Qsine 07.06.2009 11:35:44 | |
---|
Heips. Otsikko kertonee olennaisimman. Eli ilolla ottaisin suosituksia vastaan noista nykyvempeleistä. Täysmittainen pitäisi olla, jottei keskialueella tulisi basson ja komppailun kesken ahasta. Pianokosketus ei ole pakollinen, mutta kiva plussa. Suurimpana vaatimuksena olisi tällä kertaa kevyt keikkakäytettävyys + roudattavuus, eli painoa mahdollisimman vähän, ja kova ceissi jostain saatavilla. Vasuribassoiluun vaadittava splittiominaisuus taitaa löytyä nykyään kaikista laitteista, samoin perusmukavat saundit. Huomioikaamme, että olen vuodesta -91 saakka vääntänyt tunkkaisella Korgin T3EX:llä, joten mikä tahansa muutos merkinnee edistystä. Kiitos ehdotuksista jo etukäteen. "Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!" |
Quru 07.06.2009 13:29:34 | |
---|
73-koskettiminen Korg m50 painaa abouttiarallaa 8kg, 88-koskettiminen menee sitten jo yli 20kg kun siinä on vasarakoskettimisto. Rolandin Juno Stage on kokeilujen perusteella miellyttänyt itseäni, 76 kosketinta, ei tosin pianotouchia. Varsin hyvä live-vekottimeksi varmasti. Jos soundinhinkkaus kiinnostaa niin kannattaa varmaan katsastaa myös Kurzweilit. Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D |
onni 07.06.2009 22:58:53 | |
---|
Qsine: Heips. Otsikko kertonee olennaisimman. Eli ilolla ottaisin suosituksia vastaan noista nykyvempeleistä. Täysmittainen pitäisi olla, jottei keskialueella tulisi basson ja komppailun kesken ahasta. Pianokosketus ei ole pakollinen, mutta kiva plussa. Suurimpana vaatimuksena olisi tällä kertaa kevyt keikkakäytettävyys + roudattavuus, eli painoa mahdollisimman vähän, ja kova ceissi jostain saatavilla. Vasuribassoiluun vaadittava splittiominaisuus taitaa löytyä nykyään kaikista laitteista, samoin perusmukavat saundit. Huomioikaamme, että olen vuodesta -91 saakka vääntänyt tunkkaisella Korgin T3EX:llä, joten mikä tahansa muutos merkinnee edistystä. Kiitos ehdotuksista jo etukäteen. Mä olen tehnyt viimeisen vuoden aikana Juno-G:n kanssa nuita hommia. Välillä tuntuu että koskettimet loppuu kesken mutta silloin olen kaivellut nenää. Juno-G painaa 4.5 kg plus pehmeä keissi. Hyvin on kelvannut. Ps. Tatsi on ihan paska Junossa. Ota lisää!!! |
kenonen 07.06.2009 23:27:23 | |
---|
Eiks tää G-70 olis aikamoinen humppaesan perushöylä. Komppejahan ei ole pakko käyttää, mutta ovat sitten, jos sattuu tarvimaan. Mulla oli ennen tuon edeltäjä VA7 ja tykkäsin kovin. VA76:nenkaan ei ole huono ratkaisu jos käytettynä hyvän löytää. Saundit on ihan jees kohillaan ja hintakin varmaan alkaa olemaan. http://www.roland.fi/product.asp?id=167&productid=1400Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8 |
kenonen: Eiks tää G-70 olis aikamoinen humppaesan perushöylä. Komppejahan ei ole pakko käyttää, mutta ovat sitten, jos sattuu tarvimaan. Mulla oli ennen tuon edeltäjä VA7 ja tykkäsin kovin. VA76:nenkaan ei ole huono ratkaisu jos käytettynä hyvän löytää. Saundit on ihan jees kohillaan ja hintakin varmaan alkaa olemaan. http://www.roland.fi/product.asp?id=167&productid=1400 G-70:n hinta on tällä hetkelä n. 2200 € Osta käytetty Technics minkä mä ostin. 550 euroa. Eikä puupäät huomaa mitään onko 10 vuotta vehe tai joku. Samalla lailla tanssivat mitä minä olen katsellut. Ota lisää!!! |
v_m_kangas 11.06.2009 14:28:36 | |
---|
Noita Yammun S90 ES kiippareita saa varmaan kohta halvalla, jos uusi EX mallin on tulossa. Ite olen ollut tyytyväinen tuohon. Humppaa tai soita humppaa |
moder 11.06.2009 17:59:32 | |
---|
Ja rolandin vastinetta eli 700SX:ääkin saa nykysin halvalla. Kymmeniä keikkoja tuli silläkin vasuribassoa vedettyä, hyvin skulas. |
v_m_kangas 11.06.2009 21:31:47 | |
---|
moder: Ja rolandin vastinetta eli 700SX:ääkin saa nykysin halvalla. Kymmeniä keikkoja tuli silläkin vasuribassoa vedettyä, hyvin skulas. Mites se oli, mun mielestä Rollessa ei ollut AUX lähtöjä? Itse kun valitsin aikoinaan Yammun juuri sen vuoksi, että basson sai eri lähtöön main outin sijaan. Siis oletettavaahan on, että bassolle haluaa mikserissä eri säädöt kuin oikealle kädelle. Humppaa tai soita humppaa |
moder 11.06.2009 22:29:02 | |
---|
Juu ei ole auxeja. Mä en ole muistaakseni kuin kerran kokenut tarpeelliseksi saada vasuria erikseen mikseriin, ja silloin käytinkin midi-modulia bassosoundille. Mutta kukin tyylillään. |