markkuliini 14.06.2009 12:50:10 | |
---|
Epämuusikko: Käykö "I preciate?" Joka tapauksessa: sovittu!
Se on jo parempi. Siinä on jo kaksi sanaa. Tai sitten vaan "mä annan siunaukseni". "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Pieni rumpalipoika 14.06.2009 12:57:11 | |
---|
markkuliini: Se on jo parempi. Siinä on jo kaksi sanaa. Tai sitten vaan "mä annan siunaukseni". Hei mihin on jäänyt mua aina suuresti oksettanut "komppaan"-kommentti? Vitutus nousi suureksi kun siitä tuli joskus 90-luvulla niin suuri muotisana, että sitä piti käyttää kaikkien death-rumpaleista hopeisen harmonikan semifinalisteihin! Rummut nurin ja nussimaan! |
redhat 14.06.2009 12:58:51 | |
---|
markkuliini: Eli olen kyllästynyt siihen yhteen ainoaan soundiin/juttuun/rytmiin/dynamiikkaan.
Eihän se nyt ihan noin mene. Et ole kuunnellu heviä tarpeeksi, että huomaisisit isot erot eri alagenrejen välillä(?). Jos esim. Dio ja Saxon on alkuperäistä heviä, niin vertaappa huviksesi niitä vaikkapa Slayeriin. Samalla tavalla me heviosaston edustajat voidaan sanoa että esim. alternativerock (foo fighters, paramore, kings of leon) on kaikki samanlaista yhden soundin ja rytmin paskaa, mitä se onkin. |
Mikael 14.06.2009 12:59:36 | |
---|
Pieni rumpalipoika: Hei mihin on jäänyt mua aina suuresti oksettanut "komppaan"-kommentti? Vitutus nousi suureksi kun siitä tuli joskus 90-luvulla niin suuri muotisana, että sitä piti käyttää kaikkien death-rumpaleista hopeisen harmonikan semifinalisteihin! No entä sitten tää 2000-luvun alussa nettimaailmassa muotiin tullut Hoho! ??? Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Pieni rumpalipoika 14.06.2009 13:00:18 | |
---|
Mikael: No entä sitten tää 2000-luvun alussa nettimaailmassa muotiin tullut Hoho! ??? Arvostan ja komppaan! Hoho. Rummut nurin ja nussimaan! |
markkuliini 14.06.2009 13:03:54 | |
---|
redhat: Eihän se nyt ihan noin mene. Et ole kuunnellu heviä tarpeeksi, että huomaisisit isot erot eri alagenrejen välillä(?). Jos esim. Dio ja Saxon on alkuperäistä heviä, niin vertaappa huviksesi niitä vaikkapa Slayeriin. Luen nyt hei oikeasti mitä mä olen kirjoittanut ennen kuin alat selittämään. Puhun HEVIN/METALLIN NYKYTILASTA. Sulla on 20 sivua kahlattavaa. Aika alkaa NYT! Samalla tavalla me heviosaston edustajat voidaan sanoa että esim. alternativerock (foo fighters, paramore, kings of leon) on kaikki samanlaista yhden soundin ja rytmin paskaa, mitä se onkin. Aika lailla just näin. Eli ollaan molemmat oikeassa. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Nyt kyllä rupes pännimään tämä topic, ensinnäkin "hevi" on järkyttävä termi, se viittaa HEAVY METALLIIN ja se ei kerro koko jutusta mitään. Metalli on yleisesti todella monipuolinen genre, kaikkea löytyy peruspaahdosta aina tunnelmoiviin biiseihin asti ja metallistakin löytyy groovea, esimerkkinä vaikka Meshuggah. Metalli-ihmisille on tullut kyllä todella ärsyttävä leima että oltaisiin muka sulkeutuneita ja näin. Se on vain ihmisten johdattelua muutenkin synkästä ulkoasusta. Metallinkin sanoma voi olla positiivinen ja tekstit ovat todella kantaanottavia, vaikka ei sitä heti huomaisikaan (otetaan esim. Carcaksen vanhemman osaston sanoitukset, joita itse pidin pilailuna koska ne periaatteessa kertovat vain silpomisesta ja tappamisesta. Perehdyttyäni asiaan huomasin että tekstit ottavat kuulemma kantaa karjateurastuksen raakuuteen ja Carcaksen jäsenet ovatkin kasvissyöjiä, siitä tippu multa respectiä bändille) Fuck that! Se on kyllä totta että bändejä riittää moneen lähtöön ja suurin osa on samaa paskaa ja ovat toistensa kaltaisia, kuitenkin helmejä löytyy jotka ovat onnistuneet viemään genreään eteenpäin (Gojira on mielestäni yksi parhaista "uuden aallon" metallibändeistä ja omaa näkemystä löytyy lyriikoita ja saundeja myöten) Itse olen antautunut metallifani, mutta kuten lähes kaikki muutkin, kuuntelen ihan omaksi iloksi ja musiikillisen näkemyksen laajentamiseksi myös jazzia, bluessia yms. root-musiikkia. Yleensä se on tämä nuoriso jotka ovat niin "kovaa poikaa" tämän metallin kanssa ja sulkevat kaikki muut genret ja ovat näin sitten true-metallimiehiä(mikkihiiriä?)
Että näin, itseäni ainakin monissa genreissä puuduttaa samankaltaisuus, biisien yksinkertaisuus(joka on tietysti hyvästä myös) ja muutenkin paikallaan jököttävät saundit ja ei niinkään uudistuksia. Metalli on genreissä EHDOTTOMASTI MONIPUOLISIN, milläs muulla genrellä löytyy 200000000 alalajia? |
Pieni rumpalipoika 14.06.2009 13:23:12 | |
---|
iced_earth: Että näin, itseäni ainakin monissa genreissä puuduttaa samankaltaisuus, biisien yksinkertaisuus(joka on tietysti hyvästä myös) ja muutenkin paikallaan jököttävät saundit ja ei niinkään uudistuksia. Metalli on genreissä EHDOTTOMASTI MONIPUOLISIN, milläs muulla genrellä löytyy 200000000 alalajia? Se, että jollekin musiikille keksitään lokero ja vielä nimikin, ei vielä erota sitä musiikkia mistään. Mun käsityksen mukaan niitä genrejä on noin paljon vain siksi, että angstaavat teinit voisivat olla erilaisia kuin se toinen kaveri joka kuuntelee ihan samaa paskaa, mutta pukeutuu eri tavalla, koska kuuntelee "sitä ja tätä"-heviä. Anna mulle koppa kaljaa ja litra kossua niin vuorokaudessa keksin riittävän monta alalajia ihan mille tahansa musalle. Rummut nurin ja nussimaan! |
Timi 14.06.2009 14:08:16 | |
---|
Soitetaan Paranoid:) 45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta. |
vapauskauppias 15.06.2009 12:11:31 | |
---|
Metalli on genreissä EHDOTTOMASTI MONIPUOLISIN, milläs muulla genrellä löytyy 200000000 alalajia? Hauska provo, kiitän makeista nauruista. |
Epämuusikko 15.06.2009 19:53:45 | |
---|
iced_earth: Että näin, itseäni ainakin monissa genreissä puuduttaa samankaltaisuus, biisien yksinkertaisuus(joka on tietysti hyvästä myös) ja muutenkin paikallaan jököttävät saundit ja ei niinkään uudistuksia. Metalli on genreissä EHDOTTOMASTI MONIPUOLISIN, milläs muulla genrellä löytyy 200000000 alalajia? Järjenjuoksusi vie tajuntani pimeään. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
hollmi-5 15.06.2009 22:01:18 | |
---|
siitä tippu multa respectiä bändille) Fuck that! Multa ei tipu. Nää metallibändit painii mutasarjassa. Senkö takia tulee rispectiä, että kukaan älyllä varustettu ei suostu moista kuuntelemaan? Kävin paikallisessa amiksessa. 80% oppilaista söi takki päällä ja pässä oli pipo tai lippsis, vaikka asteita oli sisällä joku 25 celsiusta. Olisiko pitänyt respectiä jakaa, kun tuntui olevan metallibändien tunnuksia takeissa ja hatuissa? Ehkä en ymmärtänyt sanomaa. Ehkä he olivat sisimmältään hyvien tapojen puolesta puhujia ja pukeutumisellaan osoittivat muille, kuinka junttia meininkiä on syödä ulkovaatteissa ja hattu päässä? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Pieni rumpalipoika 15.06.2009 22:16:28 | |
---|
hollmi-5: Kävin paikallisessa amiksessa. 80% oppilaista söi takki päällä ja pässä oli pipo tai lippsis, vaikka asteita oli sisällä joku 25 celsiusta. Olisiko pitänyt respectiä jakaa, kun tuntui olevan metallibändien tunnuksia takeissa ja hatuissa? Ehkä en ymmärtänyt sanomaa. Ehkä he olivat sisimmältään hyvien tapojen puolesta puhujia ja pukeutumisellaan osoittivat muille, kuinka junttia meininkiä on syödä ulkovaatteissa ja hattu päässä? Hoho. Aika on selvästi ajanut susta ohi, niin tosin mustakin pikkuhiljaa... Rummut nurin ja nussimaan! |
hollmi-5 15.06.2009 22:22:29 | |
---|
Pieni rumpalipoika: Hoho. Aika on selvästi ajanut susta ohi, niin tosin mustakin pikkuhiljaa... Saattohoitoa odotellessahan tässä metallia kuunnellessa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 16.06.2009 06:29:31 (muokattu 16.06.2009 06:30:40) | |
---|
Kuinka kauan tämä kestää? Aikuiset ihmiset puuttuu ihan epäolennaisiin asioihin. Taisin jo ensi m.net askeleilla ihmetellä itse kunkin täällä toimivan pedagogin kykyä hahmottaa nykymaailmaa ja "populaari" musiikkia. Jos lehtoritasoinen ihminen näkee vaivaa tekemällä tuplabassareista vitsin, voisin kuvitella mikä on opetus kontra viha nuorilla jotka dissataan/dissaavat itsensä koska hyväksyntä tulee pelkästään kavereilta/samanmielisiltä. Olisikohan tarkistuksen ja peiliintsiigamisen paikka, niin ruma kuin se kuva onkaan ja varsinkin olan taakse katsominen eiks je? |
Pieni rumpalipoika 16.06.2009 06:55:13 | |
---|
hollmi-5: Saattohoitoa odotellessahan tässä metallia kuunnellessa... Tiedätkö miksi vanhainkodissa kutsutaan laihdutuskuuria? Loppukevennykseksi. Rummut nurin ja nussimaan! |
hollmi-5 16.06.2009 10:02:35 (muokattu 16.06.2009 13:57:19) | |
---|
Olisikohan tarkistuksen ja peiliintsiigamisen paikka, niin ruma kuin se kuva onkaan ja varsinkin olan taakse katsominen eiks je? Kailiksen yövuoron tuotoksia ;-) Ninhän se aina on, että nuoriso ei ymmärrä, että me olimme myös nuoria. Meistä se tuntuu, että niinhän me olemme nuoria mieleltämme edelleen. Ja sama kääntäen: me emme ymmärrä nuorisoa ;-) "Nuoriso veltostuu ja menemme aina vain huonompaan suuntaan." Näin siis antiikin Kreikassa tuhansia vuosia sitten tuumittiin. Minä luotan Suomen hienoon nuorisoon, vaikka musiikkimakumme ei kohtaisikaan tässä metallimusa-asiassa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 16.06.2009 10:27:18 | |
---|
Pieni rumpalipoika: Tiedätkö miksi vanhainkodissa kutsutaan laihdutuskuuria? Loppukevennykseksi. Entä miksi sitä kutsutaan jos käy lentokentällä maksullisissa? Terminaalihoidoksi. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
ProgrEssiivi 16.06.2009 12:12:30 | |
---|
Tai, mikä on impotentin suosikki kalaruoka? ... Seisoppa. |
Nolte 16.06.2009 12:24:52 | |
---|
"Moni tori päältä kaunis" sanoi rumpali, kun mulkaisi laulusolistin uutta monitoria. Joo, anteeksi kun huono, mutta se johtuu vain siitä, että keksin sen itse. :) http://kotistudio.com/foorumi/ |