smokeonthewater1 10.06.2009 12:06:53 | |
---|
Tarkotus olis siis tehdä alakertaan kotistudio. Tietokone on siellä ja olen roudannut kitarat ja vahvistimet myös. Olen myös kokeillut äänittää audacityllä mutta ääni tulee jäljessä ja homma lysähti siihen. Ajattelin että jos hommaisin jonkunlaisen äänittimen ja säätäsin sen koneella sitten loppuun. Mitä kaikkea tarvitsen selkeästi ja yksinkertaisesti(mikseri?muita laitteita?) (tiedän että näitä kirjoituksia on liikaa täällä mutta olen laiska ja tyhmä,älkää tuomitko) Play the game, choose a side
Learn to lose, fuck your pride!! |
Lähtisin kuitenkin nauhoittamaan suoraan koneelle. Siinä jää välivaihetta pois kuitenkin. Itsellänikin oli tämä tallennin + kone, mutta suoraan koneelle on paljon näppärämpi ja viksumpi. Kannattaa käydä tuolla tietokoneet ja musiikkiohjelmistot -osastolla lukemassa esim. Audacityn latenssiongelmien ratkaisusta. Jouduin minäkin tappelemaan asetusten kanssa useamman tunnin ennen kuin lähti raiturisofta pelittämään halutulla tavalla, mutta on se silti parempi kuin siirrellä tallentimen kanssa. A waist is a terrible thing to mind. |
Riku Rotten 10.06.2009 13:17:33 | |
---|
Kompaan, suoraa koneelle. Sijoita säästyneet rahat akustointiin, olettaen että kuuntelu on jo khtuullinen. |
smokeonthewater1 10.06.2009 13:27:40 | |
---|
Kiitos! Pitänee mennä kattoon toi Audacity homma viel jos valaisis Play the game, choose a side
kukkola 10.06.2009 13:49:56 | |
---|
smokeonthewater1: Kiitos! Pitänee mennä kattoon toi Audacity homma viel jos valaisis Tuosta viiveestä pääset helpoiten eroon hankkimalla "äänikortin" jossa on direct monitoring ominaisuus. Periaate on siis sellainen että signaalireittejä on kaksi -toinen menee esim Audacityn raidalle ja toinen on siinä rinnalla joka menee äänikortin sisäisen mikserin kautta suoraan ulos. Silloin voi sample bufferit olla vaikka kuinka suuria ja ei häiritse lainkaan latenssi. Eriasia on tietenkin jos haluat efektoida realiajassa äänittäessäsi. Silloin tarvitset jo kovemman tason laitteita. Rautalanka Rulez |
sami_sumea 10.06.2009 14:37:41 (muokattu 10.06.2009 14:38:07) | |
---|
Olen myös kokeillut äänittää audacityllä mutta ääni tulee jäljessä ja homma lysähti siihen. Ajattelin että jos hommaisin jonkunlaisen äänittimen ja säätäsin sen koneella sitten loppuun. Hommaa tosiaan kunnollinen äänikortti ja joku "oikea" nauhoitussofta joka tukee ASIO-ajureita, esim Reaper tai Cubase (joku halpisversiokin riittää sun käyttöön). ... http://www.adamantiumstudios.com |
smokeonthewater1 10.06.2009 15:08:54 | |
---|
Mulla on kyll Cubace mut se ei toimi ku inisii jotain rekisteröinti hommaa Play the game, choose a side
Mohla 10.06.2009 15:26:40 | |
---|
smokeonthewater1: Mulla on kyll Cubace mut se ei toimi ku inisii jotain rekisteröinti hommaa Kyllä se dongle pitäis tulla siinä paketissa mukana jonka oot ostanu. "Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
|
ejhfi 10.06.2009 15:29:45 | |
---|
smokeonthewater1: Mulla on kyll Cubace mut se ei toimi ku inisii jotain rekisteröinti hommaa Osta äänikortti, jonka mukana tulee Cubase LE. Sillä tekee jo paljon. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
smokeonthewater1 10.06.2009 16:45:39 | |
---|
Thomaniltako niitä äänikortteja + mikä hinta/suhde hyvä? Play the game, choose a side
ÄsJii 10.06.2009 17:47:34 | |
---|
|
smokeonthewater1 10.06.2009 21:18:42 | |
---|
Play the game, choose a side
Lapis 11.06.2009 00:01:49 | |
---|
How do we know he's not Mel Tormé? |