Stone 08.06.2009 13:17:56 | |
---|
Kuka tietää että mistä löytyisi blues juniorille standia, jonka saa kulma asentoon jotta ääni kantautuu myös ylöspäin? Samalla tässä voisi kysyä, että onko kukaan "ehkä" käyttänyt millaista kaappia blues junnun kanssa millaisin tuloksin? Itse jammaillen blues-rock/classic-rock linjoilla. Hyvä hinta/laatu joku kaappi? Millainenkohan tuo Epiphonen Valve junior 1x12" olisi eminence lady luck elementillä? Tosin se on 16 ohm ja blues junior 8 ohm..siinä lienee yhteensopivuus ongelma? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Jucciz 08.06.2009 13:30:43 | |
---|
|
jpousi 08.06.2009 15:17:25 (muokattu 08.06.2009 15:21:11) | |
---|
Mm. eBaysta voi etsiä "Fender 14" tilt-back legs" -kittiä, jonka voi asentaa Blues Junioriin. Jotenkin nuo Fenderin omat jalat näyttää kivemmilta kuin muut erilliset pönkät. Hintaa tulee kuitenkin n. 55 talaa postikuluineen (plus tulli ja alv.) Näköjään Thomannilla nuo Fenkun jalat on 29 euroa. Jopas lähti! |
Confidentum 08.06.2009 17:11:45 | |
---|
Wide Fat Neck |
Jucciz 09.06.2009 01:21:21 (muokattu 09.06.2009 01:21:41) | |
---|
|
Samalla tässä voisi kysyä, että onko kukaan "ehkä" käyttänyt millaista kaappia blues junnun kanssa millaisin tuloksin? Murakat Rock soundit Junnun kanssa olen saanut aikaiseksi normi marsun kaapeilla eli 1960 4x12 (Celestion 12GT-75) tai pikku 2x12 eli 1922 (Celestion Vintage 30) ja siinähän se tuli ratkaistua tuo teline ongelmakin. Tuo Jucciz:n esittämä ratkaisu on toimiva keikoilla ja suosittelen sitä. Itsellä samanlainen rakenne paitsi että Senhiserin e606 mikki roikutetaan kaapelista alaspäin (kieppi vahvarin kahvan ympäri ensin) niin säästää mikkitelineen verran lattiatilaa. -J- |
sepisti 09.06.2009 12:09:44 | |
---|
Jucciz: Itse hoidan vahvistimen korottamisen sen omalla roudauscasella, toimii kaikista kätevimmin ja kulkee takuuvarmasti aina keikalla mukana. :) http://jucciz.com/kuvia/kitarat/tyopaikka.jpg Hyvän näköinen duunipaikka:) Maistuis varmaan mullekin... Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Jucciz 09.06.2009 12:10:55 | |
---|
jutimone: mikki roikutetaan kaapelista alaspäin (kieppi vahvarin kahvan ympäri ensin) niin säästää mikkitelineen verran lattiatilaa. Joo, totakin tulee joskus käytettyä, mutta joskus noilla mikkipiuhoilla on niin vahva luonne, että ne saattaa vääntää tuon mikin milloin mihinkin asentoon - joskus taas toimii kivasti. Yleensä varman päälle laitan suosiollla ständin, kun ei kiire ole eikä myöskään ständeistä pulaa. |
jutimone 09.06.2009 13:51:40 | |
---|
Jucciz: Joo, totakin tulee joskus käytettyä, mutta joskus noilla mikkipiuhoilla on niin vahva luonne, että ne saattaa vääntää tuon mikin milloin mihinkin asentoon - Jeps näin on, olen laittanut mikkiadapterin mikkiin kiinni siten että se vastustaa mikkikaapelin vääntöä. Suunnittelin myös joutsenkaula telinettä ruuvattavaksi comboon, mutta halu pitää vahvari neitseellisenä on vielä voittanut |
PeeJii 09.06.2009 14:16:35 | |
---|
jutimone: Jeps näin on, olen laittanut mikkiadapterin mikkiin kiinni siten että se vastustaa mikkikaapelin vääntöä. Kuten myös. Muuten voi tulla sama ongelma kuin Jucciz:ella. Adapterin kanssa ei ole ongelmaa. |
Jucciz 09.06.2009 14:47:25 | |
---|
PeeJii: Kuten myös. Muuten voi tulla sama ongelma kuin Jucciz:ella. Adapterin kanssa ei ole ongelmaa. Juu, tuo adapterikikka kyllä auttaa asiaa kummasti. Sitä on tullut käytettyäkin. Voisikin taas juhannuksena ruuvailla. |
LaMotta 09.06.2009 17:36:05 | |
---|
Liekö tästä vastauksesta mitään apua kysyjälle? Olen tehnyt joitakin kokeiluja omilla Fenderin hotrodeilla ja blues devilleillä Marshallin kabinettien kanssa. 1) Bassopää luonnollisesti vahvistuu jos kabinetin laittaa combon lisäksi. Kabinetti lisää soundin dynamiikkaa. Bassopään vahvistuminen ei välttämättä ole toivottu asia. Nimittäin huonemoodit korostuu ikävästi. Yhdellä pubkeikalla kokeilin myös 2x12" kabinettia hotrod devillen lisänä, ja oikeastaan soudi muuttui vain sotkuisemmaksi bassopään korostumisen myötä. Äänensävysäätimien käyttöön perehtymällä ja kokeileimalla ja säätämällä saattaisi toisaalta päästä kelvolliseenkin tulokseen. Ulkoilmassa kabinetti varmaankin toimii paremmin. Yleensäkin olen bändihommissa huomannut sen että liika kitarasoundin basso vain sotkee bändin yleissoundia. 2) Erikseen verraten huomaa miten noi fenkkujen elementit on yläpääpainotteisia. Jos kytkee kabinetin combon elementin tilalle, niin soundi on jokseenkin täysin erilainen combon omaan elementtiin verrattuna. Dynamiikkaa on enemmän ja soundi on paljon pehmeämpi ja tummempi. Erikoista on myös se kuinka Reverb vaimenee pelkkää kabinettia käytettäessä, eli combon omalla elementillä reverb on selvästi ilmavampi, kuulaampi ja voimakkaampi. Että tämmöistä tänään. "Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sananlasku- |
Stone 09.06.2009 21:46:43 | |
---|
Kiitos hyvistä ja asiallisista vinkeistä kaikille. Luulen, että tuo kappi systeemi ei kuitenkaan ole meikäläisen juttu tällä hetkellä (ei tarvitsel isää alapäätä)...kiitos jarkkok kokemuksistasi. Case tai standi ovat vaihtoehdot...todennäköisesti standi joka ei vie paljoa tilaa, joka on nurkkaan sijoitettavissa. Caset maksavat kaiketi jonkin verran ( se olisi kyllä monikäyttöinen)..meinaan, että ajattelin sijoittaa n. 50,- tähän. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
LaMotta 10.06.2009 14:22:08 | |
---|
Sen verran innostuin vielä tekemään kokeiluja että irrotin Marshallin kabinetin takakannen veks ja vertasin tätä hotorodin omaan elementtiin. Minun mielestäni kabinetin soundi paranee avaamalla umpikotelo avonaiseksi. Kabinetin elementti on "Goldback". Pitäneekin näköjänsä ruveta etsimään noihin hotrodeihin celestionin elementtejä, niin saa soundiin syvyyttä ja pääsee eroon hiukan ylikirkkaasta soundista. Hotrodithan ovat jakaneet muutenkn mielipiteitä nimenomaan tuon diskantin osalta. "Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sananlasku- |