Aihe: ibazez jem
1 2 3 4 5
pekurides
01.06.2009 12:49:02

oiva tumpeloinen: Oliskohan ollut kaikista helpointa pyytää lähettämään paketti posti- tai matkaennakolla ja merkkaamaan, että kollin saa avata ennen maksua. Mä olisin ovinut lyödä vaikka mistä vetoa, että tässä tapauksessa se ei olisi käynyt....

Mä olen pari kertaa tuota ensin avaamista yritänyt postiennakolla käyttää ja pyytänyt lähettäjää niin kirjoittamaan.... eipä vain ole onnistunut.

Tietääkö joku oikeasti onko tuo postille oikea optio vai onko toisille vain sattunut reiluja potitätejä jotka ovat tuon sallineet?

Mulle ainakin tuli jyrkkä ei, maksu ensin sitten saat katsoa vaikka olin lähettäjää pyytänyt niin kirjoittaman lappuuun...
taisin vielä kysyä miten se onnistuisi ja pyörittelivät vaan tädit päitään!
Tunteella päin vittua.
jan_k
01.06.2009 12:57:16
Esim. matkahuollossa, kun tuossa pari viikkoa sitten kitaran sieltä hain otettiin ensin rahat pois, vaikka myyjä oli merkannut osoitekorttiin, että saa tarkistaa ennen maksamista. Ei siinä sinäänsä mitään, kun en itse sitä myöskään ymmärtänyt mainita kun kitaraa hain, mutta se, että rahat otettiin pois ennen kuin edes kukaan oli käynyt katsomassa onko kitara ylipäätänsä löydettävissä.
oiva tumpeloinen
01.06.2009 13:35:50 (muokattu 01.06.2009 13:39:08)
pekurides: Mä olen pari kertaa tuota ensin avaamista yritänyt postiennakolla käyttää ja pyytänyt lähettäjää niin kirjoittamaan.... eipä vain ole onnistunut.

Tietääkö joku oikeasti onko tuo postille oikea optio vai onko toisille vain sattunut reiluja potitätejä jotka ovat tuon sallineet?

Mulle ainakin tuli jyrkkä ei, maksu ensin sitten saat katsoa vaikka olin lähettäjää pyytänyt niin kirjoittaman lappuuun...
taisin vielä kysyä miten se onnistuisi ja pyörittelivät vaan tädit päitään!

Kyllä mä olen saanut katsoa useamman lähetyksen eri posteissa vielä. Ei ole koskaan ollut ongelma. Olen myös katsonut pakettiin sisälle Malmin postissa, mihin sun paketit kaiken järjen mukaan tulee? Malmilta, Tapulista, Puksusta ja pääpostista ovat näyttäneet vihreää valoa kollin avaamiseen ennen maksua tuolla tekstillä. Jokaisesta olen myös saanut ohjeeksi kirjoittaa sen siihen, että sen saa avata ennen maksua.

Esim. matkahuollossa, kun tuossa pari viikkoa sitten kitaran sieltä hain otettiin ensin rahat pois, vaikka myyjä oli merkannut osoitekorttiin, että saa tarkistaa ennen maksamista. Ei siinä sinäänsä mitään, kun en itse sitä myöskään ymmärtänyt mainita kun kitaraa hain, mutta se, että rahat otettiin pois ennen kuin edes kukaan oli käynyt katsomassa onko kitara ylipäätänsä löydettävissä.

Matkahuollossa viimeksi keväällä pyysin saada avata paketin ennen maksua. Siellä se ei onnistunut sillä kertaa, koska lähettäjä ei ollut lähetteeseen mitään kirjoittanut. Sanoi tiskillä tyttönen, että sen tekstin kanssa sen saisi avata.

Tuossa sinun tapauksessa ei varmastikaan ollut ongelmana paketin avaaminen ennen maksua, jos et edes kysynyt sitä ennen maksamista.
pekurides
01.06.2009 19:25:13

oiva tumpeloinen: Kyllä mä olen saanut katsoa useamman lähetyksen eri posteissa vielä. Ei ole koskaan ollut ongelma. Olen myös katsonut pakettiin sisälle Malmin postissa, mihin sun paketit kaiken järjen mukaan tulee? Malmilta, Tapulista, Puksusta ja pääpostista ovat näyttäneet vihreää valoa kollin avaamiseen ennen maksua tuolla tekstillä. Jokaisesta olen myös saanut ohjeeksi kirjoittaa sen siihen, että sen saa avata ennen maksua.

No hyvä tietää että pitäisi kuitenkin onnistua.

Ei sitten varmaankaan ole lähettäjä sitä sihen kuitenkaan kirjoittanut.. tai jotain.
Tunteella päin vittua.
kiminukkumatti
01.06.2009 22:52:05 (muokattu 01.06.2009 22:53:54)
no siis pahatarkistaa kun ei sieltä ollut mitään kitaraa koskaan tulossa:)

eli ihan huijari liikkeellä, mut niinkuin taisin mainita rahan saanti on vaan järjestely kysymys, ja tätä kaveria ei poliisit kiinnosta,ei mikään poika ketä nyt isin läppärillä olisi yhden tämmöisen kokeilun tehnyt, vaan tietää miten vähän poliiseja kiinnostaa ja mitä voisi enimmillään saada vaikka joskus joutuisikin vastuuseen teoistaan.
eli päätin itsekkin sivuuttaa poliisit ja homma on hoidossa nyt, kaveri oli kumminkin sen verran fiksu että ymmärsi lopulta että mihin oli sotkeutumassa ja rahat pitäisi olla tulossa.

voin vielä ilmoittaa kun näen rahat tilillä että homma hoidossa.

mutta tässä kaikille opetus mukaan lukien itteni:)
yli10v tehnyt kauppoja ja ensikerran osui tämmöinen kohdalle, ja olinhan mä ihan palikka kun edes aluksi epäilin todeksi koko juttua:)
tietenkin voin puolustella että kaveri omalla nimellään oli liikkeellä ja muutenkin vähän erilainen cese sen takia kun monet ilmeisesti edes vähän välittää jos joutuvat poliisin kanssa tekemisiin.
niinkuin joku mainitsi että poliisille yhteyttä niin kyllä voi kaveri äkkiä palauttaa rahat, niin tässä tapauksessa ei olisi palauttanut centin centtiä:)

mut toivotaan et kaveri on loppuun asti fiksu ja rahat tulossa mulle päin nyt.

kitaran hyvyydestä en vielä tiedä mitään ja tuskin tulen koskaan enään kyseiseen kitaraan sekaantumaankaan:) taisin oppia sen verran että pysyn noissa vanhoissa luudan varsissa joista jotain tiedän:)
Damien55
01.06.2009 23:44:38
Aika hyvin.Herran on itse tässä ketjussa ollut omien sanojensa
mukaan ensin valmis "kusettamaan pentua" hinta-asiassa
ja viemään kaupan loppuun joka haisi jo alkumetreiltä,
koska "riskit eivät ole isot".Kivahan se jos rahansa saa takaisin
mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Muusikoiden.net:issä on tiettyjen jäsenten kesken
luotto pelannut aika hyvin jo vuosia mutta järjetön kauppa on mitä on,
järjetön kauppa.

Olit, ja olet edelleen.Kirjoituksiesi ja niiden ulosannin perusteella
en usko että paljoa kauppaa olet koskaan tehnyt.
Tästäkin voit oppia vain itse.
Turha siitä on muita varoitella kun kuvittelee ostavansa parin tonnin
kitaraa parilla sadalla vaikka on väärennökseksi ja huijariksi varoiteltu.
Kaikki eivät ole noin tyhmiä. ;)

Olet itse monista tälläkin foorumilla kirjoitetuista varoituksista huolimatta
ollut sitä mieltä että mahdollisesti omalle kohdallesi sattuvan aidon Jem:in
kohdalla hyötysi on tärkein, ja niinkuin aikaisemmin sanoit, huuto
on sitova etkä voi perua kauppoja.Silti sitä omien sanojesi mukaan
yritit.Aika ristiriitaisia juttuja on tältä "ostajalta" tullut.

Toivottavasti tässä on taas yksi varoitus siitä että typeryys on vain typeryyttä,
ei onnea. :)

Onnea tosin homman loppuun viemiseen.
Veikkaan vain että nuo uhkaukset kavereista ja sukulaisille ilmoittelusta
voivat tehdä kaupasta sinulle vielä kalliimman.
pekurides
02.06.2009 02:23:18

Hmm. menee mielenkiintoiseksi.... uusia jäseniä pukkaa mielipiteineen:)
Tunteella päin vittua.
jpaa
02.06.2009 16:12:57
Herra Damien on mielestäni osunut juurikin asian ytimeen. Kyllä tässä ostajan ennenkaikkea kannattaa katsoa peiliin.
Piä tunkkis!
fox
02.06.2009 18:23:24

jpaa: Herra Damien on mielestäni osunut juurikin asian ytimeen. Kyllä tässä ostajan ennenkaikkea kannattaa katsoa peiliin.

Näinhän jo asian noteerasivat muinaiset roomalaiset, periaate "Caveat emptor!" eli suomeksi "ostaja varokoon" ei oo vuosituhansien varrella mihinkään muuttunut..
Jos joku diili kuulostaa miltei liian hyvältä ollakseen totta, ei se sitä myöskään todennäköisimmin ole..
Toisaalta ostaja itse toteaa tuolla aiemmin:

no mua ei ihan hirveästi kiinnosta tommoset uudet kitarat ja niistä ei sen takia tietämystäkään:)
enempi tiedän vanhemmasta kamasta mitä olen pidemmän aikaa haalinut ja niitä nyt muutaman musiikki liikkeen verran jo löytyykin:)

ja löytöjä on löytynyt:)

joten ei voitane sitten ihan tietämättömyyden piikkiin(kään) laittaa.. Ja koska "löytöjä on löytynyt!!" niin olisko tullut se pikkuinen ahneuden peikko kehiin, oi voi. Saattaa olla vaikea vastustaa diiliä, jossa kymmenesosalla ns. "käyvästä hinnasta" olisi mahdollisuus vielä lisätä sitä 300-400 skeban kokoelmaa.. (muutaman musiikkiliikkeen verran)
Omakohtainen kokemus multa noista "löydöistä" puuttuu kyllä toistaiseksi.. :( joten en voi sitä sanoa, että kuinka yleisiä nuo on. Tai no, Anttilan vieressä kävelykadulla olisin saanut toosi halvalla uudenkarhean maastopyörän, mutta valitettavasti en kokenut myyjää kovin luottamusta herättäväksi pyöräkauppiaaksi... :I
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Damien55
03.06.2009 00:59:29
pekurides: tälläkin palstalla tuli pyörittyä jo vuosia sitten mutta aika
ja mielenkiinto ei lopulta riittänyt.Uusi tunnus oli tehtävä kun edellisistä ei vuosien jälkeen ollut enää hajua.
Kirjoitukseni tarkoitus ei ollut millään tavalla loukata ketjun aloittajaa
mutta kuten sanoin, jokainen tämän ketjun lukenut osaa varmasti
suhtautua objetiivisesti asiaa.
Ei vaan kiminukkumatin kirjoitukset ja jatkuva edestakaisin sovaaminen
herättänyt itsessä oikein sen enempää luottamusta kuin myyjän toiminta.
"kun maksaa pähkinöillä, saa apinoita yms"...
Luulisi kuitennin että ihminen joka on paljon tehnyt soitinkauppaa,
osaisi nykyään nettiaikana tarkistaa asioita, googlettaminen kun ei ole vaikeaa. ;)
Mutta ei, ei tässä tapauksessa.Jokaiseen siirtoon on pyydetty hyväksyntää foorumilaisilta.
pekurides
03.06.2009 02:43:49

Tuli sitä ekaa omaakin postausta putsattua kun aloittaja ehtikin mainita että jos kertoisi myyjälle sen todellisen arvon jne.

tyhmyydestä ja typeryydestä mainitseminen vain pisti silmään... tosin muuten liian maltillista läppää ollakseen myyjän faija:=)
Tunteella päin vittua.
Damien55
03.06.2009 11:58:39
pekurides: Tuli sitä ekaa omaakin postausta putsattua kun aloittaja ehtikin mainita että jos kertoisi myyjälle sen todellisen arvon jne.

tyhmyydestä ja typeryydestä mainitseminen vain pisti silmään... tosin muuten liian maltillista läppää ollakseen myyjän faija:=)

En nyt tiedä tarkoititko minua? ;)
En tunne kumpaakaan kaupa osapuolta.
Tosin jos myyjä seuraa tätä palstaa ja on puhtaat jauhot pussissa,
voisi itsekin kommentoida tänne. :)
pekurides
03.06.2009 14:53:53

Damien55: En nyt tiedä tarkoititko minua? ;)
En tunne kumpaakaan kaupa osapuolta.
Tosin jos myyjä seuraa tätä palstaa ja on puhtaat jauhot pussissa,
voisi itsekin kommentoida tänne. :)

joo, vähän yritin vastailla.

ei koko kitaraa tainnut edes olla...,
Tunteella päin vittua.
jra
03.06.2009 15:32:36
pekurides:
ei koko kitaraa tainnut edes olla...,

Oliko niin että Kimijokunimimerkkimatti oli säveltänyt koko stoorin?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
fox
03.06.2009 15:42:56

jra: Oliko niin että Kimijokunimimerkkimatti oli säveltänyt koko stoorin?

Niin no, jos on "löytynyt uusia löytöjä".. ;)
Enpä mee sanomaan suuntaan enkä toiseen, kun en sen paremmin asiasta ole selvillä.. Totta kai on noita juttujakin ollut, että joku juniori on ollut myymässä jotain kiloeuron/eurojen kitaraa ihan ns. kengiks, kun on tarvinnut pikkusen rahaa johonkin "sillä hetkellä tähdellisempään", onko nää sitten niitä "löytöjä", paha sanoa. Itsellä ei ainakaan ihan anna moraali myöten "hyödyntää" moista "vuosisadan diiliä", sen verran koen sen olevan väärin. Eli vaihtoehtoja on monia tässä nyt kyllä. Alkaen väärennöksestä, sen myymisestä ja päättyen siihen, että "olipa kerran.." =)
jra
03.06.2009 16:06:59
fox: Niin no, jos on "löytynyt uusia löytöjä".. ;)
Enpä mee sanomaan suuntaan enkä toiseen, kun en sen paremmin asiasta ole selvillä.. Totta kai on noita juttujakin ollut, että joku juniori on ollut myymässä jotain kiloeuron/eurojen kitaraa ihan ns. kengiks, kun on tarvinnut pikkusen rahaa johonkin "sillä hetkellä tähdellisempään", onko nää sitten niitä "löytöjä", paha sanoa. Itsellä ei ainakaan ihan anna moraali myöten "hyödyntää" moista "vuosisadan diiliä", sen verran koen sen olevan väärin. Eli vaihtoehtoja on monia tässä nyt kyllä. Alkaen väärennöksestä, sen myymisestä ja päättyen siihen, että "olipa kerran.." =)

Suuremmissa kaupoissahan on tullut silloin tällöin ostajalle oikeudellisia seurauksia aina kaupan purusta korvauksiin, jos on selkeästi hyödynnetty taloudellisesti tilannetta jossa myyjä ei ole ollut selvillä siitä mikä on ns. käypä hinta. Esim. asuntojen tai kiinteistöjen ostamiset vanhuksilta tai muun arvotavaran ostaminen selvästi alihintaan ym.

Pankkejahan moinen esim. kiinteistöjen alihintaan ostaminen ei tietystikään koske;)
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
fox
03.06.2009 16:52:43

jra: Suuremmissa kaupoissahan on tullut silloin tällöin ostajalle oikeudellisia seurauksia aina kaupan purusta korvauksiin, jos on selkeästi hyödynnetty taloudellisesti tilannetta jossa myyjä ei ole ollut selvillä siitä mikä on ns. käypä hinta. Esim. asuntojen tai kiinteistöjen ostamiset vanhuksilta tai muun arvotavaran ostaminen selvästi alihintaan ym.

Pankkejahan moinen esim. kiinteistöjen alihintaan ostaminen ei tietystikään koske;)

Vähän tuon suuntaista meinasin.. Aina pikkusen nousee "karvat pystyyn" kun aina silloin tällöin nätä "löytöjä on löytynyt" -juttuja kuulee. Itsehän ostin todella huomattavaan "alihintaan" joskus erään sellasen tanssimuusikko-vainajan basson, jota leskimummo kaupitteli. Olin joskus tämän miehensä kanssa pari vuotta samassa bändissä soitellut, ja mummo halusi ehdottomasti, että juurikin minä sen ostan, eikä ottanut kuuleviin korviinsakaan mun näkemystä siitä, että mitä ko. soittimesta sais. Mutta juu, eipä se ollut sentään mikään Fender eikä muukaan, olipahan sellanen japskibasso kuin Vantage. Mutta tällaset ehken menee "poikkeustapausten osastoon".. ;)
kiminukkumatti
03.06.2009 18:20:12
no huh huh:)
aina välillä muistaa miksi ei niin hirveän usein tätäkään palstaa tule käytettyä:)
menee välillä yhtä hurjaksi kuin tuolla suomi24 palstalla:);)

tosin ei nyt muutaman henkilön takia pitäisi leimata tiettyä sivustoa.

mitäs te nyt haluutte sit kuulla et viel kerron että mua ei nyt leimata mummojen kusettajaksi ja stoorien keksiäksi??

jra

kiitos mutta minulla ei olisi aikaa ihan huvikseen kirjoitella ja tänne ja sepitellä jotain omia stooreja:) jos se on sinulle tai joillekkin muille harrastus niin siitä vaan:)
mutta niihin kannattaa varmaan mainita että tämä tarina satua niin minä tai muut jotka ei ole niistä kiinnostuneita ei niitä lue eikä tuhlaa muutenkaan aikaa.

ei siis pahalla mut , niin en tiedä:)

itse olen pitänyt tästä palstasta ja vuosien varella käynnyt kyselemässä täältä neuvoja kun en ole kaikki tietävä ja niin fiksu ihminen kuin moni täällä(ja suomi24 sivustolla);)

eli saatan kysellä tyhmiä ja en ole täydellinen mutta jos tarvitsen nopeasti jostian musiikki jutusta tietoa niin tiedän että täältä yleensä löytyy ihmisiä jotka auttavat oikeastikkin eivätkä ekana aloita valittamaan kirjoitus virheitä joita varmasti esim minä viljelen:)
eli kun jotain olen selvittänyt niin yleensä olen täältä saannut tarpeellisenkin tiedon turhien valittajien viestejen seasta, täällä tietnkin on porukkaa jotka istuu 24 koneen edessä ja etsii vai jotain asia virhettä tai muuta että pääsee puuttumaan ihan mihin aiheeseen vain.
ja siitä vaan koska tosiaan sitä oikeaa tietoakin saa sieltä seasta.

ja niin sain nyttenkin, tosin osto päätöksen ahneuksissani tein heti kun kukaan ei ihan heti vastannut että tämmöistä väärennöstä on olemassa.
ja pakko myöntää että olin myös ahneuksissani olisin ostanut sen tuohon pilkka hintaan, oletettavalta pikku pojalta (joka olikin poliisin tuntema ammattirikollinen)
tosin minulle annetun tiedon perusteella "iskä" oli mukana kaupassa ja myös paketoimassa kitaraa!!
eli soitin pojalle(en ollut vielä maksanut kitaraa) ja kysyin että onko kitara mistä tullut(epäilytti varastettu tavara) sitten poika ilmoitti että faija on ulkomaailta tuonnut kitaran(tässä vaiheessa en tiennyt ulkomaisista väärennöksistä)
sitten kysyin että mitenköhän lähetys onnistuu kun oli selvinnyt että siinä ei ole laukkua, poika ilmoitti että iskä osaa paketoida sen hyvin!!!!

tässä vaiheessa olin luullut löytäväni LÖYDÖN! eli tyhmän/rikkaan/välinpitämättömän myyjän!! siis hyvällä tuurilla;)
eli faija tietää kaupoista ja on mukana ja kyseessä ei ole mikään vanhus mihin täällä nyt kovin halutaan verrata(tosin kymmenen vuoden aikana en ole edes yhteenkään vanhukseen musiikki kaupoissani törmännyt, vanhuksella tarkoittaisin itse ehkä noin 60-70v)

koska koko tämän touhun jälkeen olen vielä sitä mieltä että jos töysissä järjissä oleva ihminen (ei alaikäinen ei VANHUS!;) ) haluaa jotain myydä mikä ei ole varastettu, niin kyllä sen saa ostaa pilkka hintaan. tämä siis oma näkemys ja ei puhuta nyt talokaupoista tai jostain missä pyörii isot summat mutta satasien tappioita saa tyhmän pään takia ottaa mielestäni ja olen itsekkin moneen kertaan maksanut oppirahat;) :(

mutta tämä siis minun mielipide.

ja kun oli poliisin sanoin "ammattilainen" kyseessä niin kyllä hän osasi tarinat jotenkin edes selvittää ja käytti oikeaa nimeä ja muutenkin menin vaan halpaan:)

tietenkin tarinat huononivat loppu kohden ja silloin tiesin jo itsekkin että nyt mentiin metsää:) ja moni teistäkin:)

ja kyllähän omaatuntoa vähän soimasi kun täällä moraalista puhuttiin ja siinä vaiheessa laitoin sen viestin että myyt kitaraa 260e mistä voisit saada 2000e että ei ole minunkaan kohdalta reilua ostaa sillä hintaa sitä sinulta,eli jos siirrät rahat tilille, ja kun tämä ei käynnyt ja myyjä halusi silti myyd'ä tämän kitaran minulle, niin tiesin jo että nyt mentiin halpaa, että näin tyhmää tuskin on olemassa, ja silloin pyysin iskälle mainitsemaan ja varmistamaan asian ja vielä ja lupasin maksaa enempi jos kitara on aito, tosin en oli viellä maksanut mitään 2000e vaan ehkä jotain 700e hujakoilla. ehkä sekin olisi jonkun mielestä kusettamista mutta kun tarkoitus oli vaan tehdä helppoa rahaa mikä ei nyt niin helppoa sit ollutkaan:)

ja olisin tietenkin ollut valmis purkamaan kaupat jos joku olisi ilmoittanut että hei iskä täällä en tiennyt kaupoista mitään.

niin ja en tiedä mikä on nyt paljon kauppaa sitten damien55 mielestä?

mutta aikoinaan tuli jopa päivä jotain täällä kierrätettyä melkein, nykyään vähempi kun kiinnostukset enempi muualla kuin näissä leluissa:)

ja ehkä musiikki liikkeellä liioittelin:) vanhan kaupunkini musiikki liikkeessä roikkui ehkä noin 15 kitaraa kerraan:) ei siis satoja:)

ja kitoroita ja muuta olen hävittänyt tässä pois pikku hiljaa kun ymmärsin että vähemmälläkin pärjää, mutta vielä kitaroita taitaa olla noin 25kpl verran ja ei anttilan kitaroita:P;)muutamia bassoja. koskettimia.
ja vahvistimia 15kpl hujakoilla, tosin sielä lelujakin seassa:)
ja rumpuja en soita ja eilen myin taas osan pois mutta noita vanhempia settejä on viellä 4kpl ja siihen päälle kaksi studiota ,kasakaappeja ,pedaaleita,pa laitteita omaan ja vuokra käyttöön,valoja,savukoneita, ja mitä leluja onkaan kertynyt:)
olen siis materialisti;)

en sitten tiedä mikä on paljon kauppaa mutta omasta mielestäni olen tehnyt liikaakin:);) tosin tämä case mikä nyt oli todisti sen että ilmeisesti liian vähän kumminkin kun menin halpaan ahneuksissani:)

ja kiitos damien55 kaupan loppuun viemis toivotteluista:)
mitä tulee tuohon että voivat käydä minulle kalliiksi jos alan sukulaisille ilmoittelemaan tämmöisestä, niin itsemietin samaa ja sen takia kysyin että jos täällä olisi ollut tiedossa jollain laki pykälää tuommoisista jutuista että uskallanko tehnä niin, ei oikein ollut tietoa ja olisin ehkä ollut jokatapauksessa sen tekemässä suutuksissani ja tyhmyyksissäni ja kärsinyt sitten siitä,mutta ei onneksi tarvinnut tehdä moista:)

ja poliisilta kysin kuinka pitkälle saan itse mennä ja sanoin että onko laitonta jos ilmoitan että on suhteita semmoisin tyyppeihin jotka on hyviä perimään velat ja varmasti myös saavat ne mutta ottavat vähän korkoa, niin poliisi nauro ja sanoi että eihän siinä ole mitään väärä jos sinulla on kavereita jotak on hyviä perimään velkoja ja saavat asiat hoidettua;)

en nyt ottanut niin tosissa mut kuitenkin oli hauska nähä kun poliisitkaan ei niin tiukkoja ole kaikki ainakaan:)

FOX muistaakseni kyllä ollut tätä porukka jolta on täällä saanut ihan oikeaakin tietoa eli kiitos siitä ja kyllä kävin itse ahneuksissani tyhmäksi todellakin ja lupaan oppia ja jos tänne on joku yhtä yhtätyhmä eksynyt niin toivottavasti myös hän ottaa opiksi:)

damien55 vielä kun häntä nyt eniten taitaa minun toiminta ottaa kupolliin jostain syystä niin pakko myötää myös että olen onneton englannissa ja googlesta esim tästä aiheesta osumat eivät tuleet suomeksi:) sori:) myös usien kun jotian linkkejä löydät ja koitat mennä katsomaan kuvia niin eiköhän ne kuva sivut ole poistunut tai linkki vie johkin ihan muualle:( enkä muutenkaan ole mikään netin ihmelaksi ,mutta suurin syy on ehkä että olen laiska:) täältä yleensä sen turhan lätinän seasta saa nopeasti ammattitaitoista ja viimeistä tietoa.

ja lähtihän tää vähän käsistä , innostuin niin koko jutusta ja tästä perus väittelystä että piti kertoa teille joka vaiheesta ja saada mielipiteitä että en tee lisää tyhmyyksiä joita teistä moni ei olisi alkuunkaan tehnyt:)
sori jos jotian ei kiinnostanut. ehkä ei kannata tuhlata aikaa ja lukea jos turhaa selvittelyä mielestään ja tietenkin näille jotka saduista tykkää varmasti pitivät tästä kun on onnellinen loppu ja kaikki;)

pekurides
myyjä oli siis poliisin tuttu heti nimestä lähtien tiesivät omalla paikkakunalla hänet joten tuskin oli puhtaat jauhot pussissa ja tuskin kirjoittelee tänne:)

mutta joo eli jos vielä jäi jotian epäselvää niin kysykää ihmeessä katson jos viellä jaksan vatvoa selvitettyä asiaa:)

mutta kiitoksia kumminkin koska tuskin olisin vielä ilman teitä saannut asiaa selvitettyä.

ELI RAHAT OLIVAT TÄNÄÄN TILILLÄ!!!!

poliisitkin sanoi että et saa tältä tapaukselta penniäkään ja sain koko summan ja olisi ollut maksamassa 90e korkoa mutta ilmoitin että haluan unohtaa koko homman ja haluan vain 260e!
ilman teitä tosin olisin halunnut sen 350e minkä lupasi:)

ja nyt siellä joku jo sauhuaa ja miettii että mitä olen mennyt tekemään,että sieppasinko jonkun sukulaisen tai vastaavaa:)
mutta ei ei lapset:)
sanotaan nyt että sain semmoista tietoa kaverista jota se tiesi että ei ketä vaan saisi, ja se taas vakuutti kaverin että hänet löydetään ja rahat saadaan takaisin.
joten kaveri teki viisaasti ja maksoi.
ja kusettakoon niitä jotka eivät halua nähdä vaivaa tai antavat vain asian olla.

ja siis mitään muuta en ole tehnyt kuin soitellut puheluita ja lähetellyt kaverille viestejä,enkä uhkaillutkaan!! ehkä annoin ymmärtää että se ei halua sotkeutua tähän rahan perintään ja vaikkakin tyhmä mutta tarpeeksi viisas kaveri ei halunnutkaan sitten:)

tyhmää matsoilua iteltäni mutta vitutti vaan aika ankarasti että menin näin tyhmään halpaan! ja onneksi asia selvisi.

NÄMÄ 260e ovat tuntuvat kyllä yhtä suurilta kuin joskus pikkupoikana isokasa rippi rahaa:)

Ja ARVATKAA MITÄ??
nyt vituttaa kun tuhlasin ja tänne kirjoittamiseen yli tunnin!!!!!
ja avauduin itse yhtä paljon kuin muut joiden avautumisesta valitin:)

anteeksi;)

kim
oiva tumpeloinen
03.06.2009 18:27:27
kiminukkumatti:

ja niin sain nyttenkin, tosin osto päätöksen ahneuksissani tein heti kun kukaan ei ihan heti vastannut että tämmöistä väärennöstä on olemassa.

En mitenkään muuten jaksa jauhaa tästä, mutta kuinka nopeasti sen tiedon olisi pitänyt tulla? Payless-tieto tuli vartissa, mistä sulla meni välissä melkein puolet ajasta.....

Tämä palsta ei kuitenkaan ole mikään automaattinen tietopankki, mikä vastaa saman tien, kun sille kysymys syötetään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)