Aihe: Otelaudan vaihto?
1
Antti1
15.06.2009 16:48:16 (muokattu 15.06.2009 16:49:01)
Jankku: Onko kuinka kova homma vaihtaa kitaraan uusi otelauta? Kepissä tällä hetkellä eeben otelauta joka koverrettu. Paljonko maksaisi suurinpiirtein esim. ammattilaisella vaihdattaminen? Eebeniä olis tarkoitus laittaa, ei vaan noi koverrukset ole mun juttu ;)

Erittäin kova homma ja kallis remppa. Onko kyseessä kuinka harvinainen kitara? Jos koittaisit hankkia vastaavan nykyisen tilalle ilman niitä koverruksia, niin voisit selvitä huomattavasti halvemmalla.

Yksi vaihtoehto tietty on sen otelaudan hiominen suoraksi, jos puuta riittää. Jos ei niin siitä täytyy repiä liimaukset irti ja/tai höylätä koko systeemi pois. Pulttikaulaisella menee vielä, liimatuilla ei välttämättä kaikki edes suostu ko. remppaan. Siihen päälle sitten tietenkin vielä nauharempan hinta jne.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Odaight
16.06.2009 20:34:47
Itse tilasin saksasta ebaysta paskan straton, ihan vaan siksi koska puustahan se on sekin tehty niin saan siitä hyvän projektin, kun vaan vaihdan kaikki metalliosat kaularaudan mukaanlukien, halusin siihen myös vaihtaa otelaudan, että voin tehdä inlayt sitten uuten otelautaan isse. Mutta siis, silitysraudalla voip irrottaa otelaudan, itse hioin vaan otelautaa vähän ohuemmaksi ja häyryraudalla vaan ja mattoveitsellä nitkuttamalla (siis liima pehmentämällä, ei poistamalla puuta). Joku oli joskus kirjoittanut aiheesta myös täällä, kannattaa tsekata.
Musaliikkeistä saa kyllä ostettua täysin valmiita otelautoja, jos kitarasi on joku "normimalli" normimitoilla, pitäsi otelaudan sopia kun nakutettu. Sitten vaan uusi otelauta hyvällä puristuksella kiinni.

Tämä siis toki vaihtoehto vain, jos olet joskus jotain tehnyt puuntyöskentelyn kanssa, välttis ei kannata kuiviltaan lähteä kokeilemaan, ainakin jos on arvokkaampi soitin :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)