Aihe: Bassolinjaskabat - jälkilöylyt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
sirdickyj
31.05.2009 19:44:51
onko muuten mitään uutta taustaa tarjolla kenelläkään?

kivaa puuhaa toi noihin soittelu, vaik ihan aina ei ehdi.

ja must kaikki, jotka soittaa, sais myös äänestää, tai ainakin kommentoida.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
Seba
31.05.2009 22:06:10

Joo kommentteja on aina kiva lukea, mutta aina ei vaan ehdi kirjoittelemaan analyyseja kun välillä nee menee niin nopealla sykkeellä eteenpäin :)

Olen kuitenkin aina kun olen osallistunut, pyrkinyt myös antaa omat amatöörimäiset kommenttini siitä miten itse homman kuulin.

Viimeisin meni multa ihan penkin alle kun kärsin äänikortin vääristä asetuksista johtuvasta ylenpalttisesta ruvelle menosta, josta johtui sitten että meni mielenkiinto yrittää keksiä mitään hienoa ja soittelin vaan menemään jotain millä oli aluksi tarkoitus vaan soundeja säätää.

Meni hermo ja yritin miksata niin ettei pahasti särkisi, ja siitä syystä jäi vähän hiljaiselle.
Annoin olla ja ymppäsin mukaan ja kun tajusin missä vika oli, annoin olla silti kun olin jo kisaan asti sen ehtinyt tunkea.

Parempi onni ensi kerralla ja moitteet ovat ihan ansaittuja :)
J.Hollström
31.05.2009 22:16:59
sirdickyj: onko muuten mitään uutta taustaa tarjolla kenelläkään?

Tämmönen olis: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3802
hollstro
31.05.2009 22:32:44

juki68: Tämmönen olis: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3802

Hyvä tausta. Kehiin vaan.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
poppamies
31.05.2009 22:37:11

Jåå, vähän romantiikkaa väliin.
G strings are for strippers!
Teijo K.
31.05.2009 22:37:19

Hitto, tohon olis kiva täräyttää, mutta ei taida pystyä vielä noin viikkoon äänittelemään muuttoruljanssien takia.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
hollstro
31.05.2009 22:38:26

Teijo K.: Hitto, tohon olis kiva täräyttää, mutta ei taida pystyä vielä noin viikkoon äänittelemään muuttoruljanssien takia.

Mullekin pukkaa kiinanreissu ensi viikoksi, vasta Perjantaina takas, joten vieno toive on että kisa ols auki viikon.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
sebba
01.06.2009 21:16:50
Seba: I said hey, whats going on :)
tai gunnarsit - sweet child of mine
Fan Club - Funk Lab ?
J.Nikkanen
02.06.2009 10:52:49
Oiskos kellään mitään sitä vastaan, jos otan nuo bassolinjaskabat ykkösestä eteenpäin omalle kotisivulleni. Idea olis vaan kasata kaikki samaan nippuun jotta niitä olis helppo jatkossa sitten hyödyntää. Siis simppelisti vaan kaikki samalle sivulle, maininta tietenkin kuka muusikoiden.netin jäsenistä on linjan tehnyt ja sitten vois pamauttaa siihen rinnalle vielä kyseisen linjaskaban voittajavedon.

Ajattelin pikkuhiljaa laitella sivulle myös jotain kuvamateriaalia bassoista ym. aiheeseen liittyvää. Sivuhan ei ole vielä valmis, mutta jos kaikki myöntyvät niin perussimppelin html-sivun vääntää muutamassa minuutissa. Tilaa on sen verran paljon että jos joku muukin haluaa kuvallisia juttuja bassonsoitosta tms. tehdä niin eiköhän nekin sinne saada. Mulle riittää jos lähettää tekstin ja kuvat, muutan ne sitten pikaisesti oikeaan muotoon ja tööttäisin nettiin.

Onko moiselle tarvetta, vai onko ihan kuolleena syntynyt ajatus?

Jaa niin, kyllähän niihin linjoihin pitäsi saada ihan oikeetkin nimet, ettei tartte copyrightia mainita nimimerkille.
-Itseasiassa nelikielisessä bassossa on yksi kieli liikaa.
öl m
02.06.2009 13:18:45
pahaeno: Onko moiselle tarvetta, vai onko ihan kuolleena syntynyt ajatus?

Ei mulla ainakaan ole mitään moista vastaan. Hauskaahan se on, jos noista joku arkiston tapainen olisi tietopaikassa.
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
J.Hollström
02.06.2009 13:57:48
pahaeno: Onko moiselle tarvetta, vai onko ihan kuolleena syntynyt ajatus?

Jaa niin, kyllähän niihin linjoihin pitäsi saada ihan oikeetkin nimet, ettei tartte copyrightia mainita nimimerkille.

Hieno idis ja kannatetaan. Ja sikäli jos on mun julkaisemia taustoja menossa sinne, niin kandee noukkia ne hätäseen talteen, koska joudun tiputtelemaan pikkuhiljaa kamaa tuolta maihinnoususta veke, koska se 100 megaa on mun kohalla jo käytetty.

Nimet varmaan saat pikaviesteillä kyselmällä.
sirdickyj
02.06.2009 14:04:35
pahaeno: Oiskos kellään mitään sitä vastaan, jos otan nuo bassolinjaskabat ykkösestä eteenpäin omalle kotisivulleni. Idea olis vaan kasata kaikki samaan nippuun jotta niitä olis helppo jatkossa sitten hyödyntää. Siis simppelisti vaan kaikki samalle sivulle, maininta tietenkin kuka muusikoiden.netin jäsenistä on linjan tehnyt ja sitten vois pamauttaa siihen rinnalle vielä kyseisen linjaskaban voittajavedon.

Ajattelin pikkuhiljaa laitella sivulle myös jotain kuvamateriaalia bassoista ym. aiheeseen liittyvää. Sivuhan ei ole vielä valmis, mutta jos kaikki myöntyvät niin perussimppelin html-sivun vääntää muutamassa minuutissa. Tilaa on sen verran paljon että jos joku muukin haluaa kuvallisia juttuja bassonsoitosta tms. tehdä niin eiköhän nekin sinne saada. Mulle riittää jos lähettää tekstin ja kuvat, muutan ne sitten pikaisesti oikeaan muotoon ja tööttäisin nettiin.

Onko moiselle tarvetta, vai onko ihan kuolleena syntynyt ajatus?

käy mulle, ihan jees
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
Mange
02.06.2009 15:11:06 (muokattu 02.06.2009 15:30:55)
Hyvä idea ja kai se minullekin sopii. Pari "ongelmaa" kuitenkin on:

- Säveltämäni skabatausta 13 ei enää löydy maihinnoususta teknisen virheen takia kun koko profiilini katosi sieltä bittitaivaaseen. En ole viitsinyt laittaa sen takaisin sinne kun linkit ei kuitenkaan toimisi. Voin kuitenkin lähettää sen s-postitse jos pahaeno ilmoittaa pikaviestitse ensin osoitteen mihin voin sen lähettää. Tosin en ole siitä taustasta kovin ylpeä, etenkin rumpuraita oli aika p-stä...

- Toinen ongelma on säveltämäni skaba 21. Vaikka voittajaveto (Hughesin) oli erittäin hyvä, siinä on muutamat soinnut jotka eroaa siitä miten olen sen biisin säveltänyt. Sen voitaisiin huomioida tavalla tai toisella mainitsemalla jotakin tyyliin "voittajaversiot eivät välttämättä täsmää sen kanssa miten biisit ovat alunperin sävelletty", tai -ehkä- laittaa säveltäjän oma veto sinne myös.

E: Pienellä varauksella suhtaudun siis tähän, mutta loistava idea se on ja kunhan jokaisen taustan /voittajavedon creditit käy ilmi (soittajat, säveltäjät) ja kaikki voittajat/säveltäjät antaa luvan tähän, ei minullakaan ole mitään sitä vastaan, päinvastoin.
omarklah
02.06.2009 16:10:16

pahaeno: ...Onko moiselle tarvetta, vai onko ihan kuolleena syntynyt ajatus?

Anti mennä vaan...
Ekstiätuanoikato...
J.Hollström
02.06.2009 16:38:55
Mange: kunhan jokaisen taustan /voittajavedon creditit käy ilmi (soittajat, säveltäjät) ja kaikki voittajat/säveltäjät antaa luvan tähän, ei minullakaan ole mitään sitä vastaan, päinvastoin.

Mitähän noihin garagebandin taustoihin pitäisi laittaa creditteihin? 10 ekaa oli suoraan ohjelmasta repäistyä kamaa, ja muut mun vetämät on valmiista loopeista kasattua. En ainakaan ite ole ottamassa niistä mitään crediittejä.

Jos jotain lupia noihin alkaa etsimään, niin voi mennä vaikeaksi.
Heikki L.
02.06.2009 17:03:45

juki68: Mitähän noihin garagebandin taustoihin pitäisi laittaa creditteihin? 10 ekaa oli suoraan ohjelmasta repäistyä kamaa, ja muut mun vetämät on valmiista loopeista kasattua. En ainakaan ite ole ottamassa niistä mitään crediittejä.

Jos jotain lupia noihin alkaa etsimään, niin voi mennä vaikeaksi.

Garageband on käsittääkseni clearattu noiden tekijänoikeuksien osalta, eli niiden käyttö on sallittu. Tämä on tosin puhdasta mutua ja selvinnee ohjelman manuaalista tms. Monessa paikassa on kuitenkin tullut vastaan ko.ohjelman loopeista tehtyä matskua.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Thefish
02.06.2009 17:09:01
Heikki L.: Garageband on käsittääkseni clearattu noiden tekijänoikeuksien osalta, eli niiden käyttö on sallittu. Tämä on tosin puhdasta mutua ja selvinnee ohjelman manuaalista tms. Monessa paikassa on kuitenkin tullut vastaan ko.ohjelman loopeista tehtyä matskua.

Jep, esimerkkinä vaikkapa taannoin nelosella pyörinyt Buusteri- nuortenohjelma.
Tiedä häntä, kenelle on tunnarifyrkat menneet.
Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä.
2541
02.06.2009 18:57:21 (muokattu 02.06.2009 18:57:31)

pahaeno: Oiskos kellään mitään sitä vastaan...

Enpä ala kiiskeilemään minäkään.
Seba
02.06.2009 22:44:26

Joo ei ole mitään sitä vastaan mullakaan, tosin mulla kävi samat kuin Mangella eli yhtäkkiä oli maihinnousuprofiili kadonnut kaikkine päivineen bittiavaruuteen, ja noita omia vetoja ennen tapahtumaa olu kyllä missään tarjolla tai tallessa, ellet sitten ole jo suunnitellut kauemmin hommaa ja kerännyt kaiken valmiiksi talteen jo aiemmin?

Tosin mitään kummoista ei siinä menetä jos ne puuttuu, mutta olisihan se hauska ollut joskus myöhemminkin niitä joskus kuunella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)