Aihe: Kirk Hammet
1 2 3 4 5 6 7 8 915 16 17 18 19
tender.insanity
03.06.2009 19:22:40
juki68: Khyl. Täällä tarvittas niin paljon rautalankaa, että multa loppuu kesken. Se simppelivertauskin taisi olla liioilteltua. Adjektiivit loppuu kesken.

Jatkakaa.

Ja sinäkö olet sitten ihminen määrittelemään kuka on hyvä kitaristi? Olisi voinut laittaa Juki-pojan Hametin tilalle Monsters of Rock '92:een. Ei varmaan Hetfeldin jalkojakaan näkyisi, kun kuraa valuu puntista niin kovaa tahtia.

Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla. Kukin voi itse miettiä, mitä nuo asiat ovat.
J.Hollström
03.06.2009 19:31:51
tender.insanity: Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla.

Anteeksi, mutta testaan vielä tämän uuden allekirjoukseni.
tender.insanity: "Loistavaa kitaristia määritellessä soittotaito ei varmaankaan ole top 3 -tärkeimpien asioiden listalla"
Keppis
03.06.2009 19:47:37
Mitä tekee Muusikoiden.netissä Metallica-aiheinen keskustelu, jossa EI yleisten normien mukaan lytätä soolokitaristia ja rumpalia? Kaiken lisäksi näyttää pahasti siltä, että kumpainenkin alkaa saada pikkuhiljaa enemmistön tunnustusta. Pitäähän tällaiseen käytökseen herttinen sentään saada muutos!

Luojan kiitos täällä sentään vanhemmat käyttäjät pitävät kiinni vanhoista arvoista ja nuorison ruodussa!
Painajaismainen
03.06.2009 19:48:27
tender.insanity: Ja sinäkö olet sitten ihminen määrittelemään kuka on hyvä kitaristi? Olisi voinut laittaa Juki-pojan Hametin tilalle Monsters of Rock '92:een. Ei varmaan Hetfeldin jalkojakaan näkyisi, kun kuraa valuu puntista niin kovaa tahtia.

Metallica ei soittanut Monsters of Rockissa vuonna 1992.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
tender.insanity
03.06.2009 19:59:53
Painajaismainen: Metallica ei soittanut Monsters of Rockissa vuonna 1992.

Oli se. Ennen Dingoa.
Rhapa
03.06.2009 20:59:18
juki68: Ou shit, nyt alko harmittamaan. Pitäisköhän veistellä jotain nuoleskelevampaa kamaa tänne teineille että sais enemmän respectiä.

Jos alkais vaikka kehumaan tota ripulirannetta...

Onko nämä Jukin kommentit jotenkin vieneet tätä keskustelua hyvällä tavalla eteenpäin? Ja oikeastaan voisi kysyä onko tämä jätkä tosissaan?

Ei kukaan oikeasti voi olla noin palikka edes provotessaan. Mutta sinänsä tämä kuuluu keskusteluun, sillä Metallica dissaajilla se "viha" bändiä kohtaan tuntuu ylittävän kaikki järjen rajat. Dissaaminen saa aivan oman paikkansa elämässä ja henkseleitä paukutellaan aina tilaisuuden tullen sillä "kuinka paska se Metallica mun mielestä oikein on". Dissaamiseen kuuluu olennaisena osana itsensä nostaminen sellaiselle jalustalle, mistä voi aina sopivan tilaisuuden tullen sylkeä kuuntelijakunnan niskaan ja röhötellä sitten itsekseen kuinka TAAS kerran teinit angstaa mulle.

T. Pete 27v (ikiteini?)
Viheliäinen viitapiru
Rhapa
03.06.2009 22:17:05
juki68: Niin on viiltävää että alkaa itkettään.

Joo, ymmärrän että on herkkä pala tämä kun itse bändistäkään ei tartte sanoo mitään kun vedetään jo johtopäätöksiä ja poroja sieraimiin.

Mutta oli niin tai näin, ei se ton Kirkin soittoa yhtään sen paremmaksi mun korvissa tee. Olen pahoillani.

Luepas nuo omat kommenttisi kertaalleen läpi ja mieti samalla olisitko voinut sen mielipiteesi hieman toisin muotoilla.

Se, että sinun kommentteihin puututaan ja yleensäkään vastaillaan ei ole automaattisesti porojen vetämistä sieraimiin tai muutenkin mitään muuta kuin pelkkä vastaus huutoon. Tai tässä tapauksessa paremminkin itkuun. Joten pää pois sieltä perseestä, lapsi hyvä.
Viheliäinen viitapiru
tender.insanity
03.06.2009 22:19:12
Rhapa: Luepas nuo omat kommenttisi kertaalleen läpi ja mieti samalla olisitko voinut sen mielipiteesi hieman toisin muotoilla.

Se, että sinun kommentteihin puututaan ja yleensäkään vastaillaan ei ole automaattisesti porojen vetämistä sieraimiin tai muutenkin mitään muuta kuin pelkkä vastaus huutoon. Tai tässä tapauksessa paremminkin itkuun. Joten pää pois sieltä perseestä, lapsi hyvä.

Ehkä tuo luku 68 nimimerkissä on ÄO. Selittäisi yllättävän paljon asioita.
hapan
03.06.2009 22:23:25
Kylläpä täällä on pojilla kova olla. Kyllä mä ymmärrän että jos idoli joutuu kritiikin kohteeksi niin onhan se ihan väärin. Itku siinä perkele meinaa tulla väkisin.
Wk
03.06.2009 22:32:55
Levyillä nuo Kirkin soolot kuulostaa ihan hyvältä, tuota uusinta en tosin ole paljon kuunnellut enkä oikeastaan edes muista koko levyä soolojen osalta :)

Mutta siis nuo vanhemmat levyt niin eipä niiden sooloissa ole valittamista, mutta mitä noita Youtube-livevetoja kattelee niin niissä tuntuu että Kirk soittaa kaikinpuolin hälläväliä meiningillä, väliin tuntuu että jos vahingoissa menee vähän vituiks niin Kirk unohtaa että miten soolo oikeasti jatkuu ja heittää sinne jotain settiä perään jostain kohdasta.

Tuo onkin melko ristiriitaista että miten Larsia ja Kirkiä molempia sanotaan useassa eri yhteydessä paskoiksi muusikoiksi jotka eivät osaa omaa instrumenttiaan, mutta silti Metallica on tehnyt varsinkin alkuaikoina todella kovia levyjä joista en kyllä ainakaan ite paljoa kitisemistä keksi, kaippa niitä osia on sitten vaan siellä hiottu maailman tappiin asti.
Epämuusikko
03.06.2009 22:33:16
Metallica on ikäjuttu. Ikä on henkinen juttu. That's it. Itsekin fanittanut, eikä hävetä.

Turha näistä on herneitä vetää.
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
-Cale
03.06.2009 22:41:12 (muokattu 03.06.2009 23:35:54)
hapan: Kylläpä täällä on pojilla kova olla. Kyllä mä ymmärrän että jos idoli joutuu kritiikin kohteeksi niin onhan se ihan väärin. Itku siinä perkele meinaa tulla väkisin.

Mutta kritiikki pitää osata esittää rakentavasti eikä suotta muita provosoiden.
hapan
03.06.2009 22:42:20
-Cale: Mutta kritiikki pitää osata esittää rakentavasti eikä suotta muita provosoiden.

Ja suotta lokaavat viestit pitäisi osata jättää omaan arvoonsa.
Painajaismainen
03.06.2009 22:48:45
Epämuusikko: Metallica on ikäjuttu. Ikä on henkinen juttu. That's it. Itsekin fanittanut, eikä hävetä.

Turha näistä on herneitä vetää.

Useimmiten se menee juurikin näin. M.netin keskustelut paljastavat useissa tapauksissa karun totuuden henkisen ja fyysisen iän eroavaisuuksista. Harmittavan monilta lipsahtaa palkokasvit hengityselimistöön kevyistä provoiluista. :/
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Full Throttle
03.06.2009 22:49:36 (muokattu 03.06.2009 23:52:34)
hapan: Kylläpä täällä on pojilla kova olla. Kyllä mä ymmärrän että jos idoli joutuu kritiikin kohteeksi niin onhan se ihan väärin. Itku siinä perkele meinaa tulla väkisin.

Kyllä arvostaa voi ilman fanitusta, ja sen sanon vieläkin, että Kirk HammeTTin arvostus on ihan rehdillä musiikin tekemisellä ansaittu.

Emmä usko että kukaan voi pokalla sanoa HammeTTia maailman parhaaks kitaristiks kautta aikojen, mutta en mä myöskään tajua miten joku voi pokalla sanoa sitä paskaks.

EDIT: Laitetaan sitten kaks t:tä sinne nimen perää! prkl....
"On helppoa todeta itsensä erilaiseksi jos ei ole kokemusta" -Stam1na
aalataur
03.06.2009 23:34:30 (muokattu 03.06.2009 23:38:07)

juki68: No jos välttämättä haluut tietää, niin jengi joka diggaa noin paskaa soittoa, on musta vähän simppeliä jengiä, joille nimien oikeinkirjoituskaan ei ole mikään issue.

No huhhuh... Itselläni on tutkitusti suht korkea ÄO ja yliopistolla ollaan kirjoilla. Äidinkielestä kirjotin pistettä vaille laudaturin (vanhassa systeemissä olisi ollut L) ja matematiikasta laudaturin. Muusikkona en ole paljon minkäänlainen, koska olen tällainen myöhäisherännäinen ja alkanut soittamaan kitaraa vasta aikamiehenä ja elämässä on ollut muita intressejä. Mutta valoja päälle nyt... Ei monimutkaisen (ja tekotaiteellisen) musiikin kuunteleminen välttämättä kerro älykkyydestä yhtään mitään. Progesta suurin osa on aneemisen kuuloista köhnötystä missä on liimattu sormiharjoituksia toisensa perään. Jazzi taas.. sieltä löytyy hyvää ja tekotaiteellista, mutta jos haluaa kuunnella rockmusiikkia jossa on niin sanottua munaa, ei jazzista ole mihinkään. Täysin munatonta musiikkia.

Minä kuuntelen AC/DC:tä, Metallicaa, Iron Maidenia ja halutessani vaikka saatana Popedaa ja Klamydiaa (no en tosin sentään) jos se kuulostaa hyvältä. Iron Maidenkin soittaa aika lepsusti, ja on aina soittanut. Angus Youngin soolot on minusta aina ollut melko mielikuvituksettomia ja tylsiä. Ei se kuitenkaan pilaa hyviä biisejä. Säälittävää yrittää päteä jollain musiikkimaulla ja erehtyä luulemaan että sillä on jotakin tekemistä älykkyyden tai koulutustason kanssa. Laita nyt jumalauta CV:esikin että kuuntelet jotain Kikka Koreaa ja Jussi Pattitussia, tai jotain neverheard-bluesjäärää joka asuu Mississippi-joen suistossa ilman sähköjä ja ei ole edes levyttänyt koskaan eikä levytä, kun on niin saatanan kova jätkä.

Mutta voisihan sen nimen tosiaan kirjoittaa oikein, se on Hammett kahdella T:llä.
-Cale
03.06.2009 23:39:06 (muokattu 03.06.2009 23:45:45)
Aalataurin plussatili sen kuin karttuu! +
dyydfromhell
03.06.2009 23:48:00
kukaan ei oo vielä sanonut mitään pahaa Robert Trujillosta, muut ovat kyllä saaneet osansa, mutta eikö teitäkin häiritse Roban vähäinen pikkurillinkäyttö oikeella kädellä...
aalataur
04.06.2009 00:10:27 (muokattu 04.06.2009 00:14:31)

Vielä..

Tuntuu että kitaristeilla järjestään musiikkimaku jotenkin kieroutuu kun taitoa alkaa karttua. Aletaan suhtautua musiikkiin suorituksena, urheiluna, lähestyen sitä teoreettisesti ja ylikriittisesti. Tässä vaiheessa huomaamatta etäännytään kauemmas ja kauemmas tavallisesta musiikinkuuntelijasta ja musadiggarista. Aletaan soittaa sellaisia juttuja jotka ovat edistyksellisiä ja monimutkaisia, mutta jotka eivät kuulosta enää hyvältä tavallisen kuuntelijan korvassa. Kuka haluaa olla sellainen kitaristi? Ainoat jotka diggailee on toiset kitaristit.

Muistuttaa minusta ilmiötä jossa bodari katsoo peilistä lihaksiaan ja tuntee ne aina liian pieniksi, vaikka tavallisen ihmisen (ja naisten) silmissä on jo vuosia sitten alkanut muistuttaa groteskia hirviötä.

Pitäisi muistaa ne heebot jotka aikanaan sai tarttumaan kitaraan ja joiden yksinkertaiset mutta hyvänkuuloiset soolot pistivät soittamaan ilmakitaraa, kun ei vielä muuta osannut. Pitäisi koittaa säilyttää omassa soitossaan sitä yksinkertaistakin meininkiä. Mielestäni. Vaikkakaan itse en vielä ole paljon tuota ilmakitaravaihetta pidemmälle edennyt, ehkä näkemykseni ja musamakuni muutuisi jos opiskelisin vuosia konsalla tms...

Tiluttaminen (jazzista puhumattakaan) on vaikeampaa kuin yksinkertaisten melodioiden soitto. Mutta Paul Gilbert kuulostaa mun korvaan hyvältä, Michael Angelo Batio taas ei. Kirkillä on sitä samaa magiaa soitossaan kuin Gilpalla, vaikka tekniset taidot ovat alkeelliset verrattuna señor Gilbertoon. Molemmat ovat minusta sikäli yhtä hyviä kitaristeja. Batio taasen... ei kolahda sitten yhtään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)