Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha EX-5
1 2
likus
25.04.2003 19:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako noita enää mistään? Eipä ole juuri näkynyt millään myyntipalstoilla. Mihin ne kaikki ovat kadonneet? Eihän tuo syna ollut edes aluksi niin (hirvittävän) kallis.
Kommenttia!!
 
J Bro
28.04.2003 11:02:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako noita enää mistään? Eipä ole juuri näkynyt millään myyntipalstoilla. Mihin ne kaikki ovat kadonneet? Eihän tuo syna ollut edes aluksi niin (hirvittävän) kallis.
Kommenttia!!

 
Eipä taida saada kaupoista. EX5 ei ole käsittääkseni enää myynnissä. Tutkaile Keltaista Pörssiä =)
tai jos kiinnostaa niin kaverillani on yksi myynnissä. . Jos rahapolitiikka venyy niin osta Yamaha Motif.
 
Kaikki on reenistä kiinni.
Mikko T.
06.05.2003 10:21:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako noita enää mistään? Eipä ole juuri näkynyt millään myyntipalstoilla. Mihin ne kaikki ovat kadonneet? Eihän tuo syna ollut edes aluksi niin (hirvittävän) kallis.
Kommenttia!!

 
Alkuperäisiä eeäxvitosia ei saa enää mistään. Vikingarnan kosketinsoittaja metsästi niitä Yamahan edustajien kautta jenkkilästä asti. Eikä löytänyt. Vihjasi mullekin että voisi ostaa mun eeäxvitoseni mutta ei kehdannut kysyä suoraan. En olisi kyllä pikkurahalla myynytkään.
 
Alkuperäinen EX5 oli törkeän kallis tyyliin 25000 FIM - siinä on sisäänrakennettuna Yamahan A6000 - sampleri, törkeän tehokas ääniprosessori, täydet työasemaominaisuudet ym. Nämä eeäxvitoset ovat väriltään sinisiä. Niiden valmistaminen tuli liian kalliiksi eivätkä ne oikein käyneet kaupaksi (Suomessa on näitä vissiin kaksi, mun ja sitte jollakulla toisella kuulemma) ja kun tehtaalla oli ylijääneitä A5000:sen nippeleitä ym. niin tehtiin karvalakkiversio joissa on hiukan vaatimattomampi sampleri ja ääniprosessori mutta samat soundit ja ominaisuudet. Nämä on väriltään metallinharmaita, vähän kuin tritonit ja trinityt. Tällaisen stoorin kuulin Viikkareiden urkurilta.
 
EX5:stä tuli myös räkkiversio EX5R, jollainen yhdellä kaverillani olikin, mutta siitä käsittääkseni puuttui joitain ominaisuuksia verrattuna EX5:een.
 
En tiiä, nää on kuulopuheita kaikki. Etsin aikanaan materiaalia Yamahan sivuilta mutten löytänyt mitään. Ei ihme, jos kerran uudistettu kone on vaatimattomampi kuin edeltäjänsä.
 
Reilut kolme vuotta olen koneella tehnyt töitä enkä ihmettele yhtään ettei niitä ole myynnissä, ei kukaan terve halua myydä omaansa.
 
Onko täällä muita sinisen EX5:n omistajia kuin minä?
 
Pieru naurattaa aina.
wepeo11
13.05.2003 11:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen onnellinen omistaja, enkä vaihtaisi ainakaan tällä hetkellä mihinkään muuhun työasemasynaan. Toimii masterkeyboardina loistavasti. Uskomaton määrä kontrollereita ja reaaliaikaisia nopikoita.Kaikkein vahvimpana ominaisuutena kuitenkin pidän soundien laajuutta ja muokattavuutta. Itse tuhosin koneen alkuperäiset "user"-soundit ensikosketuksella ja tein ison läjän mahtavan kuuloisia omia... Yksi hauska seikka koneen preset- soundeissa on järkyttävä kaiun määrä. Monissa soundeissa se toimii kivasti, mutta kilometrin digitaalikaiku hammond-soundissa tekee elämästä vaikeaa. Efektit saa kyllä tietenkin pois päältä ja muutettua.
 
"EEäksvitosia" on Suomessa kyllä paljon enemmän kuin kaksi. Itse olen nähnyt ainakin 6 kappaletta myynnissä erilaisilla myyntipalstoilla ja musiikkioppilaitosten seinillä. Osa kohtuu edullisestikin. Ostaessani ex5:sen 1998 se oli sikakallis, mutta en kadu ostosta.
 
Mikko T.
14.05.2003 10:41:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"EEäksvitosia" on Suomessa kyllä paljon enemmän kuin kaksi. Itse olen nähnyt ainakin 6 kappaletta myynnissä erilaisilla myyntipalstoilla ja musiikkioppilaitosten seinillä.
 
Ja nimenomaan sinisiä-kö? Kyllä mäkin harmaita olen nähny, mutta ne on kuulemma - kuten kirjoitin - eri koneita.
 
Pieru naurattaa aina.
wepeo11
14.05.2003 13:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, enpä voi olla varma onko sinisiä vai ei, mutta itse ainakin omistan sinisen ja olen nähnyt yhdellä humppapaavolla toisen sinisen....
 
Joka tapauksessa syntikka, jota ei ihan usein näe. :)
 
Mikko T.
14.05.2003 13:22:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, enpä voi olla varma onko sinisiä vai ei, mutta itse ainakin omistan sinisen ja olen nähnyt yhdellä humppapaavolla toisen sinisen....
 
Kenellä humppapaavolla?
 
Pieru naurattaa aina.
Caleidoscope
14.05.2003 23:32:11 (muokattu 14.05.2003 23:45:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ah, EX-5. Kyllä niitä saa Englannista käytettynä erittäin passeliin hintaan, noin 800€-900€ + postikulut. Pitää vain uskaltaa laittaa rahat myyjän tilille ennen syntikan saamista.
 
QUOTE:" ja kun tehtaalla oli ylijääneitä A5000:sen nippeleitä ym. niin tehtiin karvalakkiversio joissa on hiukan vaatimattomampi sampleri ja ääniprosessori mutta samat soundit ja ominaisuudet. Nämä on väriltään metallinharmaita, vähän kuin tritonit ja trinityt. Tällaisen stoorin kuulin Viikkareiden urkurilta.

EX5:stä tuli myös räkkiversio EX5R, jollainen yhdellä kaverillani olikin, mutta siitä käsittääkseni puuttui joitain ominaisuuksia verrattuna EX5:een." QUOTE END
 
EX-5:n hopeanharmaa "silver"-version ei ole mikään karvalakkiversio. Se on limited edition -kamaa, jossa on täysin samat ominaisuudet kuin sinisessä EX-5:ssä.
 
EX-5:n räkkiversiosta ei puutu mitään software-ominaisuuksia verrattuna koskettimistoon. Hardware puolelta tietysti modulation- ja pitch-vitkuttimet.
 
Ei muuta kuin tänne: http://www.vintagesynth.com/
Scrollaa vasemmalta alas, klikkaa Yamaha ja sitten EX-5.
 
likus
30.05.2003 20:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väittävät tuolla VintageSynthissä, ettei noita hopeisia oo valmistettu kuin 500 kappaletta... Kaiken järjen mukaanhan niitä ei silloin olisi tänne Suomenmaahan asti kolahdellut. Miksiköhän eräs tuttuni "kipaisi" ostamassa sellaisen Helsingistä joskus muinoin, eikä tiennyt edes ostavansa mitään "Limited Editionia"...:D
 
Kaakatus
10.06.2009 01:10:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin "hieman" herätellä tätä keskustelua, kun itsellänikin nykyisin tuo soitin löytyy. Kuinka moni vielä tuommoisen omistaa? Ei näitä vissiin Suomessakaan enää kovin montaa ole?
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
JPQ
10.06.2009 05:01:53 (muokattu 10.06.2009 06:35:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J Bro: Eipä taida saada kaupoista. EX5 ei ole käsittääkseni enää myynnissä. Tutkaile Keltaista Pörssiä =)
tai jos kiinnostaa niin kaverillani on yksi myynnissä. . Jos rahapolitiikka venyy niin osta Yamaha Motif.

 
Älä mene ostamaan motifia ei ole rinnastettavissa eli osin monipuolisempia nämä Ex5 eli laajempaa synteesiä. ja paremman näköisiäkin. Enkä yllättyisi jos oikea soundi olisi parempikin. ps. pointtini on että molemmilla on puolensa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
teroyk
10.06.2009 19:03:31 (muokattu 10.06.2009 19:04:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka lainaukset on vanhoja, niin halusin silti vastata:
 
Alkuperäinen EX5 oli törkeän kallis tyyliin 25000 FIM - siinä on sisäänrakennettuna Yamahan A6000 - sampleri, törkeän tehokas ääniprosessori, täydet työasemaominaisuudet ym. Nämä eeäxvitoset ovat väriltään sinisiä. Niiden valmistaminen tuli liian kalliiksi eivätkä ne oikein käyneet kaupaksi (Suomessa on näitä vissiin kaksi, mun ja sitte jollakulla toisella kuulemma) ja kun tehtaalla oli ylijääneitä A5000:sen nippeleitä ym. niin tehtiin karvalakkiversio joissa on hiukan vaatimattomampi sampleri ja ääniprosessori mutta samat soundit ja ominaisuudet. Nämä on väriltään metallinharmaita, vähän kuin tritonit ja trinityt. Tällaisen stoorin kuulin Viikkareiden urkurilta.
 
Urkuri laittanut hieman omiaan. Sampleri puoli on aikalailla A3000:n, jotkut A3000:n sample-CD:t on myös tehty EX5-yhteensopiviksi. Mutta vehkeen oleellinen juttu on analogimallinnus ja virtual acoustic-mallinnus sekä sellainen FDSP-efektisynteesi, jota ei löydy oikein mistään muusta soittimesta. Ja se mikä on nerokasta, niin noita voi käyttää yamahan romplereista tutun AWM2-synteesin kanssa päällekkäin. Ja toisiaan tuohon AWM2-hommaan voi ladata omat samplet.
 
EX5:stä tuli myös räkkiversio EX5R, jollainen yhdellä kaverillani olikin, mutta siitä käsittääkseni puuttui joitain ominaisuuksia verrattuna EX5:een.
 
Ei puutu mitään, ellei koskettimistoa ja toisenlaista nappien asettelua lasketa.
 
Onko täällä muita sinisen EX5:n omistajia kuin minä?
 
On. Tosin EX5R ja siihen hankittuna lisänä digi-ulostulo, Flash-muistikammat ja SCSI-liitin. Ja itse olen joskus sanonut, että en möisi alle 1500 euron.
 
tarmo
10.06.2009 22:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Älä mene ostamaan motifia ei ole rinnastettavissa eli osin monipuolisempia nämä Ex5 eli laajempaa synteesiä. ja paremman näköisiäkin. Enkä yllättyisi jos oikea soundi olisi parempikin. ps. pointtini on että molemmilla on puolensa.
 
Tästä oon muutes samaa mieltä. Itselläni oli pitkään ex7, joka on ainakin akustisten instrumenttien synteesin (mikä se nyt olikaan) puutteesta johtuen hieman vaatimattomampi, kuin ex5. Ex7 on lisäksi 61 koskettiminen.
 
Ihan huippusyna, joskin iso ja ominaisuuksiltaan työasemana moderneja laitteita vajavaisempi. Eikä ihme, kun kyse on jostain 97 -vuoden tuotteesta.
 
Perusmotif ei mun arvoasteikossa ohita EX5:sta, mutta es ja xs on sitten eri asioita. Jotkut ovat samplailleet vanhoihin ex5:in esim. huippuja orkesterikirjastoja. Perusversiona noi ei kuitenkaan ole mitään keräilyharvinaisuuksia, joista kannattaisi maksaa itsensä kipeäksi. Oma yamahafanitus alkoi kuitenkin juuri EX sarjasta, ja toisinaan motif xs:ä räpläillessä tulee ahaa elämys, että tässähän on jo sitä ex:n meininkiä.
 
Suomessa noita on, jos ei nyt pilvin pimein, niin ainakin ihan perusmäärä. Joku myi myös ex7:a torilla joskus myyntipuheella "näitä on vain kaksi suomessa"... Mistä lie myytti syntynyt. EX7 pitäisi irrota n. 500 eurolla, mutta EX5 on perustellusti lähemmäs 1000 euron laite. Perus freelancerhuttujuttukiipparisti (esim. allekijoittanut) osaa vetää omat johtopäätöksensä siitä, että tonnilla saa tänäpäivänä vähän yhtä sun toista.
 
Ihan sama.
JPQ
10.06.2009 22:44:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Tästä oon muutes samaa mieltä. Itselläni oli pitkään ex7, joka on ainakin akustisten instrumenttien synteesin (mikä se nyt olikaan) puutteesta johtuen hieman vaatimattomampi, kuin ex5. Ex7 on lisäksi 61 koskettiminen.
 
Ihan huippusyna, joskin iso ja ominaisuuksiltaan työasemana moderneja laitteita vajavaisempi. Eikä ihme, kun kyse on jostain 97 -vuoden tuotteesta.
 
Perusmotif ei mun arvoasteikossa ohita EX5:sta, mutta es ja xs on sitten eri asioita. Jotkut ovat samplailleet vanhoihin ex5:in esim. huippuja orkesterikirjastoja. Perusversiona noi ei kuitenkaan ole mitään keräilyharvinaisuuksia, joista kannattaisi maksaa itsensä kipeäksi. Oma yamahafanitus alkoi kuitenkin juuri EX sarjasta, ja toisinaan motif xs:ä räpläillessä tulee ahaa elämys, että tässähän on jo sitä ex:n meininkiä.
 
Suomessa noita on, jos ei nyt pilvin pimein, niin ainakin ihan perusmäärä. Joku myi myös ex7:a torilla joskus myyntipuheella "näitä on vain kaksi suomessa"... Mistä lie myytti syntynyt. EX7 pitäisi irrota n. 500 eurolla, mutta EX5 on perustellusti lähemmäs 1000 euron laite. Perus freelancerhuttujuttukiipparisti (esim. allekijoittanut) osaa vetää omat johtopäätöksensä siitä, että tonnilla saa tänäpäivänä vähän yhtä sun toista.

 
mainos miehet keksii kaikkea kieroa ja voihan olla että suomenmaahantuojan kautta tullut tuo 2kpl ja sen tiedon saanut käsiinsä. ps. minun yamaha fanitus taas on katoavaa lajia nämä uudet ei oikein innosta. ps. ja iso mielummin kuin joku pieni räppänä tosin eipä nuo vaikkapa motifitkaan taida kovin kompakteja olla.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kaakatus
13.06.2009 00:00:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Tästä oon muutes samaa mieltä. Itselläni oli pitkään ex7, joka on ainakin akustisten instrumenttien synteesin (mikä se nyt olikaan) puutteesta johtuen hieman vaatimattomampi, kuin ex5. Ex7 on lisäksi 61 koskettiminen.
 
Ihan huippusyna, joskin iso ja ominaisuuksiltaan työasemana moderneja laitteita vajavaisempi. Eikä ihme, kun kyse on jostain 97 -vuoden tuotteesta.
 
Perusmotif ei mun arvoasteikossa ohita EX5:sta, mutta es ja xs on sitten eri asioita. Jotkut ovat samplailleet vanhoihin ex5:in esim. huippuja orkesterikirjastoja. Perusversiona noi ei kuitenkaan ole mitään keräilyharvinaisuuksia, joista kannattaisi maksaa itsensä kipeäksi. Oma yamahafanitus alkoi kuitenkin juuri EX sarjasta, ja toisinaan motif xs:ä räpläillessä tulee ahaa elämys, että tässähän on jo sitä ex:n meininkiä.
 
Suomessa noita on, jos ei nyt pilvin pimein, niin ainakin ihan perusmäärä. Joku myi myös ex7:a torilla joskus myyntipuheella "näitä on vain kaksi suomessa"... Mistä lie myytti syntynyt. EX7 pitäisi irrota n. 500 eurolla, mutta EX5 on perustellusti lähemmäs 1000 euron laite. Perus freelancerhuttujuttukiipparisti (esim. allekijoittanut) osaa vetää omat johtopäätöksensä siitä, että tonnilla saa tänäpäivänä vähän yhtä sun toista.

 
1000€? Maksoin omastani puolet, kun hankin sen viime talvena ihan extemporena, olihan se sentään sininen Yamaha. :) Ilmeisesti kannatti, eipä sinäänsä, pienistä epäkohdista huolimatta oikein hieno laite, enkä ole omastani valmis luopumaan jo ihan harvinaisuutensa takia.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
tarmo
13.06.2009 01:04:50 (muokattu 13.06.2009 01:08:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuplat käyttökatkoksen kunniaksi pois...
 
Ihan sama.
tarmo
13.06.2009 01:06:00 (muokattu 13.06.2009 01:08:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: 1000€? Maksoin omastani puolet, kun hankin sen viime talvena ihan extemporena, olihan se sentään sininen Yamaha. :) Ilmeisesti kannatti, eipä sinäänsä, pienistä epäkohdista huolimatta oikein hieno laite, enkä ole omastani valmis luopumaan jo ihan harvinaisuutensa takia.
 
jos oikeen, oikeen, siis oikeen keskityt tohon mun kannanottooni, niin saatat huomata edustavasi järkeviä rahankäyttäjiä. Ei se vaadi kummempia kysymysmerkkejä, vaikka tuulettaminen tuntuukin aina hyvältä. Itse maksaisin max 700 EX5:sta ja n. 450 EX7:sta. Mutta silti noita vitosia menee about tonnilla ja joskus 1500 eurolla...
 
Itse olen eri mieltä tuosta harvinaisuudesta, mutta jokainen tavallaan. Pidä ihmeessä kiinni, teit järkikaupat tuotteesta, jonka jotkut jostain kumman syystä haluavat nostaa "järjren" yläpuolelle.
 
-T
 
Ihan sama.
Kaakatus
13.06.2009 13:25:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, pitäähän sitä jokus vähän päästä tuulettelemaan. :)
 
Sitten itse asiaan, kuinka moni on kokeillut tuon kanssa viritellä midikaapelin kautta lisää layereitä performance-puolelle? Kuinka monen jälkeen alkaa ilmetä lantency ongelmaa?
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Leikari
13.06.2009 19:07:12 (muokattu 13.06.2009 19:09:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk:
On. Tosin EX5R ja siihen hankittuna lisänä digi-ulostulo, Flash-muistikammat ja SCSI-liitin. Ja itse olen joskus sanonut, että en möisi alle 1500 euron.

 
onko tuo syksyllä huuto.netissä myynnissä ollut?
 
- -
 
voipi kyllä olla, että myyjä ja ostaja eivät noilla hinnoilla kohtaa
 
komean näköisiähän ex:t on esim. vs. motif & tavallaan käyttökelpoinen. Omaa kokemusta ei ole, mutta en ymmärrä, että miksi maksaisi varusteltua motifia enemmän.
 
aikanaan SOS:ssa moittivat SCSI:tä erittäin hitaaksi esim. samplejen latauksessa - onko kokemusta?
 
- -
 
mitenkään runsaasti ex:iä ei myynnissä vilise - eikö sitten ole myynyt aikanaa vai ekiö nyt haluta - veikkaan, että etenkin korgin trinity hallitsi silloin 90-luvun lopuilla ammattilaismarkkinaa ja jammun myyntimäärä jäi vähäiseksi
 
teroyk
14.06.2009 22:49:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: onko tuo syksyllä huuto.netissä myynnissä ollut?
 
Ei. En ole kaupitellut sitä kellekkään.
 
voipi kyllä olla, että myyjä ja ostaja eivät noilla hinnoilla kohtaa
 
Todennäköisesti ei, sillä harva ostaja tietää mimmosesta vehkeestä kyse.
 
en ymmärrä, että miksi maksaisi varusteltua motifia enemmän.
 
Mikäs siinä, jos on AN- ja VL-plug-in cardit motiffissa ja ei kaipale FDSP juttuja, niin kyllähän helposti motiffiin kallistuis.
 
aikanaan SOS:ssa moittivat SCSI:tä erittäin hitaaksi esim. samplejen latauksessa - onko kokemusta?
 
Ei se maailman nopein ole, mutta siedettävä.

mitenkään runsaasti ex:iä ei myynnissä vilise - eikö sitten ole myynyt aikanaa vai ekiö nyt haluta - veikkaan, että etenkin korgin trinity hallitsi silloin 90-luvun lopuilla ammattilaismarkkinaa ja jammun myyntimäärä jäi vähäiseksi
 
Yamahan veti monia hyviä soittimia siinä vuosituhannen vaiheessa pikaisesti markkinoilta ja valmistuserät jäivät pieniksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «