Aihe: China hankintaa.
1 2
Kille
06.06.2009 19:30:08
Nyt ois apu tarpeen, kun etsin chinaa jonka soundi olisi mahdollisimman pehmeä ja puhdas.. Ei räkäistä ja roskaista. Paiste 2002 käynyt mielessä, mutta mikä koko? Ehdotuksia chinoista ja mielipiteitä? Kiitos.
moderndrummer88
06.06.2009 19:31:14
Paisteet on enemmän semmosia korkeita ja kolisevia... Tsekkaa Meinl Byzance!
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
Kille
06.06.2009 19:44:08
moderndrummer88: Paisteet on enemmän semmosia korkeita ja kolisevia... Tsekkaa Meinl Byzance!

Hyvä kiitti!
Kille
06.06.2009 19:46:22
Niin vielä osaisitko kertoa, että millä koolla?
vitikka
06.06.2009 21:42:55
Sabian HH china 18" on juuri sellainen.
Määrä korvaa laadun, vai miten se oli?
koppimopo
06.06.2009 23:52:05
Itse olen tykännyt Zildjian K chinaboy 19 tuumaisesta.Oikein miellyttävä tumma ja pehmeä soundi. Sitä ennen oli Paiste 2002 16 jossa oli turhan räkänen sähähdys mun makuun.
Progressor
07.06.2009 09:18:51
Minulla oli aikaisemmin 18-tuumainen 2002, ja nykyiseen Wuhaniin verrattuna se oli kyllä varsin pehmeä, melkeinpä crashmainen. Varmaan pehmeämpiäkin löytyy, mutta ei 2002 todellakaan ole sieltä räkäisimmästä päästä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Thyrblast
07.06.2009 09:50:11
Paiste 2002 thin china 18" on oma suosikkini. Kannattaa kokeilla.
bluesman86
07.06.2009 14:47:08
mulla on paisteen 2002 20" novochina ja mulla toimii kun häkä. ite en oikein tykkää noista "räkäsistä" eli wuhaneista sun muista.
http://www.myspace.com/sleazyactband
LaquerHead
07.06.2009 16:36:19

Mun mielestä alle 18-tuumasta chinaa ei kannata hommata, jos hakee semmosta yleispätevää kiinasoundia. Wuhaneista löytyy pehmeäsoundisiakin yksilöitä kunhan jaksaa vertailla ja kuunnella.
HC VISPILÄ!
seppo i
08.06.2009 19:14:11
LaquerHead: Wuhaneista löytyy pehmeäsoundisiakin yksilöitä kunhan jaksaa vertailla ja kuunnella.

Pitää kutinsa. Joskus ihmettelen sitä, että moni "haukkuu" Wuhaneita koliseviksi, räkäisiksi jne. Mun 20" miehen ikään ehtinyt pelti on ainakin aika pehmeän kuuloinen. Pehmeää tai kovaa saundia saa ihan riippuen siitä, mihin kohtaan peltiä kopauttaa, siitä löytyy aika montaa erilaista atakkia. 20" on ollut mulle kyllä alin koko, joka kiinnostaa kiinarina. Sitä huomattavasti pienemmät vehkeet on aika yksnuottisia epeleitä, ja niissä niitä kolisijoita taitaa löytyä enemmänkin.
Bobana
08.06.2009 20:36:52
Kalliimmasta päästä Paiste Signature 18" heavy. Eikä kolise.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
fox
08.06.2009 20:50:58

Bobana: Kalliimmasta päästä Paiste Signature 18" heavy. Eikä kolise.

Ei kolise, mutta on vähän "turhan" kliini kiinapelliks minusta. Mutta, hyvä pelti varmaan olis ketjun aloittajan tarpeisiin ehkä? Tosin en oikeen luonnehtis "pehmeäksi"..
"Oikeana" kiinapeikkona mulla on sitten noita Woodwindsin tuomia Wuhanissa tehtyjä peltejä, 22" Huang Luong.. Malleteilla löytyy melko omintakeisia yläsävelsarjoja. =)
Mikäli noita edelleen tuolla on, niin kannattaa kuitenkin tsekata, vaikka niissä sitä "räkää ja räimettä" myös löytyy.
Jaa niin, jos aloittaja soittaa kovin jykevällä tatsilla, niin kannattaa sitten vaikka tuollasta Paisteen Signaturea kokeilla, nuo Woodwindsin "Wuhanit" ei varmaankaan kovin hurjaa käskytystä siedä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kille
09.06.2009 17:32:02
Strumbali: Lainaan itseäni vanhasta keskustelusta ja päivitin viimeisimmän tilanteen:

Sabian AAXtreme 17'':syttyy hätäseen, mutta jotenkin ohut saundi.(semmonen suhahdus, ei selkeätä sointia) Kyllä se siellä taustalla sihahti, mutta ei mikään kovin rankka symbaali, nimestä huolimatta.

Sabian AAX Chinese 20'': mainio saundi, suhteellisen ns. musikaalinen ja tumma. Ei mikään räkäinen. Liian ohut. Ei kestä vastapalloa, kele ;). Tummaan taustakomppaukseen omiaan. Ei ehken varsinainen aksenttipelti.

Wuhan 20'': todella räkäinen. Kyllä tämä noihin yllämainittuihin verrattuna on vähän semmonen auton pölykapseli. Siinä ei ole sitä sointia tahi virettä jollain taajuudella. Hajosi myös liian helposti ;). Sopii toki joihinkin käyttötarkoituksiin ja olin aika innoissani tästä alkuvaiheessa nim.merk. "one more red nightmare" soundi löytyi vihdoinkin ;).

Paiste 1000 18'': vanha ei mikään huippu. Suhteellisen räkäinen, mutta yrittää kuitenkin soidakin jollain saundilla, mikä ei ole ihan onnistunut ja loppuunviety. Soundi korreloi hinnan mukaan.

Paiste Alpha 16'': tämäkin on tietylle taajudelle viritetty, mutta onko soundi sittenkin liian köykäinen ja kyllä tässä on se sarjatuotannolla tehdy symbaalin saundi. Hinnan mukaan menee tämäkin. Ja itselle tuo 16 tuumaisuus (tässä tapauksessa) alkaa olla jotenkin mitään sanomaton verrattuna muihin setin symbaaleihin. Liian kevyt.

Meinl Byzance 18: tästä minä pidän tällä hetkellä. Tämä on mielestäni aika hyvin Wuhanin ja Sabianin sekoitus. Vihainen, mutta lämmin ja loppusoinnissa kongahtava. Tämä on myös paksumpi, kuin Sabianit. Toinen vastaavanoloinen on mielestäni 16'' Zildjian Oriental, minkä soundista pidän.

Nyt myös Sabian AA sarjan china 18-20 tuumaisena on päässyt päässyt mielessäni samaan sarjaan Byzancen ja Orientalin kanssa. Se onkin seuraavana tulossa settiin. Tosin millään kamahankinnalla ei minulla ole juuri nyt kiire.

Makuasioita. Omanikin saattaa muuttua ja onhan se vähän siitä musiikkilajistakin kiinni, mitä sinne mäiskii. Toivottavasti tästä oli jollekin jotain hyötyä ja ilmaisuni eivät aiheuta väärinkäsityksiä tai suuttumusta. Esim. Wuhan on hyvinkin tapauskohtainen.

Edit. Oikoluin itse itseäni... ja vastaanpa vielä alkuperäiseen kysymykseenkin. Pehmeää ja puhdasta hakisin Sabianin AAX sarjoista, kokemukseni perusteella.

Kiitoksia! Antoi hyvin suuntaa... Nyt pyörin Meinl Byzance ja Zildjian Orientalin välillä... Kumpaan kallistuu, suosituksia? :)
Strumbali
09.06.2009 21:54:21 (muokattu 09.06.2009 22:10:03)
No juu, lähinnä lätkin tuon hahmottamaan mitä eroja chinoissa on yleensäkin, omalla tavallani hahmotettuna. Itse soitan enemmän semmoista raskaampaa rockia ja makuni vaatii sitä kongimaista soundia mukaan chinaan. Siksi nuo lopussa mainitut miellyttävät minua.

En menisi väittämään Byzancea tai Orientalia erityisen pehmeäksi, mutta ne ovat sopivalla tavalla erilaisia ja chinamaisia verrattuna crasheihini, että erottuvat sieltä seasta. Eli en nyt ole käskenyt ketään ostamaan samoja chinoja mistä minä pidän. ;)

Olethan tehnyt itse sen verran pohjatyötä, että kaikilla valmistajilla on myös ääninäytteet olemassa nettisivuillaan. Kohtuullisilla kuunteluvälineillä niistä on hyötyä.

Pehmeää ja puhdasta lähtisin hakemaan suht ohuesta ja kookkaasta (yli 16'') chinasta, valmistajasta riippumatta. Suurempi koko yleensä madaltaa sointia, hidastaa symbaalin syttymistä ja symbaali myös soi pitempään. Valmistusmateriaali on yleensä kalliimmissa malleissa B20 pronssia, mikä soi myös pehmeämmin ja puhtaammin. Pinnoituksista kiilloitettu pinta tuo kirkkaamman soundin ja kiilloittamaton pinta tummemman/pehmeämmän soundin. Sen jälkeen jäljelle jää enään muotoilu, jonka salaisuuksia chinojen osalta voin vain arvailla tähän hätään. ;)

Mitä enemmän symbaaliin on laittaa rahaa, sitä hienovaraisemmaksi erot menevät. Chinojen hinnathan nousevat tarvittaessa 300-400 euron välille ja se on minusta jo kova summa yhteen symbaaliin, vaikka itsekin olen näiden kanssa jonkin verran jo pelannut. Siis silloin sopii toivoa, että valinta osuu aika lailla nappiin enkä tekisi valintaa nettikeskustelun perusteella.

200 euron tuntumassa on jo valikoimaa ja "pro-tason" symbaaleja. Näitähän voi myös testailla kaupassa, jos on semmoinen lähistöllä. Kaupassa testaukseen kannattaa ottaa omia symbaaleja mukaan. Muuten menee heleposti pusikkoon, niin että chinat suhisee.

Toki saa myös ostaa Byzancen tai Orieantalin, jos ne tuntuvat olevan oikean suuntainen valinta. ;)
Ja taas tahdissa.
Wiitala
10.06.2009 01:43:17
Osta minulta Zildjianin Oriental-sarjan 20" Classic China. Torillakin löytyy jostain sivulta ilmoitus, mutta myös pikaviestit kulkevat. :)
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Kille
10.06.2009 09:44:41
Strumbali: No juu, lähinnä lätkin tuon hahmottamaan mitä eroja chinoissa on yleensäkin, omalla tavallani hahmotettuna. Itse soitan enemmän semmoista raskaampaa rockia ja makuni vaatii sitä kongimaista soundia mukaan chinaan. Siksi nuo lopussa mainitut miellyttävät minua.

En menisi väittämään Byzancea tai Orientalia erityisen pehmeäksi, mutta ne ovat sopivalla tavalla erilaisia ja chinamaisia verrattuna crasheihini, että erottuvat sieltä seasta. Eli en nyt ole käskenyt ketään ostamaan samoja chinoja mistä minä pidän. ;)

Olethan tehnyt itse sen verran pohjatyötä, että kaikilla valmistajilla on myös ääninäytteet olemassa nettisivuillaan. Kohtuullisilla kuunteluvälineillä niistä on hyötyä.

Pehmeää ja puhdasta lähtisin hakemaan suht ohuesta ja kookkaasta (yli 16'') chinasta, valmistajasta riippumatta. Suurempi koko yleensä madaltaa sointia, hidastaa symbaalin syttymistä ja symbaali myös soi pitempään. Valmistusmateriaali on yleensä kalliimmissa malleissa B20 pronssia, mikä soi myös pehmeämmin ja puhtaammin. Pinnoituksista kiilloitettu pinta tuo kirkkaamman soundin ja kiilloittamaton pinta tummemman/pehmeämmän soundin. Sen jälkeen jäljelle jää enään muotoilu, jonka salaisuuksia chinojen osalta voin vain arvailla tähän hätään. ;)

Mitä enemmän symbaaliin on laittaa rahaa, sitä hienovaraisemmaksi erot menevät. Chinojen hinnathan nousevat tarvittaessa 300-400 euron välille ja se on minusta jo kova summa yhteen symbaaliin, vaikka itsekin olen näiden kanssa jonkin verran jo pelannut. Siis silloin sopii toivoa, että valinta osuu aika lailla nappiin enkä tekisi valintaa nettikeskustelun perusteella.

200 euron tuntumassa on jo valikoimaa ja "pro-tason" symbaaleja. Näitähän voi myös testailla kaupassa, jos on semmoinen lähistöllä. Kaupassa testaukseen kannattaa ottaa omia symbaaleja mukaan. Muuten menee heleposti pusikkoon, niin että chinat suhisee.

Toki saa myös ostaa Byzancen tai Orieantalin, jos ne tuntuvat olevan oikean suuntainen valinta. ;)

Juu itsellä sama että soittelen rankempaa musiikki. Ja joo youtubesta löysin jo ääninäytteitä... kyseessä ei ollut mikään autotalli projekti missä oli 2.1 megapixelin kamera vaan Meinliltä löytyi joku peltien esittelijä nimellä Felix Lehrmann: http://www.youtube.com/watch?v=3Q2dRLfvdVs ja oli myös joku toinen hemmo joka esitteli Zildjianin oriental sarjaa sekä Paisteen Twenty ja 2002 sarjaa mm.
Strumbali
10.06.2009 12:31:53 (muokattu 10.06.2009 12:32:27)
Kille: Juu itsellä sama että soittelen rankempaa musiikki. Ja joo youtubesta löysin jo ääninäytteitä... kyseessä ei ollut mikään autotalli projekti missä oli 2.1 megapixelin kamera vaan Meinliltä löytyi joku peltien esittelijä nimellä Felix Lehrmann: http://www.youtube.com/watch?v=3Q2dRLfvdVs ja oli myös joku toinen hemmo joka esitteli Zildjianin oriental sarjaa sekä Paisteen Twenty ja 2002 sarjaa mm.

No tuoltahan se minunkin soitto aina kuulostaa, kun pistän Meinlin Byzance sarjan chinan telineeseen. =) Felix on spelimies.
Oukkidoukki, sitten vaan valitset (Kille) sen chinan. ;)
Ja taas tahdissa.
Kille
10.06.2009 14:12:58 (muokattu 10.06.2009 14:13:37)
Strumbali: No tuoltahan se minunkin soitto aina kuulostaa, kun pistän Meinlin Byzance sarjan chinan telineeseen. =) Felix on spelimies.
Oukkidoukki, sitten vaan valitset (Kille) sen chinan. ;)

:D Jep. Mut jos otan Byzancen niin onko 16 liian pieni? 18 suosiolla... vai? 16 lyhyempi sustain? luonnollisesti? :) Kiitti kommenteistanne kuitenkin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)