Aihe: Line6 spider III 75w
1 2
GuitarDemon
15.06.2009 17:04:11
Elikkäs tuollasta vahvistinta olen katsellut.

Olisi sopivassa hintaluokassa ja ihan koti/ treenikämppä tarkotukseen olisi menossa.
Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä tosta vahvistimesta (huonot ja hyvät puolet)
Kiitän vastauksista jo näin etukäteen.
Antti1
15.06.2009 17:07:13
GuitarDemon: Elikkäs tuollasta vahvistinta olen katsellut.

Olisi sopivassa hintaluokassa ja ihan koti/ treenikämppä tarkotukseen olisi menossa.
Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä tosta vahvistimesta (huonot ja hyvät puolet)
Kiitän vastauksista jo näin etukäteen.

Kannattaa kokeilla hakua, näistä vahvistimista on äärettömän paljon juttua. Hyvät lausahdukset sieltä satojen kommenttien joukosta onkin sit laskettavissa kahden käden sormilla ja osalla niissäkään vertailupohjaa parempiin laitteisiin ei juurikaan ole --> "Tää on paras, tosin en oo kyl soittanu koskaan millään muulla".
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
GuitarDemon
15.06.2009 17:29:18
Joo paljon vastauksia, että olisi liian basso voittoset/ digitaaliset soundit ja että "kaikki putki vahvistimet voittaa tän ja blaah blaah" , mutta raha tässä ratkasee kun olisi juuri sopivan hintanen ja soundithan saa paremmaksi pedaaleilla joita itse käytän.
Itsellä vanha 15w craten vahvistin joten eiköhän tämä ole vähän parempi :)

Pitää kyllä huomenna vielä itse liikkeessä kokeilla.
Antti1
15.06.2009 17:37:49
GuitarDemon: Joo paljon vastauksia, että olisi liian basso voittoset/ digitaaliset soundit ja että "kaikki putki vahvistimet voittaa tän ja blaah blaah" , mutta raha tässä ratkasee kun olisi juuri sopivan hintanen ja soundithan saa paremmaksi pedaaleilla joita itse käytän.

En mä tosta bassosta sit taas tiiä. Mun mielestä siitä lähtee sellainen omituinen yläbassokumina, keskiäänet ovat jotenkin oudosti kadoksissa ja ylin yläpää puuttuu kokonaan. Soundi on silleen tietyllä tapaa kovin "kapea" taajuusvasteeltaan ja särö on tosi siloiteltu.

Pedaalien kanssa paranteluun mä suhtautuisin kuitenkin melko varovaisesti, meinaan toi ei oo mikään polkimien ylin ystävä, kuten harvat digivärkit on.

Itsellä vanha 15w craten vahvistin joten eiköhän tämä ole vähän parempi :)

En pitäisi toiveita ihan liian korkealla tuonkaan suhteen. Spidereilla on sellainen paha vika kuulostaa ihan ok:lta ja vähän sinnepäin, mutta sitten kotiin kannettua monet huomaa, että siihen se sitten jääkin. Potikoiden pyörittely ja mallien vaihtaminen ei muuta sitä pohjasoundia juurikaan, joka on sellainen komottava, honottava, tunkkainen ja omituisen pistävä.

Pitää kyllä huomenna vielä itse liikkeessä kokeilla.

Erittäin hyvä idea, joskaan tommosen hedelmäpelin ollessa kyseessä et sä totuuden nimissä siitä pikaisella testillä saa juuri mitään irti siellä kaupassa. Näitä saa sit muuten käytettynä melko tiuhaan tahtiin torilta, kun porukka yrittää epätoivoissaan eroon ja kukaan ei halua ostaa.
s151669
15.06.2009 17:39:06

Älä syötä peikkoa.
Mata inte trollen.
Do not feed Troll.
Jyrki
Antti1
15.06.2009 17:41:44
s151669: Älä syötä peikkoa.
Mata inte trollen.
Do not feed Troll.

Jaa heti on trolli ja kaikkea, kun on kirjoittanut palstalle kokonaiset 2 ihan asiallista viestiä, joskin loppuunkalutusta aiheesta?
GuitarDemon
15.06.2009 17:57:56 (muokattu 15.06.2009 18:06:28)
"Älä syötä peikkoa.
Mata inte trollen.
Do not feed Troll."

Ihan hyvä vastaanotto tälläkin sivustolla. :)
Olen pahoillani, kun menin kirjottamaan tänne. Ei tule toistumaan.
ravensoul
15.06.2009 18:19:45
Nää trolliepäilyt saa joskus kyllä liioiteltuja mittasuhteita mutta nyt tais tulla jo ennätys. Kysymys spaiderista ja on ilman muuta peikkonen?

Sanottakoon aiheeseen sen verran, että kakkosversiosta on vähän kokemuksia ja puoli-ilmaiseksikaan en ittelle ottais, hirveän kuuloisia lootia, enkä jotenkin usko noiden onnistuneen niin radikaalisti parantaneen kolmoseenkaan.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Antti1
15.06.2009 18:22:43
On ne kolmoset ihan selkeästi aiempia parempia, mutta siltikin. Nämä on tämmösiä entrylevel -koneita ja siihen ihan toimivia. Pääsee edullisesti koittamaan vähän kaikenlaista ja pystyy treenaamaan bändin joukossa yms. Siltikin samaan rahaan mä kattoisin mallintavista Peavey Vypyria ja Vox Valvetronixeja. Ne on ihan jokaiselta osa-alueelta huomattavasti parempia mun mielestä. Spideria tosin noista en oo ite omistanut, joten siitä ei oo ihan niin laajaa kokemuspohjaa, mut kaverit on ikävä kyllä. :D
GuitarDemon
15.06.2009 18:58:15
Taidanpa säästellä vähän lisää rahaa ja ostaa jonkun putki vahvistimen, jos kerran ei oikein noi digitaaliset vahvistimet tuu hyvin toimeen pedaalien ynnä muiden kanssa. Vai mitäs itse suosittelette?
Ja tuo about 300 euroa on melko tiukka raja, mutta vähän saa joustaa.
Antti1
15.06.2009 19:02:07
Mä suosittelen mahdollisimman laajaa testikierrosta musakaupoissa. Käy kokeilemassa useammasta hintaluokasta ihan reilusti vaan niitä mielenkiintoisia vahvareita. Siinähän sitä helposti oppii mitä oikeasti laitteiltaan haluaa, kun niitä kokeilee.

Ei ne putkivahvistimet oo välttämättä oikotie onneen, varsinkaan halvemman luokan värkit. Ei kannata sokeasti luottaa tarinoihin internetissä, vaan haet sulle itsellesi sopivan vehkeen.

Millaista musaa sä haluat soittaa sillä? Jotain metallia? Jotain muuta? Esimerkkibändejä ja -soundeja ois hyvä olla, niin pystyis ehkä antamaan jotain pientä neuvoa oikeaan suuntaan.
Antti1
15.06.2009 19:22:29
GuitarDemon: Jimi Hendrixistä aina tonne metallicaan, megadethiin ja ensiferumiin

No tämä menee aika helposti kahden hyvän perussoundin vahvarilla (särö ja puhdas), jonka päälle sitten lykkii tarpeen mukaan fuzzia. Se on taas aivan eri asia millä tuon toteuttaa, koska luonnollisesti esimerkkisoundien laitepinojen hintahaitari on aivan toisesta universumista.
GuitarDemon
15.06.2009 19:26:19
Joo siis minulle riittää vaan joku vahvistin mistä saan puhtaan ja hyvän äänen. Annan pedaalien hoitaa lopun ;)

Mutta tosiaankin pitää riittää äänen kovuus ylittämään muut soittimet.
Yrms
15.06.2009 19:47:53 (muokattu 15.06.2009 19:48:32)
Mutta tosiaankin pitää riittää äänen kovuus ylittämään muut soittimet.

Houhou, pisti naurattamaan tuo pätkä! Saa olla aika tehokas peli että ylittää rummut ja muut soittimet alleen :)

Peaveyn halpisputkinuppi Windsor on mun mielestä aika hyvä perussoundin omaava vehjes joka tottelee hyvin pedaaleita. Sitä pystyy vetämään vähän joka suuntaan eri säröillä, etusilla etc.
Yksistäänhän tossa on ehkä vähän metalliin sopimaton soundimaailma ja eihän noin halvassa vahvarissa oo takeita luotettavuudesta, ite en oo päässy kuin kaverilla testaamaan.
www.mikseri.net/blindways
Icy-Sun
15.06.2009 20:18:29 (muokattu 15.06.2009 20:29:33)
http://www.youtube.com/watch?v=SYslxyj4Qwk Katsokaas ihan huvin vuoksi tuo. Siinä testataan vieretysten Peaveyn Vypyriä ja Line 6 Spideria. En pitäisi puolueellisena testinä ja eiköhän tuosta ole kaikki samaa mieltä, että kumpi kuulostaa paremmalta. Pikkulaitteita nuo, mutta eiköhän ne Vypyrin ja Spiderin erot ole samankaltaiset suuremmillakin malleilla.

E: Joo siis minulle riittää vaan joku vahvistin mistä saan puhtaan ja hyvän äänen. Annan pedaalien hoitaa lopun ;) Mutta tosiaankin pitää riittää äänen kovuus ylittämään muut soittimet.

Jotain putkivehjettä kovalla headroomilla kannattaa katsoa sitten, jos pelkkä hyvä puhdas riittää, mutta 300e on tosiaan aika vähän. Trankun kun väännät suurelle niin alkaa menemään soundi puuroksi. Putkivehkeet alkaa taas murista kunnolla. Yleensäkin, jos tarvit vain yhden toimivan soundin, niin ihmetyttää miksi katsot semmosta värkkiä, jossa on vaikka ja mitä härpäkettä ;) Jos sinulla on esimerkiksi 600e maksava yksikanavainen vahvistin ilman mitään turhia härpäkkeitä niin luulisi, että laatuun on voinut panostaa enemmän kuin saman hintaiseen, jossa on kaikkea maan ja taivaan väliltä vähäsen.
GuitarDemon
15.06.2009 21:43:27
Joo elikkä minun craten 15 wattisessa on kaikki säädöt mitä tarvitsen, kaikua ja 3 muuta namiskaa mitkä säätää ääntä. Ne riittää paitsi että tehot eivät riitä :D
Totakin line kutosen vahvistinta sen takia katselin koska myyjä ehdotteli sitä kun kysyin 300 hintaluokan vahvistinta, elikkä ei välttämättä tarvitse olla mitään hienouksia, efektejä yms, koska kotoolta löytyy jonkinlainen pedaali kokoelma.

Pitää kauppoja kierrellä :)
ballfish
15.06.2009 22:18:09
Lähtee tuosta ihan hassut delaysäröt =) Kyllä se aloittelijalle on ihan hyvä peli. Etenkin kun soundeja löytyy. Rolandin Cube-sarja kannattaa myös testata. Kokemusta bändisoitossa ei ole noista.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Karhukoira74
16.06.2009 08:32:30

Tässä kommenttini aikaisempaan keskusteluun...ja viime lauantailta taas hääkeikka pömpelillä takana, käsittääkseni kuului muiden soittimienkin takaa...

Jooh.....paljon on "kehuttu" laite tuo Line6....itekin olin jossain vaiheessa hieman eri mieltä mitä nyt, kun asiaa pysähty istumaan ja miettimään. TOKI vaihtoehtoja on, ja varmasti parempiakin, mutta ei se Line6 Spidey nyt ihan niin paska ole mitä kaikki mollaa. Itelläni on tuo 75 W versio ja Shortboardilla varustettuna, ja on tuolla tullu soitettua jokunen keikkakin ja käsittääkseni on kitaran ääni kuulunut. Bandykaverilla on 120W versio ja niillä myö reenaillaan milloin reenaillaan.

No miksi tuo ois sitten hyvä....noh. Itse pidän tuosta monipuolisuudesta. On noita valmiita biisi/artistipohjaisia mallinnoksia ihan liikaakin..mutta mukava on varsinkin kotona soitella aina eri soundeilla ja kokeilla eri asetuksia. Mukava on soittaa Metallicat valkkaamalla valmiit soundit. Ja ennenkaikkea, esim. keikalla (häät tai hautajaiset) jossa soitellaan eri biisejä hevistä humppaan, noita vaihtoehtoja on hyvä ollakin. Ja suuri plussa joka itelleni aukesi eri vahvareita testailtua on se, että pystyy tuolla steppilaudalla ohjailemaan vahvaria. Käytännössä lähes kaikki vahvarin ominaisuudet on käytössä varsinkin tuon pidemmän lankun kanssa. Tässä yhteydessä kyllä sanon itekin, että tuo lankku on aika rapean hintainen...tais olla T-kaupassakin jossain vaiheessa yhtä kallis kuin tuo 75W vahvistin...Itse en jaksa asennella ja viritellä miljoonaa erilaista pikkusuristinta jonkun vahvarin jatkoksi jossa on vain särö ja clean, että saisi jänniä ääniä. Ainakaan tässä vaiheessa kun ei ole niin vakavasti otettavaa bändiä ja soitossa/soundissa sitä "jotain" omaa linjaa.

Ihan asiansa ajava pönttö, joskin ei varmaan autuaaksi tekevä. Kotivahvariksi, treenikselle ja pienelle keikallekin ihan asiansa ajava laite, mutta vaatii mielestäni jonkunlaisen lankun kaverikseen. Itekin hommaan joskus (kun pääsen eläkkeelle vissiin) tulevaisuudessa lähempänä tai kauempana 2x12 putkikombon ~50-70W ns. ykkösvahvariksi, mutta tällä erää riittää tuo. Ja rahat käytetään kitaroiden tarpeettomaan vaihteluun ;)
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
GuitarDemon
16.06.2009 18:27:19
No tulipa ostettua Rolandin cube 60. Lyhyesti sanottuna tykki vehje :D ja tehoo löytyy niinki pienest laatikost paljo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)