Quetzal 11.06.2009 21:39:32 | |
---|
Moi, (Olen siis uusi tällä foorumilla, että elkee syökö jos teen jotain väärin.) Olen soittanut sähkökitaraa nyt noin 4.5 vuotta itseopiskeluna, ja tällä hetkellä minulla on tuommoinen Squierin halpis Strato. Nyt siis on korkea aika jo ostaa uusi. Budjettina on siis noin 400€ ja sillä pitäisi saada semmonen suhteellisen hyvä peruskitara, jolta pitäisi luonnistua melodisen metallin soitto. Olen ainakin alustavasti itse katsellut tällaista Ibanezia http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30925tai sitten jotain ESP:n LTD-mallia. Niin kysyn siis, että minkälaisia nuo kitarat ovat, tai sitten että mikä ylipäätään olisi hyvä? (Vaikka olen suht. kauan jo soittanut, niin olen tosiaan siihen soittamiseen keskittynyt, enkä siis ymmärrä kitariin liittyvää teknobabblea kovin hyvin. Että mielellään jos mahdollista, niin joku voisi ainakin tulkata sitten että mitä mikäkin tarkoittaa :D) Kiitos jo näin etukäteen! :) |
pinballwizard 11.06.2009 21:44:57 | |
---|
Tuolla budjetilla itse lähtisin metsästämään torilta käytettyjä... hintakatoksi vaan se 400 siitä etiäppäin. Hyvää Elämää... |
Räbbänä 11.06.2009 21:48:11 | |
---|
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
mah mun 11.06.2009 22:30:37 | |
---|
Melkeen kannattaa joo kokeilla löytää hyvää käytettyä ibaa. Nuo ltd:n "halvemmat" ovat ainakin itelle osottautunu aika susiksi. Aina tullut jonkinnäkönen ongelma johonkin. http://www.mikseri.net/artists/?id=115257 |
Krice 12.06.2009 08:26:25 | |
---|
|
Räkkipeli 12.06.2009 12:54:50 | |
---|
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Juicy 12.06.2009 17:36:31 | |
---|
Räkkipeli: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=327380 Jos satasen lisäys mahdollisuus budjettiin tai hyvä tinkimis taito on olemassa niin tarrautuisin tähän. Näitähän sai aikoinaan uutena samaan hintaan thomannilta... No, eipä vissiin saa enää. "I go where I please, and I please where I go" |
kyllä toi ibanez mitä olit katsellut ton bc rich :in voittaa, se on hyvin tehty kitara, ainoa missä ne säästää on elektroniikka mutta sitä voi uusia jos tarvitsee myöhemmin, kunhan puut ja työ on hyviä, kaikki muu on vaihdettavissa. |
Damien55 12.06.2009 19:24:31 | |
---|
aristoteles666: kyllä toi ibanez mitä olit katsellut ton bc rich :in voittaa, se on hyvin tehty kitara, ainoa missä ne säästää on elektroniikka mutta sitä voi uusia jos tarvitsee myöhemmin, kunhan puut ja työ on hyviä, kaikki muu on vaihdettavissa. Ai B.C ritsa ei ole hyvin tehty? :D Onhan tuo 505 ihan hyvä muttei mikään maailmaa mullistava, niinkuin ei tuo edge:kään. Mikkikonfiguraatiot on Ibassa ehkä vähän paremmat, mutta jos neck-thru ja eben-otelauta kiinnostaa, Bc.Rich. Saattaa olla paremmassa kunnossakin. |
aristoteles666 12.06.2009 19:57:55 | |
---|
bc rich ei ole ollut kuuluisia laadustaan, alussa kun ne tehtiin japanissa silloin ne oli parempia, sitten ne siirtyi koreaan, mutta sen kerran kun niitä tehtiin amerikassa ne oli hirvittävän huonosti tehtyjä. en itse välitä ibenhageneista mutta on ne hyvin tehty. |
ravensoul 12.06.2009 22:32:11 | |
---|
aristoteles666: kyllä toi ibanez mitä olit katsellut ton bc rich :in voittaa, se on hyvin tehty kitara, ainoa missä ne säästää on elektroniikka mutta sitä voi uusia jos tarvitsee myöhemmin, kunhan puut ja työ on hyviä, kaikki muu on vaihdettavissa. Jos meinasit tuota aloittajan mainitsemaa Ibanezia, ni jopas jotakin. Itte kyllä ottasin tuossa vertailussa ehdottomasti ennemmin ton OFR:llä varustetun Richin kuin Edge III:lla ja paskoilla mikeillä siunatun halpa-RG:n. Jos hintakatto ois tasan se neljä hunttia ni sit puolestaan tuon jo mainitun ässän. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Mr. Speed 12.06.2009 22:40:27 | |
---|
ravensoul: Jos meinasit tuota aloittajan mainitsemaa Ibanezia, ni jopas jotakin. Itte kyllä ottasin tuossa vertailussa ehdottomasti ennemmin ton OFR:llä varustetun Richin kuin Edge III:lla ja paskoilla mikeillä siunatun halpa-RG:n. Jos hintakatto ois tasan se neljä hunttia ni sit puolestaan tuon jo mainitun ässän. Tais tarkottaa tuota RG 505:sta, jossa siis on se ihan kunnollinen Edge. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |