Aihe: Kuka kitaristi vaikutti kitaroidesi valintaan..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
powerfly
31.05.2009 16:15:10
Ainakin edesmennyt Järvisen Tipi kannusti ostamaan Gibsonin lespan, sekä Jaska joka soittaa ihanmitävaan skeballa ihan saatanan hyvin , ja tietysti minä itse.
Ronkeli ei saa rinkeliä
hevikukko
31.05.2009 19:25:55
Halusin aikani Metallican Jameksen valkoisen Explorerin mutta en hommannut.....sitten Petrucci JPM kiehtoi. Kuuntelin Megadethia, Dream Theateria ja Metallicaa. Tauon jälkeen oikea valinta oli Petrucci ja Ibanez.
En kadu päivääkään.
Ei tässä ketään! ;D
Wradlin
31.05.2009 19:35:14
Les Paulia en olisi koskaan alkanut rakentamaan ilman Slashia. Lespa on jäänyt itselleni juuri sinä oikeana kitarana aikalailla Slashin takia.

Lisäksi kun ostan joskus itselleni kitaran niin se on joko Les Paul tai Mockinbird juuri ko. herran ansiosta.
Make Them Suffer
Victor Helldriver
02.06.2009 05:25:33 (muokattu 02.06.2009 05:30:43)
flying v:t - hetfield,hammett ja paul stanley
lespat - ace frehley ja slash
dean ml - dime
ibanetsit - steve vai
explorer - hetfield tosin mulla se 76 malli ku se kasarimalli valkosena on aina hotsittanu enemmän
epiphone sheraton - dregen mut ei ollu varaa gibsoniin mut tyytyväinen oon ollu ku nyt sain 12 vuoden jälkeen vihdoin vaihettua p-94setki siihe

loput skebat onki sit tullunna erinäisten saundillisien ja ulkonäöllisien fiilistelyjen takia
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
JimmyL
03.06.2009 13:18:43
Steve Vai. Käyttäisin myös Peaveyn EVH-mallia sekä Lespaa, mutta mulla on niin iso käsi että soittaminen ei luonnistu ihan täysin ko. mallailla. Jemissä on niin pitkä jako ja leveä kaula että kädellä jää tilaa. Muutenkin ok. kitara.
mah mun
04.06.2009 22:11:50
Ton mun Schecterin ostoo vaikutti Medicatedin Samuli aikalailla ja sit tähän uutukaiseen eli esp ltd mhb-400 keppiin vaikutti Silver ots.
http://www.mikseri.net/artists/?id=115257
fuzz
04.06.2009 22:22:52
Lespa tuli ostettua ulkonäkönsä ja fiiliksen perusteella. Mikkien vaihdon jälkeen huomasin että se on aika lailla samannäkööinen kuin Slashin. Tein vahingossa kopion, tai sitten se tuli jostain alitajunnasta.

SG kuumotti välissä aika perhanasti, kun oli AC/DC -vaihe kuumimmillaan.

Nyt on taas alkanut Explorerit näyttää hyvältä kun on Metallica -vaihe menossa. Kummaa se on miten "esikuvat" vaikuttaa...
elämän tarkoitus on 42
McNulty
04.06.2009 22:25:20 (muokattu 04.06.2009 22:37:10)
Les Paul - Jimmy Page, Les Paul, Duane Allman, Jan Akkerman, Warren Haynes, Gary Rossington, Joe Perry, Petri Walli, Slash...
Electric Spanish - Chuck Berry, Eric Clapton, Justin Hayward, Jorma Kaukonen, Alex Lifeson...
Stratocaster - Jimi Hendrix, John Frusciante, Stevie Ray Vaughan, Ritchie Blackmore, Jeff Beck, Ry Cooder...
Telecaster - Hugh Cornwell, Steve Cropper, Robbie Robertson, Syd Barrett, Roy Buchanan, Albert Collins, Merle Haggard, Waylon Jennings...
SuperStrat - Eddie Van Halen, Jake E. Lee, Dave Murray, Warren DeMartini...

Osan kitaristeista voisi laittaa toisenkin kitaramallin alle (esim. Jimmy Page & Telecaster tai Eric Clapton & Stratocaster), mutta minulle tuossa on moisten kitaramallien "esikuvia" joiden soittoa, soundia ja musiikkia ylipäätänsä diggailen. Riittävästi syitä siis ko. kitaramallien omistamiseen ja haluamiseen.

PS. Ei jaksa ihan kaikkia vaikuttajia listata, niitä kun olisi satoja ellei tuhansia :)
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Väsykäsi
04.06.2009 22:49:21
Murskaimella lessukan kohalla loistava lista samat soittajat täälläkin.

Jos/kun myyn telen ja ostan Deanin Cadillacin ykkösvaikuttaja on Blackfootin Bobby Borth.
Sairaan hidas, mutta värikäs ;)
Mirk0
04.06.2009 22:54:17
M4ss3 m/: Jim Root, herran signature kun löytyy niin kukas muukaan siinä sitten voi vaikuttaa.

Chet Atkins, I Assume?
Mirk0
04.06.2009 23:39:09
M4ss3 m/: Mita vittua sä selität. Mikä helvetin Chet Atkins ja I Assume? Sellaisia oo olemassakaan.

Eikö ole päivänselvää, että jos ostaa nimikkomallin niin siihen on vaikuttanut aika usein se nimikkomallin nimimiesss. Tässä tapauksessa Jim Root-telen ostoon vaikuttajana oli Jim Root.

Hmmmm. Tais mennä vitsi sulta ohi.
Ymmärrän kyllä mikä idea on signature-mallien ostossa eikä mulla mitään niitä vastaankaan mutta ehkä sulle saattais tehdä hyvää ottaa selvää modernin kitaransoiton vaikuttajista ennen kuin kyseenalaistat Chet Atkinsin olevaisuuden.
Suosittelen aloittamaan teoksella Suuri Kitarakirja.

Niin, itsellenihän on myöskin vaikuttanut kitaroiden valintaan ainoastaan ekan kitaran kohdalla Faijan lompakko ja toisen kitaran kohdalla minä itse.
lxi
05.06.2009 00:35:55
Olen melko varma etten koskaan olisi Steinbergeriä hankkinut ilman herrojen Paul Masvidal ja Jason Gobel myötävaikutusta.
toydoll
05.06.2009 10:21:42
M4ss3 m/: Eikö ole päivänselvää, että jos ostaa nimikkomallin niin siihen on vaikuttanut aika usein se nimikkomallin nimimiesss. Tässä tapauksessa Jim Root-telen ostoon vaikuttajana oli Jim Root.

Aika usein varmasti näin. Omasta telineestä kuitenkin löytyy pari signature mallia, jotka on testattu, ostettu ja vasta kotona googlen avulla selvitetty missä yhtyeissä mahtaa kyseiset herrat soitella. Kitarahankintojen suurin vaikutin taitaa olla sellainen ihan henk.koht. fiilis minkä jostain kitarasta saa. Täytyy kuitenkin myöntää, että perinteisemmän v-mallin kitaran ostopäätökseen vaikuttivat herrat Hetfield ja Wylde. Näyttävät niin cooleilta v-mallin kanssa, itse en näytä, vähän petyin.
M4ss3 m/
05.06.2009 18:43:37
Mirk0:
Suosittelen aloittamaan teoksella Suuri Kitarakirja.

Omistan jo tuollaisen. Ja vieläkään ei selvinnyt kuka vittu on Chet Atkins. Joku sun mielikuvituskaveri?
Räkkipeli
05.06.2009 19:26:27
M4ss3 m/: Omistan jo tuollaisen. Ja vieläkään ei selvinnyt kuka vittu on Chet Atkins. Joku sun mielikuvituskaveri?

Huoh...kirjoita vaikka meseen! Tahi GaLtsUUn! Ehkä joku kertoo sulle.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
McNulty
05.06.2009 19:36:39
M4ss3 m/: Omistan jo tuollaisen. Ja vieläkään ei selvinnyt kuka vittu on Chet Atkins. Joku sun mielikuvituskaveri?

Heh... "Kuka v*ttu on Chet Atkins?" on vähän sama kuin kysyisi autofoorumilla "Kuka v*ttu on Henry Ford?" :)
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
M4ss3 m/
05.06.2009 21:24:44
bonecrusher: Heh... "Kuka v*ttu on Chet Atkins?" on vähän sama kuin kysyisi autofoorumilla "Kuka v*ttu on Henry Ford?" :)

No kyllähän kaikki Henry Fordin tietää, mutta oikeesti joku "Chet Atkins". Kuka se on, tuskin googlekaan tietää.
Hiekkaharjun Hendrix
05.06.2009 21:31:29
M4ss3 m/: No kyllähän kaikki Henry Fordin tietää, mutta oikeesti joku "Chet Atkins". Kuka se on, tuskin googlekaan tietää.

Tuskinpa....

Jospa kokeilisit?
"Laughter is loud when he tells nigger jokes with his mouth full of banana"
M4ss3 m/
05.06.2009 21:33:48
Hiekkaharjun Hendrix: Tuskinpa....

Jospa kokeilisit?

No ei sieltä tullut kuin joku omahyväinen hymyilevä pappa kitaran kanssa jossain Youtube videossa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)