Deino 10.06.2009 14:43:06 | |
---|
ProgrEssiivi: Voisiko joku kertoa mitä ihmettä tämä on? Taidettahan se. |
"All I think about is time and groove" J. Porcaro |
hollmi-5 10.06.2009 21:13:03 | |
---|
Speedy: Melkein odotin että pistää rummut tonttiin soolon lopuksi.... mutta ei..=( Kylläpä oli kehnoa. Mutta rummut oli kivan väriset ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 10.06.2009 22:34:06 (muokattu 10.06.2009 22:36:26) | |
---|
ProgrEssiivi: Todellakin hieno tuo yllä postattu veto. Suosittelen katsomaan ;o Mutta jos jotain hyvää, niin pitää olla jotain pahaa... Voisiko joku kertoa mitä ihmettä tämä on? http://www.drummerworld.com/Videos/morganagrenmontreal.html Taide on subjektiivista, mutku... Mutku... :( No nuo rumpukliniikat on joskus mit on. Itse tykkäsin kuunnella Morganin soittoa muinoin videolta näkemässäni TRUM-ohjelmassa. Hyvä kaoottinen ote, mutta homma pysyy kuitenkin hanskassa. Vähän niinkuin Dennis Chambers ja Keith Moon olis saanut lapsen. Tiuttajaksi suht hyvin groovaa, munsta. Esim. http://www.youtube.com/watch?v=R42_2RNyMPs&feature=related Tässä soittaa Messhuggahin ukkelin kanssa jonkun veisun. http://www.youtube.com/watch?v=HIdjLw-7Xa0Melkein jaksaa jo kuunnella kun tuossa ei ole niitä metallirumpukliseitä. Kitaristilla aika keskittynyt ilme kun komppaa noissa rumpusoolopaikoissa. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Epämuusikko 11.06.2009 00:39:45 (muokattu 11.06.2009 02:10:16) | |
---|
Tuo kyllä toteuttaa itseään tuossa ihan täysiä. Jos ei kuule tuosta pätkästä hyvyyttä niin soromnoo. edit: tuosta alun kuoro-hommasta ainakin pidin. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
Strumbali 11.06.2009 07:35:01 | |
---|
Tässä soittaa Messhuggahin ukkelin kanssa jonkun veisun. http://www.youtube.com/watch?v=HIdjLw-7Xa0 Melkein jaksaa jo kuunnella kun tuossa ei ole niitä metallirumpukliseitä. Hmm... 4-8-16 osa bassorummut ja kertosäkeessä hämmentävä muutos kolmijakoiseen (ratsastamme miekat ojossa)komppiin + sekstolifillit ja virvelin iskujen määrän vaihto "tasajakoisena"? Suoraahan on mentävä. Päälle kuorrutus china-iskuja painollisille iskuille? Tsaijaijai... Mie pidin tästä: http://www.youtube.com/watch?v=MddKAK7unl4Jotenkin vinksahtanut meininki. Ja sehän passaa. Ja taas tahdissa. |
Speedy 11.06.2009 20:44:23 | |
---|
"All I think about is time and groove" J. Porcaro |
OPJ1974 11.06.2009 23:20:35 | |
---|
Speedy: http://www.youtube.com/watch?v=cUzFjH1q9F4 Ikävä sanoa, mutta eipä tuo samba hurmannut ainakaan minua; caíxa - ööh, tässä tapauksessa virveli - erityisesti ei fraseeraukseltaan ja svengiltään ollut kyllä lähelläkään sitä, mitä pitäisi. Vähän liian suoraan soittivat kaikki (noh, surdistin pitikin ja hän hoiti hommansa sinne päin). Suomessa vastaavaa soundia ja svengiä baterioissa kuuli joskus 15 vuotta sitten, ellei jopa 80-luvulla. Niistä ajoista on menty sitten aika rutkasti eteenpäin. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
markkuliini 11.06.2009 23:44:45 | |
---|
OPJ1974: Ikävä sanoa, mutta eipä tuo samba hurmannut ainakaan minua.... Sama vika, mitä pikaisesti vilkaisin. Itse soitin sambakoulussa vuoden verran, ja siellä tarttui fraseerausta, jos ei käsiin, niin ainakin korviin, sen verran että tuossa vähän tökki mua jokin. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
K.Suninen 12.06.2009 00:10:01 | |
---|
markkuliini: Itse soitin sambakoulussa vuoden verran, ja siellä tarttui fraseerausta, jos ei käsiin, niin ainakin korviin, sen verran että tuossa vähän tökki mua jokin. Btw kerran yks nimeltämainitsematon kaveri soitti nimeltämainitsemattoman tanssiorkesterin kaa jotain samban näköstä ja "fraseerasi oikeaoppisesti" jostain sambakoulusta oppimallaan tavalla (selitti vielä asiasta tilanteessa). No muu bändihän veti perinteisen suomalaisesti ja humpasti, mikä sitten aiheutti sen, että tämä meidän oikeaoppinen rumpalimaestro kuulosti lähinnä osittaisen havauksen saaneelta sleebaajalta muuhun bändiin nähden. On se välillä vaikeeta ku kaikki muut ovat väärässä. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
markkuliini 12.06.2009 01:36:57 | |
---|
K.Suninen: Btw kerran yks nimeltämainitsematon kaveri soitti nimeltämainitsemattoman tanssiorkesterin kaa jotain samban näköstä ja "fraseerasi oikeaoppisesti" jostain sambakoulusta oppimallaan tavalla (selitti vielä asiasta tilanteessa). No muu bändihän veti perinteisen suomalaisesti ja humpasti, mikä sitten aiheutti sen, että tämä meidän oikeaoppinen rumpalimaestro kuulosti lähinnä osittaisen havauksen saaneelta sleebaajalta muuhun bändiin nähden. On se välillä vaikeeta ku kaikki muut ovat väärässä. Siinä ajoi tyylitaju tilannetajun yli, ja tuloksena oli tyytymätön tanssikansa, tyytymätön bändi ja tyytymätön rumpali. Mutta siitä sai kivan muiston muistojen kultaiseen kirjaan. Olitko se muuten sinä? :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
OPJ1974 12.06.2009 09:46:03 | |
---|
markkuliini: Sama vika, mitä pikaisesti vilkaisin. Itse soitin sambakoulussa vuoden verran, ja siellä tarttui fraseerausta, jos ei käsiin, niin ainakin korviin, sen verran että tuossa vähän tökki mua jokin. Pienellä porukalla ja noin hitaalla temmolla soitettaessa samban oikeaoppisen fraaserauksen merkitys korostuu, jotta kuulostaa hyvältä: kaikkien täytyy soittaa samalla tavalla. Itse olen ollut mukana soittamassa varmaan 200 keikalla, missä on soitettu pienellä jengillä, 3-6 soittajan kokoonpanoilla. Kyllä sen sitten itse huomaa siinä soittaessa että onko itsellä hyvä vai huono päivä tuon "säkätyksen" suhteen. Se on melko vaikea laji, varsinkin hitaissa temmoissa. Noi soittajat yksinkertaisesti soittivat ton jutun liian suorana, siis liian marssimaisena. Joku sanoi täälläkin foorumilla samban soittamiseen liittyvässä keskustelussa, että samban fraseeraus rytmillisesti pitäisi olla vähän niinkuin "pyörivä kananmuna", mikä on aika osuvasti sanottu. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
K.Suninen 12.06.2009 10:05:47 (muokattu 12.06.2009 10:09:42) | |
---|
markkuliini: Olitko se muuten sinä? :) Eiku nimenomaan olin ite todistamassa tilannetta katsomon puolelta. En oo ikinä oikein opetellu noita lattarijuttuja daveweckl-fraseerausta pidemmälle.. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
arse 12.06.2009 13:07:44 | |
---|
OPJ1974: Ikävä sanoa, mutta eipä tuo samba hurmannut ainakaan minua; caíxa - ööh, tässä tapauksessa virveli - erityisesti ei fraseeraukseltaan ja svengiltään ollut kyllä lähelläkään sitä, mitä pitäisi. Vähän liian suoraan soittivat kaikki (noh, surdistin pitikin ja hän hoiti hommansa sinne päin). Suomessa vastaavaa soundia ja svengiä baterioissa kuuli joskus 15 vuotta sitten, ellei jopa 80-luvulla. Niistä ajoista on menty sitten aika rutkasti eteenpäin. Menisi tuo firman bileissä vartin välipalana, sitten bilebändi soittaisi Charlie Brownin. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
OPJ1974 12.06.2009 14:19:10 | |
---|
arse: Menisi tuo firman bileissä vartin välipalana, sitten bilebändi soittaisi Charlie Brownin. heh, no "firman pileissä" huomion keskipisteenä on yleensä näissä sambahommissa varsin jotain muuta, kuin se, että miten se soitto rullaa. Rullaati rullaa... Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
K.Suninen 12.06.2009 17:53:22 (muokattu 12.06.2009 18:01:47) | |
---|
Mä oon alkanu etsimään näitä huonoja suorituksia, joilla voisin epätoivoisesti peittää omaa osaamattomuuttani. Tässä kans ärsyttää jo aiemmin mainittu rumpalilla takana oleva time verrattuna muuhun bändiin. Tulee taas sellanen fiilis, että rumpali toimii bändin käsijarruna. Muutenki jotenki vähän ihme löysä ja väsyny tatsi tolla.. http://www.drummerworld.com/Videos/michaelpackermethane.htmlMutt pianisti on on aika ässä tossa toisessakin biisissä. Kannattaa kuunnella. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
Ruutikallo 13.06.2009 12:05:56 | |
---|
OPJ1974: "pyörivä kananmuna", Sen enempää kunniaa ottamatta mutta voipi olla minun sanomaani. Ainakin aikoinaan itseäni opetettiin fraseeraamaan juurikin tuolla termillä. Sitä on muutoin aika hankala selittää. Paras tapa fraseerauksen tutustumiseen lienee kuuntelemalla Brasilialaisten konkarien sambailua. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
haunted 14.06.2009 13:36:49 | |
---|
Semmosta. |
dumbass 14.06.2009 23:13:17 (muokattu 14.06.2009 23:15:05) | |
---|
|
Neurosaur 15.06.2009 02:08:17 (muokattu 15.06.2009 02:13:10) | |
---|
|