Aihe: on/off pedaali
1
htm
07.06.2009 11:02:54

En tiedä millaista on/off kytkentää kaipaat, mutta itse tekisin varmaan tällaisen bypass viritelmän.
http://skreddypedals.com/circuits/TrueBypassEffectsLoop.gif

tuo vaatii tosin dpdt-kytkimen

jos sulla on pelkkä on/off kytkin (spst), voi sillä oikeastaan vain kytkeä laitteestqa virrat pois tai ohjata jotain minimutkaisempaa mosfet-kytkentää, mikä vaatii sitten jo enemmän näpräämistä. Vai onko tuossa laitteessa jo jonkinlainen ohituskytkin?
The Duke
07.06.2009 11:09:33
htm: En tiedä millaista on/off kytkentää kaipaat, mutta itse tekisin varmaan tällaisen bypass viritelmän.

tuo vaatii tosin dpdt-kytkimen

jos sulla on pelkkä on/off kytkin (spst), voi sillä oikeastaan vain kytkeä laitteestqa virrat pois tai ohjata jotain minimutkaisempaa mosfet-kytkentää, mikä vaatii sitten jo enemmän näpräämistä. Vai onko tuossa laitteessa jo jonkinlainen ohituskytkin?

Tarkoitus olisi, että pedaalia painamalla kaiku häviäisi ja toisinpäin. Nauha jatkaisi siis pyörimistä eikä laite menisi ns. kokonaan pois päältä.

Laitteessa itsessään on remote control paikka (3 reikäinen din) johon tällainen pedaali pitäisi rakentaa.

Joo, mulla on juuri tuollainen spst kytkin.
*Brian Jones Boozing Society*
Zeeboo
07.06.2009 11:56:37
The Duke: Pitäisi tehdä Echolette nauhakaiulle on/off pedaali...

Mulla löytyi yksi Echolette skema: http://muusikoiden.net/dyn/users/59344.jpg

Tuossa vasemmassa alakulmassa on kytkimen tulo (kolmipiikkinen DIN). Näyttäisi, että sen liittimen kolmosnapa (kuvassa alimmainen) on suoraan REVERB CONTROL potikan rinnalla. Äkkikatsomalla näyttäisi, että tuon kolmosen kytkeminen maihin ainakin vaimentaisi reverbin. Tuo toinen puolikas taas, elikkä joka tulee ykkösnapaan ei ihan äkkikatsomisella auennut, mutta sen pisteen vieressä johon tuosta ykköseltä tulee piuha, on on/off kytkin joka on nimetty reverb off. tuokin kytkin on on maata vasten. Onko sitten aukaiseva vai sulkeva, en ennätä nyt pähkimään.

Signaalia tuon kytkimen kautta ei varmaan kierrätetä. Olen aikalailla varma, että nuo kytkimet ovat nimenomaan maadoittavia. Se, että toimivatko samaan suuntaan vai ristiin, vai ovatko kumpikin omalla polkimella tarttee pähkäillä/ labrata erikseen.

Joo, tosiaan. Tämä on E51:n kytky, jos se sun kaiku on se kultanaamainen, niin sen kytky saattaa olla toisenlainen.
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
The Duke
07.06.2009 12:08:35
Zeeboo: Mulla löytyi yksi Echolette skema: http://muusikoiden.net/dyn/users/59344.jpg

Joo, tosiaan. Tämä on E51:n kytky, jos se sun kaiku on se kultanaamainen, niin sen kytky saattaa olla toisenlainen.

Joo, omani on kultanaamainen. Hmm, menee kyl monimutkaiseksi tää homma. Täytyy varmaan turvautua ammattilaisen apuun. Mä en itse ymmärrä noista sähöhommista tms yhtään mitään.
harpist
07.06.2009 13:23:29
The Duke: Tarkoitus olisi, että pedaalia painamalla kaiku häviäisi ja toisinpäin. Nauha jatkaisi siis pyörimistä eikä laite menisi ns. kokonaan pois päältä.

Jos vahvistimessa sattuisi olemaan kaksi sisäänmenoa ... nopein ja helpoin tapa toteuttaa kyseinen tapahtuma olisi noin kymmenen euron passiivisen A/B vaihtajan hankkiminen laitteen eteen (?????). Pärjäisi omavaraisesti eikä tarvitsisi turvautua "ammattilaisen" apuun.

The Duke: Joo, omani on kultanaamainen. Hmm, menee kyl monimutkaiseksi tää homma. Täytyy varmaan turvautua ammattilaisen apuun. Mä en itse ymmärrä noista sähöhommista tms yhtään mitään.

Jos näin - se ammattilainen olisi ilmeisesti M.Lammi ( viereisestä kaupungista )
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
The Duke
07.06.2009 13:59:13
harpist: Jos vahvistimessa sattuisi olemaan kaksi sisäänmenoa ... nopein ja helpoin tapa toteuttaa kyseinen tapahtuma olisi noin kymmenen euron passiivisen A/B vaihtajan hankkiminen laitteen eteen (?????). Pärjäisi omavaraisesti eikä tarvitsisi turvautua "ammattilaisen" apuun.

Vahvistimena mulla on Marshall 2204 jossa siis high ja low sisäänmenot.
Ja tuossa Echolettessa on myös kaksi sisäänmenoa.
Meinaatko, että onnistuisi tuolla A/B vaihtajalla?

Jos näin - se ammattilainen olisi ilmeisesti M.Lammi ( viereisestä kaupungista )

Juuri näin. Joudun tosin joka tapauksessa hakemaan Lammilta uuden nauhan ja pienimuotoinen putsausprojektikin on luultavasti edessä...
harpist
08.06.2009 02:09:02
The Duke: Vahvistimena mulla on Marshall 2204 jossa siis high ja low sisäänmenot.
Ja tuossa Echolettessa on myös kaksi sisäänmenoa.
Meinaatko, että onnistuisi tuolla A/B vaihtajalla?

Juuri näin. Joudun tosin joka tapauksessa hakemaan Lammilta uuden nauhan ja pienimuotoinen putsausprojektikin on luultavasti edessä...

Jos sinulla on signaaliketjussa ennen styrkkaria muitakin pedaaleja - tämä on ilmeisesti viimeisenä ?

A/B boksi signaaliketjussa tämän laitteen eteen ja esim A-puoli menemään läpi "Goldfacen" ja siitä styrkkarille. Vaihtoboksin B-puoli vastaavasti suoraan styrkkarin toiseen sisäänmenoon.

Polkemalla swichiä signaali menee siis joko suoraan styrkkarille tai vaihtoehtoisesti kaiun läpi - joka on siis tässä tapauksessa koko ajan "käymis tilassa".

Kaiun etuaste jää tosin tässä viritelmässä käyttöön vain toiseen "polkuun" - jos sillä on merkitystä.
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
The Duke
08.06.2009 13:32:46
harpist: Jos sinulla on signaaliketjussa ennen styrkkaria muitakin pedaaleja - tämä on ilmeisesti viimeisenä ?

A/B boksi signaaliketjussa tämän laitteen eteen ja esim A-puoli menemään läpi "Goldfacen" ja siitä styrkkarille. Vaihtoboksin B-puoli vastaavasti suoraan styrkkarin toiseen sisäänmenoon.

Polkemalla swichiä signaali menee siis joko suoraan styrkkarille tai vaihtoehtoisesti kaiun läpi - joka on siis tässä tapauksessa koko ajan "käymis tilassa".

Kaiun etuaste jää tosin tässä viritelmässä käyttöön vain toiseen "polkuun" - jos sillä on merkitystä.

Jep, viimeisenä on ketjussa. Mutta tarkoituksena käyttää juuri kaiun etuastetta maukkaan särön saamiseksi. Joten ehdottamasi A/B kytkentä ei kaiketi sovi käyttötarkoituksiini.
black-dog
09.06.2009 19:27:04
htm: En tiedä millaista on/off kytkentää kaipaat, mutta itse tekisin varmaan tällaisen bypass viritelmän.

offtopic, i'm sorry

toimiihan tuo sama scema jos tekee true bypass laudan pedaaleilleen?
Watch my back sano kyttyräselkä
htm
10.06.2009 12:49:26

black-dog: offtopic, i\'m sorry

toimiihan tuo sama scema jos tekee true bypass laudan pedaaleilleen?

toimii (täytettä täytettä)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)