Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5103 104 105 106 107121 122 123 124 125
bfoc
30.05.2009 23:00:47
Chemo: Mäkin näkisin että olet saanut ihan normivastauksen, kuten hanskma totesi. Ja että olet saanut sinua hyödyttävää tietoa myyjältä.

Veikkaanpa että kovin moni ihminen ei ole tyytyväinen, jos saa kahdeksankympin (tms. minimiveloitussumman mukaisen) laskun siitä, että saa kustannusarvion joka entisen tiedon lisäksi kertoo vain sen summan minkä verran korjaustyö olisi järjetön. Sä ilmeisesti olisit sitä tietoa kaivannut, ja onhan noita kaikenmoisia spesiaalitapauksia joissa laitteella on enemmän tunne- kuin käyttöarvoa jne. Mutta siltikin myyjän kivittäminen tässä tapauksessa on mielestäni kohtuutonta.

En mä kyllä saanut mua hyödyttävää tietoa myyjältä. En saanut vastausta kysymykseen jonka esitin. Myyjä esitti asiaan mielipiteensä liikataloudelliselta kannalta, joka on ehkäpä se viimeisin aspekti jolla suhtaudun soittoharrastukseeni. Se on nimittäin "kokeneen myyjän" perusvirhe kuvitella tietävänsä mitä asiakas haluaa. Kuuntelu unohtuu silloin.

Jatkona typerään kommenttiin voisi todedta, että kun myyjä sanoo että on fiksumpaa ostaa uusi, eipä kuitenkaan esitellyt yhtäkään vaihtoehtoa. Jos se olisi toiminut fiksummin, se olisi voinut myydä mulle sen halfstackinkin, jonka menin sit ostamaan toisesta afääristä jossa kuuloelimistä oli enimmät vaikut kaiveltu ulos.

Mun mielestä myyjän toimintaa on aina syytä kritisoida aina jos vastauksia ei kysymyksiin löydy. Tässä tapauksessa se korjauksen hinta olisi saanut olla aika korkeakin verrattuna uuden vastaavan hintaan ja silti olisi mylly mennyt korjaukseen. Mut edelleen, jos ei firmalle raha kelpaa niin ei sit. Olen ammattielämässä leikkinyt tätä myyntihommaa sen verran reilusti että en yksityiselämässä enää viitsi koittaa kerättää sen myyvän osapuolen mielenkiintoa millään kikka-kolmosilla. Jos kaupankäynti ei kiinnosta niin tarvii mennä toiseen afääriin. Ehkäpä siksi tuo musta lista kasvaa aika taajaan tahtiin ja joskus pienistäkin asioista. Mut niin se vaan menee tuolla isojen poikien leikeissäkin jossa tiskin molemmmilla puolilla on ammattilaisia ja herkästi puhutaan satojen tuhansien kertakaupoista.
sutiojrikellA
pekurides
30.05.2009 23:31:14

kaupankäyntihän on ollut kivikaudelta asti profittejen maksimoimista.

... täähän oli reilu myyjä kun ei lähtenyt sinua väkisin laskuttelemaan töistä jotka itse arvio kannattomattomiksi?
(vaikka olisikin tehnyt väärän arvion, yleensähän ne menee toisinpäin)

no, nyt joku vois pistää jonkun uuden mehevän jutun tuleman!
Tunteella päin vittua.
rintapek
30.05.2009 23:44:01

bfoc: En mä kyllä saanut mua hyödyttävää tietoa myyjältä. En saanut vastausta kysymykseen jonka esitin.

Siinä on sit myyjä kenties munannu. Mut paino sanalla kenties.

Se on nimittäin "kokeneen myyjän" perusvirhe kuvitella tietävänsä mitä asiakas haluaa.

Toisinaan joo, mut yleensä jyrkkä ei. Se, mitä asiakas haluaa on yks asia. Se, mitä hää tarttee on monasti jotain ihan muuta. Tää ny liity asiaasi, mut jos asiakas haluaa markan vasaran ja hän haluaa sillä vetää kuustuumaisen naulan kaheksantuumaisesta hirrestä, ni ensisijaisesti hää tarttee tiadon siitä, minkä vuoksi se naula on paikalleen lyöty. Vast toissijaisesti hää tarttee hiukka järeämmän laitteen, eikä sitä yhden naulan vuoksi kannata ostaa.

Jatkona typerään kommenttiin voisi todedta, että kun myyjä sanoo että on fiksumpaa ostaa uusi, eipä kuitenkaan esitellyt yhtäkään vaihtoehtoa.

Toi on sit munaus. Etenkin, jos hällä on provikkapalkka.

Mut edelleen, jos ei firmalle raha kelpaa niin ei sit.

Ei kumminkaan välttämäti edusta koko liikkeen "politiikkaa", jos siä on yksi myyjä jonka kans et tule juttuun. jos siä on niit useampia, ni sit. mut olin ymmärtävinäni, että olet tarjonnu vehjestä muutamaankin paikkaan, joist vissiin yksikään ei ole se ostopaikka, eikä vehjes ole kelvannu. Voipi tarkoittaa sitä, et harvinaisemman vekottimen hualtopaikkoja ei o joka oksalla.
One kind of music only - the good kind
mhaarala
01.06.2009 10:14:49
bfoc: Ei välttämättä. Faktahan on se että tälläkään päivämäärällä ei tiedetä paljonko korjaus olisi maksanut. Jos tiedettäisi, varmaan olisi tieto myös siitä olisinko sen korjauttanut vai b. Se korjauksen järkevyden arviointi tulisi jättää maksajan vastuulle.

Toki, mutta myyjä voi mielestäni sanoa suoraan jos jokin korjaus ei kannata, koska hän todennäköisesti osaa arvioida suurinpiirtein hintaluokan. Vähän sama kuin jos kyseltäisiin paljonko sen halvimman LTD:n tinafloikan vaihtaminen OFR:ään maksaa, niin mielestäni siihen on täysin perusteltua vastata ettei moista kannata lähteä tekemään koska se maksaa niin paljon ja on soittimen hintaan ja laatuun nähden järjetöntä. Minulle on joitakin kertoja vastattu noin kun olen kysellyt halvan soittimen tuunausta. Sitten järkevöidyin ja ostin riittäväh nyvät värpäkkeet niin ei tarvitse tuunailla...

Toinen tapa olisi tietysti sanoa että mitä se OFR:n laittaminen maksaa (muutos osineen ja töineen maksaisi varmaan jossain lähempänä 300 euroa) ja antaisi asiakkaan valita vapaasti ja teettää tuollainen muutos 250 euron kitaraan. Sen jälkeen tässä ketjussa haukuttaisiin myyjä sikamaiseksi huijariksi kun ei valistanut asiantuntematonta ostajaa ja kyni häikäilemättömästi vaivalla ansaitut kesätyörahat pois...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
horseface
04.06.2009 14:13:24 (muokattu 04.06.2009 15:35:28)
Joskus takavuosina Tampereella oli sellainen liike, kuin Musiikki-Pukkila. Näimme, kuinka omistaja myi jollekin teinille kitaraa rämpytellen vapaita kieliä ja kehui soundia asiantuntijaa teeskennellen. Hinta oli tietysti järjetön. Siitä lähtien poikkesimme liikkeessä aina tämän tästä ja kysyimme etukäteen valmisteltuja helvetin vaikeita yksityiskohtaisia kysymyksiä sähkökitaroista, mikeistä jne. Oli hauska katsella, kun mies yritti esittää gurua liittyen aivan älyttömiin kysymyksiin. Paikan hintapolitiikasta päätellen tämä ei johtunut palvelualttiudesta.

Ahosen musiikissa oli aikanaan hinnat merkattuina kirjaimilla ts. A = 1, B = 2 jne. Esim. ACJJ tarkoitti 1300 markkaa. Tämä systeemi oli käytössä käsittääkseni siksi, että amatööriltä voitiin tilaisuuden sattuessa kusettaa isompaa hintaa kuin lappuun oli merkitty.
Oli miten oli, näin on!
kaaliaivo
05.06.2009 14:22:01
Ahosen musiikissa oli aikanaan hinnat merkattuina kirjaimilla ts. A = 1, B = 2 jne. Esim. ACJJ tarkoitti 1300 markkaa. Tämä systeemi oli käytössä käsittääkseni siksi, että amatööriltä voitiin tilaisuuden sattuessa kusettaa isompaa hintaa kuin lappuun oli merkitty.

En mielelläni kommentoi näihin negatiivisuutta viljeleviin ketjuihin, mutta nyt on pakko.

Ahosen Musiikki on tuttu paikka monen ihmisen painajaisunista. Erehdyin kerran 90-luvun alussa käymään siellä ja toista kertaa en edes harkinnut. Asiakaspalvelu tarkoittaa siellä samaa kuin suora vittuilu.

Toivottavasti kyseistä lafkaa ei ole enää olemassa. Siihen on taatusti langetettu joku muinainen kirous, jonka voi murtaa vain laittamalla paikan täysin maantasalle ja rakentamalla kokonaan uuden liiketilan puhtaalle maaperälle.
Terry Pantheras
05.06.2009 15:32:33
kaaliaivo: En mielelläni kommentoi näihin negatiivisuutta viljeleviin ketjuihin, mutta nyt on pakko.

Ahosen Musiikki on tuttu paikka monen ihmisen painajaisunista. Erehdyin kerran 90-luvun alussa käymään siellä ja toista kertaa en edes harkinnut. Asiakaspalvelu tarkoittaa siellä samaa kuin suora vittuilu.

Toivottavasti kyseistä lafkaa ei ole enää olemassa. Siihen on taatusti langetettu joku muinainen kirous, jonka voi murtaa vain laittamalla paikan täysin maantasalle ja rakentamalla kokonaan uuden liiketilan puhtaalle maaperälle.

Siellähän se http://yritys.soon.fi/ahosenmusiikki/
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
MaxDamage
05.06.2009 15:38:57

Nyt on kyllä pakko ulkopaikkakuntalaisena ihmetellä ihan ääneen. Olen täällä jo monta vuotta lukenut näitä "miellyttäviä" tarinoita Ahosen- musiikista ja pakostikin tulee mieleen että millä ihmeen ilveellä tuo paikka on pysynyt ja käsittääkseni yhä pysyy pystyssä?? Tampereella kun kuitenki on jonkin verran muitakin musiikkiliikkeitä...
kaaliaivo
05.06.2009 15:49:38
MaxDamage: Nyt on kyllä pakko ulkopaikkakuntalaisena ihmetellä ihan ääneen. Olen täällä jo monta vuotta lukenut näitä "miellyttäviä" tarinoita Ahosen- musiikista ja pakostikin tulee mieleen että millä ihmeen ilveellä tuo paikka on pysynyt ja käsittääkseni yhä pysyy pystyssä?? Tampereella kun kuitenki on jonkin verran muitakin musiikkiliikkeitä...

Tuo on hyvä kysymys. Ehkä omistajilla on perintönä riittävästi rahaa niin että liikkeen pitäminen on pelkkä väline vittuiluun? Rahaa ei edes yritetetä tehdä. Vaikea sanoa. Vai olisiko Ahosen Musiikki paholaisen luoma illuusio, jota ei oikeasti ole olemassa, mutta muusikot näkevät ja kokevat sen kuin se olisi oikea musiikkiliike? ;-D

Niin. Olinpa sitten 90-luvun alussa aloittanut kitaransoittelun ja käydessäni isäni kanssa Ahosen Musiikissa, paikalla oli muistaakseni joku seniiliyden rajamailla oleva tyyppi, joka tunnettiin nimellä "kippari". Tästä miehestä minulla ei ole pahaa sanottavaa muuta kuin se, että jotain epämääräistä murinaa kuului suusta. En tunnistanut suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Istuskeli omissa maailmoissaan.

Mutta se jäi mieleen, että liikkeessä häsläsi "asiakaspalvelijana" joku 3-kymppinen rasvaletti, jolla oli Charvelin punainen T-paita päällä. Tyyppi ei tehnyt muuta kuin vittuili aloittelijan soittotaidoille ja soitti suutaan näin "Ai sää olet kiinnostunut Santanan soundista? Miten saadaan pitkä sustain? HAHAHAHA! SINULTA kestää 20 vuotta ennen kuin kuulostat Santanalta. HAHAHHAHA.". jne. jne.

Lainaus on lähes sanantarkka. Pidän edelleen ko. puljua tiukassa boikotissa. Helsingissä riittää järkeviä liikkeitä niin paljon, ettei ole mitään tarvetta kiduttaa itseään Ahosen Musiikissa.
horseface
05.06.2009 17:44:21
MaxDamage: Nyt on kyllä pakko ulkopaikkakuntalaisena ihmetellä ihan ääneen. Olen täällä jo monta vuotta lukenut näitä "miellyttäviä" tarinoita Ahosen- musiikista ja pakostikin tulee mieleen että millä ihmeen ilveellä tuo paikka on pysynyt ja käsittääkseni yhä pysyy pystyssä?? Tampereella kun kuitenki on jonkin verran muitakin musiikkiliikkeitä...

No, eihän tuo ole koko totuus Ahosesta. Aikanaan siellä oli kaupungin parhaat valikoimat ja ainakin yksi ammattitaitoinen myyjä kerrallaan. Joskus sielläkin sai kahvetta ja persaukiset muusikot jopa kieliä velaksi jne.

Nyttemmin tilanne on vissiin muuttunut mutta aikanaan Ahonen oli siis selkeästi kaupungin ykkösliike.
Oli miten oli, näin on!
MaxDamage
05.06.2009 18:59:30
Nyttemmin tilanne on vissiin muuttunut mutta aikanaan Ahonen oli siis selkeästi kaupungin ykkösliike.

Tämä selittääkin asiaa hieman. Kiitokset sinulle
FensonGibder
05.06.2009 20:22:20
kaaliaivo: Mutta se jäi mieleen, että liikkeessä häsläsi "asiakaspalvelijana" joku 3-kymppinen rasvaletti, jolla oli Charvelin punainen T-paita päällä. Tyyppi ei tehnyt muuta kuin vittuili aloittelijan soittotaidoille ja soitti suutaan näin "Ai sää olet kiinnostunut Santanan soundista? Miten saadaan pitkä sustain? HAHAHAHA! SINULTA kestää 20 vuotta ennen kuin kuulostat Santanalta. HAHAHHAHA.". jne. jne.

Lainaus on lähes sanantarkka.

Kaveri oli ainakin mun kohdalla oikeessa: 15 vuotta soittanut enkä kuullosta vieläkään Santanalta - lähinnä Saatanalta.
riffi, nyt
esprit de corps
05.06.2009 20:24:27
FensonGibder: Kaveri oli ainakin mun kohdalla oikeessa: 15 vuotta soittanut enkä kuullosta vieläkään Santanalta - lähinnä Saatanalta.

Moni myisi sielunsa sinun soundistasi.
"This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band."
Lonesome
05.06.2009 20:42:56
MaxDamage: Tämä selittääkin asiaa hieman. Kiitokset sinulle

Ahosella todellakin oli aikanaan myös oikeesti mukavia & asiantuntevia kavereita töissä. Tuli sieltä ostettua JMP-Marshallit ja JV-Squierit käytettynä, kun uusia jakelevat liikkeet ei kovin asiakaspalveluhenkisiä aina olleet. Ja esim. Tokain/Musamaailman Tampereen edustus oli heti maahantuonnin alkaessa juuri Ahosella. Vaan olihan se meininki aika "persoonallista" välillä... :)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
M4ss3 m/
05.06.2009 21:36:27
Josko lopettaisitte offin ja jatkaisitte aiheesta tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
The Clansman
05.06.2009 23:25:53
Ketjun luettuani tuumasin jos joku, vaikkapa musaliikkeen myyjä kertoisi minkälaista on asiallinen musaliikkeessä asioiminen, eli semmoinen joka ei vituta myyjää, mutta ei myöskään ole liian vaativa asiakasta kohtaan.

Tuli mieleen että on itsekkin monesti tullut asioitua erittäin typerästi, joka varmaan ketuttanut myyjää aikalailla paljolti ja nyt hiukan harmittaa, joten oisi kiva tietää mihin suuntaan muuttaa sitä asiointia liikkeissä, jolloin hyvällä onnella molemmat asiakkaat sekä myyjät hyötyisi ja molemmilla on kivempaa.
Terry Pantheras
05.06.2009 23:49:35 (muokattu 05.06.2009 23:54:09)
The Clansman: Ketjun luettuani tuumasin jos joku, vaikkapa musaliikkeen myyjä kertoisi minkälaista on asiallinen musaliikkeessä asioiminen, eli semmoinen joka ei vituta myyjää, mutta ei myöskään ole liian vaativa asiakasta kohtaan.

Yleensähän se on niin - olkoon asiayhteys mikä hyvänsä - että idiooteille käy aina huonosti. Olkootten kyseessä myyjä tahi asiakas.

Muox: korjatkaa mikäli olen väärässä.
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
McNulty
06.06.2009 00:00:32
The Clansman: Ketjun luettuani tuumasin jos joku, vaikkapa musaliikkeen myyjä kertoisi minkälaista on asiallinen musaliikkeessä asioiminen, eli semmoinen joka ei vituta myyjää, mutta ei myöskään ole liian vaativa asiakasta kohtaan.

Asiakkaita on erilaisia ja harvoin kohdalle sattuu ns. "huono asiakas". Eniten itseäni ärsyttää asiakkaat jotka ovat juovuksissa, häiritsevät muita asiakkaita, räpläävät soittimia kysymättä ensin lupaa jne. Eli ylipäätänsä jos omaa vähänkään käytöstapoja ja esiintyy fiksusti (positiivisissa tai negatiivisissa asioissa) niin silloin pärjää varmasti hyvin... ainakin minun kanssa.

Eli musiikkiliikkeet eivät olet baareja, puuhamaita tai paikkoja joissa voi vapaasti örveltää häiriköiden muita asiakkaita (ja myyjiä, jotka monesti tekevät töitä myös puhelimessa). Käytöstavat, reilu meininki ja kunnioitus... toimii molemminpuolin tiskiä eli myös myyjien syytä muistaa kunnioittaa asiakkaita ja kohdella heitä reilusti.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
The Clansman
06.06.2009 00:26:16
Siinä oli asiallinen ja tyhjentävä vastaus, kiitän Bc.

Empä ole itse päissään kaupustellut enkä nähnyt kenenkään kaupustelevan tai edes ollut hoho.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)