Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 555 56 57 58 59122 123 124 125 126
BigPapa
27.05.2009 20:58:34

MaQ: Ja kiitos tästä :)

Mulla ei kyllä lähe tähän mitään rootsia, tosin ei nuo muutkaan tunnu sellasia olevan.
Putkeakin kokeilin mutta oli ku ois viulua eka kertaa rääkänny, kauheeta vinkumista ja epävireisiä nuotteja :) Myönnetään.... en osaa vaikka niin pirusti tekis mieli.

Melodiaa kyllä tulee mutta kaikki kun on jo tehty niin en ole mihinkään tyytyväinen?
Taijan jättää väliin tällä kertaa?

Eiku mukaan vaan.......
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Illu
27.05.2009 21:43:50
Melodiaa kyllä tulee mutta kaikki kun on jo tehty niin en ole mihinkään tyytyväinen? Taijan jättää väliin tällä kertaa?

Samoilla linjoilla. Ehkä yhden siedettävän fraasin sai hirveellä hieromisella aikaan, kokonaisesta soolosta ei puhettakaan. ..ttu kun ..tuttaa tää oma kädettömyys.
MaQ
27.05.2009 21:45:46 (muokattu 28.05.2009 09:22:53)
BigPapa: Eiku mukaan vaan.......

Juu ei kestäny enää aamulla itekkään kuunnella, palataan alkuperäseen suunnitelmaan
Tuomo_
27.05.2009 22:10:04 (muokattu 27.05.2009 22:11:02)
Samoilla linjoilla. Ehkä yhden siedettävän fraasin sai hirveellä hieromisella aikaan, kokonaisesta soolosta ei puhettakaan. ..ttu kun ..tuttaa tää oma kädettömyys.

Sitä on liikkeellä, tuota kädettömyyttä. Minulle ainakin tuttu tauti. Täytyy aina itselle muistuttaa, mistä oikein on kysymys. Soittaminen on hyvä harrastus, josta on iloa joskus myös muillekin. Ja yleensä myös halvempaa kuin esim. dokaaminen tai nettipokeri.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
MaQ
27.05.2009 22:20:40
tahtah: Sitä on liikkeellä, tuota kädettömyyttä. Minulle ainakin tuttu tauti. Täytyy aina itselle muistuttaa, mistä oikein on kysymys. Soittaminen on hyvä harrastus, josta on iloa joskus myös muillekin. Ja yleensä myös halvempaa kuin esim. dokaaminen tai nettipokeri.

Juu ja ilman sitä soittamista ei opi mitään uutta tai kehitä nykyistä osaamista. Toisaalta taas
joskus vois olla sitä itsehillintää ja kontrollia ettei suotta tuupais jotain huonoa ulos.
Tarkoitan tällä tätä tämän kertasta omaa vetoa. Ainahan on onneksi mahollisuus uus huomenna ;)

Vaan kiva on tiedän kans räpistellä ja koittaa kehittää omaa osaamista :)
jyrki_i
27.05.2009 23:40:09
latuska90: jyrki_i - Karhea harppusoundi. Ei ehkä ihan niin tyylinmukasta. Lopussakin jotain jyrinää?

Auts, menikö tosiaan tyylin ohi? Oli kuitenkin jonkinlaista bluussia vai oliko? :-) Kiinnitin huomiota tuohon lopun jyrinään (jo jurrissa) äänitysvaiheessa, mutta se tulee kuitenkin miestäni taustaraidan bassorummusta. Kun soitan pelkän harppuraidan jyrinää ei ole. Hyvin outo juttu, mitä lie voodoota, miksatessa kenties vanha vihtahousu käynyt jättämässä jälkensä reaaliajassa.
Tuomo_
28.05.2009 16:34:36
tahtah: vähän turhankin raskaalla kädellä roimittu, saundi aika tyly myös.

Tämä oli pitkästä aikaa paras palaute bluesväännöstä tuolla sooloskaban puolella. Juuri tähän olen pyrkinyt omalla soitollani. Ehkä kova nuoruus ja ihmisten tylyys matkan varrella ovat opettaneet jotain, kuitenkaan katkeruuteen vaipumatta. Mulle blues on juuri tätä.
blaekie
29.05.2009 09:20:25

velsa: En kestänyt sitä omaa räpellystäni joten vaihdoin sen tähän....!!!!

Mikä vika oli 8), anna se mulle, ni mä laitan sen ton mun räpellyksen tilalle ;-)

Tämä oli kyllä jollain tappaa aika haastava tausta, vaikka periaatteessa tossa
on ihan kohtuu yksinkertainen sointukulku, mut ei ni ei.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Illu
29.05.2009 09:33:49
blaekie: Tämä oli kyllä jollain tappaa aika haastava tausta, vaikka periaatteessa tossa
on ihan kohtuu yksinkertainen sointukulku, mut ei ni ei.

Joo, ekaks mietin, että mitähän hittoa tähän soittais, mut sit päätin soittaa miettimättä hittojakaan...
blaekie
29.05.2009 09:40:45

Illu: Joo, ekaks mietin, että mitähän hittoa tähän soittais, .....

8D, ai vaan ekaks, mä mietin kyllä tokaks, ja ihan vielä kolmannekskin ;-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
MaQ
29.05.2009 20:47:30
Ei tullu rootsi, tuli vaan p......

Sry työt tappaa luovuuden, soittotaidon ja vie harkintakyvyn :(
Tomaspii
29.05.2009 20:58:14
MaQ: Ei tullu rootsi, tuli vaan p......

Sry työt tappaa luovuuden, soittotaidon ja vie harkintakyvyn :(

Mulla samat fiilikset. Olin ottamassa omaani tossa pois mutta what a hell, menkööt.
blues guitar
29.05.2009 21:58:41

Kyllä oli taas toi Kuhan veto ihan järkyttävän upea.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Herbert_temp
30.05.2009 10:15:46
blues guitar: Kyllä oli taas toi Kuhan veto ihan järkyttävän upea.
Yhdyn edelliseen puheenvuoroon.
Too old to rock n' roll, too young to die!
Tomaspii
31.05.2009 05:56:06
mä oon paska ja alhaisista alhaisin. Meinaan osallistua viel toiseen skabaan ja sit lopettaa. Puutarhanhoito vie ajan. Rock on ja kiitos palautteesta!
latuska90
31.05.2009 12:40:27 (muokattu 31.05.2009 12:41:54)

Tomaspii: mä oon paska ja alhaisista alhaisin. Meinaan osallistua viel toiseen skabaan ja sit lopettaa. Puutarhanhoito vie ajan. Rock on ja kiitos palautteesta!

Äläs ny. Sul oli soitannollisesti todella maukas ja melodinen veto, vaikka soundi ei ollut ihan mun makuuni. Siin oli sellasia roots-maisiakin juttuja isolla ärrällä, että vau! Juu ja ilman muuta osallistumaan ens skabaan ja erityisesti seuraaviinkin. Suosittelen. On tää niin hauskaa hommaa tää skabailu. Annat sen puutarhan vähän aikaa levätä, ja rupeet revitteleen skitalla oikein kunnolla. ;)

Multa jäi ny tää skaba soittamatta, kun oli tätä YO-hässäkkää...

Edit: Ja minähän se alhaisista kaikkein alhaisin oon, soittajana siis. 8)
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Tuomo_
31.05.2009 13:57:36
mä oon paska ja alhaisista alhaisin. Meinaan osallistua viel toiseen skabaan ja sit lopettaa. Puutarhanhoito vie ajan. Rock on ja kiitos palautteesta!

Jos haluaa soittajana kehittyä, kannattaa sitkeästi jaksaa tahkota kisasta toiseen. Roots-musassa on tärkeää löytää itselle sopiva soitannollinen tapa ilmaista tuntemuksiaan ja pitää siitä kiinni. Toki muiden palautteista kannattaa valikoiden ottaa hyöty irti. Ei muiden kehujen tai pisteiden takia täällä kannata roikkua.
Illu
31.05.2009 15:45:48
piste per veto, ol nii hyviä tulkintoja.

Vaikket edes kaikkia kuunnellutkaan.... ;P
BigPapa
31.05.2009 19:31:53 (muokattu 31.05.2009 19:34:25)

MadMatt: Tuosta mun stratosoundista sen verran että se on aikaan saatu Telellä ;)

Joo niin mullakin, telellä soitettu...oliks sulla masa switchi keskiasennossa vai kaulamikki?
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)