Aihe: Kitaran imago gallup.
1 2 3 4 5 6 7
Sintti
26.02.2004 19:43:29
Nyky-esp:t eli nämä "supermodernihevikeppikitarat" ykkösenä ja hyvänä kakkosena sitten se telecaster.

puhut asiaa veli... heh...
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl...
Jani The Rock
26.02.2004 19:43:37

Paluu alkuperäiseen aiheeseen, eli Telen lisäksi Gibsonin Firebird on aivan järkyttävä.

Perkele, nyt sattuu sydämeen...
Rough and tough and plenty mean.
Da Make
26.02.2004 19:45:31
"Random-Star"... hyi helvetti... Ja Explorer siihen samaan kastiin!
Cräx, Change, Ötöm!?
Man1ac
26.02.2004 20:04:27
Se oli kylläkin Charvel. Kramereissa ei ole tuollaista lapaa ollut koskaan, vaan Kramerin "piikikäs lapa" oli päästään pyöreämpi.

http://www.vintagekramer.com/parts7.htm

Saisikohan tähän vielä vahvistuksen, katselin tuossa tuon Crossroadsin loppupätkän ja yritin siinä samalla nähdä lavan tekstin. Lavassa joko ei ollut tekstiä tai sitten se oli niin pienellä että sitä ei näkynyt.
Under Construction...
kalkkuna
26.02.2004 20:05:20
Koskoo, koskoo *kupsahtaa kyynelehtien koneen viereen matolle*
Tuo ei sentää oo Gibsoni!
http://www.lehmo.com/lehtostudio/fiba/fiba.htm

Siinä vasta kone!
Kertoisitko mahdollisia taustatietoja?
tioni
26.02.2004 20:10:19
3. Telecastter (ihan vitun ruma)

Pyh, Telecaster on kaunis (paitti se 'john 5 signature', jonka lapa on aivan järkyttävä)...

Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin jostain syystä en ole löytänyt rickenbackereista enkä b.c. richeistä yhtään mallia, joka aiheuttaisi sen suurempia positiivisia tuntemuksia..
gabba gabba hey
fox
26.02.2004 20:31:30

Siinä vasta kone!
Kertoisitko mahdollisia taustatietoja?

Tottahan toki... *pomppii*

Rugon valmistus Matti Nevalainen v. -81 (tai niin, on vielä taattua Guitar Labra-tuotantoa) Neck-thru vaahteraa, kannessa mahonkisuikale. Sivut visakoivua, paino suunnaton.. Otelauta ebony. Maalaus by sama sälli, green sunburst. Loppupuoli allekirjoittaneen, eli sähvöt ja raudat ja kokoonpano...jaa nii, otelautamerkit aitoa helmiäistä, mikit Gibson True Blues edessä, DiMarzio 10th Anniversary SD takana, takamikille tri-sound ja phase. Virittimet Kluson Banjo. Soundillisesti simmoinen Firebird doupattuna. Tuosta nimenomaisesta kepistä oli tänään Matin kanssa puhetta.. :)
alphamale
26.02.2004 20:46:09 (muokattu 26.02.2004 20:47:55)

Soundillisesti simmoinen Firebird doupattuna.

Mimmonenhan on, ainakin toi oma Firebird pitää melkoista möykkää... pienellä komentamisella vähän hiljaisempaakin :) Tarkoitan siis että ne minihumbuckerit on melkoisen kuumat tuossa "aidossakin".

Ja ne jotka haukkuu on vaan kateita ;)

PS. muistatko paljon toi viritinsetti tuli maksamaan? onnistuin katkaisemaan (älkää edes kysykö) yhden ja koko setti olisi maksanut ns. maltaita. onneksi löytyi kultaseppä joka sen ehjäsi.
Lahtelaista, totta kai
LaXu
26.02.2004 20:49:22
Saisikohan tähän vielä vahvistuksen, katselin tuossa tuon Crossroadsin loppupätkän ja yritin siinä samalla nähdä lavan tekstin. Lavassa joko ei ollut tekstiä tai sitten se oli niin pienellä että sitä ei näkynyt.

Itsekin yritin katsella lapaa, mutta näytti, ettei siinä mitään lukenut. Joka tapauksessa Kramer se ei ole, ellei Vai ole hommannut Krameria ja sahannut siitä palan lavasta pois. :D

Charveleita ja Jacksoneita (muun muassa) se Vai muutenkin käytti tuolloin, ne pöllittiin yhtä Charvelia lukuun ottamatta 1986, Jemit tuli kehiin 1987.
fox
26.02.2004 20:53:23 (muokattu 26.02.2004 20:58:47)

Mimmonenhan on, ainakin toi oma Firebird pitää melkoista möykkää... pienellä komentamisella vähän hiljaisempaakin :) Tarkoitan siis että ne minihumbuckerit on melkoisen kuumat tuossa "aidossakin".

Ja ne jotka haukkuu on vaan kateita ;)

Juu, kyllähän nuo baby-humbuckeritkin ihan kohtuudella huokasee, mutta kas, tuo truuBluusi on aika kovatehoinen luonnostaan, SuperDistortionista puhumattakaan, ja koska ovat "täysikasvuisia" humbukkereita, niin ne on enemmän ala-keskialuepainotteisia. Itse asiassa jouduin vähän "kondensaattorivalintalaudalla" hakemaan tone-konkkaa joka olis vähän kitkeny tuota bassovoittoisuusääntä, vaikka runko on koivua. Tai siis suureks osaks Koivua/vaahteraa, ei se ohut mahonginsiivu mitään juuri "pelasta".
Ja tosi on tuo lopputoteamus.
BTW. Tuo meikäläisen on malliltaan lähinnä tuo Firebird II eli tasakantinen.

Editti:lisä Klusonit oli poskettoman hintaiset, tuossa oli ensin sellaset wannabe-klusonit, mutta sitten rupesin yhden kaverin Gibsonia "entisöimään", virittimet jouduin tilaamaan, ja sittenpä tulikin ns. ongelma - eipä ollu asiakas valmis maksamaan noita virittimiä. Muistaakseni hyvin likellä vanhaa tonnia oli tulleineen ja kuluineen, vaikka mulla oli siihen aikaan yhteyksiä runsaasti Jenkkilään.. Olen jäljestä päin nähny paljon halvemmalla iibeissä ja niitä saa taas ihan "tarvikeosinakin", luulisin.
Muhvi
26.02.2004 20:59:31
Washburn, jep lähinnä Washburn.
From the Evil forces of Skeletor!
kalkkuna
26.02.2004 21:02:49
Tottahan toki... *pomppii*
..........

Haa, mä kun luulin että toi on sun työtä..
No enivei nätti lintu.
fox
26.02.2004 21:08:22

Haa, mä kun luulin että toi on sun työtä..
No enivei nätti lintu.

Osittain, osittain, mutta vain pieneltä osalta.. Mattihan se rakennusguru, mä vaan noita sähköjä ym. laittelen. Enkä osaa maalata. :(
alphamale
26.02.2004 21:21:03

Olen jäljestä päin nähny paljon halvemmalla iibeissä ja niitä saa taas ihan "tarvikeosinakin", luulisin.

Herra korjaajaherra (itseasiassa tuttu ja melkonen puoskari) kyllä vakuutti ettei mistään ollut saamassa yksittäiskappaleina vaan se on koko setti kerralla tai ei mitään. Tiedä sitten oliko ottanut selvää lainkaan asioista :)
Lahtelaista, totta kai
fox
26.02.2004 21:25:54

Herra korjaajaherra (itseasiassa tuttu ja melkonen puoskari) kyllä vakuutti ettei mistään ollut saamassa yksittäiskappaleina vaan se on koko setti kerralla tai ei mitään. Tiedä sitten oliko ottanut selvää lainkaan asioista :)

Tottahan se turisi, enhän minä tuota hahmottanu (taaskaan) Juu, kyllä voi hiljasta olla yksittäin saada. Kun oli tuolloin 80-luvulla hankalaa saada täyttä settiäkään..mutta sait sentään kuntoon.
wizard86
26.02.2004 21:26:42
Hepikepit on niin vittumaisen näköisiä että oikein vituttaa.

Sulle pitäis antaa miljardi tuosta hyvästä ilmaisusta! Mä olen kyllä samaa mieltä! Nämä on sentään kitaroita! Les paul, sg, tele,Firebird,strato ja es-335.
Juzzu
27.02.2004 07:14:30
Kun tuli tämä uusi AR300 "reissue" niin tapahtuikin sellaista että niitten vanhojenkin hinnat pompsahti. Vaikkei kello ollu edes kolmee..;)

Hei! Lienee varsin totta. Äkkiä hakemaan Arstisteja sijoitussoittimiksi ;o) Tai no, eihän niistä kuitenkaan sitten raaskisi myöhemmin luopua!
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Sammakko
27.02.2004 09:43:16

Koskoo, koskoo *kupsahtaa kyynelehtien koneen viereen matolle*
Tuo ei sentää oo Gibsoni!
http://www.lehmo.com/lehtostudio/fiba/fiba.htm

Eih... Tuosta puttuu firebirdin paras juttu eli minihumpparit.. Ulkonäkö on tosi asiallinen.
Teissä ei oo mitään muuta positiivistä ku HIV.
alphamale
27.02.2004 10:20:10

Eih... Tuosta puttuu firebirdin paras juttu eli minihumpparit.. Ulkonäkö on tosi asiallinen.

Tuli muuten tuosta vielä mieleeni että Seymour Duncanhan tekee jotain minihumppareita, jotka olis ehkä istunut tohon kuin nyrkki pers... silmään, jos niiltäkin osin firebirdmeininkiä olisi haettu :) Nätti tuo on kyllä nytkin.
Lahtelaista, totta kai Erotic Support
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)