Aihe: Aloittelijalle peltijeesiä..
1
Niq
05.06.2009 08:26:42

Hammer Of The Gods:

Mitäköhän näistä ilkeäisi pyytää?

150-200 kunnosta riippuen.

Ja tästä päästään kätevästi siihen, että mitä sitten tilalle hommaisi? Crasheinä tuossa setissä on 18" ja 17" Zildjian A-custom fast crashit. Ne taas kuulostaa pirun hyvältä. Ei tarvi mäiskiä hirveen kovaa ja ovat mukavan kirkkaat. Ride on joku Istanbuli, en nyt vaan muista, että mitä mallia.

A-custom medium haitsut on itsellä, ne on mukavan suhisevan kirkkaat eikä kolise. Toimii vähän kaikenlaiseen musaan. Vois luulla että A-custom crashien kanssa toimii aikas hyvin.

Onpahan muuten melkoisen hauskaa puuhaa tuo rumpujen hakkaaminen ;)

Mutta kokeilepa soittamista, se vasta hauskaa onkin! ;)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Hammer Of The Gods
05.06.2009 12:59:21
Niq: 150-200 kunnosta riippuen.

Ai niinkin paljon :O
Pitääpäs piipahtaa treeniksellä, ja ottaa pelleistä parit kuvat niin pääsee ilmoitusta kyhäämään.

A-custom medium haitsut on itsellä, ne on mukavan suhisevan kirkkaat eikä kolise. Toimii vähän kaikenlaiseen musaan. Vois luulla että A-custom crashien kanssa toimii aikas hyvin.

Joo semmonen kaikenlaiseen menoon sopiva yleishaikka olisi varmaan mun juttu. Kun ei tässä tosiaankaan (ainakaan vähään aikaan) ole tarkoitus mitään tietynlaista musiikkia soittaa, enemmänkin vaan soitella kavereitten kanssa leikkimielellä.

Mikäs noita A- ja K-sarjoja muuten erottaa hinnan lisäksi? Sama kaveri jolta tuon setin ostin kaupitteli mulle myös K-custom-haikkaansa järkevänoloiseen hintaan. Siinä vaiheessa laitoin kuitenkin jarrun päälle kun tuntui, että rahaa alkoi palaa vähän turhan paljon. Mutta toisaalta jos tosta Paisteen haikasta saisi 150-200€ niin ei tuokaan mahdoton ajatus olisi. Sen K-custom haikan tiedän pirun hyvän kuuloiseksi, kun sillä samaisella haikalla tää kaveri veteli niihin aikoihin kun soitetiin samassa bändissä.

Mitäs kaikkea noista pelleistä pitäisi osata sanoa kunnon puolesta, kun ilmoitusta tekee? Olennaisia ovat ilmeisesti mahdolliset halkeamat ja se ns. keyhole. Onko jotain muuta?

Mutta kokeilepa soittamista, se vasta hauskaa onkin! ;)

Hehhee... Kaipa sitäkin vois sitten koittaa jossain vaiheessa...
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen
Sonormies
05.06.2009 22:06:02
Niq: 150-200 kunnosta riippuen.

Ai niinkin paljon :O

Mun mielestä ainakin sen verran. Itse pyytäisin yli 200, jos ovat hyvässä kunnossa.

Varmaan aika mekastimet ovat 15-tuumaisina, mutta heavyjampparit saattavat olla kovinkin kiinnostuneita. Sarja on ihan pro-tasoa. Älä siis luovu niistä turhan halvalla, vaikka Ruden raaka soundi ei sun mieleen olekaan.
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
Hammer Of The Gods
06.06.2009 01:42:34
Kiitoksia teille kummallekin avusta!

Napsin pari muutaman kuvan noista pelleistä, ovat nyt tuolla mun omakuvissa. Kuten niistä näkyy niin ajan patinaa on kertynyt jonkin verran. Minkäänlaisia halkeamia tai keyholea ei löydy. Kuinka paljon tuo ulkoinen habitus näissä peltihommissa vaikuttaa hintaan? Näyttääkö pahalta? :D
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen
Sonormies
06.06.2009 02:30:45 (muokattu 06.06.2009 02:52:23)
Kuinka paljon tuo ulkoinen habitus näissä peltihommissa vaikuttaa hintaan? Näyttääkö pahalta?

Hyvältä näyttää. Katso T-kaupan hinta vastaaville ja pudottele siitä 35% pois. Siinä olisi munsta ok hintapyyntö pienen tinkavaran kanssa.

EDIT: 14" Rude hi-hatit näyttivät olevan T.kaupassa 322,-. Tuolta pohjalta laittaisin pyynniksi 210 - 220,-. Kahteensataan myisin pois.

Tosin en osaa sanoa, tulisiko tuosta harvinaisemmasta koosta (15") bonusta hintaan... Kokeilemallahan tuo selviää.
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
markkuliini
06.06.2009 11:09:47

Sonormies:
Tosin en osaa sanoa, tulisiko tuosta harvinaisemmasta koosta (15") bonusta hintaan... Kokeilemallahan tuo selviää.

Totta kai 15" ovat kalliimmat kuin 14".
Itse olen myynyt esim. 14" vanhoja Zildjian avedis haitsuja yleensä 200 hintaan, mutta 15" on irronnut 230-250€ riippuen paksuudesta.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
kimizu
06.06.2009 11:31:57
Hammer Of The Gods:
Mikäs noita A- ja K-sarjoja muuten erottaa hinnan lisäksi? Sama kaveri jolta tuon setin ostin kaupitteli mulle myös K-custom-haikkaansa järkevänoloiseen hintaan.
Sen K-custom haikan tiedän pirun hyvän kuuloiseksi, kun sillä samaisella haikalla tää kaveri veteli niihin aikoihin kun soitetiin samassa bändissä.

K on yleensä hieman tummempisoudinen ja "räyhempi" kuin A, joka on vastaavasti kirkaampi ja ehkä hieman "sivistyneempi". Tämä näin karkeana yleistyksenä ja omiin havaintoihin perustuvana, yksilöitähän nuo tuppaavat olemaan.
K-Customin haikat on varmasti hyvät, sellaiset kelpaisivat itsellenikin. A-Customit on mulla joskus olleetkin ja hyvät nekin olivat, ehkä aavistuksen sliipatut mun makuun kumminkin, siksi ne meni vaihtoon
Timing stinks but cheerfully winks...
hollmi-5
06.06.2009 17:26:41
K-Custom Dark Hihat on yksi parhaista pareista, joita mulla on. Oli pakko saada, kun kerran pääsin yhden keikan semmoisilla soittamaan. Omistani maksoin käytettynä 290 ja niitä ei tunnu juuri halvemmalla irtoavan. Uudet ovatkin melko hinnakkaat. Suomen hinnastossa yli 500, mutta Thomanilla on tarjouksessa 395: http://www.thomann.de/fi/zildjian_kcustom_regular_14_dark_hihat.htm

A-Custom haitsut sopivat A-Custom crashien kanssa mainiosti yhteen nekin ja ovat hiukan halvemmat. Oikein hyvällä hinnalla on liikkunut m.netin torillakin Zildjianin Avedis-sarjan haitsuja. Quick Beat on kovin paksu, mutta muut ovat ohuempia. New Beat on erinomainen allround-pari. Niitä saa parin sadan pintaan käytettynä. Eli saat nykypelleistäsi saman rahan.
Soundit, piuhat ja kajarit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)