Aihe: Emg81 pois J-50-BC tilalle
1
Rothallar
11.06.2009 01:20:28
Itselläni on siis Jackson Rr24 ja ajattelin vaihdattaa tuon EMG81 aktiivin --> J50BC ja samalla lisäisin MM-04 preamp boosterin. Kuinkakohan kalliiksi tuo "Modaaminen" tulee?
www.myspace.com/crownforger
oiva tumpeloinen
11.06.2009 01:24:59
Rothallar: Itselläni on siis Jackson Rr24 ja ajattelin vaihdattaa tuon EMG81 aktiivin --> J50BC ja samalla lisäisin MM-04 preamp boosterin. Kuinkakohan kalliiksi tuo "Modaaminen" tulee?

Potikan uusiminen maksaa alta kympin. Tuon boosterin hinnan löytänet MM:n sivuilta ja mikin hinnan tiedät, kun semmoisen ostat. Sen lisäksi sun pitää tehdä kitaran kanteen reikä sille boosterille. Jos et itse meinaa tehdä, niin joku ammattilainen laskuttanee koko hommasta kytkemisineen alta 50 euroa.
munkero
11.06.2009 01:27:26 (muokattu 11.06.2009 01:28:38)
oiva tumpeloinen:Sen lisäksi sun pitää tehdä kitaran kanteen reikä sille boosterille.

Ei muuten pidä. Kyseinen boosteri tulee nimenomaan volumepotikan tilalle... (ellei sitten volumen lisäksi halua on/off kytkintä)
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... "ihan sama mikä skeba on jos sopii omaan koiraan ja toimii" C: Grugi GP-1000 mulle nyt! HETI!
Rothallar
11.06.2009 01:29:41
Kiitokset vastauksista :) Musamaailma ei taida muuten myydä enään noita MM-04? ainakaan sivuilta ei löydy.
munkero
11.06.2009 01:33:06
Rothallar: Kiitokset vastauksista :) Musamaailma ei taida muuten myydä enään noita MM-04? ainakaan sivuilta ei löydy.

Ei löydy sivuilta, mutta kysyppäs sähköpostilla... Muistaakseni lähtee 100€ pintaan. Ja mitä siihen J-50BC:hen tulee niin älä maksa yli 50 euroa, äläkä osta made in USA mikkiä (ainakaan kuorella varustettuna) sillä se ei mahdu normaaliin mikinkehykseen.
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... "ihan sama mikä skeba on jos sopii omaan koiraan ja toimii" C: Grugi GP-1000 mulle nyt! HETI!
munkero
11.06.2009 01:37:52
Rothallar: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … arms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2

Tuota ajattelin huuta eikö se mahdu entisen mikin paikalle :O?

Hinta kohdallaan, mutta kuten sanottu ei mahdu normaaliin mikinkehykseen. Tuossahan tulee kyllä mikinkehys mukana mutta joudut porailemaan uudet ruuvinreiät ja mikin sovittaminen alkuperäiseen routtaukseen saattaa silti tuottaa ongelmia.
Rothallar
11.06.2009 01:43:23
Onko mitään muita ehdotuksia kyseisen mikin tilalle? Jos menee noin vaikeaksi niin parempi se on jättää pois. Tosin olen katsonut myös SD Blackoutsia EMG:n tilalle. Mielipiteitä? Hmm huono nakki ton J-50-BC kanssa :(
oiva tumpeloinen
11.06.2009 01:43:39
munkero: Ei muuten pidä. Kyseinen boosteri tulee nimenomaan volumepotikan tilalle... (ellei sitten volumen lisäksi halua on/off kytkintä)

http://www.guitarsatbmusic.com.au/e … s/sigseries/laiho/hires/mm-04_2.jpg

Tuosta mä sen kytkimen katsoin. Muuten en tiedä, miten tuo boosteri käyttäytyy. Tuosta kuvasta päätellen tuo levykin on aika iso, ehkä kannattaa katsoa, että sille on tilaa. Todennäköisesti se ei ole ongelma tuossa, mutta tulipahan nyt mieleen.
munkero
11.06.2009 02:34:03
Rothallar: Onko mitään muita ehdotuksia kyseisen mikin tilalle? Jos menee noin vaikeaksi niin parempi se on jättää pois. Tosin olen katsonut myös SD Blackoutsia EMG:n tilalle. Mielipiteitä? Hmm huono nakki ton J-50-BC kanssa :(

Mikin kuoren voi aina ottaa pois... Ei ehkä kovin kaunista katseltavaa, mutta toimii. Jos on enempi kysyttävää niin pistä vaikka pikaviestiä.
lavaamo
11.06.2009 09:57:32
Rothallar: Onko mitään muita ehdotuksia kyseisen mikin tilalle? Jos menee noin vaikeaksi niin parempi se on jättää pois. Tosin olen katsonut myös SD Blackoutsia EMG:n tilalle. Mielipiteitä? Hmm huono nakki ton J-50-BC kanssa :(

Eihän toi nyt muuten mene vaikeaksi, etit vain ei usa mallin mikin, omassa Charvel 475 ainakin on tuollainen normaali kokoinen.

Aina välillä niitä näkee torilla, pari kertaa on ollut je-1200 buustikin mukana.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
pekurides
11.06.2009 14:04:40

Juu, mullakin näitä muutamassa kepukassa ollut aikoinaan boostipiireineen ja taitaa jossain laatikon pohjalla jossain vielä yksi jacksonin mikki makoilevan.

Täälläpäin ainakin nuo jaskan omat mikit ovat menneet aina vaihtoon että minun mielestäni tuolla vaihdolla et ainakaan mitään parannusta saundiin saapi vain rahanmenoa, tosin makuasioita nämäkin.

Minä kyllä suosittelisin ehdottomasti tuota Blackouts AHB-.2 metal versiota EMG:n korvaajaksi.

Varsinkin jos metallijyrää haetaan, tässä paljon paksumpi saundi sekä todella tiukka demppijynkytys ja vahva keskialue.

Makuasioita edelleen..
mutta käytännässä voit vaihtaa sen AHB-2 suoraan pikaliittimillä eikä tarvi mitään kolvailla jne. ja tulee halvemmaksi kuin tuo jaskan virittäminen eikä tarvi kiikuttaa kitaraa mihinkään ja odotella viikkotolkulla....

minä en miettisi kahta sekunttia....
Tunteella päin vittua.
H.Corruption
11.06.2009 20:07:48
munkero: Hinta kohdallaan, mutta kuten sanottu ei mahdu normaaliin mikinkehykseen. Tuossahan tulee kyllä mikinkehys mukana mutta joudut porailemaan uudet ruuvinreiät ja mikin sovittaminen alkuperäiseen routtaukseen saattaa silti tuottaa ongelmia.

Pitihän se koittaa, et meneekö vanha J50BC normaalikehykseen. Kyllähän se menee, mutta on aika jämäkästi kehyksessä.

Sen sijaan Jacksonin J80/90 ei mene, kelarungot ovat leveämpiä.

J50...J90 ovat TOM-jaotuksella ja navat eivät osu aivan kielien alle, varsinkin molempien E-kielien kohdalla.

Jos toi J50BC ei ole aivan must, kannattaa katsoa vaihtoehdoksi joku muu vintage-humppari, esim SD:n 59.

Pekun ehdottamasta Blackouts AHB-2:sta olen hieman eri mieltä, pidän AHB-1:stä parempana tanakkuutensa takia. Nää on makuasioita.

AHB-1:n soundia Jacksonissa löytyy Fiercen Back For More demolta, mikäli muistan oikein.
pekurides
11.06.2009 20:39:32 (muokattu 11.06.2009 20:53:15)

H.Corruption:
Pekun ehdottamasta Blackouts AHB-2:sta olen hieman eri mieltä, pidän AHB-1:stä parempana tanakkuutensa takia. Nää on makuasioita.

AHB-1:n soundia Jacksonissa löytyy Fiercen Back For More demolta, mikäli muistan oikein.

Makuasiota juurikin.

Käytettävä muukin kalusto vaikuttaapi myös.

Näin kärjistäen voisi sanoa että tuo ahb-1 lähempänä EMG-81 , kummatkin keraamisia ja ahb-2 lähempänä EMG-85 , kummatkin alnico magnetilla.

tuo ahb-2 taas tonnin tiukempi kuin EMG-85 eikä siinä sellaista alnico pyöreyttä havaittavissa häiritsevissä määrin.

Mielestäni tuo ahb-1 taasen oli hiukan liian sirisevä,ohkainen ja kylmän oloinen ... vähän kuin EMG-81 :=)

no, kaikkea saa tietty kokeilla.... ja niin pitääkin!

EDIT: Niin ja juurikin sen takia että tuossa RR24 floikka ja suht siro body niin paksumpisaundista mikkiä siihen laittaisin kompesoimaan floikan ja kaposemman bodyn aiheuttamaa ala-ja keskitajuuksien pientä hävikkiä verrattuna vaikka kiinteätallaiseen Lespaan.

lespassa taasen voipi liiallinen alapäänkorostuminen ja alnicon pyöreys aiheuttaa tukkoon menemistä ja kuminaa.

muistaakseni nuo jacksonin mikit olivat luonteeltaan hiukan sellaisia ohkaisia ja piikikkään oloisia niin siksi niihin en varmaan koskaan lämmennyt.

STONE saundithan niistä saapi jos sitä hakee.
Tunteella päin vittua.
ibnz
11.06.2009 21:16:07
Ääni AHB-1:lle täältä - on se EMG81:tä selvästi jykevämpi. Outputtia sanoisin olevan lähimain saman verran. Ääntä piisaa :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)