Aihe: Kaivataan käyttökokemuksia LINE6 SPIDER VALVE 112 combosta!
1
Yazka
12.06.2009 19:40:57
Yhtäkkiä huomasin että Line6 tekee myös täysputkicomboja.Mitä hittoa!

http://www.thomann.de/fi/line6_spidervalve_112.htm

Millaisia kokemuksia löytyy mnettiläisillä näistä?
(Löytämäni kirjoitukset oli noista vanhemmista "podeista",putkittomista)

Tarvitsen vahvaria jolla taipuu monenlainen musa kun tulee coverina soiteltua monenlaista,kuitenkin painottuen eniten tonne mättöpuolelle.Laitteesta pitäisi mielellään löytyä sisäänrakennettuna efektit ettei tarvi ostaa puolta tusinaa speduja.

ja onko tämä H&K Swithchblade oleellisempi parempi kuin putkipodi?
http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_switchblade_50_combo.htm
Hintaeroa kuitenkin jonnin verran,vaikka huomioisi petaalin oston
Line6:n tapauksessa.
"En missään nimessä halua kuulua yhteisöön joka huolisi minut jäsenekseen"
oiva tumpeloinen
12.06.2009 19:45:40
Härski mainos, mutta niinhän ne tuppaa aina tekemään:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=328147

Siitä paketti tarpeeseen. Etuna, että jos joku osa ei sovikaan leikkiin, voi sen vaihtaa ilman ongelmia.
McNulty
12.06.2009 20:18:38
taskumatti: F-musiikissa vähä alle kahden tunnin näpräyksestä voin sanoa, että en saanu tuota soitinta taipumaan oikein mihinkään.

Että en ostaisi.

Mulla vähän sama fiilis. Eniten tuli paha mieli Bognerin nimen "lokaamisesta" tai ainakin hienoisesta downgradesta. Paljonhan tuossa on kaikenlaista nippeliä ja se kosiskelee monenlaista soittajaa/musatyyliä, mutta valitettavasti Spider-sarjaa riivaa edelleen se ongelma, että ne kaksi hyvää perussoundia ovat hukassa. Tosin, on tuo putki-Spider silti soundeiltaan parempi mitä ne tavan Spiderit. Yritystä siis riittää mutta lopputulos jättää vähän valjuksi ja haileaksi. Se kun onnistuisivat naulaamaan yhden hyvän puhtaan tonen, missä on bodyä ja sielua + toimiva särökanava ilman häiritsevää kohinasuhina-osastoa, niin silloin puhuttaisiin asiallisesti toteutetusta koneesta. Tosin, eipä miun odotukset muutenkaan ihan jokaiselle "kiinakoneelle" ole huipussaan, vaikka toki positiivisiakin yllättäjiä löytyy (esim. VOX Night Train joka valmistetaan tietääkseni Korgin tehtailla).

Switchblade painii hivenen eri sarjassa. Ainakin Vaihtoterä-nupista irtoaa monenlaista soundia monenlaiseen musiikkiin hyvän kaapin kanssa. Itseäni ei vain nuo on-board efektit ole koskaan kiehtoneet, pikemminkin päinvastoin.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
lavaamo
12.06.2009 20:18:51
Tohon hintaan saa torilta jo "oikeaakin" putkikonetta ilman mallinnuksia, jopa aitoa JCM:ää...
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Yazka
12.06.2009 20:31:58
lavaamo: Tohon hintaan saa torilta jo "oikeaakin" putkikonetta ilman mallinnuksia, jopa aitoa JCM:ää...

Eli taitaa sitten olla ehkä parempi unohtaa koko juttu..sen verran pahaa tuomiota tulee.Vaikka haluaisin kyllä tietenkin omin korvin todeta asian, huono puoli vaan että "makkarivolyymisoundi" jolla enemmän tai vähemmän joutuu liikkeessä vetämään ihan eri juttu kun treeniksellä luukutus.

Olen ollut speduja keräämistä vastaan, mutta pitääkö tässä sitten kuitenkin lähteä Rosbergin linjoille..D
http://muusikoiden.net/jasenet/16207

Kieltämättä vahvari jossa toimiva kliini ja särökanava on hyvä tilanne jatkaa eteenpäin.
Onhan mulla jo tubescreamer!
McNulty
12.06.2009 20:36:13
Yazka: Olen ollut speduja keräämistä vastaan, mutta pitääkö tässä sitten kuitenkin lähteä Rosbergin linjoille..D
http://muusikoiden.net/jasenet/16207

Mitä efektejä ihan oikeasti tarvitset? Itse pärjään kovasti usein ihan peruskattauksella, eli: Wah, OD, Chorus/Phaser, Tremolo ja Delay.

4-5 polkusinta ja taittuu aika monenlainen musiikki, etenkin kun kitara ja vaffaripuoli on kunnossa. Monesti korvaankin OD-spedun Fuzzilla josta saa ne tarvittavat psychedelic 60s touhut kaivettua.

Etenkin jos tuonne "mättöpuolelle" meinaat ja hevitouhuja coveroida, niin niihin riittää usein OD (tai vaikka kompura jolla voi tarvittaessa myös boostata) + Delay. Kahden spedun roudaaminen hyvän vaffarin kanssa ei ole homma eikä mikään. Yllättävän vähälle jää se steppaaminenkin (delay päälle/pois ja tuneri) :)

Kieltämättä vahvari jossa toimiva kliini ja särökanava on hyvä tilanne jatkaa eteenpäin.
Onhan mulla jo tubescreamer!

Todellakin. Mielummin ne soundin peruspilarit kuntoon kuin 200 "vähän sinnepäin" olevaa kilkutinta ja nilkutinta.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
lavaamo
12.06.2009 20:43:48
huono puoli vaan että "makkarivolyymisoundi" jolla enemmän tai vähemmän joutuu liikkeessä vetämään ihan eri juttu kun treeniksellä luukutus.

Omalla kohdalla oon todennut että parempi pitää ne reenis ja koti vehkeet erillä toisistaan.

Microcube on mukava kaivaa kotona esiin, tepseli seinään ja piuha väliin ja ihan riittävän hyvät kotona soittelu soundit löytyy. Eikä ne edes maksa paljoa.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Yazka
12.06.2009 20:46:01
bonecrusher: Mitä efektejä ihan oikeasti tarvitset? Itse pärjään kovasti usein ihan peruskattauksella, eli: Wah, OD, Chorus/Phaser, Tremolo ja Delay.

Kyllä toi kattaus rehellisesti sanoen riittäis mullekin.Monet on vaan tuota Swithchbladea kehunut, ja ihan Line6n ja H&Kn speksejä vertaillen ajatus sitten kääntyi tonne Line6n suuntaan.Kuitenkin, täysputkilaitos,luulis toimivan?Mutta jos ei niin ei.

Etenkin jos tuonne "mättöpuolelle" meinaat ja hevitouhuja coveroida, niin niihin riittää usein OD (tai vaikka kompura jolla voi tarvittaessa myös boostata) + Delay. Kahden spedun roudaaminen hyvän vaffarin kanssa ei ole homma eikä mikään. Yllättävän vähälle jää se steppaaminenkin (delay päälle/pois ja tuneri) :)

Joskus takavuosina tolla samaisella TSllä buustasin marsun JCM nuppia ja kyllä
oli perussoundi enemmän kun kohdallaan.Mikähän saa nyt miettimään näitä multipaavoputkipodeja..
oiva tumpeloinen
12.06.2009 20:49:34
Yazka: Joskus takavuosina tolla samaisella TSllä buustasin marsun JCM nuppia ja kyllä oli perussoundi enemmän kun kohdallaan.Mikähän saa nyt miettimään näitä multipaavoputkipodeja..

Sitä on helpompi roudata kuin esim. tällaista läjää:

http://muusikoiden.net/dyn/tori/326308.jpg ?
taskumatti
13.06.2009 00:24:22
täysputkilaitos,luulis toimivan?Mutta jos ei niin ei.

"Spider Valve delivers 12 channels of amp modeling - combined with several flavors of built-in modulation, delay and reverb driven by an all tube"

No kait sitä vois silti kutsua "täysputkilaitokseksi". Se vaan sattuu yleensä menemään niin, että ku hakuillaan tommosia 12 kanavan vahvistimia. Niin miten voi odottaa, että ne kaikki 12 kanavaa kuulostaa hyviltä? Sä voit sijottaa ton 666 (hehe) € joko 12 huonoon kanavaan, taikka kahteen ihan ok:lta kuulostavaan.

http://line6.com/spidervalve/movies2.html Herra Bogner näyttää tossa alussa vähän siltä, että kameran takana seisois joku kaveri pyssy kädes sanomas et alas puhumaan sitte :)
"Vanhemmaksi tuleminen on väistämätöntä - aikuiseksi kasvaminen taasen vaihtoehtoista." -Pulju
Yazka
17.06.2009 20:52:04
Nyt on sitten kuultu miltä spider kuulostaa..ööh..siis eihän se mikään ihan toivoton esitys mun mielestä ollut, mutta ei silti mikään innostava.Ehkä liikaa kaikkea sälää yritetty samaan pakettiin.Kuitenkin kuulosti paljon paremmalta kuin mitä puhtaat trankkusysteemit mitä niillä aiemmin oli.Olenpa jopa lukenut netistä arvosteluja joissa kehutaan aivan mahtavaksi ko. laitetta,hyvin jakaa näköjään mielipiteet.

http://www.premierguitar.com/Magazi … Line_6_Spider_Valve_112_Review.aspx

Paremmalta se mun korvaan kuulosti kun marsun Haze
http://www.thomann.de/fi/marshall_m … c567032502258fd5287b12691eeb7,tosin taitaa olla tää vähän eri kohderyhmälle suunnattu.

Oma loppupäätelmäni on pistää pikkasen hynää lisää kehiin ja hommata joku 50w combo, screamer tms. jota sitten tuunaan spedujen avulla.
Jucciz
17.06.2009 21:41:27
Yazka: Oma loppupäätelmäni on pistää pikkasen hynää lisää kehiin ja hommata joku 50w combo, screamer tms. jota sitten tuunaan spedujen avulla.

Jos mättöpuolta lähinnä painotat, Screamer-combo voi olla ihan hyvä valinta. Jos taas jostain syystä innostut jossain vaiheessa enemmän perinteikkäämmästä hevistä tai rokista, saati bluesista tai ylipäätään semmoisesta musasta, jossa vahvistimen äärimmäisen hienostunut reagointi soittajan tatsiin on ensiarvoisen tärkeää, saattaa Screamer jättää toivomisen varaa.

Kannattaa käydä rohkeasti tutustumassa eri vaihtoehtoihin: nykyään on tarjolla ihan oikeita putkikoneita hyvin monessa eri hintaluokassa - alle tonnillakin saa jo oikein hyviä vahvistimia.
superfly
17.06.2009 22:35:53
Jucciz: Jos mättöpuolta lähinnä painotat, Screamer-combo voi olla ihan hyvä valinta. Jos taas jostain syystä innostut jossain vaiheessa enemmän perinteikkäämmästä hevistä tai rokista, saati bluesista tai ylipäätään semmoisesta musasta, jossa vahvistimen äärimmäisen hienostunut reagointi soittajan tatsiin on ensiarvoisen tärkeää, saattaa Screamer jättää toivomisen varaa.

Olen kuullut varsin autenttista perinnerokkia soitettavan Screamerin puhtaan kanavan ja overdrive-toosan kautta. Ei valittamista. Soittaja oli toki maamme parhaimmistoa.

Mun sormet ei Screamerista saaneet mättöpuolta toimimaan edes siedettävästi. Sirinää ja surinaa ulostui. Eli yritän tällä jaarittelulla selventää sitä että tuon puhdas kanava on ihan toimiva alusta pedaaleille. Ei hyvä mutta toimiva.
Killing internet dragons is serious business!
Jucciz
17.06.2009 22:47:02
superfly: Olen kuullut varsin autenttista perinnerokkia soitettavan Screamerin puhtaan kanavan ja overdrive-toosan kautta. Ei valittamista. Soittaja oli toki maamme parhaimmistoa.

Mun sormet ei Screamerista saaneet mättöpuolta toimimaan edes siedettävästi. Sirinää ja surinaa ulostui. Eli yritän tällä jaarittelulla selventää sitä että tuon puhdas kanava on ihan toimiva alusta pedaaleille. Ei hyvä mutta toimiva.

Uskon joka sanan.

Mun kokemuksien mukaan ainakin Screamerin (kuten myös Fireballin) clean-kanavat ovat maksimissaan juuri ja juuri "toimivia", mutta "hyvä" on vähän liian paljon sanottu niistä. Tietty tekijämies kuulostaa hyvältä Zoom 505:lläkin. :)
Snapo
18.06.2009 02:04:34 (muokattu 18.06.2009 02:06:50)
Jucciz: Uskon joka sanan.

Mun kokemuksien mukaan ainakin Screamerin (kuten myös Fireballin) clean-kanavat ovat maksimissaan juuri ja juuri "toimivia", mutta "hyvä" on vähän liian paljon sanottu niistä. Tietty tekijämies kuulostaa hyvältä Zoom 505:lläkin. :)

Ei se Screamerin clean-kanava huippua ole, mutta kyllä sillä kehtaa soitella. Se on vähän sellanen kolkko ja "kova" jos sitä noin voisi kuvailla, mutta kyllä meikäläiselle ihan riittävä ainakin toistaiseksi :)
Economy on köyhille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)