jj86 03.06.2009 14:30:26 | |
---|
Varmaan jossain on kyseltykin jo, mutta on tää nii pirun hankalaa täältä löytää mitään vanhaa. Eli voinko ottaa vaikkapa tämän setin: http://store.daddario.com/category/145823/EXL120_Super_Light_9-42. Ottaa siitä nuo kolme korkeinta kieltä, ja sitten tästä http://store.daddario.com/category/ … /EXL140_Light_TopHeavy_Bottom_10-52 ottaa loput kolme matalinta kieltä. Onko ihan paska idea? Mites floikka tykkää? saa uudestaan säätää, mutta varmaa vielä vireeseen saa rakkineen? Idea mikä on hakusessa on siis saada korkeat kielet mahdollisimman ohkasiksi, ilman että runttaus saundi paljon kärsisi. tai siis toi 009 setti on kyllä ihan riitävän ohkanen, mutta sitten sen setin nuo paksummat kielet on silti aikamoisia siimoja. Mun Äidinkieli kusee aika rankasti. |
Numb 03.06.2009 14:32:49 | |
---|
Kokeile. Jos tykkäät tatsista, niin sitten vasta floikan säätö. Kyllä sen vireeseen saa, ihan normipaksuuksissa ollaan kuitenkin. A waist is a terrible thing to mind. |
epi2 03.06.2009 14:34:26 | |
---|
Ainakin normaalissa kitarassa tuo onnistuu ihan hyvin, en sitten tiedä mitä floikka tuosta tykkää, kun en floikka kitaraa omista. |
pekurides 03.06.2009 14:49:35 | |
---|
Ootko käyny muitakin valmistajia läpi? DR ERnie Ball GHS Elixir Rotosound dean markley Ihan kelpo kieliä myös ja voipi löytyä valmista settiä lähempänä tarvetta.. ainakin 9-46. tai sitten pyydät liikkeessä kasamaa ihan Custom setin mitä haluat yksittäisistä kielistä. Jos otat useamman setin kerralla niin voivat hiukan rabattia antaa. tai sitten ihan 10-52 ja totuttelet vain tuntumaan :=) kaikken helpoin ja sormet vahvistuu samalla. Tunteella päin vittua. |
jj86 03.06.2009 15:06:06 | |
---|
pekurides: Ootko käyny muitakin valmistajia läpi? Asun täällä jumalan seläntakana, jossa ei oo mitää soitinliikettä, yks sähköfirma, jonka joku omistaja soittaa vissii jotain, niin se pitää kieliä siel myynnis, addario ja ghs ainoat vaihtoehdot. tai sitten ihan 10-52 ja totuttelet vain tuntumaan :=) kaikken helpoin ja sormet vahvistuu samalla. Itseasiassa mulla on ollu nyt puolvuotta 011 setti joka päättyy tohon 052, sitä ennen normi 009 setti. Aina pitäny saundista mikä näistä paksummista lähtee, mutta kun ei totu niin ei totu. soitin tossa pitkästä aikaa 009 setillä kaverilla, ja tuntui kaikki soolot niin paljon "tutummalta" että jotain on tehtävä.. En osaa suomea, ja olen analfabeetti. Kaikille kusi..eku kielipoliiseille tiedoksi.stanan perfektionistit. |
strings.fi niilllä taitaa olla aika halpa postitus jos oikein muistan? Niin, ja sitten kummallista kyllä:) Toiset kielimerkit van tuntuu näpeissä jämäkämmiltä kuin toiset ja tuossa kelluvassa tallassa vaikuttaa ohkasten kielten tatsiin myös miten se "vetojakautuma" on tasapainossa punottujen ja punomattomien välillä. Mielestäni vaikka DR 10-56 kielissä ne ohkasemmat tuntuvat kevyemmiltä kuin 10-52 setissä kun paksummat kielet vievät enemmän sitä jousikuormaa ja silloin ohkasemmat pikkasen vähemmällä vedolla että saa sen tallan tasapainoon. Tai jotakin sinnepäin olen tuntevinani. Voin puhua kyllä myös ihan puutaheinää:=) Mikäs vire sulla käytössä? Nuilla 10-56 pystyy vielä normissakin vedellä ja Eb sekä D ja C# toimii kivasti. .... omasta mielestäni. Tunteella päin vittua. |
jj86 03.06.2009 15:31:26 | |
---|
pekurides: Mikäs vire sulla käytössä? Yleensä ollu D En osaa suomea, ja olen analfabeetti. Kaikille kusi..eku kielipoliiseille tiedoksi.stanan perfektionistit. |