on yllättävänkin mieto, lähinnä semmonen "kivasti vähän kaikua humppakeikalle"... Muuten vahvistin on maineensa veroinen, eli yksinkertaisesti HYVÄ.
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
jii.haanpaa
11.06.2009 17:22:12 (muokattu 11.06.2009 17:22:53)
runrunrun: Juu hyvä artikkeli! Olen sen lukenutkin, mutta tuostakaan ei saa oikeen vastausta tohon että miten vahvari soi keskusteluvolalla, siis oikeesti kerrostalokäytössä. Omasta kokemuksesta tiiän että 5 wattia on aivan liikaa huudatettavaksi kerrostaloon. Mun Mosterilla 2watin moodissa saa laitettua masterin juuri ja juuri puoleenväliin, sitten alkaa tuleen valitusta naapurustolta...

EDIT: Huomasimpa tuolla artikkelin kysymyksissä että siellä oli jo kyselty noista hissutteluvolyymeistä. Eli ainakaan kirjoittaja ei suosittele laitetta kotiin...
5 watin vahvareissa on se ongelma että ne tipahtaa vähän kummaan rakoon... liian äänekkäitä kerrostaloon mutta tehot ei riitä keikalle. Mulla on jo perkuleen hyvä kotivahvari mutta köyhä kun olen, niin haluaisin löytää sellasen laitoksen jolla selviäis sekä kotona että pienimuotosella keikalla. 15 wattia olis aivan riittävä, mutta kotiin se on kyllä aivan liikaa. Ikuinen kysymys. :) Pitänee säästää rahaa oikeen urakalla ja hommata joku 15-30 wattinen laitos ton kotivahvarin kaveriksi. Joku power scalingilla varustettu mörssäri vois olla kans vaihtoehto mutta hyvät sellaiset meinaa olla kalliimman puoleisia...

Jepulis, onhan se melko selvä juttu, että 5W on kerrostaloon aivan pirusti liikaa, jos vahvistinta haluaa väkisin ajaa sen koko käyttöalueella. 1/4W on oman pikatestin mukaan siinä ja siinä, jos on tarkoitus ottaa säröä pääteasteesta. Nimimerkillä VOXin uusi piskuinen AC4 kaasuttaa kovasti. Väittävät, että sen 4 watilla pärjäilisi jopa rumpujen kanssa kunhan pallilla ei istu Bonhamin uusiotuleminen (kovin kliiniä soundia tuskin kannattaa enää tuolloin odottaa?).

Aiheen ohi ja ulos kaapista: Itse olen yllätyksekseni huomannut, että omassa käytössä kotivahvarin virkaa ajaa ylivoimaisen näppärästi IK Multimedian Amplitube. Siinä onkin sulattelemista tällaiselle wannabevinteitsarille :) Koko kikkareen käyttömukavuus ja jopa soundit yllättivät allekirjoittaneen joskus täydellisesti, vieläpä positiivisesti.
Ze Kink
12.06.2009 18:41:41 (muokattu 12.06.2009 18:42:19)
Miten olisi esim. Orangen Dual Terror? Silläkään ei hirveästi kotivolalla luukuta sillä 7w -moodilla (itselläni oli Tiny Terror), mutta 15w ja 30w -moodeilla luulisi pärjäävän erikokoisilla keikoillakin hyvin. Enpä silti keksinyt valittamista saundista himavoimakkuuksillakaan.

E: Dual Terror ei tosin ole vielä myynnissä missään.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
antti_mk
15.06.2009 01:31:03
Itselläni on tuo 20w lionheart nuppi. Kerrostalossa toimii ihan mukavasti 1x12" kaapin kanssa.
Jos soitan todella hiljaisella, niin sillon menee vähän tunkkaiseksi, mutta sitten on hyvä ruuvata tone kokonaan auki. se tasapainottaa tilanteen.

Treeniksellä taas 2x12 kaapilla saa jo melkein koko kopin ilmaan.

Säröä tossa on hyvinkin AC/DC osastolle asti. Ei missään nimessä hevivahvistin.

Yritin tolla saada kunnon surffisoundit, mutta kaiku ei ihan riitä siihen. Hienon kuuloinen se silti on.

Itse kyllä meinaan vielä hommata kotiin tuon 5w version! niin hyvät fiilikset on tosta nupista!
runrunrun
15.06.2009 12:04:11

antti_mk: Itselläni on tuo 20w lionheart nuppi. Kerrostalossa toimii ihan mukavasti 1x12" kaapin kanssa.
Jos soitan todella hiljaisella, niin sillon menee vähän tunkkaiseksi, mutta sitten on hyvä ruuvata tone kokonaan auki. se tasapainottaa tilanteen.

Treeniksellä taas 2x12 kaapilla saa jo melkein koko kopin ilmaan.

Säröä tossa on hyvinkin AC/DC osastolle asti. Ei missään nimessä hevivahvistin.

Yritin tolla saada kunnon surffisoundit, mutta kaiku ei ihan riitä siihen. Hienon kuuloinen se silti on.

Itse kyllä meinaan vielä hommata kotiin tuon 5w version! niin hyvät fiilikset on tosta nupista!

Juu, nää on taas niin näitä mielipidekysymyksiä. Itelle en osais kuvitellakaan että 20wattinen menis kerrostalossa. Mutta toki riippuu laitteen ominaisuuksista ja siitä millasta saundia siitä haluaa. Se kiinnostava laitos pitänee melkeen roudata kotosalle ja pistää testit pystyyn että tietää varmasti...
Eemil
15.06.2009 17:12:28 (muokattu 15.06.2009 17:13:42)
Eipä tuon nupin ja combon välillä hirveätä eroa ole äänenpaineen suhteen. Mulla on tuo 20-wattinen nuppi nyt kotona 2x12 kaapin kanssa ja onhan se ihan liikaa. Parhaat saundit irtoaa kuitenkin koneesta kääntämällä puhtaan kanavan volaa auki kovalla kätösellä. Saahan tuolla hiljaakin soitettua, mutta saundi ei ole kummoinen.

E: Ja kyllähän tuosta nyt huomattavasti enemmän säröä irtoaa kuin AC/DC musaan käytetään. Jo puhtaasta kanavastakin.
Terry Pantheras
15.06.2009 17:20:20
Eemil: E: Ja kyllähän tuosta nyt huomattavasti enemmän säröä irtoaa kuin AC/DC musaan käytetään. Jo puhtaasta kanavastakin.

Kyllä, itse sain muhevia Sabbath- ja stoner-möyhintöjäkin aikaseks särökanavalta. Eli kyllä sillä hevanderiakin vääntää mainiosti.
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
washburn
16.06.2009 15:06:46

Minäkin olen harkinnut tuota Lionheart comboa kotiin/pikkukeikoille. Toinen vaihtoehto samassa hintaluokassa ois H&K Statesman dual EL84. Osaisko joku tehdä pientä sanallista vertailua näiden välillä - plussia ja miinuksia. Kummassakin vaikuttais olevan mukava puhdas kanava ja myös kohtuu hyvän kuuloiset rokkisäröt.
Live long and prosper.
oamkbonor
16.06.2009 15:53:12
Vetelen 5W Blackstarilla ja 4x12 kaapilla volat noin 7-8 ja hyvin pärjää treeneissä ja keikalla.
washburn
17.06.2009 21:08:05

washburn: vaihtoehto samassa hintaluokassa ois H&K Statesman dual EL84. Osaisko joku tehdä pientä sanallista vertailua näiden välillä - plussia ja miinuksia. Kummassakin vaikuttais olevan mukava puhdas kanava ja myös kohtuu hyvän kuuloiset rokkisäröt.

Eikö kultakorvat bongaa tätä, vai eikö kukaan ole tosiaan verrannut näitä keskenään. Tuntuis vaan, että ovat toistensa kilpailijoita ja painivat suht samassa sarjassa, joten saattaisi jollain olla joku kokemus jaettavaksi.
Live long and prosper.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)