NYdoll 26.02.2004 12:05:22 | |
---|
Elikäs ostin tällaisen Tokain presarimallin käytettynä Tampereelta 250€ huikeaan hintaan :) Olen kaikin puolin tyytyväinen ostokseen. Askarruttaa vaan kyseisen basson ikä. Kyseessä on siis hieman kärsineen näköinen sunburst presarimalli vaahtera otelaudalla. Lapa on hieman erilainen ku Fenkuissa. Eikös se niin ollut et Tokai jossain vaiheessa vaihtoi tuota lavan muotoa? Jos jollain on tietoa Tokain sarjanumeroiden tulkinnoista tai muuten vaan kyseisestä bassosta. Niin vapaasti vaan kommenttia.. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world |
Sarjanumeroista en sen enempää tiedä, mutta kommentoin silti: Soitin takavuosina laina-Tokai-presarilla yhden keikan. Hyväsointinen peli oli. Muutenkin noita 'aitoja Fendereitä' hehkutetaan vähän liiankin kanssa. Merkki painaa vaakakupissa usein liikaa. Itse taannoin törmäsin Ibanezin Roadster(?) -bassoon eräässä osto/myyntiliikkeessä ja vähän harmittaa että se ei enää ole siellä. Soundasi p-basson lailla paremmin kuin yksikään p-basso ikinä tähän mennessä, jota olen testannut. Eli onnittelut sulle hyvästä hankinnasta. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
N_Bates 26.02.2004 18:24:46 | |
---|
runko aitoa vaneria noissa viimevuosina tehdyissä. Itse moista jatsibassoa pari vuotta soittelin. ihan ok soitin. ei voi tajuta miks joku tekee niin hyvälaatuisen basson ja sitten laittaa siihen vanerirungon... olen ennenkin aiheesta avautunut täällä.. käytä hakua jos kiinnostaa! http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
Niskamies 26.02.2004 20:03:00 | |
---|
runko aitoa vaneria noissa viimevuosina tehdyissä. Itse moista jatsibassoa pari vuotta soittelin. ihan ok soitin. ei voi tajuta miks joku tekee niin hyvälaatuisen basson ja sitten laittaa siihen vanerirungon... olen ennenkin aiheesta avautunut täällä.. käytä hakua jos kiinnostaa! Sunburst ja vaahteraotelauta, eksie just semmosta haluu? :) |
p130 27.02.2004 09:21:30 | |
---|
runko aitoa vaneria noissa viimevuosina tehdyissä. ! Halvimmissa Korealaisissa, ei kaikissa. Tuo lapa rajaa kaikista vanhimmat pois, tuskin tuota on jenkeistä tuotu. Siellähän lapa vaihtui jo 80-luvun alussa kulmikkaampaan. Korealaisissa on ollut aina kulmikas versio (milloin Tokain valmistus muuten alkoi Koreassa? 90-luvun puolivälissä suunnilleen...) mutta japanissa tehtyjen euroopan mallien lavat muuttuivat vasta vuosituhannen vaihteessa kulmikkaammiksi. F-alkuinen sarjanumero on tullut vastaan vain korealaisissa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
NYdoll 27.02.2004 10:34:54 (muokattu 27.02.2004 10:39:44) | |
---|
Korealainen tuo on sen tiedän juuri tuosta F-kirjaimesta. Mutta muuten en kyllä osaa tuota sarjanumeroa tulkita... Vahvistamaton soundi on aivan uskomaton! Toisaalta kyllä se murisee ihan kivasti vahvistettunakin. En noista puista tiedä tuon taivaallista, mutta minullehan sillä ei ole väliä vaikka olisi katajasta, kunhan vaan soi hyvin. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world |
N_Bates 27.02.2004 11:40:21 | |
---|
juu, ei se vanerirunko kyllä tunnu soundissa erottuvan. Just eilen kuuntelin vanhoja treeninauhotuksia ja ihastelin kuinka kaunis soundi oli siinä mun tokai jatsipassossa. Tämmöselle "insinöörisoittajalle" vaan on monesti liian suuri juttu noi speksit, vaikkei niitä käytännössä huomais mitenkään.. Ei mutta huomashan sen.. ei meinannu hihnatappi pysyä millään kiinni. Tulitikku ja liima auttoi... Onko noita fenderkopiobassoja tehty japanissa viimevuosina? Ei ole yhtään sattunut vastaan, eikä netissä olevissa katalookeissakaan näkynyt. Vois olla aika kova semmonen precision... 80-luvun vekottimet on niin arvostettuja että niiden hinnat on liian korkeita mun kakkosbassobudjettiin(mikähän sekin on.. ei mulla mitään rahaa ole kuitenkaan.. kunhan haaveilen..). Tokai taitaa olla ainoa joka tekee vaahteraotelaudalla noita halpiskopioita.. Vois pistää jonkun kansanliikkeen pystyyn noiden vaahteraotelautojen puolesta... http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
käki 27.02.2004 11:43:26 | |
---|
Vois pistää jonkun kansanliikkeen pystyyn noiden vaahteraotelautojen puolesta... Minä liityn siihen sitten kanssa, koska vaahtera on kauniimpaa kuin synkkis ruusupuu. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
chief 27.02.2004 12:27:10 (muokattu 27.02.2004 12:27:26) | |
---|
Mä kyllä tykkään bruneteista enempi. Toki blondikin käy, tarvittaessa. What demands an answer,
but newer Ask`s a question? |
handegunnar 27.02.2004 13:26:25 | |
---|
Tokai taitaa olla ainoa joka tekee vaahteraotelaudalla noita halpiskopioita.. Ei ole. Mulla on Fenix Jazz Bass vaahteraotelaudalla. Itseasiassa vaahterakaulalla, nauhat ovat suoraan kaulassa. Väri on muuten Sunburst, komea on. |
N_Bates 27.02.2004 13:50:50 | |
---|
Ei ole. Mulla on Fenix Jazz Bass vaahteraotelaudalla. Itseasiassa vaahterakaulalla, nauhat ovat suoraan kaulassa. Väri on muuten Sunburst, komea on. vau! Mistäs moisen oot hommannut ja paljonko kustansi? http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
handegunnar 27.02.2004 14:41:04 | |
---|
vau! Mistäs moisen oot hommannut ja paljonko kustansi? Ostin Huuto.netistä reilu vuosi sitten. Ei ollut kovin kallis, muistaakseni 230€, laukun kanssa. |
p130 27.02.2004 16:20:34 | |
---|
Onko noita fenderkopiobassoja tehty japanissa viimevuosina? Kai niitäkin vielä ainakin satunnaisesti japanista tulee vaikkei niitä kataloogeissa näykään. 2002 veikkaisin viimeksi uuden Tokain japsibasson nähneeni. Taitaa vain olla niin pienet markkinat täällä ettei niitä pahemmin suomeen tuoda. Aika minimaalisiahan ne Tokain kataloogit ovat, niistä puuttuu jostakin syystä sarjatuotannossa olevia mallejakin. Ja ne kaikki kivat jutut, niinkuin nyt esimerkiksi paisley Les Paulit ja SG:t! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
da_Punk 01.03.2004 15:07:08 | |
---|
Mulla on tollanen Tokai Presari ja pitää kyllä ylistää sitä akustista soundia. Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
Teijo K. 01.03.2004 15:38:54 | |
---|
Vois pistää jonkun kansanliikkeen pystyyn noiden vaahteraotelautojen puolesta... Minä pistäisin sitten vastaavan ruusupuu,- ja ebenotelautojen puolesta. Ikin' en ole vaahteraotalautaista soitinta omistanut, en tykkää ollenkaan. Mutta jääpä teille enempi niitä. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
vanttera 01.03.2004 21:45:09 | |
---|
Itseasiassa vaahterakaulalla, nauhat ovat suoraan kaulassa. Oletkos ihan varma? Minäkin luulin vuoden päivät että omassa -68 Gibsonissa ovat kielet suoraan kaulassa, kunnes tutkin asiaa tarkemmin. Siinä ei meinaan hirveesti järkeä ole niitä suoraan kaulapuuhun kiinnittää. Jos olet varma niin asia selvä. Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa. |
2541 01.03.2004 22:20:44 | |
---|
omassa -68 Gibsonissa Omistat siis G-3:sen? Eikös niiden valimstus alkanut vasta joskus 1973 paikkeilla, samoihin aikoihin kun sisarmallit Ripper ja Grabber tulivat markkinoille? |
vanttera 01.03.2004 22:24:20 | |
---|
Omistat siis G-3:sen? Eikös niiden valimstus alkanut vasta joskus 1973 paikkeilla, samoihin aikoihin kun sisarmallit Ripper ja Grabber tulivat markkinoille? No tuaa, tätä moon itekkin miettiny monasti. Gibsonin kotisivuilta löytyvän sarjanumerojäljityssysteemin perusteella vuosiluku on -68. Käytännössä olen kuitenkin sitä mieltä että tämä on juuri sellainen 70-luvun puolenvälin vekotin. Tiädä sitten kumpi ilmoittaa, olen ihan tunteen ja tilanteen mukaan vaihdellut. ;D offtopic: Jos jollain löytyy tuollaisia Grabberia tai Ripperiä, olen kiinnostunut. Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa. |
2541 01.03.2004 23:10:45 | |
---|
Tiädä sitten kumpi ilmoittaa, olen ihan tunteen ja tilanteen mukaan vaihdellut. ;D offtopic: Jos jollain löytyy tuollaisia Grabberia tai Ripperiä, olen kiinnostunut. Niin, väliäkös sillä jos soitin on kerta hyvä!:) Vieläkös kitarapajalla on se Grabber myynnissä? Ja kitarapajalla on edelleen yks 1976 Grabber, hp 850 € http://www.kitarapaja.com/pics/bggrab2.jpg Täällä Imatralla on yhdellä tyypillä Grabber, jota se on mahdollisesti myymässä. Pistän korvan taakse. |
fox 02.03.2004 00:01:13 | |
---|
No tuaa, tätä moon itekkin miettiny monasti. Gibsonin kotisivuilta löytyvän sarjanumerojäljityssysteemin perusteella vuosiluku on -68. Käytännössä olen kuitenkin sitä mieltä että tämä on juuri sellainen 70-luvun puolenvälin vekotin. Tiädä sitten kumpi ilmoittaa, olen ihan tunteen ja tilanteen mukaan vaihdellut. ;D offtopic: Jos jollain löytyy tuollaisia Grabberia tai Ripperiä, olen kiinnostunut. Grabber ja Ripper tuli mallistoon 1974 ja G-3 1975, vastaavat kitarat Marauder -74 ja S-1 vuonna -75... *nyyh* Että kyllä sun täytyy tuohon 70-luvun puoliväliin tyytyä.. |