Kotisoitteluun olisi hakusessa uutta vahvistinta(combo lienee oikea termi?), hintakattona olisi 400€, tietty halvempikin saa olla.. Pääosin Metallica/Iron Maiden + kasarihevi on lajina, löytyykö sellaista mistä mukava särö vai tarvitsenko erillisen pedaalin?(tietenkin mielipiteitä on monia, mutta ajattelin tässä luottaa kokeneempien nevoihin kun itse vielä varsin aloittelija olen) Nykyisenä on Microcube, joka kuulostaa omaan korvaani melko "muoviselta", heittäkääpä ehdotuksia esim musaliikkeiden sivuille, myös ulkomaisiin.. |
kissakissala 08.06.2009 11:57:00 | |
---|
|
Teemu78 08.06.2009 17:09:23 (muokattu 08.06.2009 17:11:22) | |
---|
Jos sulla on tietokone äänikortilla, jossa on ASIO tuki niin voisikohan kyseeseen tulla softa vahvari? Itselläni vahvarina Revalver MKIII tällä hetkellä ja olen ollu erittäin tyytyväinen kaikin puolin. Hintaa tuolla on halvan trankku kombon verran 250 € noin pyöreesti ja halvemmallakin sitten on saatavilla riisutumpi versio Revalver HP joka kustantaa sitten 70€ Jos revalverista jotain huonoa täytyy mainita niin ehkä sitten se että päivityksiä peavey ei ole siihen tuonut kuin yhden sen julkaisusta lähtien. http://www.thomann.de/fi/peavey_revalver_mkiii.htm Muussa tapauksessa kokeilisin ehkä VOXin Valvetronix sarjaa kuten edellä onkin jo ehdotettu. |
PappaSF 08.06.2009 17:58:16 (muokattu 08.06.2009 18:21:04) | |
---|
Jos et ole kokeillu Peaveyn 30W Vypyr niin ota tämä mukaan harkittavaksi. Sanoisin, että tuon ominaisuudet ja soundi on Rolandin Cubea paremmat. Kun testaat niin varaa riittävästi aikaa kun tuon namiskat (käyttöliittymä) vaatii vähän totuttelua. Se miksi uskalsin "väittää" että tuon soundit ovat Rolandin Cubea paremmat on puhtaasti se, että olen omistanut Roland Cube 30X ja väsänny sen kanssa ajallisesti reilusti joten omaan makuuni Vypyr 30W on parempi kuin roland. HUOM! Soundiasiat ovat pitkälle makuasioita joten älkää teilatko minua tuosta Vypryin kehumisesta vrt. Rolandiin ;-) |
Jucciz 09.06.2009 12:29:00 | |
---|
En suosittelisi itse softavahvistimia: niiden käytettävyys on aina miljoona kertaa hankalampi kuin oikean vahvistimen - ja kun se ensimmäinen keikka sitten tulee, on aika tympeää ottaa joku perus-PC "kitarakamoiksi" keikalle. Lisäksi niiden soundit jättävät edelleen todella paljon toivomisen varaa verrattuna oikeisiin vahvistimiin. Eikä se nyt niin kovin hehkeetä ole, kun vahvistin kaatuu kesken biisin. Vastaus kysyjälle: Hughes&Kettner Edition Tube -combon saatat saada käytettynä 400 euroon. Tuosta vehkeestä lähtee nimenomaan hyvät kasarihevisäröt: ei ehkä parasta bluesia tai sirkkeleintä mahdollista metallia, mutta juuri oikein hyvät rokkisoundit. Lisäksi tuo vehje on näppärän kokoinen ja painoinen ja se on silti ihan täysiverinen putkipeli 12-tuumaisella ämyrillä. Ainakin tämmöisiä soundeja siitä saa irti: http://mp3.jucciz.com/editiontube/ |
washburn 09.06.2009 16:03:45 (muokattu 09.06.2009 16:05:51) | |
---|
Jucciz: Vastaus kysyjälle: Hughes&Kettner Edition Tube -combon saatat saada käytettynä 400 euroon. Tuosta vehkeestä lähtee nimenomaan hyvät kasarihevisäröt: ei ehkä parasta bluesia tai sirkkeleintä mahdollista metallia, mutta juuri oikein hyvät rokkisoundit. Lisäksi tuo vehje on näppärän kokoinen ja painoinen ja se on silti ihan täysiverinen putkipeli 12-tuumaisella ämyrillä. Ainakin tämmöisiä soundeja siitä saa irti: http://mp3.jucciz.com/editiontube/ Ihan ok vahvistin tuo on, mutta kotioloihin aika äänekäs. Särökanavan volume on huono, sitä on vaikea säätää sopivan hiljaiselle. Itseä se ainakin häiritsi, kun kyseisen vahvistimen omistin. Blackstarin 5w kombo vaikutti ihan pätevältä. Säröäkin löytyi sopivasti ja on näppärän kokoinen. Oikeaa putkisoundia edullisesti. IMO. Live long and prosper. |
The Clansman 09.06.2009 17:31:10 | |
---|
washburn: IMO. Nyt ärsyttää liiaksi. Mitä tarkoittaa IMO? Täh? |
rainmaker 09.06.2009 17:38:06 | |
---|
The Clansman: Nyt ärsyttää liiaksi. Mitä tarkoittaa IMO? Täh? In My Opinion. Mut ite kyllä kanssa suosittelisin tuota edition tubea. Harmittaa vieläkin, kun sellaisen joskus menin hölmöyksissäni myymään pois. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
Mikaelo 09.06.2009 17:48:27 | |
---|
rainmaker: Mut ite kyllä kanssa suosittelisin tuota edition tubea. Harmittaa vieläkin, kun sellaisen joskus menin hölmöyksissäni myymään pois. Tervehdys kohtalotoveri ;) Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
mattim 09.06.2009 19:31:37 | |
---|
The Clansman: Nyt ärsyttää liiaksi. Mitä tarkoittaa IMO? Täh? IMO=VAMI elikkä vaimoni mielestä ;- ) Matti |
pietari-poika 09.06.2009 20:39:14 | |
---|
The Clansman: Nyt ärsyttää liiaksi. Mitä tarkoittaa IMO? Täh? IMO = In my opinion = minun mielestäni Ylläoleva on silkkaa mutuilua eikä sitä pidä ottaa vakavasti. |
TypeRR 10.06.2009 18:07:40 | |
---|
Aivan loistavalta kyllä kuulostaa tuo Hughes&Kettner Edition Tube, käytetyn ostossa tosin riskejä kun varmaankaan ei lähialueeltani ainakaan löydy...tilaamalla kun voi saada mitä vaan.. Ja tosiaan, kotona soittelu kun on kyseessä, vaikkakin omakotitalo, niin olisi suotavaa jos vahvistin kuulostaisi hyvältä myös pienillä äänenvoimakkuuksilla. Täytynee harkita ainakin tuota Valvetronixia...varmaan riittäisi 30W malli. |