BigPapa 01.06.2009 19:49:24 | |
---|
They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
Zed 01.06.2009 20:05:50 (muokattu 01.06.2009 20:07:41) | |
---|
sub zero: jaa-a, mitäs tähän sanoisi http://www.iltalehti.fi/viihde/200906019691545_vi.shtml Juuri on luvun alla Sharon Lawrencen Jimi Hendrix - Mies, musiikki ja totuus. Kyseisessä kirjassakin vihjaillaan kovasti tähän suuntaan. Lawrence sanoo ihmetelleensä jo tuoreeltaan, miksi Hendrix on yleensäkin juonut punkkua, sillä normaalisti hänellä ei ollut tapana juoda viiniä. Mikäli kirjassa kerrotut yksityiskohdat "Hendrix Familyn" vaiheista pitävät paikkansa, katson periaatteeksi olla hankkimatta ainoatakaan tuotetta, jonka takana on Experience Hendrix -yhtiö. Häikäilemätöntä kieroilua, riistoa, ahneutta ja valehtelua täynnä koko kuvio. "Posetiivinomistaja Markkaselta oli varastettu kymppi. Hän epäili kaikkia ihmisiä, jotka oli sinä päivänä tavannut. Niin teki myös hänen apinansa. Näistä seikoista voit päätellä, kuka on syyllinen." |
konnamatti 01.06.2009 20:49:45 | |
---|
Zed: Juuri on luvun alla Sharon Lawrencen Jimi Hendrix - Mies, musiikki ja totuus. Kyseisessä kirjassakin vihjaillaan kovasti tähän suuntaan. Lawrence sanoo ihmetelleensä jo tuoreeltaan, miksi Hendrix on yleensäkin juonut punkkua, sillä normaalisti hänellä ei ollut tapana juoda viiniä. Joo heti tuli tämä mieleen. Täältäkin vaan kuullu että ois jotenkin paskaa paljon kirjassa. Tiiä näistä sitte, ainahan tuo on mahdollista? |
McNulty 01.06.2009 20:50:02 | |
---|
sub zero: jaa-a, mitäs tähän sanoisi http://www.iltalehti.fi/viihde/200906019691545_vi.shtml Lainaan tähän itseäni tuolta yleisellä puolella olleesta threadista: "Aika se ja sama... oli syy tai tapahtuma ihan millainen tahansa, ei se tuo Jimiä takaisin eikä muuta tosiasioita legendasta. Onhan näitä ollut... milloin JFK:sta, milloin Cobainista, milloin kenestäkin. Minulle Hendrix on silti eräs niistä "ykkösistä", kuoli itsekseen tai tuli tapetuksi jonkun muun toimesta. In this case... truth changes nothing! Sama tilanne Duane Allmanin ja vaikkapa Wallin Peten kohdalla. Ei ole oikeastaan merkitystä miten tai miksi lähtivät, he ovat omalla tavallaan legendoja ja elävät muistoissa, mielissä ja ennen kaikkea musiikissa." The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
Dog Breath 01.06.2009 21:30:42 | |
---|
konnamatti: Joo heti tuli tämä mieleen. Täältäkin vaan kuullu että ois jotenkin paskaa paljon kirjassa. Tiiä näistä sitte, ainahan tuo on mahdollista? Lawrencen kirjassa on sen verran monta tarkistettavissa olevaa faktaa iloisesti viturallaan että se jotenkin kummasti vähentää luottamusta loppuakin sisältöä kohtaan. Ei vakuuttanut, melko lailla ns. harlekiini-tasoa. Shake some action |
tsugaru 02.06.2009 18:35:27 (muokattu 02.06.2009 18:36:36) | |
---|
Dog Breath: Lawrencen kirjassa on sen verran monta tarkistettavissa olevaa faktaa iloisesti viturallaan että se jotenkin kummasti vähentää luottamusta loppuakin sisältöä kohtaan. Ei vakuuttanut, melko lailla ns. harlekiini-tasoa. Minut vakuutti. En tiedä mitkä mahtavat olla tarkastetavat faktat kaiken kaikkiaan, mutta arvelen useimpia häiritsevän sen, että itse musiikkia lopulta käsitellään vähän, ja liikutaan tunnetasolla, kirjoittajan ollessa Hendrixin läheinen ystävä. Mistä faktavajeesta oletan harlekiini -vertauksen johtuvan. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Dog Breath 02.06.2009 21:42:24 | |
---|
tsugaru: Minut vakuutti. En tiedä mitkä mahtavat olla tarkastetavat faktat kaiken kaikkiaan, mutta arvelen useimpia häiritsevän sen, että itse musiikkia lopulta käsitellään vähän, ja liikutaan tunnetasolla, kirjoittajan ollessa Hendrixin läheinen ystävä. Mistä faktavajeesta oletan harlekiini -vertauksen johtuvan. No, tolla en viitannut niinkään persiellään olevaan faktapuoleen kuin kaikkeen siihen hatusta vedettyyn dialogiin jota Lawrence viljelee surutta läpi kirjan - kivaa viihdettä jos sellaisesta tykkää, mutta en välttämättä käyttäisi kaikilta osin lähdeteoksena. ;) Mulle tuli lukemisesta vähän vaivautunut olo, joku toinen voi tietty saada kirjasta paljon enemmänkin irti. Shake some action |
tsugaru 03.06.2009 07:13:08 (muokattu 03.06.2009 08:02:22) | |
---|
Dog Breath: No, tolla en viitannut niinkään persiellään olevaan faktapuoleen kuin kaikkeen siihen hatusta vedettyyn dialogiin jota Lawrence viljelee surutta läpi kirjan - kivaa viihdettä jos sellaisesta tykkää, mutta en välttämättä käyttäisi kaikilta osin lähdeteoksena. ;) Mulle tuli lukemisesta vähän vaivautunut olo, joku toinen voi tietty saada kirjasta paljon enemmänkin irti. Niin no. Muistelemaanhan kirjoittaja joutuu parin-kolmenkymmenen vuosikymmenen takaisia, joten minusta lopputulos on enemmän fiilispohjaista kerrontaa, josta jää kuitenkin vahva vaikutelma Hendrixin persoonasta. Ja joistakin keskeisistä asioista elämässään: feminiiniset piirteet, vitsailu ja huumori, äidin ikävä, koti-ikävä "with no direction home", oman kodin ja yksityiselämän rauhan kaipuu. Dylanin merkitys. Hienojen esiintymisasujen silittäminen itse hotellihuoneessa ennen keikkaa liikutti ainakin allekirjoittanutta paljon, siisteys, lämmin suhtautuminen hotellisiivoojiin ja muihin. Ja toisaalta kaiken kattava hyväksikäytön kaameus vastapainona musiikissa lujaa kulkemiselle. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Dog Breath 03.06.2009 22:09:34 | |
---|
tsugaru: Niin no. Muistelemaanhan kirjoittaja joutuu parin-kolmenkymmenen vuosikymmenen takaisia, joten minusta lopputulos on enemmän fiilispohjaista kerrontaa, josta jää kuitenkin vahva vaikutelma Hendrixin persoonasta. Ja joistakin keskeisistä asioista elämässään: feminiiniset piirteet, vitsailu ja huumori, äidin ikävä, koti-ikävä "with no direction home", oman kodin ja yksityiselämän rauhan kaipuu. Dylanin merkitys. Hienojen esiintymisasujen silittäminen itse hotellihuoneessa ennen keikkaa liikutti ainakin allekirjoittanutta paljon, siisteys, lämmin suhtautuminen hotellisiivoojiin ja muihin. Ja toisaalta kaiken kattava hyväksikäytön kaameus vastapainona musiikissa lujaa kulkemiselle. Mää nyt meinasin lähinnä sitä miten Lawrence säveltää sujuvasti vuoropuheluja ja kuvauksia tilanteista joissa ei ole voinut mitenkään olla läsnä. Lukijan tehtäväksi jää määrittää, mikä on kertojan itse kokemaa, totuutta sivuavaa ja mikä puhtaasti kirjailijan mielikuvituksen tuotetta, jota on ripoteltu tarinaan dramatiikkaa tuomaan. Toi kirja selvästikin jakaa mielipiteitä; Henkan aikalaisen kirjoittamana sillä ilman muuta on oma arvonsa, mutta objektiivisempi lähestymistapa aiheeseen ei ehken olis ollut pahitteeksi. Shake some action |
tsugaru 04.06.2009 08:45:36 | |
---|
Dog Breath: Toi kirja selvästikin jakaa mielipiteitä; Henkan aikalaisen kirjoittamana sillä ilman muuta on oma arvonsa, mutta objektiivisempi lähestymistapa aiheeseen ei ehken olis ollut pahitteeksi. Kyllä kyllä; kysyntää varmaan riittäisi muunkinlaisella näkökulmalla variustetulla teokselle Hendrixistä. Se huono puoli elämäkerroissa on, että kirjoitetaan useinmiten postuumisti. Mm. Patti Smith ei lähtenyt yhteistyöhön omaan elämäkertaansa, joten lopputulos jää pelkäksi levyluetteloinniksi ja arvostelmiksi. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Aaahhh. Kylläpä meni sadepäivän työmatka rattoisasti (synkkyys ja väsymys muuttui fiilistelyksi) kun laitoin soimaan pitkästä aikaa Band of Gypsysin. V***n kova levy! |
McNulty 04.06.2009 12:09:34 | |
---|
Terry Pantheras: Aaahhh. Kylläpä meni sadepäivän työmatka rattoisasti (synkkyys ja väsymys muuttui fiilistelyksi) kun laitoin soimaan pitkästä aikaa Band of Gypsysin. V***n kova levy! Todellakin. Itselläni on tarkoituksella vanhoilta vinyyleiltä mp3-formaattiin käänneltynä autossa nuo Hendrixin studiolevyt ja Gypsys. Toimii kuin miljoona volttia munille. Machine Gun myös telehvoonissa soittoäänenä :) The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
HaloOfFlies 15.06.2009 22:17:52 | |
---|
Videokuvaa Jimi Hendrix Experiencesta Suomessa 1967. Joku voi varmaan vahvistaa että onko tämä pätkä ihan oikeasti Kulttuuritalolla kuvattu, joka siellä on keikkoja nähnyt, Jos on niin tässä on kyllä sellainen löydös että oksat pois http://www.youtube.com/watch?v=dtn51QDzE98"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Atomic Cafe 15.06.2009 22:43:54 (muokattu 15.06.2009 22:53:33) | |
---|
danny: Videokuvaa Jimi Hendrix Experiencesta Suomessa 1967. Joku voi varmaan vahvistaa että onko tämä pätkä ihan oikeasti Kulttuuritalolla kuvattu, joka siellä on keikkoja nähnyt, Jos on niin tässä on kyllä sellainen löydös että oksat pois http://www.youtube.com/watch?v=dtn51QDzE98 Atomic Cafe: Ihan mielenkiintoinen taltiointi, virallisten tietojen mukaan tätä ei ole olemassa mutta kuvan rakeisuudesta voisi päätellä että joku on kuvannut sen kaitafilmikameralla. Kuvasta on mahdoton päätellä esiintymispaikkaa mutta kyllä minä olen valmis uskomaan että tallenne on aito jos joku niin väittää. |
HaloOfFlies 15.06.2009 22:49:34 (muokattu 15.06.2009 22:50:54) | |
---|
Atomic Cafe: Ihan mielenkiintoinen taltiointi, virallisten tietojen mukaan tätä ei ole olemassa mutta kuvan rakeisuudesta voisi päätellä että joku on kuvannut sen kaitafilmikameralla. Kuvasta on mahdoton päätellä esiintymispaikkaa mutta kyllä minä olen valmis uskomaan että tallenne on aito jos joku niin väittää. Olihan tuolla tekstissä mainittu kuvaajan nimi, eli Pasi Kivi, että tuo videon uppaaja olisi häneltä saanut luvan laittaa pätkän Youtubeen. Audio oli niinikään otettu luvalla Hasse Wallilta. Tuskin tuollaisia tietoja kerrottaisiin jos kyseessä ei olisi paikanpäällä kuvattu filmi. Kyllä tuo vaan vaikuttaisi siis olevan aito tallenne Helsingin Kulttuuritalolta. Ja ainakaan minä en ole tuota pätkää aiemmin missään nähnyt, vaikka paljon olen Hendrixista niin tavallista kuin harvinaistakin taltiointia nähnyt. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
sub zero 15.06.2009 22:51:27 (muokattu 15.06.2009 22:51:52) | |
---|
ois saanu mieluummin löytyy pelkkää ääntä kuin pelkkää kuvaa, vaikka ihan hauska, jos on aito walli tosin sano, et siellä ei laulusta kuulunu mitään, mut silti ois ollu hauska kuulla äänet mr. finland, walk on by, your ideapark dream
mr. finland, walk on by, your alko store supreme |
HaloOfFlies 15.06.2009 22:59:15 | |
---|
sub zero: ois saanu mieluummin löytyy pelkkää ääntä kuin pelkkää kuvaa, vaikka ihan hauska, jos on aito walli tosin sano, et siellä ei laulusta kuulunu mitään, mut silti ois ollu hauska kuulla äänet Keikasta ei taida mitään äänitallennetta olla olemassa, ainakaan sellaista ei ole löytynyt. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Andy Six 01.07.2009 23:48:06 | |
---|
Mulle kolisee Are you experienced-esikoinen,koska sillä kaikkien,ei vain Jimin soitto on innostunutta,raakaa ja spontaania:Mitch Mitchelin rumputyöskentely kilpailee välillä eturivin paikasta Henkan kitaran kanssa...Myöhemmistä levyistä en innostu ihmeemmin,esim Ladyland kuulostaa paikoin siltä,että on vain leikitty studioleluilla sen sijaan ,että olisi levytetty kunnon biisejä...Tää on vaan mun mielipide,en esitä sitä minään totuutena....Eka levy on loistava tekele,siitä ei pääse mihinkään... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
nappero 02.07.2009 00:31:33 | |
---|
Terve ja heipähei! |
Jokapaikanapina 02.07.2009 12:01:33 | |
---|
CeeCeeÄr: Mulle kolisee Are you experienced-esikoinen,koska sillä kaikkien,ei vain Jimin soitto on innostunutta,raakaa ja spontaania:Mitch Mitchelin rumputyöskentely kilpailee välillä eturivin paikasta Henkan kitaran kanssa...Myöhemmistä levyistä en innostu ihmeemmin,esim Ladyland kuulostaa paikoin siltä,että on vain leikitty studioleluilla sen sijaan ,että olisi levytetty kunnon biisejä...Tää on vaan mun mielipide,en esitä sitä minään totuutena....Eka levy on loistava tekele,siitä ei pääse mihinkään... "Suuresta ja mahtavasta" Ladylandista olen samaa mieltä. Axis: Bold as Love tosin yltää mun kirjoissa ekan levyn kaa samalle tasolle, vaikka onkin psykedeelisempää |