Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä nettikaupasta kannattaa hankkia kitara/kitarakamaa?
1 2
Archferumphis
14.06.2009 20:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, elikkä ekaa viestiä kirjottelen tällä foorumilla, ja luulen että tämmösiä aiheita on varmaa 1000, mutten löytänyt haulla ainakaan.
 
Mutta asiaan..Thomann kuulemma hyvä. Löytyykö muita?
 
Löysin yhden nimeltä Zzounds, mutta Amerikassa ei kait ole samanlaiset pistorasiat kun Suomessa, eli ei saisi toimimaan tällä?
 
jra
14.06.2009 21:09:41 (muokattu 14.06.2009 21:22:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Archferumphis: Juu, elikkä ekaa viestiä kirjottelen tällä foorumilla, ja luulen että tämmösiä aiheita on varmaa 1000, mutten löytänyt haulla ainakaan.
 
Mutta asiaan..Thomann kuulemma hyvä. Löytyykö muita?
 
Löysin yhden nimeltä Zzounds, mutta Amerikassa ei kait ole samanlaiset pistorasiat kun Suomessa, eli ei saisi toimimaan tällä?

 
Tämmöinen ketju on yleisellä puolella: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=37840&o=0
 
EU:n ulkopuolelta tilatessa pitää ottaa sähköjen (mahd. eri pistorasia, jännite), lisäksi huomioon se että tuotteen hintaan lisätään tullit ja alv, joista tulee yhteensä n. 25% ostohinnan päälle. Jos hinta jää noin 40€ tai alle, ei noita maksuja kerätä, mutta kalliimmasta pitää maksaa.
 
EU:n sisällä ei tule muuta kuin liikeen ilmoittamat postimaksut.
 
Itse olen tilannut muutamasta liikkeestä:
www.thomann.de
www.musicstore.de
www.woodbrass.com
www.dv247.com
www.guitarandampshop.co.uk
 
Hinnat vaihtelevat sen mukaan miten milloinkin ovat esim. valuuttakurssit sattuneet kohdalleen kun liike on tavaraa esim. USA:sta tai Aasiasta hankkinut, tai euro-alueen ulkopuolelta ostohetken valuuttakurssin mukaan. Tietysti myös muut tekijät vaikuttavat hintojen vaihteluun.
 
Kotimaisista kannataa vilkaista ainakin:
www.oulunsoitinjatarvike.fi
 
Omia kokemuksia;
Thomannin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, mutta takuutakaan ei ole tarvinnut testata. Nykyään Thomann ei ole enää kovin edullinen, ja Suomesta saattaa joitain merkkejä saada edullisemminkin. Sama koskee tietysti myös muita nettikauppoja.
 
Musicstore.de suostui vaihtamaan yhden halpiskitaran joka ei ollut aivan priimaa, mutta jotkut ovat valittaneet etteivät vastaa sähköposteihin. Woodbrassin kanssa oli vääntöä yhden merkkikitaran takuusta, ja liikkeen sijasta sen hoiti hienosti tehtaan EU-alueen edustaja, kun liike alkoi pullikoimaan. dv247:n kanssa ei ole ollut muuta ongelmaa kuin pitkät toimitusajat, tai se etteivät ole lopulta saaneet tuotetta ollenkaan. Rahat on palautettu kyllä siinä tapauksessa automaattisesti.
 
Ainakin noista liikkeistä löytyy täältä keskusteluja.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Juicy
14.06.2009 21:12:09 (muokattu 14.06.2009 21:12:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musiikkiliike.fi/ (Halvat Ibanezit ja Marshallit)
 
http://www.dv247.com/
http://www.dolphinmusic.co.uk/
http://www.soundslive.co.uk/
http://www.coda-music.com/
 
http://saitenkatalog.de/ (kitaran kielet ja tarvikkeet)
http://www.musik-produktiv.com/index.aspx
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR
 
Nämä olen itse todennut hinnoiltaan "kilpailukykyisimmiksi", onhan noita loputtomiin... Suomesta saa Ibanezeja yleensä halvemmalla kuin ulkomailta, briteistä saa pedaaleja ja muuta kamaa edullisemmin, ja saksalaisilla puljuilla on yleensä enemmän valikoimaa vahvistinpuolella.
 
EDIT: Myöhässs...
 
"I go where I please, and I please where I go"
Sakmongkol
15.06.2009 18:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkä tällainen kauppa: http://www.guitarampkeyboard.com/
 
Onkohan kukaan sattunut ostamaan kyseisestä puljusta mitään? Toimittavatko edes tänne asti? Pieni Suomen lippu näkyy sivun yläreunassa mutta sen tarkempaa infoa en löydä. Joissain tuotteissa kun vielä uhataan jotta FREE DELIVERY.
 
En nyt ole varsinaisesti mitään ostamassa, mutta jos tuolta tilaaminen käy kätevästi niin voisin alkaa säästää tällaiseen http://www.guitarampkeyboard.com/en/74315
Näyttäisi olevan varsin kohtuuhintainen.
 
Squierrel
16.06.2009 14:24:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi varteenotettava kriteeri nettikaupoissa (muissakin kuin kitarakaupoissa) on varastotilanteen näkyminen.
 
Mikäli kauppa näyttää ajantasaisen varastotilanteen, kuten Thomann tai Guitarguitar, saa ennen tilausta jo tarkemman käsityksen toimitusaikataulusta.
 
Monilla, varsinkin pienemmillä puljuilla, on aika vähän kamaa varastossa eikä missään tapauksessa kaikkea, mitä mainostavat web-kaupassaan. Varastojen pitäminen on kallista ja tyypillisesti pikkukauppa tilauksen saatuaan tilaa tavaran maahantuojalta, joka tilaa sen tehtaalta Kiinasta. Tämä prosessi vie aikansa ja toimitus saattaa kestää useita viikkoja.
 
"Squier is the Epiphone of guitars."
Tinippa84
16.06.2009 14:42:13 (muokattu 16.06.2009 14:42:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Archferumphis:Mutta asiaan..Thomann kuulemma hyvä. Löytyykö muita?
 
Ulkomailta kitarakaman ostaminen alkaa olemaan monella kohtaa kallimpaa kun kotimaan musiikkiliikkeiden tarjoukset. Minusta kannattaa kysyä hinta ensin kotimaasta!
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
pietari-poika
16.06.2009 14:46:28 (muokattu 16.06.2009 14:47:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Ulkomailta kitarakaman ostaminen alkaa olemaan monella kohtaa kallimpaa kun kotimaan musiikkiliikkeiden tarjoukset. Minusta kannattaa kysyä hinta ensin kotimaasta!
 
Ja pienellä tinkaamisella voi hyvinkin päästä samaan hintaan kuin ulkomailla. Ja kyllä parikymppiä ekstraa voi maksaa siitä että saa heti.
 
// Mutta en tietenkään suosittele ensimmäiseksi kaupassa sanomaan että "No thomannilla tää on viiskymppiä halvempi ja tää on kakskymppiä halvempi...". Kyllä tinkaamaan pystyy vaikkei thomannia tai muita ulkomaan puljuja mainitsisikaan.
 
Ylläoleva on silkkaa mutuilua eikä sitä pidä ottaa vakavasti.
Tinippa84
16.06.2009 15:33:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pietari-poika: Ja pienellä tinkaamisella voi hyvinkin päästä samaan hintaan kuin ulkomailla.
 
Ite oon päässy melkein aina halvemmalla kun suomesta oon ostanu. Kielet nyt on semmonen poikkeus, että saksan hintoihin ei pääse suomessakaan millään. Ne tulee tilattua aina thomannilta...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
washburn
16.06.2009 15:41:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Ite oon päässy melkein aina halvemmalla kun suomesta oon ostanu. Kielet nyt on semmonen poikkeus, että saksan hintoihin ei pääse suomessakaan millään. Ne tulee tilattua aina thomannilta...
 
Ei kyllä päde läheskään kaikkeen.
Nyt, kun punnan kurssi on alhaalla, saapi monia +1000e tuotteita briteistä jopa satasia halvemmalla kuin Suomesta tinkaamalla tai thomannilta..
 
Live long and prosper.
Juicy
16.06.2009 16:15:36 (muokattu 16.06.2009 16:16:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saitenkatalogilla on kyllä mun mielestä halvimmat kielet, ja lähetyskulutkin kohtuulliset (9e). Satkulla kun tilaa niin ei tule niitäkään. Valikoimaakin on, löytyy Optimat/Elixirit/jne.
 
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Tinippa84
16.06.2009 18:42:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Ei kyllä päde läheskään kaikkeen.
Nyt, kun punnan kurssi on alhaalla, saapi monia +1000e tuotteita briteistä jopa satasia halvemmalla kuin Suomesta tinkaamalla tai thomannilta..

 
OK, ehkä noi Marshallin kamppeet on Briteissä edelleen halpoja. Mesa, Ibanez, ESP, jne, väittäisin, että suomesta saat edullisemmin kun vaan osaat oikeasta paikasta kysyä.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
250768
16.06.2009 21:25:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat esim englannista kitaran käy itte hakemassa halvat lennot .100euroa riittää edes taas ja pystyt kokeilemaan mitä ostat.Itte en ainakaan mitään soittopeliä alkaisi ulkomailta tilaamaan ellen mene itse hakemaan.Jotain kieliä ja pientarvikkeita kannattaa tilata.Kyllähän se om selvää että parhaat yksilöt on myyty omaan maahan ja paskat lähetetään ulkomaille jos vaikka joku ei palauttaisikaan.
 
Aina on palattu les pauliin mutta pitäähän ne kaikki kitarat läpi käydä.
adretlan
16.06.2009 21:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

250768: Jos haluat esim englannista kitaran käy itte hakemassa halvat lennot .100euroa riittää edes taas ja pystyt kokeilemaan mitä ostat.Itte en ainakaan mitään soittopeliä alkaisi ulkomailta tilaamaan ellen mene itse hakemaan.Jotain kieliä ja pientarvikkeita kannattaa tilata.Kyllähän se om selvää että parhaat yksilöt on myyty omaan maahan ja paskat lähetetään ulkomaille jos vaikka joku ei palauttaisikaan.
 
Missä noin halvalla pääsee ees taas. Tollasen matkan vois vaikka tehä. Helposti satasen maksaa pelkästä päivävisiitistä lontoossa :)
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Dropped C
16.06.2009 22:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

adretlan: Missä noin halvalla pääsee ees taas. Tollasen matkan vois vaikka tehä. Helposti satasen maksaa pelkästä päivävisiitistä lontoossa :)
 
Joo, kertokaa mullekkin. Lähen lomalla käymään muuten vaan ihan turistimielellä. Hostellissa muutamat yöt. Halvalla selviäis.
 
Dunga
16.06.2009 22:11:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

adretlan: Missä noin halvalla pääsee ees taas. Tollasen matkan vois vaikka tehä. Helposti satasen maksaa pelkästä päivävisiitistä lontoossa :)
 
Ryanairilla Lontooseen, selviää helposti alle satasella. Siis pelkät lennot.
 
War... war never changes.
McNulty
16.06.2009 22:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Void: Ryanairilla Lontooseen, selviää helposti alle satasella. Siis pelkät lennot.
 
Lensin viimeksi Stanstediin 19€ per suunta :)
Ei ollut ollenkaan kallista käväistä frendien luona. Itseasiassa olisi ollut selkeästi kalliimpaa käydä autolla tai junalla (ei-opiskelija) Oulussa.
 
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Shredator
25.05.2016 12:38:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palataanpas astialle...
 
Eli, onko kokemuksia Reverb.comista, - tuosta Ameriikan Muusikoiden.netistä? Valikoima on kyllä ainakin muikea verrattuna Torin tarjontaan. Toimiiko ostaminen kuten Ebaystakin?
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
tuskiz
25.05.2016 15:26:09 (muokattu 25.05.2016 15:29:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Palataanpas astialle...
 
Eli, onko kokemuksia Reverb.comista, - tuosta Ameriikan Muusikoiden.netistä? Valikoima on kyllä ainakin muikea verrattuna Torin tarjontaan. Toimiiko ostaminen kuten Ebaystakin?

 
Tilasin juuri siellä olleesta yrityksestä pikkuosan, tapahtui hyvin pitkälti kuten mitä tahansa verkkokauppaa käyttäisi, eli tavara ostoskoriin -> kassalle -> tietojen naputtelu ja maksu PayPallilla. Tilaustiedot, kuitti sekä toimituksen status tulee sähköpostiin, hyvin siis toimi ja nyt ootetaan amerikaan mailta kirjettä. Yksityiseltä käyttäjältä en ole vielä uskaltanut ostaa mitään vaikka oon paria keppiä katellut, mutta uskoisin toimivan ihan hyvin kun ostajalle saa laitettua viestiä mikäli ilmoitus ei itsessään ole jo hyvin naputeltu ja maksu tapahtuu tosiaan PayPallilla niin riskit ei mitkään kamalan isot loppujen lopuksi ole, palautesysteemikin löytyy millä varmasti saadaan huijarit helposti kuriin. Sen oon vaan huomannut, että suurin osa listauksista ei ole ainakaan suoraan valittu toimittavan Suomeen/eurooppaan, mutta tämä lienee vain sopimiskysymys myyjän kanssa, eurooppalaisia myyjiä kyllä löytyy myös mutta selvästi vähemmän kuin rapakon takana olevia.
 
Eli joo, toimii vähän niinkuin Ebayssakin.
 
Shredator
25.05.2016 16:51:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz:
 
Eli joo, toimii vähän niinkuin Ebayssakin.

 
Kiitos, näin arvelinkin :) Kieltämättä tuolla nuo valikoimat on "hieman" eri luokkaa kuin täällä torilla. Toki tuo valuuttakurssi on mikä on.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
MusikMan
25.05.2016 18:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Palataanpas astialle...
 
Eli, onko kokemuksia Reverb.comista, - tuosta Ameriikan Muusikoiden.netistä? Valikoima on kyllä ainakin muikea verrattuna Torin tarjontaan. Toimiiko ostaminen kuten Ebaystakin?

 
Olen ostanut kolme pedaalia ja yhden Jackson PC1:n Jenkeistä Reverbin kautta. PayPalilla hoituu maksut kuten pitääkin. Itse asiassa otin Jaskan myyjään yhteyttä tämän eBay-ilmoituksen vuoksi. Totesi, että toki myy ja lähettää Suomeen, kunhan hinnasta vaan sovitaan. Sitten kysyi, voinko rekisteröityä Reverbiin ja tehtäisiin kaupat siellä, sillä eBay vie kuulemma isomman komission. Tingin sitten vielä vähän, tehtiin kaupat, ja kitara oli mulla n. kahdessa vkossa.
 
Monella myyjällä ei ole kohdemaan osalta vaihtoehtona kuin pelkkä "continental U.S.A.". Olen pari kertaa saanut kauniin "en lähetä Jenkkien ulkopuolelle" -vastauksen, kun olen kaman perään kysellyt. Ja sitten on myyjiä, jotka lyhyen viestittelyn jälkeen ovat valmiit luottamaan ostajaan, ja "venyttämään" käytäntöjään.
 
"Mihin sä noita kaikkia oikeesti tarvitset, kun voit kuitenkin soittaa kerralla vain yhtä?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «