Aihe: Sabian AAX vai HHX. 1 | |
---|---|
![]() 14.06.2009 15:59:48 | |
Elikkäs olisin vähän tietoa vailla näistä kyseisistä pelleistä (AAX ja HHX). Eli voitte kertoa kaikista omakohtaisista kokemuksista näistä peltimerkeistä/pelleistä. Tarkoitus olisi hankkia jommatkummat tai sekoitella niitä(kannataako?)En ole päässyt kokeilemaan kumpiakaan henk. koht. Joten nyt mielipiteitä näistä. kiitos. | |
![]() 14.06.2009 16:11:31 | |
Korva sen kertoo! Sabianin sivuilta löytyy näyteitä ja jokinnäköinen set-up builder. http://www.sabian.com/EN/products/series_comparison.cfm Yleisesti AAX on kirkkaampi ja HHX tummempi ja mielestäni musikaalisempi. Makuasioita yks ja kaikki. Itse olen yhdistellyt oman kattauksen AAX, HHX ja Paragon pelleistä. Los Stones Relicos | |
![]() 15.06.2009 00:19:44 | |
Erittäin hyvin sanottu! Todellakin, loistavia symbaaleja. Mulla palveli 16" ja 18" med-thin HH crashit 15 vuotta, ja tuntui että soundi vain parani vanhetessa. Myös HH groove ride kävi kääntymässä, eikä muuta kuin hyvää sanottavaa. Mutta sen verran paletti on laaja, että pitäisi itse tsekata. Ei sitä kukaan voi kertoa mitä sun pitää ostaa. | |
![]() 15.06.2009 13:29:47 | |
Ittellä löytyy setistä kumpaakin, mahdoton sanoa kumpi on parempi. Tein hirmusen pitkän testaussession muutaman AAX ja HHX -riden kanssa. Päädyin kuitenkin AAX-rideen. Crash-vertauksessa hommasin taas HHX:n...mutta sanotaanko näin, että jos tilaa "sokkona" T-kaupasta peltejä ni en voi suositella HHX:ää, koska tuntuu että soundit vaihtelee niin paljon. Symbaali mikä kuulostaa Sabianin sivuilla mahtavalta saattaakin olla livenä aivan toisenlainen. Ainakin crash-osastolta muutamat HHX:n yksilöt kuulosti aivan liian chinamaisilta. HC VISPILÄ! | |
![]() 15.06.2009 17:18:38 | |
LaquerHead: Symbaali mikä kuulostaa Sabianin sivuilla mahtavalta saattaakin olla livenä aivan toisenlainen. Ainakin crash-osastolta muutamat HHX:n yksilöt kuulosti aivan liian chinamaisilta. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että Sabianin sivustolla näytteet muistuttavat harvinaisen paljon omien yksilöideni saundia. Tosin valkkasin jokaisen pellin kolmesta samanlaisesta Kaisaniemessä. HHX Legacy ja X-treme crashit kuulostavat sivuilla härskeiltä ja livenä vielä härskimmältä, koska saundi onkin totta. Siirryin A-customeista suoraan X-treme crasheihin, ja kyllähän tuli rouheutta myös soittotyyliini. Enää ei voi "neiteillä", vaan pitää soitta Venäjää. Jooga on pop(jazz)! | |
![]() 15.06.2009 17:32:28 | |
LaquerHead: Ittellä löytyy setistä kumpaakin, mahdoton sanoa kumpi on parempi. Tein hirmusen pitkän testaussession muutaman AAX ja HHX -riden kanssa. Päädyin kuitenkin AAX-rideen. Crash-vertauksessa hommasin taas HHX:n...mutta sanotaanko näin, että jos tilaa "sokkona" T-kaupasta peltejä ni en voi suositella HHX:ää, koska tuntuu että soundit vaihtelee niin paljon. Symbaali mikä kuulostaa Sabianin sivuilla mahtavalta saattaakin olla livenä aivan toisenlainen. Ainakin crash-osastolta muutamat HHX:n yksilöt kuulosti aivan liian chinamaisilta. Nii eiks toi HHX oo käsin vasaroitu? Ovat yksilöitä enempi, kuin koneelliset AAX:t. Itse kanssa testailin Fasulla kolme saman mallista chrashia ja valitsin yhden, joka oli, omaan makuuni, selvästi paras kolmesta. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 17.06.2009 05:57:54 | |
Enää ei voi "neiteillä", vaan pitää soitta Venäjää. Ah. Voi. Miten kävisikään kun löytäisit turkkilaiset. Soittaisit Argentiinaa? | |
![]() 17.06.2009 09:52:17 | |
ÄM: Nii eiks toi HHX oo käsin vasaroitu? Ovat yksilöitä enempi, kuin koneelliset AAX:t. Itse kanssa testailin Fasulla kolme saman mallista chrashia ja valitsin yhden, joka oli, omaan makuuni, selvästi paras kolmesta. Nykyisin valtamerkeillä ei taida enää olla käsinvasarointia. Kone, joka simuloi käsintaontaa lienee käytössä. Bosphorus & muut turkkilafkat on sitten asia erikseen. Mä tiedän missä sä asut! | |
![]() 17.06.2009 14:01:07 | |
Angry Pierre: Nykyisin valtamerkeillä ei taida enää olla käsinvasarointia. Kone, joka simuloi käsintaontaa lienee käytössä. Bosphorus & muut turkkilafkat on sitten asia erikseen. Mites Zildjianin Constantinople ja Sabianin Artisan? | |
![]() 17.06.2009 14:31:25 | |
Kailis: Mites Zildjianin Constantinople ja Sabianin Artisan? Artisaneista mulla ei ole tietoa, mutta ainakin Constantinoplet tehdään kuulemani mukaan koneella, joka jäljittelee käsintaontaa. Cymbaholic-kuulemiin perustan väitteeni. Mä tiedän missä sä asut! | |
![]() 17.06.2009 15:10:33 | |
Angry Pierre: Nykyisin valtamerkeillä ei taida enää olla käsinvasarointia. Kone, joka simuloi käsintaontaa lienee käytössä. Bosphorus & muut turkkilafkat on sitten asia erikseen. Näin voi olla. Olisko siinä sitten joku "random"-ohjelma, vasarakoneessa, mene tiedä. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 17.06.2009 15:47:56 | |
Etäisesti asiaa sivuten, Artisaneista kun oli puhetta: http://www.sabian.com/fusetalk/blog/ Mä tiedän missä sä asut! | |
![]() 20.07.2009 11:19:33 (muokattu 23.07.2009 20:33:34) | |
Mielestäni kummallakin on hyvät puolensa. HHX crashit on jotain hienoa, mutta ridet eivät iske. AAX sarjassa hyvät ridet, crashitkin ihan OK. Mutta valitsisin mieluummin HHX-sarjan, koska se olisi omaan käyttötarkoitukseeni sopivampi. En kuitenkaan ottaisi täyttä kattausta HHX-sarjaa, koska muiltakin sarjoilta voisi olla, tai no on joihinkin tiettyihin symbaaleihin sopivammat soundit. If you feel it, Funk It! | |
![]() 23.07.2009 09:25:39 | |
Käsin vai koneellisesti taottu; onko väliä? Soundihan sen ratkaisee. Jos varmanpäälle haluaa pelata (tai ostaa "sokkona"), niin laatumerkkien koneellisesti taotut "pro-sarjalaiset" ovat varmaan paras vaihtoehto. Tietokoneohjattu takomis-prosessi tarjonnee sitä tiettyä soundia messinki ja pronssi lätyistä, kun taas krapulainen seppä vetää rööki suussa enemmän intuitiolla ja luo soittajille "elävämpiä" peltejä (lue: tästä ei tullut nyt niin hyvä). Soittaakohan ne turkin symbaalisepät itse rumpuja ja jos soittaa niin miten suhtautuvat esim. länsimaalaiseen rokkimusaan (Nevö Höörd???). Väliäkö sen jos homma toimii! Oma setti koostuu pääasiassa HHX/AAX sekoituksesta. AAX ja HHX x-plosion crashit sopii mukavasti yhteen ainakin minulle. Ridenä on ollut vaihtelevasti AAX Stage ja HHX DryRide. Haikka puolella HHX Groove/AAX Stage. Eipä isommin valittamista. Efektit nyt vähän mitä sattuu AAX kiina, HHX splash, Paragonia ja ryppynä rakkaudessa yksi rikkinäinen wuhan. Tuossa taannoin tutkailin sabianin webbisivuilta endorsserien settejä ja Daniel Adairin (mm. Nickelback) setti alkaa muistuttaa minun kattausta...vai oliko se toisinpäin. Vahinkoja sattuu! Los Stones Relicos | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)