Aihe: Vinkkejä uuteen vahvariin ja kitarisaan. Onkelma1
1 2
Migo
05.06.2009 15:06:05
Joo, elikkäs nyt kalusto kerralla kuntoon.

Putkivahvistinta olen hommaamassa. Putjetti tähän ehkä noin 700-800€. Siitä en sitten tiedä kallistuakko nuppiin vai comboon..ehdotuksia.
Periaatteessa soittelu tapahtuisi treeniksellä ja ehkä välillä himassakin.
Saundeista sen verran, että pitäisi saada irti möröntappoase-söröt, tai toisella tapaa vitin hyvät murinat.
Kaikkea saa ehdottaa. Kokemusta itsellä todella huonosti putkivahvareista, niin sen takia nyt kysyn teiltä, arvon muusikot.

Sitten tämä kitara. Kaksi vaihtoehtoa, mitä olen nyt miettinyt, niin Caparison tai tuo Deanin michael amott signature. Toisaalta taas käynyt mielessä käytettynä jos löytää esim. Esp:n horizonin tai sitten ltd:n eclipse, h-sarja..
Etsin kitarastakin laatua ja parhautta.
Budjetti tähän max. tonn1.

Saattaa nyt olla ihan ärsyttävää lukemista, mutta koettakaa kestää.
Että semmosta...
Antti1
05.06.2009 15:11:04 (muokattu 05.06.2009 15:11:25)
Migo: Joo, elikkäs nyt kalusto kerralla kuntoon.

Pakko viisastella sen verran, ettei kyllä 1800€ onnistu ihan koko kaluston kuntoonlaittaminen sitten millään, jos sä jotain megamättöä haluat vetää supersoundilla ja hyvällä kitaralla.

Millaisesta soundista sä pidät ja mitä ominaisuuksia sä kaipaat?
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Migo
05.06.2009 15:17:04
Antti1: Pakko viisastella sen verran, ettei kyllä 1800€ onnistu ihan koko kaluston kuntoonlaittaminen sitten millään, jos sä jotain megamättöä haluat vetää supersoundilla ja hyvällä kitaralla.

Millaisesta soundista sä pidät ja mitä ominaisuuksia sä kaipaat?

Älä nyt heti pilaa tätä hommaa :).

Ei vaan, siis päätarkoituksena olisi nyt saada kohtuullinen putkivehjes ja noin tonnin verran kitaraan.

Pidän lämpimästä cleanista, en ehkä niin kristallin kirkkaasta. Toisaalta sitäkin saa ohjailtua myös muulla tavalla. Sirinäsärinä-sotkusta en pidä, vaan saisi olla erotteleva. Vai mitenköhän sen nyt yrittäisi saada sanottua.
Ala-vire meiningeissä toimiva ja munakas, sekä myöskin hieman kevyempiin rock tunnelmointiin. Ehkä nyt hieman ympäripyöreää vastausta, mutta eääähh.
Olen nyt katsellut noita Engl:n malleja.
Että semmosta...
lärviapina
05.06.2009 15:22:05
Tee ennemmin niin, että sijoitat kunnolla hyvään vahvariin ensimmäisenä, vaikka sen 1000-1500, sillä se on suurin vaikuttaja tuohon soundiin ja kaikki kuulostaa paremmalta, kitarasta riippumatta!
Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi?
Antti1
05.06.2009 15:23:09
Sulla on aika hemmetin vaikeita vaatimuksia, vaikka olis budjetissa ykkösen tilalla kakkonen. Mutta tota, ENGLin edukkaammat mallit ei mun mielestä loista puhtailla, eikä kevyissä rock-soundeissa, mättö sit taas taittuu. Jotkut tosin on sitä mieltä, että niissä on nimenomaan mukana reilu annos sitä sun inhoamaa sirinäsärinää. Edullisissa malleissa siis: Thunder, Screamer jne. Alavireillä ne kyllä toimii ihan hyvin.

Ehkä Thunder nuppi ja joku mahdollisimman hyvä (budjetin rajoissa) pikkukaappi alle voisi toimia ihan ok. Kaappia parantamalla pääsisi sitten eteenpäin soundietsiskelyissä. Toisaalta noi kaikenmaailman Bugerat tarjoilee hyvää soundia hiukan epäilyttävällä laadulla, mutta mahtuu budjettiin.
Antti1
05.06.2009 15:26:51
lärviapina: Tee ennemmin niin, että sijoitat kunnolla hyvään vahvariin ensimmäisenä, vaikka sen 1000-1500, sillä se on suurin vaikuttaja tuohon soundiin ja kaikki kuulostaa paremmalta, kitarasta riippumatta!

Hmm, no... Tavallaan joo, tavallaan ei. Kitaralla ja kaapilla on myös hirmuisen suuri vaikutus, mutta nuppihan luo tavallaan sen pohjan sille soundille. Makuasioita, kaikki on kuitenkin ostettava jossain vaiheessa, jos ne haluaa.
lärviapina
05.06.2009 15:32:47
Antti1: Hmm, no... Tavallaan joo, tavallaan ei. Kitaralla ja kaapilla on myös hirmuisen suuri vaikutus, mutta nuppihan luo tavallaan sen pohjan sille soundille. Makuasioita, kaikki on kuitenkin ostettava jossain vaiheessa, jos ne haluaa.

joo ehkä oli hiukka kärjistetty tuo mun viesti, mut pointti oli just tuon pohjan rakentaminen, että se soundi on nii hyvä ku sen heikoin lenkki ja jos alussa menee heti huiteleen riman ali, nii saattaa tulevaisuudessa harmittaa....eli hyvän nupin ympärille on mukava alkaa riggiä kasaamaan! Se taas vaatii sitten joko rahaa tai aikaa!
Migo
05.06.2009 16:20:01
Antti1: Sulla on aika hemmetin vaikeita vaatimuksia, vaikka olis budjetissa ykkösen tilalla kakkonen. Mutta tota, ENGLin edukkaammat mallit ei mun mielestä loista puhtailla, eikä kevyissä rock-soundeissa, mättö sit taas taittuu. Jotkut tosin on sitä mieltä, että niissä on nimenomaan mukana reilu annos sitä sun inhoamaa sirinäsärinää. Edullisissa malleissa siis: Thunder, Screamer jne. Alavireillä ne kyllä toimii ihan hyvin.

Ehkä Thunder nuppi ja joku mahdollisimman hyvä (budjetin rajoissa) pikkukaappi alle voisi toimia ihan ok. Kaappia parantamalla pääsisi sitten eteenpäin soundietsiskelyissä. Toisaalta noi kaikenmaailman Bugerat tarjoilee hyvää soundia hiukan epäilyttävällä laadulla, mutta mahtuu budjettiin.

Joo, siis täytyy kyllä itsekkin sen verran täsmentää, etten mitn huippuluokkaa viellä tällä budjetilla ala saamaan. Vähän nyt lähdin vetelemään moottoritielle mopedilla tai sitten ej. Noista Bugeran vahvareistakin lukenut juttua, mutta sekin pitäisi itse kokea ja toisaalta ehkä pieni epäilys niitä kohtaan on tälläkohtaa. Toisaalta, voihan ne toimiakkin. Ehkä nipistän kitaran hinnasta ja lisään parisataa vielä vahvariin.

Se nyt kuitenkin tosiasia, että kunnon kieputinkin on hommattava.

Vaikeita on valinnat, kun budjetti on rajallinen.
Että semmosta...
Broadcaster
05.06.2009 16:34:48
Siitä en sitten tiedä kallistuakko nuppiin vai comboon..ehdotuksia.

Sitäpä on muiden vielä hankalampi tietää mitä tarvitset...
Kartsu
06.06.2009 13:27:04

Mie haluaisin kysellä sellasta, ku oon täs ollu töissä viikon ja kahisevaa kerty vajaa 600e, niin oon sit nyt pitemmän aikaa katellu nuppia kaappia itelleni, niin törmäsin tälläseen Peaveyn Windsor Headiin ja Peavey Windsor 412 Slant:iin, ja kyseiset rupesivat kiinnostamaan edullisuutensa vuoksi. Kuitenkin tää ois miun eka nuppi ja kaappi, joten voisko joku heittää kommenttia kyseisistä?

Linkki noista:
http://www.thomann.de/fi/peavey_windsor_head_412_bundle_2.htm
lärviapina
06.06.2009 17:28:16
Kartsu: Mie haluaisin kysellä sellasta, ku oon täs ollu töissä viikon ja kahisevaa kerty vajaa 600e, niin oon sit nyt pitemmän aikaa katellu nuppia kaappia itelleni, niin törmäsin tälläseen Peaveyn Windsor Headiin ja Peavey Windsor 412 Slant:iin, ja kyseiset rupesivat kiinnostamaan edullisuutensa vuoksi. Kuitenkin tää ois miun eka nuppi ja kaappi, joten voisko joku heittää kommenttia kyseisistä?

Linkki noista:
http://www.thomann.de/fi/peavey_windsor_head_412_bundle_2.htm

Varmaanki ihan hyvä setti aloittelijalle, jolla pääsee putkinuppien makuun(ainakin specsien perusteella).

Ja vetäähän stam1nan kaikka bassoa tuon nupin läpi, nii ei se huono voi olla :)
pekurides
06.06.2009 18:21:59

lärviapina: Tee ennemmin niin, että sijoitat kunnolla hyvään vahvariin ensimmäisenä, vaikka sen 1000-1500, sillä se on suurin vaikuttaja tuohon soundiin ja kaikki kuulostaa paremmalta, kitarasta riippumatta!

Täysin samaa mieltä.

torilta joku powerball tai piivin 6505 nuppi ja kaveriksi vaikka perusmarsun kaappi siinä 1500€ sitten olisikin käytetty mutta saundit myös aivan jotain muuta kuin ENGL thunderilla tai jollain piivionb valvakingillä.

Vaikka sulla olisi 50000€ special customshop gibson LPkepukka 50-luvulta ja sitten tuohon 700€ taittuva thundercombo,valveking tai vastaava väitän että,
350€ epiphonen lespan läpi soitettuna powerball 4x12 kaapin läpi hakkaa ekan setin 60-0 kun ruvetaan hevanderia pukkaamaan:=)

Tietyn rahamäärän jälkeen erot kitaroiden saundeissa ja soitettavuudessa pienenee ja mm. estetiikka sekä "mojo" alkaa kasvattamaan hintalappua.... näin kärjistettynä.

tonni on kyllä kiva raha hyvälle kepukalle ,1500€ jo aivan riittävä.
Tunteella päin vittua.
taat
06.06.2009 18:33:28
lärviapina: Varmaanki ihan hyvä setti aloittelijalle, jolla pääsee putkinuppien makuun(ainakin specsien perusteella).

Ja vetäähän stam1nan kaikka bassoa tuon nupin läpi, nii ei se huono voi olla :)

Jep samaa mieltä. Kyllä sitä on kokeiltu kerran pienillä volyymeilla ja pakko sanoa että ei mee rahat mene ihan turhuuksiin varsinkaan tuossa hintaluokassa. Ja nuita on kaksikin kappaletta nyt torilla toinen on valmis setti ja toinen pelkkä nuppi muuta kandee kurkistaa varmaan:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=326095

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=323958

Sinne vaan tarjoilemaan (:
taskumatti
06.06.2009 18:44:37
pekurides: Täysin samaa mieltä.

torilta joku powerball tai piivin 6505 nuppi ja kaveriksi vaikka perusmarsun kaappi siinä 1500€ sitten olisikin käytetty mutta saundit myös aivan jotain muuta kuin ENGL thunderilla tai jollain piivionb valvakingillä.

Halvemmallakin saa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=326043 6505 nuppi

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=323483 marsu 1960 kaappi

Eli 1150€ vahvistinsetti. Sitten säästät vielä vähäse ja ostat mun gibsonin explorerin ;)..

No eeeei.. Nä Esp:t on kyllä kovia vehkeitä. Itse en vaan eeben otelaudasta tykännyt. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=324838
How should I know? I'm a fucking retard.
taat
06.06.2009 18:59:55
taskumatti: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=323483 marsu 1960 kaappi

Onhan niitä uskottavammankin oloisia *vink vink* ;)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=315997
Waurio_
06.06.2009 22:23:12
Jees.

En välttämättä lähtisi tuota Peaveyn 6505:ttä suosittelemaan. Kas kun aloittajalla oli hakusessa myös kelvollista puhdasta soundia. Tietty tuolla budjetilla on miltei mahdotonta olla tinkimättä jostain. Ja mistäpä sitä tietää vaikka sen puhdas olisi aloittajan korvaan oikein kelvollinen.

Sekotetaanpa vaiks vähäsen pakkaa ja suositellaan testiin Laneyn Vh100r-mallia nupiksi. Se ja tuo Framuksen FR212 kaapiksi irtoaisi varmaankin hyvään hintaan käytettynä. Kotisoiton kanssa tosin sit vähän niin ja näin.
Myös Bognerilla olisi tuo Alchemist, jota en tosin ole testannut. Olisi 40w, ja saa väännettyä 20w:ksi nappulaa painamalla. Kotisoitto onnistuisi ainakin.

Rölölöö. Kai se on mentävä kaljalle. ->
taskumatti
07.06.2009 14:34:40
Waurio_: Jees.

En välttämättä lähtisi tuota Peaveyn 6505:ttä suosittelemaan. Kas kun aloittajalla oli hakusessa myös kelvollista puhdasta soundia. Tietty tuolla budjetilla on miltei mahdotonta olla tinkimättä jostain. Ja mistäpä sitä tietää vaikka sen puhdas olisi aloittajan korvaan oikein kelvollinen.

Mua kyllä aina on vähän ihmetyttänyt, että mistä tämä 6505 vahvistimen paska cleani on lähtenyt liikkeelle. Onko se joku urbaanilegenda, vaiko kaikkien vahvistimella soittaneiden lausuma fakta? Mun mielestä siinä nimittäin ei ole susipaska cleani, mutta ei se mitenkään kyllä loistakkaan. Soitan nimittäin kyllä paljon muutakin ku metallia ja kyllä se cleani tyydyttää mun tarpeet.

Ihmetyttää vaan ku kuulee kaikkien randomeitte suusta jotka tuskin koskaan ole vahvistinta nähnykkää, että "Älä sitten peaveyn 6505 ku siin on maailman paskimmat cleanit". En tietysti suosittelis sitä kenellekkään, joka ei tarvitse kunnon mättösäröjä, vaan haluaa panostaa eniten cleaniin. Mutta jos tarvii perushyvät cleanit, niin mun mielestä tästä vehkeestä sellaset löytyy.
How should I know? I'm a fucking retard.
Antti1
07.06.2009 14:38:39
taskumatti: Mutta jos tarvii perushyvät cleanit, niin mun mielestä tästä vehkeestä sellaset löytyy.

Noinhan se kai on ja jossain vaiheessa on vaan juttu mutuilun myötä paisunut, kuin pullataikina. Ei ne oo paskat, mutta vähän vaan kolkkoa ja kolisevaa mallia.
grrrv
07.06.2009 15:30:36
Antti1: Noinhan se kai on ja jossain vaiheessa on vaan juttu mutuilun myötä paisunut, kuin pullataikina. Ei ne oo paskat, mutta vähän vaan kolkkoa ja kolisevaa mallia.

Asiahan on niin että 6505:ssa ei ole kliinikanavaa ollenkaan :) Toki "rhythm"-kanavalta saa jonkinlaista kliiniä kääntämällä gainit alas, mutta se soundi on semmosta että soittaisin mieluummin lähes millä tahansa muulla laitteella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)