KiipparistiKotkasta 05.06.2009 22:53:35 | |
---|
Niinpä. Mitä? Otetaan normaalikokoonpano esimerkiksi. Bändissä on laulaja, kitaristi, basisti, rumpali ja vaikkapa kiipparisti. Jokainen bändin jäsen tietty hoitaa oman hommansa (soittaa tai/ja laulaa), mutta mitä siihen vaaditaan? Kun bändi suunittelee biisejä, jokainen jättää siihen oman jälkensä. Mitä muuta tämän kokoonpanon henkilöiltä vaaditaan, kuin osallisuutta biiseihin? (Mistä lie tämäkin aihe mieleeni tullut..) |
Fuzzy Boner 05.06.2009 22:58:46 (muokattu 05.06.2009 22:59:30) | |
---|
KiipparistiKotkasta: Niinpä. Mitä? Otetaan normaalikokoonpano esimerkiksi. Bändissä on laulaja, kitaristi, basisti, rumpali ja vaikkapa kiipparisti. Jokainen bändin jäsen tietty hoitaa oman hommansa (soittaa tai/ja laulaa), mutta mitä siihen vaaditaan? Kun bändi suunittelee biisejä, jokainen jättää siihen oman jälkensä. Mitä muuta tämän kokoonpanon henkilöiltä vaaditaan, kuin osallisuutta biiseihin? (Mistä lie tämäkin aihe mieleeni tullut..) Ku tullaan vaikka ekoihin bänditreeneihin niin olis kiva että jokainen olis tehny pohjatyönsä ja tsekannu oman tonttinsa jotenkin. Nopeuttaa kaikkea ja heti lähtee paremmalla meiningillä liikkeelle. Siihen vaaditaan omatoimista paneutumista. Sit kimppa-asiat voi tsekata bänditreeneissä ja homma jalostuu puolet nopeammin. |
sonor man 06.06.2009 12:03:50 | |
---|
Olen samaa mieltä että jokaisen on tehtävä oma työnsä biisien kohdalla kotonaan.Kerrankin treeneissä kiipparisti ei ollut treenannut ollenkaan kyseistä biisiä no reppana veti herneen nenukkiin kun sanoin.Lisäsin kaverille että ei saa suutua vaan yhteinen huvi ja hyöty on kyseessä.Ei se biisi kuulosta koskettimien osalta sille mitä pitäisi jos ei ole kaveri harjoitellut. |
Rocco_Longfella 07.06.2009 00:17:32 | |
---|
Fuzzy Boner: Ku tullaan vaikka ekoihin bänditreeneihin niin olis kiva että jokainen olis tehny pohjatyönsä ja tsekannu oman tonttinsa jotenkin. Paikanpäällä paljastuu, että kaksi jäsentä luulivat hoitavansa rumpalin osaa ja tavaroita purkaessaan jäävät katsomaan toisiaan hölmistyneenä? Aika spinal tappia. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
Rocco_Longfella 08.06.2009 18:33:01 | |
---|
sonor man: No tämä oli taas sitä pentujen paskaa kun ei muuhun riitä aivot. No hohhoh. Voisit rajoittaa niiden ärrinmurrinmurojen syömisen. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
Mr. Speed 08.06.2009 18:37:01 | |
---|
Rocco_Longfella: No hohhoh. Voisit rajoittaa niiden ärrinmurrinmurojen syömisen. Hän on juuri täyttänyt 15, ja saanut mopon, niin kyllähän sitä tuntee itsensä isoksi :) Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
sonor man 08.06.2009 18:45:53 | |
---|
Taitaa teillä lapsukaisilla olla vielä pitkä matka siihen missä minä menen.Kunhan nyt muutaman vuoden opettelette mamman huomassa juttuja. |
puusormi 08.06.2009 20:43:09 | |
---|
sonor man: Taitaa teillä lapsukaisilla olla vielä pitkä matka siihen missä minä menen. Ärree dementikko? Saapiko lähettää terveisiä? |
Mr. Speed 08.06.2009 21:44:59 | |
---|
sonor man: Taitaa teillä lapsukaisilla olla vielä pitkä matka siihen missä minä menen.Kunhan nyt muutaman vuoden opettelette mamman huomassa juttuja. "Olen samaa mieltä että jokaisen on tehtävä oma työnsä biisien kohdalla kotonaan.Kerrankin treeneissä kiipparisti ei ollut treenannut ollenkaan kyseistä biisiä no reppana veti herneen nenukkiin kun sanoin.Lisäsin kaverille että ei saa suutua vaan yhteinen huvi ja hyöty on kyseessä.Ei se biisi kuulosta koskettimien osalta sille mitä pitäisi jos ei ole kaveri harjoitellut." Kannattaa kokeilla myös soveltaa itseensä tuota "ei saa suuttua vaan yhteinen huvi ja hyöty on kyseessä"-kommenttia. Pitkä matka tosiaan on moiseen huumorintajuttomuuteen ja happamuuteen. Sitä se ikä kai teettää... Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
sonor man 08.06.2009 21:53:11 | |
---|
No paljon on tullut nähtyä kaikenlaisia näppynaamoja että tuskin tämä minun huumoria tappaa onpahan keijjuilla harosteltavaa. |
Rocco_Longfella 08.06.2009 22:13:36 | |
---|
Aika irrelevanttia alkaa vääntämään jostain iästä vain huonon läpän takia. Et voi tietää, mitä me näppynaamat olemme kokeneet. Vai tekeekö joku avioero tai muut aikuisten ongelmat sinusta jotenkin paremman ihmisen? Jos alkaa korostamaan omaa iän tuomaa viisauttaan, kannattaa myös käyttäytyä sen mukaisesti. Jotain sentään olen oppinut; Vanhat ja happamat marjat joutavat biojätteeseen. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
Mr. Speed 08.06.2009 22:14:40 | |
---|
sonor man: No paljon on tullut nähtyä kaikenlaisia näppynaamoja että tuskin tämä minun huumoria tappaa onpahan keijjuilla harosteltavaa. Niin.. Kuollutta on vaikea tappaa uudestaan. Onneksi asioita ei tarvitse ottaa liian vakavasti. Mielestäni turhantärkeät partasuut ovat lapsellisia nyppynaamoja pahempia, koska partasuilta voisi olla jo lupa odottaa tiettyä kypsyyttä. Onneksi tätä ei enää tarvitse jatkaa täällä. Pikaviestiä saa pistää jos oikein ahdistaa. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Mr. Speed: Onneksi tätä ei enää tarvitse jatkaa täällä. Pikaviestiä saa pistää jos oikein ahdistaa. Ei taida trollit nähdä niin paljoa vaivaa. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
Da Make 08.06.2009 23:11:21 | |
---|
Vallitsevassa ihanne tilanteessani ei kukaan joudu tallomaan toisten tonteille, kukin osaa oman hommansa ja eri henkilöiden tyylitajuilla ja intresseillä on yhteisiä nimittäjiä. Kaikki luovat ja kuljettavat projektia eteen päin. Oli kyse sitten biisistä, illanvietosta tai studiosessioista. Saattaa olla että hyvässä porukassa soittaneena on aika iso kynnys lähteä vetämään skaalan ulkopuolella häröilevän basistin ja joka fillissä kiilaavan rumpalin kanssa. Tai sellaisten jotka eivät "keksi mitä soittaa" jos kyse on improvisoidusta jammailusta. |
Epämuusikko 09.06.2009 08:10:34 (muokattu 09.06.2009 08:11:28) | |
---|
sonor man: Taitaa teillä lapsukaisilla olla vielä pitkä matka siihen missä minä menen.Kunhan nyt muutaman vuoden opettelette mamman huomassa juttuja. Ei tämä ole tanssimusiikkipalsta. Itse arvostan sitä että biisit on kullakin sen verran hallussa, että voi keskittyä olennaiseen, eli "keskusteluun musiikin välityksellä" sekä yhtyeen sisässä, että keikalla yhtyeen ja yleisön välillä. + tykkään olla bändin huonoin soittaja. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
Razanez 09.06.2009 10:55:44 | |
---|
Tarkkuus. Kun sahataan, pitää sahata kohdalleen ja tarkasti. Rytmi pitää olla kasassa. Tiedän muutamia ihmisiä jotka on tosi lahjakkaita soittamaan soitintaan, mutta ei juuri minkään näköistä rytmitajua, ei osaa kuunnella muita. Soiton tarkkuus ja komppauksen tiukkuus on avainsanat. Rottenroll. |
KiipparistiKotkasta 09.06.2009 14:12:40 | |
---|
Rocco_Longfella: Aika irrelevanttia alkaa vääntämään jostain iästä vain huonon läpän takia. Et voi tietää, mitä me näppynaamat olemme kokeneet. Vai tekeekö joku avioero tai muut aikuisten ongelmat sinusta jotenkin paremman ihmisen? Jos alkaa korostamaan omaa iän tuomaa viisauttaan, kannattaa myös käyttäytyä sen mukaisesti. Jotain sentään olen oppinut; Vanhat ja happamat marjat joutavat biojätteeseen. Jep. Jos nyt kerta on olevinaan niin vanhaa ja kokenutta, kannattaisi käyttäytyä sen mukaisesti. Mutta oma mielipide on se, että on niitä hyviä ja huonoja soittajia niin vanhoja ku nuoriaki. Riippuu ihan henkilöstä, ei se iästä ole kiinni. Bändi saattaa toimia hyvin, vaikka kaikki jäsenet olis nuoria (tai jos ne sitävastoin olis vanhempaa sukupolvea) fiiliksestä ja luonteesta se on kiinni, toimiiko musiikki vai ei. Ei iästä. Jos sä soitat ja mokaat, ihmiset nauraa sulle. Ajattele positiivisesti. Ainaki sä olet tehny ihmiset onnellisiksi. |
sonor man 09.06.2009 18:26:49 | |
---|
No ensinnäkin kun sovitaan reenit ja on päätetty biisit jos sitten jätetään ne harjoittelemaata kotona"HARJOITTELEMATTA".Ja kappaleet ei ole mitään kolmen soinnun sahaus juttuja ja sitten sama hemmo pyrkii kusettamaan myös roudauksessa.Eli koittaa aina ottaa ne kevyimmät niin aika pottumaiseksi tyyppi itsensä tekee.Se vuosista puhuminen tarkoittaa sitä että on jotain nähty ja koettu eikä viitti kuunnella kun joku muutaman keikan varjolla lörpyttää.Olen kannustanut ja kehunut kaveria mutta ihan sama kuin huutaisi vastatuuleen.Ja se biisien kulku ei ole iästä kiinni vaan asenteesta ja siitä että viitsii nähdä vaivaa oman hommansa eteen.Olen nähnyt tyyppejä jotka kyttää rumpalia kuin ns. mykkä veetä ja kaikki laulaa .Sitten katotaan jokaiselle korkeus biisissä että stemma soi ja äijjät kuseekin oman hommansa.Oli hieno sanoa että kytätkää vain poijjaat toista niin hienosti menee oma osio.Mun puolesta olkoon tässä en jaksa alkaa vääntää rautalangasta jos ei joku hokase. |
puusormi 09.06.2009 21:09:30 | |
---|
Hannu Karpo: Seuraavaksi menemme Toisaalle jossa Sonor mania on systeemi kusettanut ja oikeinpa rankemman kautta. Tätä kovan onnen artistia, polyrytmien Don Quijotea, on kohdeltu kaltoin bändiasioissa. Häntä on jopa kytätty mikä taasen on johtanut siihen että etukäteen sovitut stemmalaulut eivät olekaan soineet vaikka korkeudetkin on katsottu valmiiksi. Lisäksi vastaan on tullut monenlaista näppylänaamaa ja herneen nenäänvetäjää. Voisitko kertoa omin sanoin tästä jo vuosia jatkuneesta koettelemuksestasi? sonor man: No ensinnäkin kun sovitaan reenit ja on päätetty biisit jos sitten jätetään ne harjoittelemaata kotona"HARJOITTELEMATTA".Ja kappaleet ei ole mitään kolmen soinnun sahaus juttuja ja sitten sama hemmo pyrkii kusettamaan myös roudauksessa.Eli koittaa aina ottaa ne kevyimmät niin aika pottumaiseksi tyyppi itsensä tekee.Se vuosista puhuminen tarkoittaa sitä että on jotain nähty ja koettu eikä viitti kuunnella kun joku muutaman keikan varjolla lörpyttää.Olen kannustanut ja kehunut kaveria mutta ihan sama kuin huutaisi vastatuuleen.Ja se biisien kulku ei ole iästä kiinni vaan asenteesta ja siitä että viitsii nähdä vaivaa oman hommansa eteen.Olen nähnyt tyyppejä jotka kyttää rumpalia kuin ns. mykkä veetä ja kaikki laulaa .Sitten katotaan jokaiselle korkeus biisissä että stemma soi ja äijjät kuseekin oman hommansa.Oli hieno sanoa että kytätkää vain poijjaat toista niin hienosti menee oma osio.Mun puolesta olkoon tässä en jaksa alkaa vääntää rautalangasta jos ei joku hokase. Saapiko lähettää terveisiä? |
Epämuusikko 09.06.2009 22:20:30 | |
---|
Miten tämmöisen ketjun voi saada näin ketulleen? MITEN? Mode, siivoa ja tee uusi. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |