Aihe: Valmiiksi scallop-otelataset sähkökitarat
1 2
VadeTheFlame
13.06.2009 23:56:47 (muokattu 14.06.2009 11:06:08)
No siis aihe/kysymys on: Mitä mieltä ootte scallop-oteleautasista kitaroist? Oon ostamas toista kitaraa ja törmäsin tälläseen (alla linkki). Kokeili ja tuntu korkee kieliselt, mut silti kevyelt soittaa, mut haluisin myös kuulla mitä plussii ja miinuksii tälläsis vempeleis teidän mielest on.

Eli oon katellu tälläst: http://www.vertikaali.fi/kauppa/pro … id=aca01349fff5561ea668ce51b4bb7fec (kopiokaa toi ku nähtävästi tää linkki kusee)

Oon tumpelo, jonka takia en haluu pilata mun vanhaa skittaa, joten en aijo tehä ite scallopei tähä vanhaa..iha vaan jos joku aikois ehdottaa.
Krice
14.06.2009 00:00:55

Linkki ei toimi.
pekurides
14.06.2009 00:08:15 (muokattu 14.06.2009 00:09:47)

Nykyajan hömpötyksiä....

nojaa. kaksipiippuinen juttu, tilut soittaminen tavallaan helpottuu tai ainakin tuntuu kevyemmältä mutta muuten saman nuotin tuottaminen uudestaan hankaloituu kun ei ole enää "kunnon" tuntumaa kieleen, tai itseasiaassa tuntuma tule liiankin herkäksi kun ei otelaudasta saa mitään tukea.

mistä kukin tykkää.... minusta tuo on ihan spedeilyä:)

tosin, en tiiä muutakuin pari kerta kokeillu ja hölmöltä tuntui.... Yngviehän nää tietää:
Tunteella päin vittua.
koponen
14.06.2009 00:20:25
Mulla oli joskus scalloped strato ja soittaminen ei tosiaan helpotu yhtään millään lailla, pikemminkin päinvastoin. Ainoa missä kyseinen luuttu oli loistava, niin vibratoissa ja bendeissä ei otelauta aiheuttanut kitkaa. Liian erikoinen omaan makuun.
I'm endorsed by Marshall
esprit de corps
14.06.2009 00:25:42
koponen: Mulla oli joskus scalloped strato ja soittaminen ei tosiaan helpotu yhtään millään lailla, pikemminkin päinvastoin. Ainoa missä kyseinen luuttu oli loistava, niin vibratoissa ja bendeissä ei otelauta aiheuttanut kitkaa. Liian erikoinen omaan makuun.

Itse en ole omistanut, mutta kaverin vastaavalla luutulla vedellyt, ja aivan täysin samaa mieltä. Ei toimi, ainakaan mulle.
"This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band."
papitsu
14.06.2009 00:31:01
Krice: Linkki ei toimi.

Miten niin ei toimi? Tuohan nakkaa suoraan sivulle, missä myydään kitaraa GRASSROOTS G-SE-48SC/VW.
BACON IT!
Sakmongkol
14.06.2009 00:36:47
Kokemusta valmiiksi koverretuista ei ole, mutta omaan Squier Stratooni olen itse jonkinlaiset scallopit viilannut. En siis tiedä, miten scallopit 'kuuluisi' tehdä, menin vaan sillä periaatteella, jotta sen verran puuta pois ettei sormet ota kiinni lautaan.

Kyllä sillä soitteleekin. Hieman totuttelua vaatii toki, ja vieläkin jos yhtäkkiä vaihdan normiotelautaisesta tuohon Squieriin niin ei se heti kulje. Mutta kielet voi nostaa naurettavan ylös, ja silti se on todella kevytsoittoinen. Bendeihin ja vibratoon saa huomattavasti paremman tuntuman. Jos on kovin raskas touchi luonnostaan niin saa myös helposti paineltua sävelet epävireeseen.

Mielipideasia tämä on pitkälti, kenelle sopii kenelle ei.
Krice
14.06.2009 01:14:18 (muokattu 14.06.2009 01:20:39)

papitsu: Miten niin ei toimi? Tuohan nakkaa suoraan sivulle, missä myydään kitaraa GRASSROOTS G-SE-48SC/VW.

Minulle tulee "ole hyvä ja kirjaudu sisään" -sivu. Sen voin kuitenkin sanoa kyseisen kitaran ylpeänä omistajana, että on ihan hyvä kitara ja taitaa olla myös yksi harvoista halvemman hintaluokan kitaroista, joissa on koverrukset otelaudassa.
Kimmo72
14.06.2009 01:19:54
Krice: Minulle tulee "ole hyvä ja kirjaudu sisään" -sivu.

raahaa se sinne osoteriville.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Krice
14.06.2009 01:21:28

Dream_eater: raahaa se sinne osoteriville.

Kuka muka niin tekee?:D Tavikset?
askomiko
14.06.2009 01:24:59
Mie tykkään. Mutta ei kannata tehdä liian syviä kuoppia, milli riittää. Nuotista saa kunnolla "kiinni".
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
narmo
14.06.2009 09:29:54
Skallopoitu otelauta helpottaa otelautakäden vibratoja huomattavasti, voi jopa vibrata(termit hakusessa) kokonaisia sointuja yhdellä kädellä. Muita omia kokemuksia mulla ei tuosta ole.
Nykyajan keksintö tuo ei ole, päinvastoin, noita löytyy hyvin vanhoista soittimista.. lienee jokin keskiaikainen juttu tai vanhempikin.
VadeTheFlame
14.06.2009 11:21:44 (muokattu 14.06.2009 14:53:15)
Joo noi vertikaalin sivut ei nähtävästi ookkaan tarkotettu linkittäväks, eli tämmöne kitara olis kysees:

GRASSROOTS G-SE-48SC/VW
# BODY: Alder
# NECK: Maple / Rosewood, 22Frets (with Scalloped)
# SCALE: 648mm
# JOINT: Bolt-on
# PICKUPS: GS-1G?3
# CONTROL: 1 Volume, 2 Tone, PU Selector
# BRIDGE: Synchronized Tremolo Type
# COLOR: Vintage White

Ps. Viel kysymys niille, jotka puhu scallopeiden puolest, et onko ehdotuksii/kokemuksii jostai tietystä merkeist, jotka ois tehnyt erityisesti hyviä tälläsiä koverretu-nauhavälit-sähkökitaroit, joita mun kannattais viel tsekata?
Rootteri
14.06.2009 11:45:11
Mikäs paja näitä scallop-hommia täällä suomessa tekee, kun alko kiinnostamaan? : )
Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on.
ballfish
14.06.2009 11:56:37
Rootteri: Mikäs paja näitä scallop-hommia täällä suomessa tekee, kun alko kiinnostamaan? : )

Kuka tahansa kitaranrakentaja luulisin. Amfisound, Ruokangas, Finlandia instruments yms. mitä näitä nyt on.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
VadeTheFlame
14.06.2009 11:59:52
Siis jos mä oon ymmärtänyt oikee niin näitä scalloppeja löytyy, joko Malmsteenin tai Blackmoren singnatureista, koska oikeastaan nä on ne ainoot jätkät, jotka niit tuol huipul käyttää. En sit tiiä jos voit mennä itse teettämään ne johonkin soitinpajaan.
tender.insanity
14.06.2009 12:29:38 (muokattu 14.06.2009 12:31:20)
VadeTheFlame: Siis jos mä oon ymmärtänyt oikee niin näitä scalloppeja löytyy, joko Malmsteenin tai Blackmoren singnatureista, koska oikeastaan nä on ne ainoot jätkät, jotka niit tuol huipul käyttää. En sit tiiä jos voit mennä itse teettämään ne johonkin soitinpajaan.

Tee itse. Osta jostain halpa, paskaksi mennyt kaula ja harjoittele. Itse olen kovertanut pari kaulaa ja ihan mieleiset ovat olleet. Eipä tuohon tartte kuin maalarinteippiä, terävä puukko, eri paksuisia pyöreitä viiloja ja kärsivällisyyttä.

EDIT: Jonnekin jos viet koverrettavaksi, niin varmaan kannattaa varautua maksamaan vähintään 200e (mutu). Amfisoundin hinnat ovat perinteisesti 3x normitaksa.
Rootteri
14.06.2009 12:38:20 (muokattu 14.06.2009 12:38:45)
ballfish: Kuka tahansa kitaranrakentaja luulisin. Amfisound, Ruokangas, Finlandia instruments yms. mitä näitä nyt on.

Ei jaksa itse kysellä niin tiedätkö paljonko näillä on hintaa?

edit: ohoh
Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on.
fox
14.06.2009 16:02:56

ballfish: Kuka tahansa kitaranrakentaja luulisin. Amfisound, Ruokangas, Finlandia instruments yms. mitä näitä nyt on.

Tuon toisen samassa kompleksissa treenaavan bändin vanhalla kitaristilla oli Amfisoundin teetetty V-mallin skeba, jossa oli ne 8 ylintä nauhaväliä koiverrettu...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)