Aihe: käyttäjiä Roland Fantom XR-moduuli
1
cjomett
31.05.2009 21:25:47
Hankin Yamaha PSR-S900 rinnalle Roland-soundeiksi ko. moduulin + edirol kiipparin. Onkohan täällä käyttäjiä ko. laitteelle ja käyttökokemuksia. Mulle laite on uusi enkä ole vielä päässyt sinuiksi sen kanssa. Löytyisiköhän jopstain hyvää perustietoa / niksejä /soundeja, komppeja yms.

Pikainen Midien soittaminen osoitti, että aikankin näin suoraan midi sisäänheitettynä Yamaha osaa soittaa sen paremmin ja paremmilla soundeilla.
Mutta paljon on opeteltavaa.
cjomett
01.06.2009 19:52:27
Jep näyttää että midi-toisto vaatii soundien virittelyä. Kerralla ei kohdalleen mene oikein mikään.

Mitähän kaikkea kivaa tällainen Yhdenmiehenbändimies sais tuohon Fantomiin download:in netistä?
kenonen
02.06.2009 11:23:06
Juuri aloin metsästelemään infoo itsekkin XR:n. Minun ongelma on saundit. Tiedän kyllä, että saundit pitää rakennella itse, jotta ne on juuri sellaisia kuin niiden pitää olla. Tiedän senkin, että presettisaundeilla ei oikein tee mitään. Olen yrittänyt mulkata niistä sopivia juuri tiettyihin biiseihin, mutta toistaiseksi en ole onnistunut pääsemään haluttuun lopputulokseen. Sain homman toimimaan läppärin kautta ihan jeesa ja olen uhrannut sen opiskeluun jonkin verran aikaakin, mutta koko paketti on niin hyllyvä suo, että ei ole energia riittänyt.

Yksinkertaisesti minulla ei ole aikaa uhrata ilta toisensa jälkeen hakemassa Final countdowniiin juuri sitä oikeaa saundia, kun tiedän, että joku sen on kumminkin jo kerran tehnyt paremmin. Asiaa ei auta se, että olen saundimielessä puukorva.

Onko jotain mestaa, jossa on valmiita saundeja tai jotain ystävällistä sielua, jolla olis muutama presetti heittää emailiin. Vedetään cover keikkaa ja biisit, jossa tarvitaan saundiviilausta on rataa

Final countdown, Levoton tuhkimo, Nahkatakkinen tyttö, Livin' on a Prayer Bad, Runaway, You Give Love a Bad Name jne etc, eli perus huttubändien settiä, joita jokainen itseään kunnioittava hääbändi vetää.
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
Windreaper
02.06.2009 12:00:06
kenonen:
Onko jotain mestaa, jossa on valmiita saundeja

http://rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=590#

Tuolta kannattaa hakea toi "XV-5080 Patches for Fantom-X (PC)" -paketti. Noi presetit on osaksi 90-luvun JV-sarjan peruja, joten sieltä löytyy enempi hutturokkityyppistä saundia.

http://www.rolandclan.info/en/materials/fantom-s-fantom-x/

Täältä löytyy myös kivasti käyttäjien tekemiä pankkeja. Google on yleisesti ottaen ystävä. Fantomin editointi ei kyllä sinänsä ole kovin vaikeaa, joten olen havainnut nopeammaksi vain ruuvata itse kuin selata valmiita pankkeja.
kenonen
02.06.2009 12:17:12
Kiiotkset, noilla pääsee hyvin alkuun. Mä muistaakseni ihan alussa olinkin jossain noilla sivuilla ja yritin jotain hammond pakettia sinne laitella, mutta ei silloin onnistunut
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
cjomett
02.06.2009 19:11:50
Juu hyvä juttu tuo. Mulla on ongelmana lähinnä se, että general midit ei asetu haluamallani tavalla. Teen matskua Yamahan PSR-S900 soittimella ja siirän fantomiin. Erityisesti ongelmana on rummut, jotka on gm:n kautta jopa syvältä. Oliskos tähän jotain kätevää avua.
Synastikki
02.06.2009 22:43:58

cjomett: Juu hyvä juttu tuo. Mulla on ongelmana lähinnä se, että general midit ei asetu haluamallani tavalla. Teen matskua Yamahan PSR-S900 soittimella ja siirän fantomiin. Erityisesti ongelmana on rummut, jotka on gm:n kautta jopa syvältä. Oliskos tähän jotain kätevää avua.

teetkö siis midisekvenssejä yammulla jotka siirrät midimuodossa tuohon moduuliin? luulisi että niitä instrumentteja voisi muuttaa XR:ssä ihan mieleisekseen sen jälkeen kun tuo midi on isketty siihen sisään. Ainakin yleensä tämä työasemasynissa onnistuu ja tuohan on nimenomaan työasemasynan Räkkiversio...
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Windreaper
02.06.2009 23:24:54
Ongelmana tässä on lähinnä, että kirjoittaja yrittää käyttää Fantomia GM-moduulina. Kannattaa tehdä ennemmin Performance valitsemillaan saundeilla (Fantomin GM-saundit ei oo kummoisia), jos haluaa parhaan lopputuloksen. Toisin sanoen noi työasemat ei toimi samalla lailla "nappia painamalla" kuin arrangerit (säestyskiipparit) tai GM-paavot. Elikkä Fantom Performance-modeen, eri kanaville sopivan kuuloset Patchit ja sit 3 multipaavoa niitä eniten tarvitseville saundeille.
cjomett
03.06.2009 10:59:45
Ok kiitti vinkistä, täytyy kokeilla viilata noita soundeje kuntoon. Erityisesti rummut on minusta aikas huonot general mideinä. Toisaalta mietityttää että voishan pro työasemasyna osata vetää myös GM laadulla. Yammussa on sellainen asetus joka pyrkii optimoimaan soundit mahdollisimman hyvin GM:stä. Käyttää siis megavoice-soundeja ym. Ilmeisesti oon jämähtänyt tähän komppivehkeiden ajatusmaailmaan, mutta eiköhän tuovirittelemällä selviä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)