jjussila 13.06.2009 09:35:51 | |
---|
vesku.ka: Täytyy Mäkkiä kompata vähän. Aika mahtavaa ohjelmistoa kyllä Kari veti. Eihän siitä puuttunut kuin Jätkän Humppa. Toisaalta tuo taitaa olla sitä matskua mikä turakaisiin uppoaa ? Tuon Vepsän "basistin" oikean käden show oli aika huvittavaa. Oli komppaavinaan aika suurella liikeradalla ja sitten ku kuva tuli lähempää ei sormet edes osunu koskettimiin. Ihme hommaa, eikö tuohonki nyt löytyis jostain oikea basisti. Prkl. Tuota, mun mielestä toi "basisti" oikeesti taittas sen touhun mallikkaasti myös keppipelinä; miksi se temppuilee tolla vasurilla ei ole tiedossa... ..ei helev...olisko noin?..... |
baron 13.06.2009 09:52:35 | |
---|
jjussila: Tuota, mun mielestä toi "basisti" oikeesti taittas sen touhun mallikkaasti myös keppipelinä; miksi se temppuilee tolla vasurilla ei ole tiedossa... Kait se on vain tyylistä kiinni? Onhan kiipparit upeamman näköiset. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
okabass 13.06.2009 10:48:27 | |
---|
baron:Onhan kiipparit upeamman näköiset. ??? Usein jo pelkkä käynti silmä- sekä aivo-optikolla riittää. ;) In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
jjussila 13.06.2009 12:09:42 | |
---|
okabass: ??? Usein jo pelkkä käynti silmä- sekä aivo-optikolla riittää. ;) Joskus jopa hyvin usein... ..ei helev...olisko noin?..... |
tope2 13.06.2009 12:33:20 (muokattu 13.06.2009 12:33:42) | |
---|
Vepsä veti aika ali riman. "Lesvistakee" -pohjalta. Bändi on kyllä hauska & tavallaan hyvin karismaattinen. Kahdet koskettimet kehis ja kitarassa kaikkien konkareitten isä.. ;) ois voinu ny telkkarivetoa varten ottaa lisäksi basistin, ei ois ollu iso vaiva??? Terhi Matikainen (eiks sen faija pyöri tällä palstalla??) veti aika tavanomaisilla maneereilla. Parempi vokalisti ehkä ku se viimekertanen?? Rehvakkaan oloinen haastattelu-osuudessa. Nuoreksi tytöksi yllättävän tätimäinen olemus, ehkä blondaus vois olla paikallaan??? ;) Myrskytuulelle taitaa sopia paremmin toi haitari-kokoonpano, jotenkin heti kuulosti ilmavammalta & tanssittavammalta. "Margerita" oli jopa tosi hyvä veto soiton puolesta, laulajan tulkinta rosoinen mutta toisaalta siinä oli särmää. |
jakeni 13.06.2009 13:57:18 | |
---|
vesku.ka Kirjoitti kaiken tärkeän. Siitä +...ei lisättävää. Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
v_m_kangas 13.06.2009 15:27:44 | |
---|
jazzmies: Aluksi kuuntelin enkä katsonut Vepsä-showta, kunnes aloin kuulostella "aktiivibassoa", jonka ääni ei ikinä sammu. Eikös tuo ole enempi makukysymys? Olen nähnyt bassokitaraakin soitettavan 'legato' pitkillä äänillä. Ja kyllä mun telekkarissa se oikea käsi kävi myös koskettimilla liikeradasta huolimatta. Humppaa tai soita humppaa |
Avanaq 13.06.2009 15:32:28 | |
---|
vesku.ka: Aika mahtavaa ohjelmistoa kyllä Kari veti. Eihän siitä puuttunut kuin Jätkän Humppa. Toisaalta tuo taitaa olla sitä matskua mikä turakaisiin uppoaa ?
Uppoaa keneen uppoaa. KIVin kävijöihin ja kerran kesässä -tanssijoihin ehkä, mutta tuskin muihin. |
Bronks 13.06.2009 15:39:30 | |
---|
v_m_kangas: Ja kyllä mun telekkarissa se oikea käsi kävi myös koskettimilla liikeradasta huolimatta. Ainakin muutaman vilauksen näin samoin. Jos kuulostelin oikein, tais kopsuttaa sillä jotain percussion-saundia. Don't take me serious, I'm just playing. |
mack the knife 13.06.2009 15:44:11 | |
---|
v_m_kangas: Eikös tuo ole enempi makukysymys? Olen nähnyt bassokitaraakin soitettavan 'legato' pitkillä äänillä. Ja kyllä mun telekkarissa se oikea käsi kävi myös koskettimilla liikeradasta huolimatta. Joo mutta se onkin huonoa soittoa. Jos valssiakin vetää bassolla niin, että on koko tahdin mittainen ääni, niin ohho. Niin joo, kuultu on kyllä. Foksiakin samalla tavalla, tahdissa kaks puolinuottia peräkkäin ihan legatossa. Siitä on keinunta kaukana. Perkkareitahan tuo olevinaan soitti sillä oikealla. COVS n:o 1. |
jazzmies 13.06.2009 15:48:42 | |
---|
v_m_kangas: Eikös tuo ole enempi makukysymys? Olen nähnyt bassokitaraakin soitettavan 'legato' pitkillä äänillä. On mahdollista toki bassokitaralla päästä täyteen mittaansa, mutta bassokitaralla soitettuna harvoin tapaa yhtä "rytmitöntä" bassolinjoittelua kuin eilisessä showssa. Oikealla bassolla on helppo saada esimerkiksi valssiin soitettua jonkinlainen "töms" sävelen päätteeksi, jolloin äänelle on selkeä alku ja loppu. Sitä minä rumpalina arvostan, jos basisti kantaa vastuunsa koko sävelestään ja tiedostaa sen, miten hän itse sävelensä asettelee. Jooga on pop(jazz)! |
mack the knife 13.06.2009 15:51:26 | |
---|
jazzmies: On mahdollista toki bassokitaralla päästä täyteen mittaansa, mutta bassokitaralla soitettuna harvoin tapaa yhtä "rytmitöntä" bassolinjoittelua kuin eilisessä showssa. Oikealla bassolla on helppo saada esimerkiksi valssiin soitettua jonkinlainen "töms" sävelen päätteeksi, jolloin äänelle on selkeä alku ja loppu. Sitä minä rumpalina arvostan, jos basisti kantaa vastuunsa koko sävelestään ja tiedostaa sen, miten hän itse sävelensä asettelee. Niin. Periaatteessa vois soittaa valssiin puolinuotit ja se viimeinen neljäsosa vois olla se "tömps". En mä halua, että se bassoääni kestää koko tahdin. COVS n:o 1. |
Pirkka 13.06.2009 16:22:38 | |
---|
Kyllä veti hiljaiseksi.... Aikamoista. |
HotWheels 13.06.2009 18:12:06 | |
---|
En ole tykännyt hevoskuiskaajasta koskaan, eikä eilinen tehnyt poikkeusta. Terhillä nätti ääni, vähän vielä pontta lisää siihen, niin a´vot. Myrskutuuli soitteli nätisti ja varmaan tanssijat tykkää, mutta unohtuuko viimeisen lähetyksen jälkeen piakkoin unholaan nousematta sen korkeammalle....? Jotenkin enemmän särmää toivoisi tanssibändeihin eilisen perusteella. |
isojussi 14.06.2009 04:13:50 | |
---|
jazzmies: On mahdollista toki bassokitaralla päästä täyteen mittaansa, mutta bassokitaralla soitettuna harvoin tapaa yhtä "rytmitöntä" bassolinjoittelua kuin eilisessä showssa. Oikealla bassolla on helppo saada esimerkiksi valssiin soitettua jonkinlainen "töms" sävelen päätteeksi, jolloin äänelle on selkeä alku ja loppu. Sitä minä rumpalina arvostan, jos basisti kantaa vastuunsa koko sävelestään ja tiedostaa sen, miten hän itse sävelensä asettelee. Annoin tästä plussan. Äänen lopun fraseeraaminen on kevyessä musassa ihan ehdoton juttu. Tasan puolet "groovesta". Aika moni vaan ei sitä huomaa/huomioi soitossaan. Valitettavasti. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
basstone 14.06.2009 04:42:53 | |
---|
Kaikin puolin kamalata. Umpitäysin kaikin puolin. Äläpä kerro enempää! |
Eipä ole vieläkään päässy tsekkaan tuota kunnolla kun ne on sen Yle-Areenankin sotkenu niin, ettei mikään siellä toimi. No tulihan sitä riittävästi kuultua ja .. :/ |
humppahanuristi 14.06.2009 14:20:51 | |
---|
HotWheels: Jotenkin enemmän särmää toivoisi tanssibändeihin eilisen perusteella. Samaten. Kiipparisoundit oli Onnemaalla jo ihan kelvolliset vaikka en voikaan niitä sietää. Mutta paremmat kuin housebändillä. Haitarisoundista tulikin sitten mieleen viimeviikkoinen kommentti siitä miksaajien halusta tehdä akustisesta soittimesta sähköisen kuuloinen. Malliesimerkki tuli siitä perjantaina. Ei haitari kuulosta siltä, miltä se nyt kuulosti K. Vepsän kiipparisti-hanuristin soittamana. Soitto ihan hyvä mutta soundi ei. Muuten olen sitä mieltä, että K Vepsä ja bändinsä veti hyvin, vaikka en koskaan olekaan taiteilijan lauluäänestä erityisemmin tykännyt. Housebändi edelliseen tapaan varmasti. Haitarin kanssa ehken kulki paremmin kuin muuten. Tuossa sattui paikallislehdestä silmiin Ääneseudun muusikoiden CD ja Terhi Matikainen on sen mukaan täältäpäin lähtöisin, enpä ole kyllä tiennytkään. Humpasta rautalankaan... |
jakeni 14.06.2009 15:53:07 (muokattu 14.06.2009 15:54:06) | |
---|
Hanuri kuulostaa muuten just siltä miltä se nyt yleensä voi...(soittaja/instrumentti). Karu totuus on se että lähes aina se poraaa,jos ei satu kiertämään. Maailma vois olla ehkä parempi paikka ilman haitareita tahi helvetin huonoja hanuristeja/ ..noita karu soundisia pelejä,olen sitä mieltä! Kyllä ne kerrat ovat tosi vähissä että korva olisi levännyt haitarista,noin yleisesti kelattuna mun kohdalla. Klabbi: Maahan se peli! Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
vesku.ka 14.06.2009 17:42:34 | |
---|
v_m_kangas: Eikös tuo ole enempi makukysymys? Olen nähnyt bassokitaraakin soitettavan 'legato' pitkillä äänillä. Ja kyllä mun telekkarissa se oikea käsi kävi myös koskettimilla liikeradasta huolimatta. Miks mä en oo yllättyny että sä rupeet puolustelemaan vasuribasson käyttöä? Joo kyllä se munkin teeveessä pari kertaa osu koskettimiin mutta enemmän ei. Lähinnä mua huvitti ja otti päähän se tapa ylikorostaa sitä oikeaa kättä millä se ei mitään tarpeellista kyllä tehny. Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9. |