Janus 09.06.2009 10:51:20 | |
---|
StoRBa: Eli toimii (ainakin lähes) softasta riippumatta? Loistavaa! Ei tunnu toimivan Digidesignin korttien (esim. MBox, Digi002 Rack) eikä (luonnollisesti) Protarin kanssa. |
StoRBa 09.06.2009 10:53:25 | |
---|
Janus: Ei tunnu toimivan Digidesignin korttien (esim. MBox, Digi002 Rack) eikä (luonnollisesti) Protarin kanssa. Ok. Toimiiko Presonuksen interfacet? Pod XT ainakin näytti olevan esimerkissäkin. Onko tuo... Super Guss Cola?? Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. |
anapena 09.06.2009 12:51:07 | |
---|
karkki: Snow Leopardin tulo syksyllä pakottaa miettimään tosissaan Mac Minin hankinta-aikataulua. Sillä kun olisi tarkoitus pyörittää Protools LE 8 -kotistudiota. Olen jo päättänyt, että Mini tulee taloon lähikuukausina, mutta nyt sitten joutuukin puntaroimaan koska ja millä käyttiksellä. Pitäisikö kipittää kauppaan jo kesän aikana, jotta saa koneensa takuulla PTLE:n kanssa toimivana? Vai olisiko viisaampaa odotella pidemmälle syksyyn, että Digidesign saa päivitettyä systeeminsä lumileopardiaikaan. Vai onko peräti niin, ettei asian kanssa kannata päätään vaivata? Macien sielunelämä on Windows-veteraanille niin vieras, ettei minulla ole mitään tuntumaa siihen, onko käyttisversion vaihtuminen mahdollinen ongelma. Mun käsittääkseni Digidesign tulee todella hitaasti peränpitäjänä noissa käyttisyhteensopivuuksissa...ehkä ensi vuonna...Eli jos sulla on toimiva Pro Tools-kokoonpano, niin vältä liian innokasta minkään osa-alueen päivittämistä. Eli keität kahvit, otat selvää miten muilla toimii/mitä Digidesign lupaa, ja sitten unohdat koko jutun vähäksi aikaa...;) |
pinkfloyd 09.06.2009 13:09:03 | |
---|
Moro! Eli kelasin alkaa äänittelee täällä kotona ja päädyin jonkinlaisen mäkki kannettavan ostoon. Kannettava ihan siitä syystä että tarviin sitä myös koulussa ja bändikäytössä ni helppo roudailla. Luultavasti ostan jonkun max.1500e maksavan koneen(malliehdotuksia?) ni osaatteko antaa hyviä vinkkejä siihen mitä sen lisäks kannattaa vielä ostaa? Äänikortti(mikä)? Etuaste mihin ne piuhat saa(mikä)? Lisäsoftia? yms.? Meen parin viikon päästä varmaa pyörii keskustan kauppoihin härnäämään musaliikkeiden ja applestoren myyjiä, mutta ajattelin et täältä sais varmaan hyviä ennakkotietoja ni tietäis vähän mitä hakee. Tarkotus olis saada sellast ok demosoundia ja niin että pystyy äänittää soittimet tossa alakerrassa ja sen jälkeen miksata täällä himassa sillä samaisella Macilla. Otan mielellään myös vastaan nettisivujen ja kirjojen nimiä missä olis kyseisten laitteiden käytöstä tietoa. Kiitos jo etukäteen ja anteeksi amatöörimäisyyteni mutta joskus ja jostain se on alotettava:D haalleluja!! |
Luultavasti ostan jonkun max.1500e maksavan koneen(malliehdotuksia?) ni osaatteko antaa hyviä vinkkejä siihen mitä sen lisäks kannattaa vielä ostaa? Venaa vähän aikaa ja osta 13" macbook pro Firewire kasisatasella.. Saat just tohon 1500 euroon todnäk koneen + 2-ch firewire-äänikortin (esim Echolta tms). ... http://www.adamantiumstudios.com |
Janie Jones 11.06.2009 00:19:11 (muokattu 11.06.2009 00:20:38) | |
---|
sami_sumea: Venaa vähän aikaa ja osta 13" macbook pro Firewire kasisatasella.. Saat just tohon 1500 euroon todnäk koneen + 2-ch firewire-äänikortin (esim Echolta tms). ... Ja pinkfloyd, kun olet opiskelija, niin käytä ihmeessä netin AppleStoren Education-puolta. Ihan mukavasti vielä 60 e tai enemmän (valituista spekseistä riippuen) mainitun koneen hinnasta pois. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Janie Jones 11.06.2009 00:32:48 | |
---|
karkki: Snow Leopardin tulo syksyllä pakottaa miettimään tosissaan Mac Minin hankinta-aikataulua. Sillä kun olisi tarkoitus pyörittää Protools LE 8 -kotistudiota. Olen jo päättänyt, että Mini tulee taloon lähikuukausina, mutta nyt sitten joutuukin puntaroimaan koska ja millä käyttiksellä. Pitäisikö kipittää kauppaan jo kesän aikana, jotta saa koneensa takuulla PTLE:n kanssa toimivana? Vai olisiko viisaampaa odotella pidemmälle syksyyn, että Digidesign saa päivitettyä systeeminsä lumileopardiaikaan. Vai onko peräti niin, ettei asian kanssa kannata päätään vaivata? Macien sielunelämä on Windows-veteraanille niin vieras, ettei minulla ole mitään tuntumaa siihen, onko käyttisversion vaihtuminen mahdollinen ongelma. Tää on ihan selvä homma, siihen malliin kuin Anapena sanoi. Ostat sen uuden koneen viimeistään elokuussa eli ENNEN kuin Snow Leopard tulee. Näin kone varmasti pelaa Protarin kanssa. Saat Snow Leopard -päivityksen 8. kesäkuuta jälkeen uuden koneen ostaneena hintaan 8,95 tai jotain. Osta sitten syyskuun jälkeen se, mutta älä asenna sitä ennen kuin se on Digin virallisesti hyväksymä (tsekkaa DUC-sivuilta). Hyväksymiseen saattaa mennä mitä tahansa kuukaudesta puoleen vuoteen tai jopa vajaaseen vuoteen (kuten Leopardin kanssa oli). Jos tekee mieli kokeilla Snow Leopardia, niin ota ainakin buuttaava kopio (hae SuperDuper-ohjelma netistä ja tee sillä tuo kopio) koneestasi ulkoiselle kovalevylle, ennen kuin asennat. Näin toimien ei huolen häivää. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Janie Jones 11.06.2009 00:43:41 (muokattu 11.06.2009 11:02:58) | |
---|
StoRBa: Nuo uudet aluminisen MacBookin speksit kyllä pisti GASittamaan ihan huolella. Täällä on tämä sinänsä erinomainen early 2008 Macbook vähän lähtökuopissa, etenkin firewiren paluun (mitäs minä sanoin), 7 tunnin akun ja taustavalaistun näppiksen myötä. Jos jotakuta kiinnostaa 2,4ghz/4gb/250gb Macbook (kuitti maaliskuulta 2008), niin yksityisviestiä tulemaan. Akku erinomainen (Coconut Battery -tulos 99%) ja tehot tunnetusti hyvät (Geekbench-testin lukema 3250). Kunto mainio. - EDIT: Meni jo. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
pinkfloyd 11.06.2009 18:07:22 | |
---|
Janie Jones: Ja pinkfloyd, kun olet opiskelija, niin käytä ihmeessä netin AppleStoren Education-puolta. Ihan mukavasti vielä 60 e tai enemmän (valituista spekseistä riippuen) mainitun koneen hinnasta pois. Kiitos tosta, täytyy kattoo sieltä sopiva kone. Luultavastihan en tarvitse ainakaa aluks muuta ku koneen ja jonkun n.500e äänikortin ni niillähän pitäis saada jo hyvää kamaa aikaseks. haalleluja!! |
karkki 11.06.2009 18:38:45 | |
---|
Omaako joku faktatietoa tällaisesta asiasta: Olen Pro Tools LE 8 käyttänyt Windowsissa ja nyt on siis edessä loikka Mac-leiriin. Onko odotettavissa jotain ongelmia aktivoinnin kanssa vai sujuuko homma yksinkertaisesti siten, että lataan Mac-asennuspaketin ja tarjoilen sille asennuksen jälkeen Windows-versiota varten saamani Authorization Coden? Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki |
gunner 11.06.2009 23:02:19 | |
---|
Onko kukaan käyttänyt Presonuksen Fireboxia mäkin fw 800 liittimen kautta? Ulkomaisilla foorumeilla valitetaan, ettei firebox käynnisty pelkällä bus powerilla. Tapaukset kuitenkin ovat pääasiassa 2006-2007 vuosilta, joten kiinnostaisi tietää onko tähän tullut mitään korjausta? "Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen |
samulirask 12.06.2009 00:05:26 (muokattu 12.06.2009 00:23:45) | |
---|
E: Oli ongelma Garagebandin kanssa... Ratkaisu oli lapsellisen helppo... kuten usein... |
karkki 12.06.2009 20:10:00 | |
---|
karkki: Omaako joku faktatietoa tällaisesta asiasta: Olen Pro Tools LE 8 käyttänyt Windowsissa ja nyt on siis edessä loikka Mac-leiriin. Onko odotettavissa jotain ongelmia aktivoinnin kanssa vai sujuuko homma yksinkertaisesti siten, että lataan Mac-asennuspaketin ja tarjoilen sille asennuksen jälkeen Windows-versiota varten saamani Authorization Coden? Vastaan nyt sitten omaan kysymykseeni siltä varalta että joku muukin tarvitsee tätä tietoa joskus. Kysyin Digidesignin helpparilta eilen näin: "I've used Pro Tools LE 8 on my Windows PC. I'm gonna buy Mac Mini to be used as my home studio machine this summer. I presume that I can just download the installation file for Mac, install and start using it without any problems with activation etc?" Ja tänään tuli vastaus: "You are totally right." Eli sitten vaan askel mäkkikaupan suuntaa tai tilausta nettiin :-) Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki |
pinkfloyd 14.06.2009 20:27:41 | |
---|
haalleluja!! |
Antroid 15.06.2009 23:51:54 | |
---|
Jostain lueskelin, että Mbox 2 Pro:n firewire 400 ja Macbook Pro:n firewire 800 eivät kommunikoi toistensa kanssa. Joillain oli ilmeisesti ollut ongelmia, toisilla ei. Miten on m.netin käyttäjäkunnalla, onko jollain kokemusta aiheesta? Ei viitsisi ostaa ihan turhaan läppäriä ja interfacea vain todetakseen, että toinen lähtee samantien vaihtoon. |
gunner 15.06.2009 23:55:54 | |
---|
Antroid: Jostain lueskelin, että Mbox 2 Pro:n firewire 400 ja Macbook Pro:n firewire 800 eivät kommunikoi toistensa kanssa. Joillain oli ilmeisesti ollut ongelmia, toisilla ei. Miten on m.netin käyttäjäkunnalla, onko jollain kokemusta aiheesta? Ei viitsisi ostaa ihan turhaan läppäriä ja interfacea vain todetakseen, että toinen lähtee samantien vaihtoon. Itekin oon samoja juttuja lukenut pitkään. Firewire 400 korttien kanssa on ollut ongelmia, lähinnä bus powerin kanssa, eli virtalähteen kanssa pelittää. Mitä oon ymmärtänyt niin nää ongelmat koskee kuitenkin vaan noita melkein uusimpia macbook proita, joissa on ageren revision 6 firewire kortti. Uusimmissa mid 2009 koneissa pitäis olla jo revision 7, jonka on väitetty pelittävän taas kaikkien äänikorttien kanssa. Toivottavasti kans toimii, iteki meinasin justiin konetta hankkia. Pitää vaan varmistella vielä että korjaisivat ton toisen kämminsä, eli SATA II puuttumisen. "Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen |
StoRBa 17.06.2009 09:20:22 | |
---|
gunner: Itekin oon samoja juttuja lukenut pitkään. Firewire 400 korttien kanssa on ollut ongelmia, lähinnä bus powerin kanssa, eli virtalähteen kanssa pelittää. Mitä oon ymmärtänyt niin nää ongelmat koskee kuitenkin vaan noita melkein uusimpia macbook proita, joissa on ageren revision 6 firewire kortti. Uusimmissa mid 2009 koneissa pitäis olla jo revision 7, jonka on väitetty pelittävän taas kaikkien äänikorttien kanssa. Toivottavasti kans toimii, iteki meinasin justiin konetta hankkia. Pitää vaan varmistella vielä että korjaisivat ton toisen kämminsä, eli SATA II puuttumisen. Onko tosta tietoa, toimiiko esim. Firepod tuon FW-800-portin kanssa? Onko tuo... Super Guss Cola?? Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. |
gunner 17.06.2009 10:42:01 | |
---|
StoRBa: Onko tosta tietoa, toimiiko esim. Firepod tuon FW-800-portin kanssa? Kai sen pitäis toimia, hankit vaan 9 to 6 -pin -adapterin. Eli fw 800 -> fw 400. Aiemmat ongelmat mitä joillain on ollu on hoitunu fw 400 jatkokaapelilla (repeater), mutta sitä ei tosiaan pitäis enää tarvita. Ärsyttää vielä toi SATA I väylä, ostaisin muuten heti ton koneen. Jos en mäkkiä haluais kävisin kyl ostamas windows läppärin ihan vaan ton applen kämmin takia. "Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen |
StoRBa 17.06.2009 13:12:19 | |
---|
gunner: Kai sen pitäis toimia, hankit vaan 9 to 6 -pin -adapterin. Eli fw 800 -> fw 400. Aiemmat ongelmat mitä joillain on ollu on hoitunu fw 400 jatkokaapelilla (repeater), mutta sitä ei tosiaan pitäis enää tarvita. Ärsyttää vielä toi SATA I väylä, ostaisin muuten heti ton koneen. Jos en mäkkiä haluais kävisin kyl ostamas windows läppärin ihan vaan ton applen kämmin takia. Ok. Alkaa hiljakseen kyllä varmistua ostopäätös. Onko tuo... Super Guss Cola?? Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. |
Antroid 17.06.2009 13:17:39 (muokattu 17.06.2009 15:15:18) | |
---|
Oon päätymässä tässä Profire 2626:een, Pro Tools M-powered 8:iin ja Macbook Pro:hon. Onko jollain jotain kritiikkiä tosta setistä tai parempaa ehdotusta? |