Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5104 105 106 107 108121 122 123 124 125
Murgo
06.06.2009 08:44:52 (muokattu 06.06.2009 08:49:24)

kaaliaivo: Tuo on hyvä kysymys. Ehkä omistajilla on perintönä riittävästi rahaa niin että liikkeen pitäminen on pelkkä väline vittuiluun? Rahaa ei edes yritetetä tehdä. Vaikea sanoa. Vai olisiko Ahosen Musiikki paholaisen luoma illuusio, jota ei oikeasti ole olemassa, mutta muusikot näkevät ja kokevat sen kuin se olisi oikea musiikkiliike? ;-D

Offtopiccia: kerran (pari vuosikymmentä sitten, joten tietysti silloinen nuoruuteni saattoi vaikutta kohteluun) kävin eräässä harrasteautoihin ja niiden osiin erikoistuneessa liikkeessä jolla ei ilmeisesti ollut todellakaan mitään tarkoitusta myydä mitään, "asiakaspalvelu" oli juuri tämän ketjun parhaiden palojen tasoista tyyliin että "joo, kyllähän me se voidaan sullekin myydä, mutta ei sulla kuitenkaan ole siihen varaa eikä me mitään sun romua oteta vaihdossa hihhhih".

Myöhemmin kuulin huhua että omistajalla olisi ollut muita bisneksiä ja niistä rahaa niin ettei paskalle taivu ja hän olisi pitänyt ko. liikettä vain verotussyistä/harrastusmielessä että olisi joku paikka missä hengailla kavereiden kanssa ja saisi hankittua itselle ja kavereille autoja ja osia kätevästi.

Mutta taitaa tosiaan valitettavasti olla harrastealojen erikoisliikkeissä aika tavallista että henkilökunta on innokkaita harrastajia mutta ammattitaitoisesta asiakaspalvelusta ei ole hajuakaan, joten harrastuksessa vähemmän pitkälle ehtineille saatetaan jopa vittuilla suoraan oman egon pönkittämiseksi.

Tällaiset myyjät vai kusevat sikäli omaan nilkkaan että siitä "onnettomasta nyypästä" joka ei edes hallitse alan termistöä voi tulla myöhemmin vaikka miten hyvä asiakas joka ylimieliseen asenteeseen törmättyään siirtyy jonkun muun asiakkaaksi.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
arppah8
06.06.2009 08:52:03

bonecrusher: Asiakkaita on erilaisia ja harvoin kohdalle sattuu ns. "huono asiakas". Eniten itseäni ärsyttää asiakkaat jotka ovat juovuksissa, häiritsevät muita asiakkaita, räpläävät soittimia kysymättä ensin lupaa jne. Eli ylipäätänsä jos omaa vähänkään käytöstapoja ja esiintyy fiksusti (positiivisissa tai negatiivisissa asioissa) niin silloin pärjää varmasti hyvin... ainakin minun kanssa.

Eli musiikkiliikkeet eivät olet baareja, puuhamaita tai paikkoja joissa voi vapaasti örveltää häiriköiden muita asiakkaita (ja myyjiä, jotka monesti tekevät töitä myös puhelimessa). Käytöstavat, reilu meininki ja kunnioitus... toimii molemminpuolin tiskiä eli myös myyjien syytä muistaa kunnioittaa asiakkaita ja kohdella heitä reilusti.

Meillä käy kyllä yllättävänkin paljon jengiä kännissä. Lähinnä pomon vanhoja tuttuja sen muusikkoajoilta. Ärsyttävää välillä. No, onhan pomokin ollut nuorempana kunnon tanssimuusikko mutta korkki on mennyt lopullisesti kiinni kymmenen vuotta sitten. Yllättävän pitkä pinna silläkin välillä on.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Klezberg
06.06.2009 21:48:54

horseface: Ahosen musiikissa oli aikanaan hinnat merkattuina kirjaimilla ts. A = 1, B = 2 jne. Esim. ACJJ tarkoitti 1300 markkaa. Tämä systeemi oli käytössä käsittääkseni siksi, että amatööriltä voitiin tilaisuuden sattuessa kusettaa isompaa hintaa kuin lappuun oli merkitty.

Totanoin... 60-luvulla vielä oli ihan yleistä että liikkeissä oli tavaroissa sisäänostohinnat kirjaimilla koodattuna. Ennen tietokoneita tuo taisi olla helpoin tapa pitää asiasta kirjaa. Noin oli siinä lelukaupassakin jossa kuusivuotiaana hengailin.

Eli olisiko kuitenkin ollut tuosta kyse?
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Klezberg
06.06.2009 21:50:58

Murgo: Offtopiccia:
Myöhemmin kuulin huhua että omistajalla olisi ollut muita bisneksiä ja niistä rahaa niin ettei paskalle taivu ja hän olisi pitänyt ko. liikettä vain verotussyistä/harrastusmielessä että olisi joku paikka missä hengailla kavereiden kanssa ja saisi hankittua itselle ja kavereille autoja ja osia kätevästi.

Aika erikoinen tapaus tuntuisi olevan myös Helsinginkadulla oleva hanurikauppa, joka ei ole koskaan auki ja ikkunan läpi katsottuna näyttää jämähtäneen 70-luvulle.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
horseface
07.06.2009 15:49:10
Klezberg: Totanoin... 60-luvulla vielä oli ihan yleistä että liikkeissä oli tavaroissa sisäänostohinnat kirjaimilla koodattuna. Ennen tietokoneita tuo taisi olla helpoin tapa pitää asiasta kirjaa. Noin oli siinä lelukaupassakin jossa kuusivuotiaana hengailin.

Eli olisiko kuitenkin ollut tuosta kyse?

Jaa-a, tämä oli 80-luvun loppua enkä ole missään muualla nähnyt moista. Tietenkään en voi vannoa.
Oli miten oli, näin on!
aristoteles666
08.06.2009 10:27:15

horseface: Jaa-a, tämä oli 80-luvun loppua enkä ole missään muualla nähnyt moista. Tietenkään en voi vannoa.

kyllä se on aina ollut tapana merkitä jollain tavalla hintalappuun sisäänosto hinta, silloin pystyi laskemaan sille mahdollisia alennuksia koska ei niitä alennuksia hatusta vedetä, vaan jossain vaiheessa alennuksia ei tule koska ei niitä kannata liian halvalla myydä, tapa miten ne merkattiin vaihteli liikkeittäin, ja edelleen yleensä hintalapuissa on sama, ettei tarvitse mennä kassalle katsomaan.
aristoteles666
08.06.2009 10:31:03

Klezberg: Aika erikoinen tapaus tuntuisi olevan myös Helsinginkadulla oleva hanurikauppa, joka ei ole koskaan auki ja ikkunan läpi katsottuna näyttää jämähtäneen 70-luvulle.

luojan kiitos siitä liikkeestä. sinne pystyi lähettämään kaikki hanuristit jotka tuli hakemaan midisysteemiä hanuriin.(pun intented)
JoKo
08.06.2009 11:23:44 (muokattu 08.06.2009 11:27:02)
Aika erikoinen tapaus tuntuisi olevan myös Helsinginkadulla oleva hanurikauppa, joka ei ole koskaan auki ja ikkunan läpi katsottuna näyttää jämähtäneen 70-luvulle.

Se on hämmentävä paikka... Parhautta on ikkunassa oleva iso juliste jossa mainostetaan uusia "Saloran tietokoneohjattuja väritelevisioita". Kävin tosiaan itsekin siellä aikoija sitten koittamassa ostaa WLM-urut, mutta ne olivatkin jo kuulemma varattu jollekin toiselle. Urut seisoivat liikkeessä ainakin 2 vuotta tuon tapahtuman jälkeen :) Muutenkin se omistajaheppu ihmetteli että miksi mä olin kiinnostunut jostain "ikivanhoista virsiuruista" kun vieressä oli iso läjä tuliteriä ja moderneja Casion pilipalikiippareita jostain vuodelta -92.
blaekie
08.06.2009 11:37:27

JoKo: Se on hämmentävä paikka... Parhautta on ikkunassa oleva iso juliste jossa mainostetaan uusia "Saloran tietokoneohjattuja väritelevisioita". Kävin tosiaan itsekin siellä aikoija sitten koittamassa ostaa WLM-urut, mutta ne olivatkin jo kuulemma varattu jollekin toiselle. Urut seisoivat liikkeessä ainakin 2 vuotta tuon tapahtuman jälkeen :) Muutenkin se omistajaheppu ihmetteli että miksi mä olin kiinnostunut jostain "ikivanhoista virsiuruista" kun vieressä oli iso läjä tuliteriä ja moderneja Casion pilipalikiippareita jostain vuodelta -92.

Heh,he mahtavaa. Historian havinaan jämähtänyt liike. Täytyypä käydä kurkkaamassa huvikseen.
Taitaa olla sama ilmiö kuin jossakin maakunnissa sijaitsevat "romuliikkeet" , joissa vanhoja autoja ja romuja taka- ja etupihatkin täynnä, jos jotain osaa tai rompetta yrittää ostaa varovasti, ei millään haluttais myydä 8), tai sitten sanotaan, että olen suunnitellut siitä itte laittaa, ja sit kun menee muutaman vuosi aikaa, on sammalkasvu paksuuntunut vaan tuotteen päällä.

Missäs muualla on vastaavia ?
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
horseface
08.06.2009 11:38:36
aristoteles666: kyllä se on aina ollut tapana merkitä jollain tavalla hintalappuun sisäänosto hinta, silloin pystyi laskemaan sille mahdollisia alennuksia koska ei niitä alennuksia hatusta vedetä, vaan jossain vaiheessa alennuksia ei tule koska ei niitä kannata liian halvalla myydä, tapa miten ne merkattiin vaihteli liikkeittäin, ja edelleen yleensä hintalapuissa on sama, ettei tarvitse mennä kassalle katsomaan.

Ok, jos näin on. Ettei lyödä lyötyä turhan päiten. Toivon, että olet oikeassa.
Oli miten oli, näin on!
M4ss3 m/
08.06.2009 16:01:28
JoKo: Se on hämmentävä paikka... Parhautta on ikkunassa oleva iso juliste jossa mainostetaan uusia "Saloran tietokoneohjattuja väritelevisioita". Kävin tosiaan itsekin siellä aikoija sitten koittamassa ostaa WLM-urut, mutta ne olivatkin jo kuulemma varattu jollekin toiselle. Urut seisoivat liikkeessä ainakin 2 vuotta tuon tapahtuman jälkeen :) Muutenkin se omistajaheppu ihmetteli että miksi mä olin kiinnostunut jostain "ikivanhoista virsiuruista" kun vieressä oli iso läjä tuliteriä ja moderneja Casion pilipalikiippareita jostain vuodelta -92.

Onko kyse nyt siitä liikkeestä mikä sijaitsee vastapäätä sitä Presidentti-hotellia ja kampin bussiaseman sisäänpääsyä?
JoKo
08.06.2009 16:49:44
Onko kyse nyt siitä liikkeestä mikä sijaitsee vastapäätä sitä Presidentti-hotellia ja kampin bussiaseman sisäänpääsyä?

Ei kun Helsinginkadulla Kalliossa, siinä urheilutaloa vastapäätä.
Klezberg
08.06.2009 16:55:41

horseface: Jaa-a, tämä oli 80-luvun loppua enkä ole missään muualla nähnyt moista. Tietenkään en voi vannoa.

Jos kauppa on ollut pitkään, ja tuohan ainakin näyttää siltä että olisi ollut, vanhat mallit elävät pitkään.
M4ss3 m/
08.06.2009 17:22:35
JoKo: Ei kun Helsinginkadulla Kalliossa, siinä urheilutaloa vastapäätä.

Aha, no on sekin liike mistä minä puhun ihan kuollut.
Murgo
08.06.2009 18:12:24

Aika outoa jos Helsingin kiinteistökuluilla on jollakulla varaa pitää liikettä joka ei tee liikevaihtoa. Pakko olla kysessä juuri joku varakas ja omituinen henkilö joka pitää sitä huvikseen. :)
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Da Make
08.06.2009 18:28:48
bonecrusher: Tai kulissi jollekin muulle.

Mitähän mahtavat hanuriliikkeen takahuoneessa puuhailla, hmm. Ehkä liikevaihto tekee miinusta vaseliinin muodossa.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
McNulty
08.06.2009 18:34:55
Da Make: Mitähän mahtavat hanuriliikkeen takahuoneessa puuhailla, hmm. Ehkä liikevaihto tekee miinusta vaseliinin muodossa.

Likainen mieli ja likaiset kuvitukset :)
Itse ajattelin lähinnä tällaisia kulisseja joita esim. rikollisliigat pistävät pystyyn rahanpesua yms. varojen ohjailua, tilejä jne. varten. Tuskin tuossa kyse on rikollisesta toiminnasta, vaan mistäs sitä koskaan tietää. Ei tämä Härmäkään enää (onko koskaan ollutkaan?) ihan puhdas kuin pulmunen ole.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Klezberg
08.06.2009 18:54:56 (muokattu 08.06.2009 18:55:23)

Murgo: Aika outoa jos Helsingin kiinteistökuluilla on jollakulla varaa pitää liikettä joka ei tee liikevaihtoa. Pakko olla kysessä juuri joku varakas ja omituinen henkilö joka pitää sitä huvikseen. :)

No, luulen tietäväni kaupan omistajan ja jos arvaukseni pitää paikkansa mies lienee jo melkoisen vanha. 1970-luvulla liikkeellä oli myös sivuliike Runeberginkadulla ja myivät myös radioamatöörilaitteita. Silloin asioin heidän kanssaan ja näkymästä päättelisin että liike on samoissa käsissä nykyäänkin. Tuskin tässä muusta on kysymys.
Vapour
08.06.2009 20:18:23
bonecrusher: Likainen mieli ja likaiset kuvitukset :)
Itse ajattelin lähinnä tällaisia kulisseja joita esim. rikollisliigat pistävät pystyyn rahanpesua yms. varojen ohjailua, tilejä jne. varten. Tuskin tuossa kyse on rikollisesta toiminnasta, vaan mistäs sitä koskaan tietää. Ei tämä Härmäkään enää (onko koskaan ollutkaan?) ihan puhdas kuin pulmunen ole.

Nuo taitaa olla yleensä palvelua, tai muuta immateriaalista myyviä liikkeitä, tai sitten usein kaljakuppiloita, joissa voi vetää helposti ohi. Tällainen taisi olla Arabian "legendaarinen Kiinabaari". En enää muista nimeä, mutta eipä siellä ollut oikein mikään kohdallaan.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)