Aihe: Unelmakitara osista halvalla (USA:sta Warmothilta!)
1 2 3 4
fox
26.02.2004 23:50:54

Ja miten on sen kanssa, että kannattaisiko se kitara koota itse vai antaa Warmothin kavereiden tehdä sen+ säädätykset ym. (käsittääkseni lisää hintaan jotain $150). Olen itse ihan mölö kaiken värkkäämisen kanssa.
MIKKO

Kyllähän Warmothilta on moni suomalainenkin tavaraa tilannut, eikä siinä mitään. Varmaankin hintakin on kohdallaan, mitä laskeskelit. Tuohon lainaamaani osioon pari kommenttia: Jos olet epävarma oman rakentelusi lopputuloksesta, niin vastakysymys: Eikö kannattais pistää tuo reilu kymmenen pros. lisää siihen hintaan että saa hyvin kootun ja kohtuullisesti säädetyn kitaran kun siihen tosiaan noinkin paljon aikoo sijoittaa? Ettei tule mölö siitä.. =)
Mark-Ken
27.02.2004 00:46:55
Tuskin ne suomalaisissa liikkeissä veloittaa 150$? Kannattaisi ehkä tilata osat Suomeen ja viedä paikalliseen musiikkiliikkeeseen kasattavaksi. Kannattaa kysellä hintoja!
outo_O
27.02.2004 01:02:10 (muokattu 27.02.2004 01:05:10)
kannattaa kattoa, että siellä warmothin sivuilla se strato edes näyttää stratolta, kun esim explorer näyttää aivan joltain ibanezin rumilukselta. ei läheskään samannäköinen, kuin esikuvansa.

myös flying v on oudon näköinen, muita en jaksanut tarkistella..

ei taida olla lupia tehä esikuvan kaltasia kitaroita warmothilla, ainakaan gibsonien osalta.
itelläs on paska allekirjotus !
MikeS
27.02.2004 01:08:02
kannattaa kattoa, että siellä warmothin sivuilla se strato edes näyttää stratolta, kun esim explorer näyttää aivan joltain ibanezin rumilukselta. ei läheskään samannäköinen, kuin esikuvansa.

Juu, kyllähän se musta tarpeeksi stratolta näyttää. Ja olinhan mä jo aiemmin nähnyt sen Weezer-hemmon Warmoth-straton...ja siitä se ajatus sitten lähti ;-)

MIKKO
MikeS
27.02.2004 09:34:02
OK, väliaika tietoja. Warmoth ei kuulemma kokoa kitaroita, joten se osuus pitää tehdä Suomessa. Paljonko kitaran kokoaminen + säätäminen maksaa suunnilleen koto-Suomessa?

Ja postimaksut ovat suunnilleen $75.

Siinä kitarassa, josta otan mallia, on vaahterabody. Olen parilta taholta saanut varoituksia koskien sitä, että vaahterabody voi kuulostaa liian kirkkaalta. Mitä muuta puuta kannattaisi harkita ja miksi? Mikithän olivat SD '59 trembucker ja Dimarzio Super Distortion 2.

MIKKO
Spiralmind
27.02.2004 18:48:27

Siinä kitarassa, josta otan mallia, on vaahterabody. Olen parilta taholta saanut varoituksia koskien sitä, että vaahterabody voi kuulostaa liian kirkkaalta. Mitä muuta puuta kannattaisi harkita ja miksi?

Ihan mitä vaan sen mukaan millaisen soundin haluat. Perinteisiä straton runkopuita on leppä (alder) ja saarni (ash). Niitten soundi on melko kirkas mutta lämpimämpi ja ei niin kirkas kuin vaahteran.
Mm. Les Pauleissa käytetyssä mahongissa on sitten tummempi soundi.

Itse suunnittelin Warmoth-kitaraa mahonki tai korina (tai koa)-bodylla ja vaahterakaulalla. Jolloin se ois eräänlainen kompromissi lespan ja straton soundien välillä vaahterakaulan tuodessa kirkkautta kuitenkin (PRS-tyyliin).
We Die We All
Velli
27.02.2004 19:10:12
Mitä tahansa sitten päätätkin Warmothilta tilata, niin voin sanoa että ei voi vikaan ainakaan laadussa mennä. Tutulla oli warmoth (on varmaan vieläkin) ja se oli parhaiten soiva kitara mitä olen ikinä kokeillut (Ruokankaan kitaroiden ohella).
nyholral
27.02.2004 19:30:30 (muokattu 27.02.2004 19:50:44)
Vaikka omassa kuvassani, monien mielestä (Mölö) unelma kitara olekkaan, niin sointi on Warmothin bodyn ansiosta mahtava. Vaikka on halpis Jacksonin kaula, niin kokonaisuus toimii hyvin!
MikeS
27.02.2004 19:58:12
Mitä tahansa sitten päätätkin Warmothilta tilata, niin voin sanoa että ei voi vikaan ainakaan laadussa mennä. Tutulla oli warmoth (on varmaan vieläkin) ja se oli parhaiten soiva kitara mitä olen ikinä kokeillut (Ruokankaan kitaroiden ohella).

Muistatko mitä puuta kaverisi kepin body oli? Ja sama kysymys nyholralille: mitä puuta? Aikasta rohkaisevia kokemuksia teillä!

Mietin tässä edelleen puuvaihtoehtoa custom bodyyni. Tässä tulee toiveita koskien bodya - mitä puuta suosittelisitte?

1) SAUNDI: Kuten on jo tullut sanottua, aion soittaa kitaralla isojen miesten myräkkää särövallipoppia, joten kaipaisin soundiin isoutta, laajuutta ja munakkuutta. Ala-äänien pitäisi siis soida erityisen napakasti. Saundi ei saisi puuroutua kovalla säröllä soitettaessa ja vaikka alapäätä löytyisikin. Ylä-äänet saavat myös kuulua ja tuoda soundiin baittia. Haussa pehmeyden sijasta ehkäpä 'terhakkaa rouheutta', mutta ei ylä-ääni kirkuntaa. Hmm, yläkeskiääni-painotteista saundiakohan mä olen tässä hakemassa?

Onko kellään tällään muuten kokemusta noista aikomistani mikeistä (ks. eka viestini) yhdessä jonkin puulajin kanssa? Noista mikeistä lähtee aikalailla säröä, joten rajaako se jollain tapaa sopivien puulajien määrää? Millä periaatteella noita mikki/puu -vaihtoehtoja kannattaa suunnitella?

2) PAINO: Tykkäisin AIKA painavasta bodysta, sillä pidän siitä, että seistessä kitara pysyy jämerästi paikoillaan. Toisaalta ei nyt ihan kauhean niska vääränä jaksaisi megapainavaa keppiäkään kannella (se vaahtera-vaihtoehto jota olen jo hylkäämässä olisi ollut varmaan just tätä jälkimmäistä).

3) ULKONÄKÖ: Olen kaavaillut natural finishia, joten olisi poikaa jos puun syyt olisivat esittelykelpoisia. Ei kuitenkaan mitään loimua tai muita kommervenkkejä. Perus puun syyhyt vähän vintage-tyyliin ja se on siinä.

MIKKO
MikeS
27.02.2004 20:06:09
No nyt kun on teitä tietäjiä paikalla niin kysyisin samalla virityskoneistoista. Tarjolla olisi kolmea tyyppiä, mikä olisi kenties paras vaihtoehto ja miksi:

1) Schaller mini locking tuners
2) Gotoh SG38 tuners
3) Gotoh Kluson tuners

En ole ikinä kokeillut lukkiutuvia viritysnappeja - toimiiko ne niin hyvin kuin luulisi. Haluan tosiaankin juntata kieliä kunnolla ja odotan että kielet pysyy hyvin vireessä.
kalkkuna
27.02.2004 20:09:23
Kai tiedät kuitenkin että jos jenkeistä tilaat, niin verot tulee päälle?
Velli
27.02.2004 20:16:07
Muistatko mitä puuta kaverisi kepin body oli?

Se oli muistaakseni leppää (alder).
Niskamies
27.02.2004 20:16:28

Joo, se laski sen hinta-arvioon. Elikkä tulee arvonlisävero 22 prosenttia ja tulli 6,5 prosenttia.
Hanki Presari ja ole tosimies!
p130
27.02.2004 20:23:27

En ole ikinä kokeillut lukkiutuvia viritysnappeja - toimiiko ne niin hyvin kuin luulisi. Haluan tosiaankin juntata kieliä kunnolla ja odotan että kielet pysyy hyvin vireessä.

Ei niistä haittaakaan ole, mutta vähiten virittimet kuitenkin vaikuttavat. Jos satula joko luistaa todella hyvin (roller, Graph Techin Trem Nut tmv.) -> vire pysyy ja toisaalta jos ei luista yhtään (lukko) -> vire pysyy. Välimuodot sitten tekevätkin elämästä helvettiä jos kampea aikoo käyttää.

Ja tallan pitää tietenkin myös toimia, ja kielten ohjaimienkin lavassa. Nuo lukkovirittimet ainakin minä näkisin viimeisenä silauksena sitten kun kaikki muu toimii. Ja satulan kaikista tärkeimpänä.

Esimerkiksi Chris Kinmanin ohjeiden noudattaminen ajaa lähes saman asian kuin lukkovirittimet. http://www.kinman.com/html/toneWork … hop/perfectGuitar.htm#stayingInTune
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
MikeS
27.02.2004 20:32:23

Juu, tsekkaapas ihan ensimmäinen viestinim josta näet, että laskin siis hintaan 22% arvonlisäveron sekä 3,7% tullin. Mutta onkos se sittenkni 6,5% se tulli kuten joku mainitsi. Tossa "Kitaran tilaaminen USA:sta" -viestiketjussa mainittiin että 3,7%.

Oli miten oli, hinta jää jonnekin alle 900 euron, ja se on musta tosi halpa!

MIKKO
ollisal
27.02.2004 20:35:23
No kasaa nyt jumalauta ihmeessä itse. Eihän straton kasaamisessa ole sitten niin mitään, purku osiksi ja kasaaminen vie ehkä n. 15 minuuttia. Ruuveja vaan on aika lailla, mutta sähkön avittamana menee.
MikeS
27.02.2004 20:38:51
No kasaa nyt jumalauta ihmeessä itse. Eihän straton kasaamisessa ole sitten niin mitään, purku osiksi ja kasaaminen vie ehkä n. 15 minuuttia. Ruuveja vaan on aika lailla, mutta sähkön avittamana menee.

Juu, ei ne Warmothilla kuulemma kasaakaan niitä kitaroita. Eli itse hommiin tai ammattilaiselle Suomessa.
nyholral
27.02.2004 20:41:10
Muistatko mitä puuta kaverisi kepin body oli? Ja sama kysymys nyholralille: mitä puuta? Aikasta rohkaisevia kokemuksia teillä!

Mietin tässä edelleen puuvaihtoehtoa custom bodyyni. Tässä tulee toiveita koskien bodya - mitä puuta suosittelisitte?

1) SAUNDI: Kuten on jo tullut sanottua, aion soittaa kitaralla isojen miesten myräkkää särövallipoppia, joten kaipaisin soundiin isoutta, laajuutta ja munakkuutta. Ala-äänien pitäisi siis soida erityisen napakasti. Saundi ei saisi puuroutua kovalla säröllä soitettaessa ja vaikka alapäätä löytyisikin. Ylä-äänet saavat myös kuulua ja tuoda soundiin baittia. Haussa pehmeyden sijasta ehkäpä 'terhakkaa rouheutta', mutta ei ylä-ääni kirkuntaa. Hmm, yläkeskiääni-painotteista saundiakohan mä olen tässä hakemassa?

Onko kellään tällään muuten kokemusta noista aikomistani mikeistä (ks. eka viestini) yhdessä jonkin puulajin kanssa? Noista mikeistä lähtee aikalailla säröä, joten rajaako se jollain tapaa sopivien puulajien määrää? Millä periaatteella noita mikki/puu -vaihtoehtoja kannattaa suunnitella?

2) PAINO: Tykkäisin AIKA painavasta bodysta, sillä pidän siitä, että seistessä kitara pysyy jämerästi paikoillaan. Toisaalta ei nyt ihan kauhean niska vääränä jaksaisi megapainavaa keppiäkään kannella (se vaahtera-vaihtoehto jota olen jo hylkäämässä olisi ollut varmaan just tätä jälkimmäistä).

3) ULKONÄKÖ: Olen kaavaillut natural finishia, joten olisi poikaa jos puun syyt olisivat esittelykelpoisia. Ei kuitenkaan mitään loimua tai muita kommervenkkejä. Perus puun syyhyt vähän vintage-tyyliin ja se on siinä.

MIKKO

Omassa kitarassani on PRS mikit sekä Wilkinssonin talla. Paino on sillai jämerä.
G-mies
27.02.2004 20:47:22
3) Gotoh Kluson tuners

Tämä on allekirjoittaneen ehdoton suosikki, omassa Telessä ja Stratossa on tällaiset. Käytännössä vastaavat lukittavia virittimiä, tässä vielä bonuksena siisti ulkonäkö: ei harittavia kielen päitä.
Main screen turn on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)