Aihe: Kokemuksia Golden Age Projectin mikeistä
1
hulivili
10.06.2009 23:30:34
Kyseinen merkki on monessa mutkassa tullut vastaan, mut millaista laatua firman mikit ovat yleisesti ottaen. Kaikki näyttää päälle päin todella "herkulliselta" ja www.goldenagemusic.se sivustolta löytyvät tuotekuvaukset ovat tietenkin erittäin houkuttelevia.

Onko kellään käytännön kokemusta? Ootteko omilla korvillanne kuulleet millasta saundia noilla mikeillä irtoaa?
Timo
vanaha kettu
10.06.2009 23:47:44 (muokattu 10.06.2009 23:54:49)
Multa löytyy TC1-putkimikki. Mulla on suht vähän kokemusta mistään laadukkaammista mikeistä, mutta verrattuna Roden nt-1a:han ja Studio Projectsin B1:seen, toi on oikein mainio mikki. Mikki on ulkoisesti laadultaan Roden oloinen, joten aika laadukkaan vaikutelman saa jo pitäessään mikkiä kädessä.

Mulla on tossa mikissä Brimarin putki ja soundi on oikein lämmin ja miellyttävä. Nappiostos mielestäni. Seuraavana hankintalistalla saman merkin etunen.
Nitrodelay
11.06.2009 08:55:35

Kovasti on myös hehkuteltu saman firman vintage-etuastetta (PRE 73). Onko kellään näppituntumaa myös kyseiseen laitteeseen?
...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon....
tommiot
11.06.2009 09:00:44
Mulla on R2-nauhamikkipari. Sähkökitarassa toimii ihan kivasti, saundi on paksu ja lämmin.

Rumpujen tilamikkeinä oon käyttäny noita kans, mut siinä joutu sit taas aika paljon käyttää EQ:ta...

Hyvät mikit hintaisekseen. Laitoin toisen noista vahingossa 48V-jännitteelliseen kanavaan, mutta ei se ottanu itteensä siitä yhtään.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Mikael
11.06.2009 10:42:07

Mulla on pari R1 -nauhamikkejä ja oon ollut tyytyväinen. Hyvän hiljaisen ja riittävästi vahvistusta tarjoavan etuasteen kanssa toimivat hienosti. Mä oon käyttänyt niitä etupäässä torville mut myös hyvällä menestyksellä rumpujen, laulun, kitaravahvisimen ja myös akustisen kitaran kanssa.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
axelsson
11.06.2009 15:38:04
Eikö nuo ton firman tuotteet ole kasattu niistä samoista Kiinalaisista palikoista kuin nuo kaikki muutkin (t-bone ym)?

En siis tarkota, että se tekis noista huonoja mikkejä, mutta en nää mitään syytä miksi Ruotsin pojat osaisivat jotenkin paremmin ruuvata mikit kasaan kuin vaikka t-bone, joilla on sentään volyymiä ja kokemusta täytynyt kertyä jonkin verran.

Mulla ei noita mikkejä ole, joten saatan olla väärässäkin, mutta ei silti varmaan kannata maksaa ylimääräistä pelkistä mielikuvista.
Antti1
11.06.2009 15:46:42
axelsson: Eikö nuo ton firman tuotteet ole kasattu niistä samoista Kiinalaisista palikoista kuin nuo kaikki muutkin (t-bone ym)?

Joskus noilla oli ainakin jotain kiinalaisia mikkejä, joita olivat vaan modailleet sisuskalujen osalta, kun asiasta kyselin. Nykytuotannosta ei mitään hajua.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Mikael
11.06.2009 15:57:21 (muokattu 11.06.2009 15:57:52)

Antti1: Joskus noilla oli ainakin jotain kiinalaisia mikkejä, joita olivat vaan modailleet sisuskalujen osalta, kun asiasta kyselin. Nykytuotannosta ei mitään hajua.

Joo ainakin omien sanojensa mukaan nämä mun R1:t ovat justkin näitä modattuja kinalaisia. Mitä sitten se meinaakaan, mut hinta oli kyllä sen verran halpa että en kyllä odottanutkaan mitään t.bonea erityisempää. Täytyypä sanoa että oon kyl äänittänyt ihan hyvillä mielin noilla t.bonenkin ribboneilla mm. Stainway-flyygeliä :D Halpis-ribbonit on halpis-ribboneita mut joihinkin juttuihin se vaan toimii hienosti.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
hulivili
12.06.2009 18:51:25
Samoin olen kuullut että t.bonen ribboneilla olisi tehty hyvää kitarasaundia ainakin metallissa..
Siitä tulee mieleen, että kunpa studioiden väki osaisi olla tarkkana, ettei lähde sen tyyliseen merkkihifistelyyn, jossa menee vain rahat, vaikka hyvää saundia saisi edullisemminkin.
Pitää vaan luottaa omiin korviin jos ei kuulossa ole vikaa..
Timo
axelsson
13.06.2009 15:39:35

Ammattikäytössä on laitehankintoja tehdessä kyllä mielessä paljon muutakin, kuin pelkkä hinta ja soundi. Esimerkiksi niiden romujen kestävyys on melko olennaista. Usein myös tuollainen "hyvää saisi edullisemminkin" ei vaan riitä, vaan halutaan sitä parasta. Ero ei välttämättä harrastelijan korvin ole suuri, mutta lukemattomien asioiden summautuessa yhteen alkaa pienistäkin eroista tulemaan merkittäviä.

Nimenomaan. Ja sit vielä semmonen, että jossain erikoisemmassa vermeessä saattaa olla niin hyvä "fiilis", että se saa tekemään enemmän ja paremmin duunia halutun soundin aikaansaamiseks jotta sitä kautta semmonenki voi palvella lopputulosta.
anapena
14.06.2009 15:04:16
Mulla on Golden Agen tuberibboni ja FC-3. Tähän mennessä olen äänittänyt tubella klarinettia ja FC3sella kontraa ja spiikkiä. Hyvinkin hintansa väärtejä pelejä, ei voi kuin suositella omassa hintaluokassaan. Käsitykseni mukaan vehkeet tehdään kiinassa, mutta ruåttalaisten toivomilla modauksilla ja jonkinlaisella laaduntarkkailulla. Eli eri yksilöt ovat melko samansoundisia. Viimeistely ei tietenkään pärjää kalliimmille merkeille, mutta onpahan valmiiksi työkalufiilis...
Jo aiemmin olen suositellut kotimaan myyjinä Steel Warrioria ja Noise For Fictionia.
Calyamaha
16.06.2009 21:50:50
Pakko laittaa tähän ketjuun ennakkotietoa uusista A.I.R Mikrofoneista, jotka saapuvat maahan elokuussa.

Esimakua kuvien muodossa löytyy
http://www.facebook.com/group.php?gid=110172849807&ref=mf

Tuonne tulee tarkempaa infoa ja speksejä kesän aikana, A.I.R-mikkien hintaluokka tulee olemaan GA-mikkien luokkaa.

Mallistoon tulossa myös arvokkaampaa mallistoa, mm. kaksi putkimikkiä lisää. Toinen "U47-tyylisellä" ja toinen "CK12-tyylisellä" kapselilla, molemmissa 6072A putki ja custom linjamuuntaja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)