pekk@ 04.06.2009 17:11:11 | |
---|
Morjens! Onko kenelläkään kokemusta ja/tai näkemystä, mikä kaiutinelementti soveltuisi kohtuuhintaisena, hyväsoundisena ja riittävän herkkänä pienen putkinupin kaveriksi (esim. Blackheart, Matamp, Tiny Terror)? Itselläni on kotistyrkkarina Crate:n Blackheart (3/5 W) ja tyhjä puoliavoin 1 x 12" kaiutinkaappi odottamassa elementtiä. Musiikkityylinä blues/vintage rock. Onko Celestionin Vintage 30 hinta-laatusuhteessaan paras vaihtoehto?! |
Antti1 04.06.2009 17:17:20 | |
---|
pekk@: Onko Celestionin Vintage 30 hinta-laatusuhteessaan paras vaihtoehto?! Jos se miellyttää soundiltaan. Noinniinku muuten, niin eipä noi juuri toinen toistaan kummempia ole, erilaisia vaan. Minkälaista soundia sulla on hakusessa? Mä jättäisin ainakin tuon V30 pois laskuista tuolla puoliavoimella ratkaisulla, tulee helposti kovin nasaali ja ohut soundi. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Progorava 04.06.2009 18:27:26 | |
---|
pekk@: Morjens! Onko kenelläkään kokemusta ja/tai näkemystä, mikä kaiutinelementti soveltuisi kohtuuhintaisena, hyväsoundisena ja riittävän herkkänä pienen putkinupin kaveriksi (esim. Blackheart, Matamp, Tiny Terror)? Itselläni on kotistyrkkarina Crate:n Blackheart (3/5 W) ja tyhjä puoliavoin 1 x 12" kaiutinkaappi odottamassa elementtiä. Musiikkityylinä blues/vintage rock. Onko Celestionin Vintage 30 hinta-laatusuhteessaan paras vaihtoehto?! Itse laittaisin Greenbackin Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit... |
Ze Kink 04.06.2009 18:34:10 (muokattu 04.06.2009 18:34:40) | |
---|
Jatketaas tähän, että mikäs 1x12" v30 -kaappi olisi hyvä? Tarkoitus olisi käyttää lähinnä äänittämiseen ja mahdollisesti myös tulevaisuudessa pienen putkinupin kanssa pienemmillä keikoilla. Vai olisiko järkevämpää laittaa vaan suoraan 2x12"? E: v30 ei siis ole mitenkään pakollinen, mutta itse olen digannut sen saundista tähän mennessä eniten. |
Dunga 04.06.2009 18:38:57 (muokattu 04.06.2009 18:41:10) | |
---|
Ze Kink: Jatketaas tähän, että mikäs 1x12" v30 -kaappi olisi hyvä? Tarkoitus olisi käyttää lähinnä äänittämiseen ja mahdollisesti myös tulevaisuudessa pienen putkinupin kanssa pienemmillä keikoilla. Vai olisiko järkevämpää laittaa vaan suoraan 2x12"? E: v30 ei siis ole mitenkään pakollinen, mutta itse olen digannut sen saundista tähän mennessä eniten. No mulla on toi Orangen 1x12 pönttö, enkä oo vielä tähän mennessä keksinyt valittamista sen suhteen. Suljettu boksi, eikä oo nasaali tsoundi ym. Saa kiertoonkin helposti jos ei miellytä.. e. joku oli tosin saanut moisen toisella elementillä? Vissiin G12K-100? War... war never changes. |
Ze Kink 04.06.2009 18:43:16 | |
---|
Void: No mulla on toi Orangen 1x12 pönttö, enkä oo vielä tähän mennessä keksinyt valittamista sen suhteen. Suljettu boksi, eikä oo nasaali tsoundi ym. Saa kiertoonkin helposti jos ei miellytä.. e. joku oli tosin saanut moisen toisella elementillä? Vissiin G12K-100? Tuo Orange voisi olla kyllä, on hiton tyylikäskin. Tossa tuskin on sitä 4x12" -Orangen pörinäongelmaa? |
Antti1 04.06.2009 18:44:08 | |
---|
Void: No mulla on toi Orangen 1x12 pönttö, enkä oo vielä tähän mennessä keksinyt valittamista sen suhteen. Suljettu boksi, eikä oo nasaali tsoundi ym. Saa kiertoonkin helposti jos ei miellytä.. Tuossa on ihan mukavan pörisevä soundi rakenteesta johtuen kyllä. Mä melkein väittäisin, että V30 vaatii kyllä sen suljetun kaapin näin pienillä komeroilla ja yksinään käytettynä. Tai no makuasioitahan nämä, mä tykkään reilusta alapäästä. joku oli tosin saanut moisen toisella elementillä? Vissiin G12K-100? Uudempi malli on varustettu G12K:lla, joskin taitaa myynnissä olla vähintään yhtä paljon V30 mallia. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Dunga 04.06.2009 18:44:31 (muokattu 04.06.2009 18:46:05) | |
---|
Ze Kink: Tuo Orange voisi olla kyllä, on hiton tyylikäskin. Tossa tuskin on sitä 4x12" -Orangen pörinäongelmaa? Ei ainakaan tähän asti ole ilmennyt mitään erikoisempaa pörinää. 412 kaappia en ole kokeillut. Törkeän tyylikäs tää kyllä on. En ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa niitä mustia tai valkoisia _Orangeja_. War... war never changes. |
Antti1 04.06.2009 18:45:02 (muokattu 04.06.2009 18:49:03) | |
---|
Ze Kink: Tossa tuskin on sitä 4x12" -Orangen pörinäongelmaa? No itseasiassa... :D Sama soundi niissä on tuon "pörinän" suhteen. Mä en oo nähnyt sitä ikinä minkäänlaisena ongelmana tiukkasoundisen nupin kanssa, tai rehevämpää soundia hakiessa. EDIT: Niin eikä se pörinä oo mitään sellaista selkeästi kuuluvaa pärr pörr bruum brööm. Se soundi on vain erilainen, kuin useimmissa V30-kaapeissa. Hieman pyöreämpi ja ylämiddlestä ei niin räikeä. Lisänä sitten sellainen hiukan pehmeän rupinen purinapörinä siinä soundin ohella. Ei mikään ylimääräinen ja erillinen ääni. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Antti1: No itseasiassa... :D Sama soundi niissä on tuon "pörinän" suhteen. Mä en oo nähnyt sitä ikinä minkäänlaisena ongelmana tiukkasoundisen nupin kanssa, tai rehevämpää soundia hakiessa. EDIT: Niin eikä se pörinä oo mitään sellaista selkeästi kuuluvaa pärr pörr bruum brööm. Se soundi on vain erilainen, kuin useimmissa V30-kaapeissa. Hieman pyöreämpi ja ylämiddlestä ei niin räikeä. Lisänä sitten sellainen hiukan pehmeän rupinen purinapörinä siinä soundin ohella. Ei mikään ylimääräinen ja erillinen ääni. Ahaa, ajattelin että tuo pörinä olisi jotain resonointia, joka johtuu siitä hieman kummallisesta rakenteesta siinä 4x12" -kaapissa :D mutta saundiklippien perusteella tiesinkin jo tosiaan noiden Orangen kaappien olevan hieman erilaisia saundiltaan, ja sen takia niistä pidänkin. |
Antti1 04.06.2009 21:22:49 | |
---|
Ze Kink: Ahaa, ajattelin että tuo pörinä olisi jotain resonointia, joka johtuu siitä hieman kummallisesta rakenteesta siinä 4x12" -kaapissa :D mutta saundiklippien perusteella tiesinkin jo tosiaan noiden Orangen kaappien olevan hieman erilaisia saundiltaan, ja sen takia niistä pidänkin. Eijei, ei mitään resonointia siis. Hankala selittää, mutta se soundi on tosiaan pörisevämpi tietyllä tapaa. Vähän niinku olis jotkut "juurevammat" elementit, tai jotain. Kaappi ei onneksi pidä mitään outoa ääntä itsessään. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Scuttle 04.06.2009 21:43:45 | |
---|
Musiikkityylinä blues/vintage rock. Onko Celestionin Vintage 30 hinta-laatusuhteessaan paras vaihtoehto?! Noihin tyyleihin celestionilta esim. greenback tai g12h30. Eminenceltä löytyy laaja kattaus erityyppisiä kajareita, hinnaltaan hyvin kilpailukykyisiä. Mulla on vastaavassa kaapissa Eminencen legend v12 ja hyvin toimii 22 w combon lisäkaappina. Eminencen red fang (alnicomagneetti) vois olla tutustumisen arvoinen. Vaihtoehtoja on paljon muitakin ja parhaus on makuasia. Eminencen sivuilla on saundinäytteitä ja -kuvauksia, siitä sitten vaan valitsemaan. |
JuSu 04.06.2009 21:52:00 (muokattu 04.06.2009 22:05:46) | |
---|
Ze Kink: Jatketaas tähän, että mikäs 1x12" v30 -kaappi olisi hyvä? Tarkoitus olisi käyttää lähinnä äänittämiseen ja mahdollisesti myös tulevaisuudessa pienen putkinupin kanssa pienemmillä keikoilla. Vai olisiko järkevämpää laittaa vaan suoraan 2x12"? E: v30 ei siis ole mitenkään pakollinen, mutta itse olen digannut sen saundista tähän mennessä eniten. Koska et antanut hintaluokkaa, uskallan mainostaa Bognerin 1x12" -komeroita. Väitän, että isompisoundista pikkukomeroa saat kyllä etsiä huolella, etkä välttämättä löydä. Halpojahan ne eivät kyllä ole. JuSu E: Noita kaappeja saa ainakin V30 ja Classic Leadilla ladattuina. Itselläni on jälkimmäinen versio, ja vaikka tässä meneekin vahvistusosasto nyt muuten täysin uusiksi, niin tuosta en luovu. Mitäs sulle kuuluu? |
McNulty 04.06.2009 21:59:54 | |
---|
Itse olen tykännyt Eminencen The Wizardista (75W), Private Jackista (50W) ja Celestionin Heritage-sarjan G12M "Greenbackista" (siitä 20W versiosta). The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
koponen 04.06.2009 22:33:32 | |
---|
No itselläni olisi tasan 2 vaihtoehtoa. V30 ja G12M. Molemmat on omalla tavallaan todella hyviä. V30 varsinkin soi tosi isosti pienelläkin volalla Blackheart -nupin perässä, mutta laittaisin kyllä suljettuun koteloon. I'm endorsed by Marshall |
Corto 05.06.2009 00:29:40 | |
---|
"Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy |
dropD 05.06.2009 08:40:52 | |
---|
Tulee aihe ennen pitkää itsellekin ajankohtaiseksi. Syysprojektiksi suunnitteilla uraltone jr + kaappi. Legendiä mietin itsekin ämyriksi. Tosin V128... Noita legendejä tuntuu olevan kovin monilla suffikseilla. Osaako joku kertoa onko heillä jotain isojakin eroja? |
issue 05.06.2009 08:48:39 | |
---|
Corto: Yksi edullinen vaihtoehto olisi tosiaan Eminence Legend 122. Mulla oli Epi VJ kaapissa tällainen: http://uraltone.com/kauppa/product_ … id=1f2bca3f95bfe6ca5693cfb94f355265 Vahvistimena Valve Jr. Tykkäsin todella paljon puhtailla ja sellasilla SRV-rosoilla kotioloissa. Myin koko pöntön lopulta kuitenkin pois, koska tulee soiteltua tiukempaakin rokkia välillä ja sitä tuo ei ihan hanskaa ts. alkaa piereskelemään. Got my mojo working. |
Corto 06.06.2009 20:22:28 | |
---|
"Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy |
jra 06.06.2009 20:40:29 (muokattu 06.06.2009 20:41:32) | |
---|
bonecrusher: Itse olen tykännyt Eminencen The Wizardista (75W), Private Jackista (50W) ja Celestionin Heritage-sarjan G12M "Greenbackista" (siitä 20W versiosta). Mulla on Eminencen Wizard 1x12''-kaapissa ja Copperhead 1x10'' kaapissa. Copperheadista tykkään puhtailla ja perinnerosoilla enemmän. Wizard toimii kyllä modernimmassa menossa, mutta sen tilalle olen miettinyt jotain omaan käyttöön paremmin sopivaa Eminencen 12'' -elementtiä. Copperheadissa on sellaista sävykkyyttä, lämpöä ja dynamiikkaa jota Wizardissa ei ole. Molemmat kaapit on koti- ja äänityssoitteluissa, joten bändivolumeilla voi toimivuus olla erilainen. Vahvareina pienet Blackstar, Fenkun Champion 600 ja Epin Valve Special. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |