Aihe: Päättömät hintapyynnöt laitteista vol 4
1 2 3 4 534 35 36 37 38122 123 124 125 126
-Cale
14.06.2009 13:18:06
juki68: Hyvistä kitaroista voi ja kannattaa pyytää. Ei siinä ole mitään päätöntä eikä käsittämätöntä. JV-squjut on olleet tasaisessa nousussa jo useamman vuoden.

Niin no, tähänkin voi soveltaa sanontaa:

"Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa."
ballfish
14.06.2009 13:20:20 (muokattu 14.06.2009 13:20:28)
-Cale: Niin no, tähänkin voi soveltaa sanontaa:

"Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa."

Ei tuota voi oikein millään soveltaa tähän. JV-skujuilla ei ole yksinkertaisesti mitään tekemistä tämän päivän keppien kanssa. Ei tota keppiä voi tuomita sen perusteella että nykysiä squiereita on soitellu.

Sama kuin vertaisit vahnaa Hagströmiä ja nykyisiä kiinalaisia ja hohottelisit että eihän noi maksa uutena kuin 500!"!"!"1
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
ballfish
14.06.2009 13:34:12 (muokattu 14.06.2009 13:34:26)
hapan: Niinno, miten sen ottaa. JV-squjujen hintakehitys on aivan naurettavaa ollut, aivan kuten JCM800 marsujen. Hyviä vehkeitä molemmat joo, mutta ei mitään tonnin arvoista todellakaan.

Eikö ne ole tasan sen arvoisia mitä markkinoiden keskihinnat ovat? Ei kai vanhoihin hintoihin voi verrata? Kasisatasetkin alkaa jo suuri osa olemaan yli 20v vanhoja. Ainahan vanhan tavaran hinta tuppaa nousemaan jos kysyntää on..
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
J.Hollström
14.06.2009 13:36:07
hapan: Niinno, miten sen ottaa. JV-squjujen hintakehitys on aivan naurettavaa ollut, aivan kuten JCM800 marsujen. Hyviä vehkeitä molemmat joo, mutta ei mitään tonnin arvoista todellakaan. Tolla 1200 eurolla saa JV-Squierin torilta tai vaihtoehtoisesti Fenderin American Vintage Straton kaupasta. Siitä puntaroimaan, kumpi on parempi.

Mä oon puntaroinut noita. Mulla on tällä hetkellä '83 JV-squier & uusi Fendän American vintage plakkarissa. Molemmat on hyviä kitaroita, mutta ennemmin mä luopusin tosta jenkistä. Ihan siitä syystä, että se ei varmaankaan nosta arvoaan lähimpään 20 vuoteen, siinä ei ole ajantuomaa mojoa, noita tehdään kokoajan lisää ja saat sellaisen hankittua aina kun sellaisen haluaa. Noita JV-squjuja ei enää tehdä, ne on alkuperäisinä jo arvokamaa, ja kaiken lisäksi ne on soittimina hemmetin hyviä, vintagespekseillä, hyvistä puista ja jenkkielektroniikoilla.

Ei muuta kuin täältä kyylämään detskuja: http://www.21frets.com/
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
hapan
14.06.2009 13:41:48
juki68: Mä oon puntaroinut noita. Mulla on tällä hetkellä '83 JV-squier & uusi Fendän American vintage plakkarissa. Molemmat on hyviä kitaroita, mutta ennemmin mä luopusin tosta jenkistä. Ihan siitä syystä, että se ei varmaankaan nosta arvoaan lähimpään 20 vuoteen

Tärkein syy laitteiden hankinnoille.

Muuten ihan ok teksti.
J.Hollström
14.06.2009 13:44:57
hapan: Tärkein syy laitteiden hankinnoille..

Ei ole mulle, mutta laitoin tohon perään ne syyt miksi jonkun vehkeen arvo saattaa ajan saatossa nousta. JV-squjut on nyt siinä putkessa, että niiden hinnat nousee kokoajan, rajoitetun saatavuutensa takia. Uudet skebat ei koskaan ole _investointina_ järkikauppoja, mutta silti sitäkin ihmiset harrastaa. Myös minä.
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
aristoteles666
14.06.2009 17:47:24

"Everybody came up to inspect them and the guys almost cried, because the Japanese product was so good - it was what we were having a hell of a time trying to do."
Dan Smith, Director of Marketing, Electric Guitars, Fender USA

tossa on syy miksi itsekin ostin squierin tohon aikaan, ne oli paljon parempia kuin fenderit ja halpoja.
Progorava
15.06.2009 12:53:59 (muokattu 15.06.2009 12:55:40)
Pakko purkaa tähän vähän omia kokemuksiani. Itse aloitin kitaran soiton enon JV Squierilla. Vielä tänäkin päivänä se on paras strato mitä olen kokeillut.

Ensimmäinen oma strato oli 95 vuoden american standard. Pettymys oli suuri kun kiikutin sen testiin vanhan JV:n viereen.

Itse ostin 2000-l alussa 83 vuoden SQ sarjan japsisquierin. Eli kyseessä on isolapainen sen ajan japsifender. Mikit ja talla oli heikompaa laatua kuin JV:ssä mutta muuten samaa kamaa. Todella hyvä kitara sekin mutta silti jäi joiltain osin JV:n jalkoihin.

Viime talvena vertailtiin vierekkäin kaverin meksikon stratoa SQ kollegaan ja tulos oli se, että Meksikon fender lähti piakkoin testien jälkeen kaverilla vaihtoon. Totesimme molemmat, että vaikka meksikon strato tuntui yksinään ihan ok:lta, SQ:hun verrattuna se tuntui lähinnä lelulta.

Mikä siis on pointtini?

JV:n hypetys sikseen. Maksoitpa siitä sitten 700 tai 1400, on se erittäin todennäköisesti ennen kaikkea HYVÄ kitara. Itse en ostaisi uutta 700 euron meksikaania tai 1400€ american standardia jos samaan hintaa saisi hyväkuntoisen JV:n tai SQ:n hieman halvemmalla.
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
J.Hollström
15.06.2009 13:25:36
Ehkä jengiä närästää noissa JV:eiden nykyhinnoissa se tietoisuus, että noita sai vielä muutama vuosi takaperin 500...600 eurolla. Nyt ne on tuplat siitä.

Sama case on käynyt kaikelle hyväksi todetulle vintagekamalle jonka saatavuus on rajoitettua. Vanhojen fendereiden osalta hommahan on mennyt ihan omille sfääreilleen. Kukaan ei enää hirveästi jaksa ihmetellä niiden hintoja.

http://www.gbase.com/gear/fender-stratocaster-1959-olympic-white
oiva tumpeloinen
15.06.2009 13:33:10
juki68: Ehkä jengiä närästää noissa JV:eiden nykyhinnoissa se tietoisuus, että noita sai vielä muutama vuosi takaperin 500...600 eurolla. Nyt ne on tuplat siitä.

Sama case on käynyt kaikelle hyväksi todetulle vintagekamalle jonka saatavuus on rajoitettua. Vanhojen fendereiden osalta hommahan on mennyt ihan omille sfääreilleen. Kukaan ei enää hirveästi jaksa ihmetellä niiden hintoja.

http://www.gbase.com/gear/fender-stratocaster-1959-olympic-white

Siitä nyt on turha sinänsä itkeä. Hinnat nousee, minkä nousee. Siinä nousussa on vain ihme, että aika pienillä muutoksilla tuntuu hinta putoavan puolet. Tokihan vintagessa aina hinta putoaa, kun varusteita vaihdetaan, mutta jos kaulamikillä janeck platella saadaan hintaan puolet pois, niin siinä olis enemmän sitä soitinta, jos sen takia sitä meinaa ostaa. Jos siis verrataan vaikka sitä "closet Classicia", minkä linkitit aiemmin tähän:

http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/4204

Se on kuitenkin vuoden vanhempikin, mikä usein katsotaan eduksi noissa, ymmärtääkseni ainakin.

Mulle on sinänsä ihan sama, mitä noista pyydetään, mutta kyllä noissa JV:eissä varsinkin näkee nyt, että niistä yritetään tosiaan lypsää rahaa. Suurin hintahaitari yleensä kertoo siitä. Kovin monelle vintits-romulle on kuitenkin jonkinmoinen haarukka, missä hinta seilaa. Se heitto ei ole yleensä 50%.
J.Hollström
15.06.2009 14:26:11
oiva tumpeloinen: Kovin monelle vintits-romulle on kuitenkin jonkinmoinen haarukka, missä hinta seilaa. Se heitto ei ole yleensä 50%.

Haarukka on tosi iso. Tossa samanikäinen modattu "paska" yli 90% halvemmalla kuin edellinen linkitys.

http://www.gbase.com/gear/fender-st … atocaster-1959-natural-re-fin-body#
oiva tumpeloinen
15.06.2009 14:40:00 (muokattu 15.06.2009 14:40:46)
juki68: Haarukka on tosi iso. Tossa samanikäinen modattu "paska" yli 90% halvemmalla kuin edellinen linkitys.

http://www.gbase.com/gear/fender-st … atocaster-1959-natural-re-fin-body#

Isompi haarukka onkin jotenkin oletettavissa noissa oikeasti arvokkaammissa vehkeissä. Niissä hintapyyntien eroja tulee yksinkertaisesti siitä ilosta, että toista minttukuntoista ei varmaan vastaan tule. Nuo JV:t ja muut vastaavat on vähän eri asia sinänsä, koska niitä kuitenkin liikkuu aika iso läjä vielä markkinoilla. Siltä pohjalta mutuillen noiden arvon pitäisi jotenkin olla paremmin samassa jonossa. Ja ihmettelen kyllä, kuka ostaa Squjun 1400 eurolla, kun niitä torilla tosiaan näkee puoleen hintaan tai vähän päälle sopivin väliajoin.

E: lisättäköön nyt vielä, että mä en todellakaan ole mikään asiantuntija näissä asioissa. Kiinnostunut aiheesta ennemminkin.
buju
15.06.2009 17:42:34 (muokattu 15.06.2009 17:42:53)
Mikäli hyväksi kokeman vintage kaman hintaa voi sanoa päättömäksi, mielestäni pitäisi olla useita verrokkeja.
Usein vintage kaman kanssa näin ei ole.
En minäkään maksaisi yli tonnia JV-skujusta, mutta jollekin JV-skuju sopii käteen kuin unelma ja on paras strato millä on ikinä soittanut.
Tarkoitukseni oli sanoa, että jos rahat riittää unelma kitaraan, hintapyyntö ei ollut päätön.
Vielä loppuun Esa Kuloniemeä lainatakseni: ei ole huonoa tai hyvää -soundia, on vaan soundin tarve.
Damn right, I´ve got the blues
FensonGibder
15.06.2009 17:45:12 (muokattu 15.06.2009 17:45:26)
buju:
Tarkoitukseni oli sanoa, että jos rahat riittää unelma kitaraan, hintapyyntö ei ollut päätön.

Kaveri tykkää sikana kuplavolkkareista, mutta parhaimmistakaan ei tietääkseni ole maksanut uuden mersun hintaa.
riffi, nyt
J.Hollström
15.06.2009 17:46:26
FensonGibder: Kaveri tykkää sikana kuplavolkkareista, mutta parhaimmistakaan ei tietääkseni ole maksanut uuden mersun hintaa.

Helvetin hyviä nää autovertaukset.
FensonGibder
15.06.2009 17:47:53
juki68: Helvetin hyviä nää autovertaukset.

and sou truu!
riffi, nyt
Antti1
15.06.2009 17:49:07 (muokattu 15.06.2009 17:49:45)
FensonGibder: Kaveri tykkää sikana kuplavolkkareista, mutta parhaimmistakaan ei tietääkseni ole maksanut uuden mersun hintaa.

Suurimmalla osalla kuplista ei taida olla minkäänlaista keräilyarvoja, kun niitä saa suurinpiirtein hakea ilmaiseksi puolikuntoisena tutuntuttujen ladoista ruostumasta.

Onko se niin kamalaa, jos kitaran nykyarvo poikkeaa alkuperäisestä? Käyttöarvo ja ostajan maksuvalmius/-kyky sen sopivan hintatason määrittää. Jos tuntuu, ettei tuollainen tarjoa vastinetta tarpeeksi rahoillesi, niin kannattanee jättää ostamatta. Noi soittimien hinnat nyt on muutenkin aivan tuulesta temmattuja melkolailla, joten ei tämä siinäkään mielessä eroa juuri mitenkään mistään muustakaan. Poikkeuksena vaan, että näitä sai sillon 25 vuotta sitten halvalla ja nyt äijiä harmittaa, kun jäi silloin hankkimatta.

EDIT: Ja joo, mun mielestä noilla kitaroilla alkaa olemaan jo vähän keräilyarvoakin.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
J.Hollström
15.06.2009 17:56:49
FensonGibder: and sou truu!

Jep. Kerran yksi kaveri tarjosi mulle museorekisteröityä Datsun 100A:ta vaihdossa vintagesoittimeen.

En vaihtanut.
buju
15.06.2009 18:19:34

Noh.... kuplavolkkaria kun ostaa, löytyy vähän enemmän verrokkeja kuin esimerkiksi JV-skujuista.
Eikä nää kuplavolkkarit kai niin yksilöitä ole kuin kitarat. Vai?
Damn right, I´ve got the blues
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)