Aihe: Woodo Guitars
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
mattim
29.05.2009 22:16:01

Seba: Takkujazzeissa tavataan :)

Vai lapinlahdenkadun parturikampaamossa :)

Mukaan omat lekat ja pölysuojat ?

Matti
Seba
29.05.2009 22:18:55

Joo pitää tuoda omat. Sain mätkittyä mun uudesta lekasta varren poikki, niin tuon vaan hengityssuojaimen ja väistelen lekoja :)
Sensonic
30.05.2009 13:53:17
Twinkle: Et ole esittänyt todisteita siitä vaan esittänyt arvauksesi perustuen katalogin kuviin. Ja ihan yhtä isolla datamäärällä voin sinulle todistaa, että 126-music valmistaa kaikki Gibsonit ja Fenderit.

Pitää paikkansa. Mutta kyllähän nyt vähänkin soittimien kanssa pulannut tyyppi huomaa, että 126 Musicilta ja Sonor Chinalta tulleet kitarat ovat ihan muuta, mitä heillä on sivuillaan esillä. KHL:n Wolfit nyt sentään näyttävät samoilta kuin kataloogissakin on ja osa noista malleista löytyy Price Korean ja Daewon Musical Instrumentsin sivuilta. Samanlaisia soittimia en ole löytänyt toisten valmistajien sivuilta.

Mutta SN89 väitti, että KHL valmistaa itse nuo Wolfit, mutta ei hänkään ole pystynyt sitä todistamaan. Mitä itse aikoinani vedin noita Wolfien kimppatilauksia, niin KHL:n yhteyshenkilöllä ei näyttänyt olevan harmainta hajuakaan soittimien tarkasta toimitusaikataulusta. Jos olisit oikeasti soittimien valmistaja etkä valmistuttaja, niin kyllä sitä tietäisi vuorenvarmasti, koska soitintilaus valmistuisi, jos ei sitten olisi niin vieraantunut koko valmistusprosessista, että istuisi omassa "norsunluutornissaan" ja ottaisi vain tilauksia vastaan, keräisi rahat ja pistäisi muut hoitamaan hommat.

Mutta anyway, toi sun kirjoituksesi soittimien Suomeen tuottamisesta bisneksen tekemisenä ja niiden hinnoittelusta oli kyllä aivan täyttä asiaa!
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut + roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-)
Twinkle
30.05.2009 14:17:04 (muokattu 30.05.2009 14:19:39)
Sensonic: KHL:n Wolfit nyt sentään näyttävät samoilta kuin kataloogissakin on ja osa noista malleista löytyy Price Korean ja Daewon Musical Instrumentsin sivuilta. Samanlaisia soittimia en ole löytänyt toisten valmistajien sivuilta.

Jep, mutta Daewon on ainakin sellainen tekijä että sillä on pääkonttori koreassa mutta tuotanto tapahtuu kiinassa. Esimerkiksi Epiphonelle tehdyt Daewonit on Made in China. KHL:n tuotteet ainakin todistettavasti tehdään Koreassa, ainakin sillä perusteella että kamat lastataan veneeseen Busanissa, etelä-koreassa. Tämän perusteella en naittaisi esim. Daewonia ja KHL:ää ainakaan ihan heti yhteen.

Se KHL:n tarjoamien mallien myynti perustuu todennäköisesti niin yksinkertaiseen asiaan kuin kopioimiseen. Pystyihän ne tuottamaan tuossa aikaisemmin muutamia erilaisia tuotteita modattuna AcePron katalogistakin. Vastaavaa pyynnöstä tapahtuvaa kopsaamista harrasti esim. Shenglun niiden päättömien kitaroiden muodossa ja todettiinhan ne Sonorin tuotteetkin kopioiksi, ne jopa kopioi toisen kaukoidän tehtaan omia malleja.

Sensonic: Jos olisit oikeasti soittimien valmistaja etkä valmistuttaja, niin kyllä sitä tietäisi vuorenvarmasti, koska soitintilaus valmistuisi, jos ei sitten olisi niin vieraantunut koko valmistusprosessista, että istuisi omassa "norsunluutornissaan" ja ottaisi vain tilauksia vastaan, keräisi rahat ja pistäisi muut hoitamaan hommat.

Onko Radixin edustaja antanut pitäviä arvioita siitä, koska kamat on valmistumassa? ymmärtääkseni ne on yliajalla jo pari viikkoa.
Seba
30.05.2009 19:16:19 (muokattu 30.05.2009 19:17:38)

Eiköhän tuo nimimerkki kerro iän samalla.
Parikymppinen poika alkaa jo olla, mutta ei paljoa kokemusta työelämästä tai elämisen tai yrittämisen kustannuksista ole. Eli taitaa vielä lukion penkkiä kuluttaa ja kotona asustella?

No, kyllä se karu totuus aikanaan paljastuu kun pääsee omaan kämppään, heikosti palkattuun duuniin ja vielä jos rahapulassa aikoo alkaa yrittämään jotain elinkeinotoimintaa niin huomaa että sillä vitosen tienestillä satasen myynnistä ei äkkiä miljonääriksi muututa :)
CSatan
30.05.2009 21:04:12
Kyl mä näkisin ennemmin jonku punkkarin vaatimassa kansalaisuus rahaa 2ke/kk :D
Se on helppoa kun sen osaa.
Sensonic
01.06.2009 06:21:32
Twinkle: Onko Radixin edustaja antanut pitäviä arvioita siitä, koska kamat on valmistumassa? ymmärtääkseni ne on yliajalla jo pari viikkoa.

Heti kun saa toimittajalta HW:t noihin kitaroihin. Kun HW:t ovat hänellä, niin kyllä sieltä sitten tulee infoa. Johan sieltä on tullut "väliaikatiedote", että skebat ovat muuten täysin valmiita, mutta HW:eitä ei niissä vielä ole, kun toimittaja ei ole vielä saanut niitä toimitetuksi.

Tuskinpa Mr. Kimiltä tulee edes tuollaisia "väliaikatietoja".
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut + roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-)
Twinkle
01.06.2009 07:50:25
Sensonic: Heti kun saa toimittajalta HW:t noihin kitaroihin. Kun HW:t ovat hänellä, niin kyllä sieltä sitten tulee infoa. Johan sieltä on tullut "väliaikatiedote", että skebat ovat muuten täysin valmiita, mutta HW:eitä ei niissä vielä ole, kun toimittaja ei ole vielä saanut niitä toimitetuksi.

Tuo "sitten kun osia toimitetaan" on sangen väljä ilmaisu sekin.

Tuskinpa Mr. Kimiltä tulee edes tuollaisia "väliaikatietoja".

Kyl sieltä on niitä saatu, mutta ne on aika summittaisia. Ei ne väliaikatiedot kumminkaan todellisuutta muuta miksikään, kamat lähtee suomeen kun ne on valmiita.
sh1nk0
01.06.2009 15:42:59

Väärin, verkkokauppa.comilla on aivan julkean isot varastot mutta ongelma on myös siinä, että niillä on jumalaton katalogi. Verkkokauppa ei myöskään ole halvin mahdollinen, monesta muusta liikkeestä saa reilusti halvemmalla. Vähän sama ilmiö kuin thomannilla, iso katalogi pitää niiden hinnat suhteellisen korkealla verrattuna erikoistuneempiin liikkeisiin. Toisaalta iso katalogi on myös niiden myyntivaltti, vaikka hintaa onkin niin sieltä tulee ostettua kun sieltä saa yleensä melkein kaiken nippelinkin mitä tarttee.

Sori, tuli kirjotettua pahasti väärin. On ne varastot jo pelkästään siellä ruohiksessa isot. Sen käsityksen saa, jos käy vaikka alimmassa kerroksessa ja myös ylhäällä. Vaikkei niitä nyt näekään. Mutta mä ainakin oon saanut sen käsityksen, että ne hinnat on jotenkin halvat just sen takia kun niillä ei ole niitä heti varastossa..? Mutta Suomen mittakaavassa kyl ainakin tietyt tavarat on halvimmasta päästä. Kun joissain kaupoissa on reilusti kalliimpaa. Jossain on välil kyl halvempaa, kuin verkkokauppa.comissa.
sh1nk0
01.06.2009 17:02:40 (muokattu 01.06.2009 17:09:04)

Seba: Tänään 33, mutta aikuista musta ei saa kyllä tekemälläkään vaikka pari omaakin lasta jo löytyy.
Eikä mun mielestä mun pidä käyttäytyä hyvin käyttäytyvän aikuisen lailla kun en sellainen ole, vaan sanon hienostelematta sen mitä ajattelen, enkä mielistele ja peittele mielipidettäni.

No älä sitten. Mut et sä tääl voi sekoilla. lololololololololol :)

En ole siis olevani niin aikuista, se on lähinnä teinien, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ongelma.

Toi on se yleinen väärä käsitys. Mä en kauaa enää teini muutenkaan ole :)
Eli nyt sulla menee kyllä totaaliseksi offtopiciksi.
Ehkä sellaset vajaa lukio-ikäiset on vielä tietävinään kaiken (riippuu yksilöstä). Mutta en mä tiedä kaikkea. Muuten vaan selittelen. Tai pitäisikö laittaa jokaisen lauseen perään kysymysmerkki, että ainakin huomaisi sen, et en ole varma asioista?

Ja tuo oli vaan kysymys :)

Mä en kuollaksenikaan usko että sulla oli tarkoitus provosoida, lähinnä itse provosoituneena olet täällä meuhkannut kun muut ovat yrittäneet tuloksetta valottaa miten asiat oikeassa elämässä menee.

No onhan sitä sitten jo joku ehkä provonnut, jos mä olen provosoitunut?
Et sä tiedä, mitä kaikkea mä olen kokenut elämäni aikana. Mul on kyl jo jonkun verran käsitystä, miten asiat menee. Susta en olisi niin varma, varsinkaan kun asiat ei mee kaikilla aina ihan samalla tavalla. Jos joku on moraalitonta, niin sil ei oo kyl mitään tekemistä sen kanssa, miten maailma oikeasti toimii tai kuuluisi toimia.
Muut on valottaneet mua, ja ihan tuloksellisesti.
Wornan ja woodon hinnat on kuitenkin liian isot. Kuluttaja voi olla niin tyhmä, että ei tiedä mitään kuinka paljon rahaa käytetään yhden soittimen tekoon, niin sitä on silloin helppo kusettaa, vaikka hinta olisi korkeakin. Vaikka todellisuudessa sen pitäisi ehkä olla alhaisempi. Eli pelkkä brändi maksaa. Ja luulisi, että wornan ja woodon suosio ei ole kovin iso, koska se on ihan tuntematon useimmille ja monet ehkä haluaa mieluummin tutun ja turvallisen, ja sen merkkisen soittimen mitä valtaosa käyttää...

Ei siinä, tämä on ollut mukavaa viihdettä :)

Eiköhän tuo nimimerkki kerro iän samalla.
Parikymppinen poika alkaa jo olla, mutta ei paljoa kokemusta työelämästä tai elämisen tai yrittämisen kustannuksista ole. Eli taitaa vielä lukion penkkiä kuluttaa ja kotona asustella?

No nimimerkki ei viel kerro mitään, kun joku voi muustakin syystä käyttää numeroita.. Esim. 69:ä tai jotain :)
Muuten, ei todellakaan kannata verrata mua millään tavalla mun ikätovereihin, koska mä olen jokatapauksessa ihan erilainen kuin ne :)

Olit itse kuitenkin aivan varmasti melko samanlainen 20-vuotiaana, kuin mitä nyt :) Koska ei ihminen muutu miksikään ajan kuluessa. Ei ainakaan luonne. Tulee vain sitä järkeä lisää, jos tulee :) Sen minkä pienenä oppii, vanhana taitaa. Suurimman osan asioista oppii kuitenkin pienenä ja varsinkin ihan pienenä, alle kouluikäsenä, kun aivokuori on aktiivisimmillaan. Aivot kehittyy 25-vuotiaaseen saakka.
Sinäkin leikit niin viisasta ja kokenutta ja kaikkea.. lol :)
Oli hyvä tää sun kommentti, kun vielä tossa koulun ylioppilasjuhlissa ollessani eräs samasta koulusta kirjoittanut joku n. 60 v. mies sanoi tyyliin, että "kun tulee ikään, niin viisastuu, mutta itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kokemuksen viisaus on vain kasa pinttyneitä ennakkoluuloja ja huonoa muistia"
Sillä on oma mielipiteensä, mulla on oma ja sulla on oma. Kaikilla on oma :) Ja sä olet väärässä kuitenkin. Woodon hinta on liian korkea, ja silloin koko v*tun myyntijärjestelmä on paska. Mutta samapa se, onko se korkea, koska sitä harvempi sieltä silloin ostaa :) lololololololol :))) Kyllä sulla olisi vielä paljon opittavaa, mutta samalla tavalla et voi enää oppia ja muuttua niinkuin ennen.
Eikä mun kyl olis mikään pakko myöskään väitellä kenenkään kanssa. Ja asia on kyl myös niin, että toisten mieltä ei voi muuttaa!
Eli ihan turha leikkiä jotain macho-macho-miestä ! :)))

No, kyllä se karu totuus aikanaan paljastuu kun pääsee omaan kämppään, heikosti palkattuun duuniin ja vielä jos rahapulassa aikoo alkaa yrittämään jotain elinkeinotoimintaa niin huomaa että sillä vitosen tienestillä satasen myynnistä ei äkkiä miljonääriksi muututa :)

Karu totuus :) Ihan niinkuin mä en sitä jo tietäisi? Oletko sä oikeesti noin tyhmä?

En mä itse oikeasti haluiskaan myydä woodoita esim. 205 €, 410 € sijaan, kun soittimen ostamiseen on mennyt kuluja 200 €. Eli toivottavasti edes se asia menee sinne kaaliin.

HeavyMachinery: Et voi olla tosissasi !

Jos nuo ei kelpaa hinnan k orotuksen syyksi niin sitten ei varmaan sinunkaan palkkaa tarvitse nosta asumis kulujen ,ruuanhinnan ja verojen korotuksien myötä ?

Nyt tässä vaiheessa haluaisin tietää Sn89:den iän ?
Voisit paljastaa ikäsi ja sen minkälaista työtä teet vai oletko vasta koululainen jotta saataisiin jonkinlainen perspektiivi tähän hommaan.

Ja silti vain ammatista riippuen jotkut saavat liksaa paljon enemmän kuin toiset...
Aivan sama, mikä olen. Se ikä ei kerro sitä, vaan tieto. Ikä voi kertoa ehkä yleisesti ottaen, että "joo, toi on teini, se on ihan kiukkunen, ja luulee tietävänsä kaiken" Mutta kaikki teinit ei edes ole sellaisia.
En kyl muutenkaan tajuu, miks tää m.net on niin täynnä "fossiileja" ? :)
Kitaravirtuaali
01.06.2009 17:16:34

sn89: En mä itse oikeasti haluiskaan myydä woodoita esim. 205 €, 410 € sijaan, kun soittimen ostamiseen on mennyt kuluja 200 €.

Mutta oletat silti että muitten pitäisi näin tehdä?

Jotenkin toivon, että luet tämän ketjun joskus, sanotaan 5 vuoden päästä uudelleen, ja mietit vähän tarkemmin asioita.
Tältä pohjalta.
sh1nk0
01.06.2009 17:28:20 (muokattu 01.06.2009 17:41:49)

Kaikki ei voi tietenkään yksin tilata suoraan tehtaalta, mutta miksi tilauksen pitää olla esimerkiksi minimissään 100 soitinta? Esim. jos olisi paljon ostajia, niin ei olisi pelkoa, että meneekö kaupaksi. Vaikka se, että tuotantokustannukset nousee yhden soittimen/tavaran tehdessä, niin miksi sitä ei voi tehdä, vaikka ostaja voisikin maksaa sen hinnan, mikä on noussut yksin sen yhden soittimen takia?

Siis ymmärsin kyllä jo sen, että hintaa pitää väkisinkin nostaa, kun tavara tulee tehtaalta, mutta silti joidenkin jälleenmyyjien, tai isojen jälleenmyyjien ei tarvitse nostaa sitä niin paljon, koska niillä ei ehkä mene niin paljon kuluja kaikkeen muuhun (palkkoihin, vuokriin, veroihin) Eli niillä tulee silti hyvin tuloja, kun pienempien kauppiaiden pitää nostaa sitä vielä enemmän pysyäkseen hyvin pystyssä ja voiton puolella. Kyl mä tiedän jonkun sellasenkin, jolla oli vaan joku unelma perustaa ravintola, ja se jatko sen ravintolan pitämistä aika pitkään, vaikka se tuotti koko ajan tappiota :)

Mutta nyt moikka, mä taidan lopettaa tähän, ettei teidän tartte enempää kuunnella mun höppänä-juttuja.
sh1nk0
01.06.2009 17:38:12 (muokattu 01.06.2009 17:45:53)

Mutta oletat silti että muitten pitäisi näin tehdä?

Jotenkin toivon, että luet tämän ketjun joskus, sanotaan 5 vuoden päästä uudelleen, ja mietit vähän tarkemmin asioita.

Mulla on mennyt kyllä mennyt vähän överiksi...
Mutta en kyllä aluksi tajunnut, miksi se hinta on niin korkea. Mutta siitä halvasta hinnasta hyvä esimerkki on HK-Instruments http://www.hk-instruments.de/ , jossa myydään sunsmileja ja tietääkseni myös joitain wolfeja HK-brändillä. Ne ei eroa tehdas-hinnoista läheskään niin paljoa kuin esim. woodo. Tätä mä juuri tarkoitin tällä, että voisi kyllä olla halvempaakin. Mutta woodon olosuhteet on varmaan vielä liian tiukat, ettei mitään hintoja vielä vähään aikaan alennella (paitsi ehkä tarjous-sesonkien aikaan).

Mutta kyllä on edelleen vaan hienompaa ostaa sillä alkuperäisellä wolf-merkillä :) Silloin myös tietää mistä se on tullut.
Sensonic
02.06.2009 07:06:34
sn89: Woodon hinta on liian korkea, ja silloin koko v*tun myyntijärjestelmä on paska. Mutta samapa se, onko se korkea, koska sitä harvempi sieltä silloin ostaa :)

Itse asiassa em. firmalla on käynyt kauppa melko hyvin ja heillä on jo jälleenmyyjiäkin Ruotsissa. Lisäksi on ollut neuvottelua joistain mahdollisista endorsement dealeista. Joten ihan hyvin heillä tuntuisi pyyhkivän.

Jos katsot esim. ruotsalaisen TipTop Musikin (www.tiptop.se ) sivuja, niin he myyvät myös kaukoidän kitaroita ja on niissäkin ihan hyvät hinnat verrattuna tehdashintoihin, mutta niinhän sitä pitää ollakin, jotta firman pitäminen olisi kannattavaa.
Twinkle
02.06.2009 08:50:07
sn89: Mutta kyllä on edelleen vaan hienompaa ostaa sillä alkuperäisellä wolf-merkillä :) Silloin myös tietää mistä se on tullut.

Kauppiaalle tämmöisten merkkituotteiden käsittely ei vaan ole niin helppoa, tavaraa pitää pystyä ostamaan useammasta outletista sen takia että jos oma lähde tyrehtyy niin vanhaa omaa brändiä pystyy hankkimaan myös muualta. Tähän perustuu melkein kaikki kaukoidän soitinvalmistus, esimerkiksi epiphonella on ne ainakin 12 sarjanumeroon merkattua tehdasta mistä ne nykyään ostaa tuotteensa. Eivät siis omista, mutta ostavat tavaraa näistä liikkeistä. Todennäköisesti niillä on myös lukematon määrä pienempiä satelliitteja jotka tekee tavaraa tarvittaessa.
Seba
02.06.2009 23:53:45

sn89:

No älä sitten. Mut et sä tääl voi sekoilla. lololololololololol :)

Tottakai voin. Missäs muualla sitten :)

Muuten, ei todellakaan kannata verrata mua millään tavalla mun ikätovereihin, koska mä olen jokatapauksessa ihan erilainen kuin ne :)

Kaikki me ollaan joskus oltu "erilaisia nuoria" :)

Olit itse kuitenkin aivan varmasti melko samanlainen 20-vuotiaana, kuin mitä nyt :) Koska ei ihminen muutu miksikään ajan kuluessa. Ei ainakaan luonne. Tulee vain sitä järkeä lisää, jos tulee :) Sen minkä pienenä oppii, vanhana taitaa. Suurimman osan asioista oppii kuitenkin pienenä ja varsinkin ihan pienenä, alle kouluikäsenä, kun aivokuori on aktiivisimmillaan. Aivot kehittyy 25-vuotiaaseen saakka.

Noup. Mä olen ajatusmaailmaltani melko samanlainen kuin 15 vuotiaana :)
Joskus ajoittain baarissa kun nuoret tytöt tulevat juttelemaan ja kertovat innoissaan kaikkea kivaa elämästään, niin niinä hetkinä ainoastaan tajuaa että vittu sitä on oikeasti alkanut tulla vanhaksi :)

Muuten mennään kyllä ihan "nuoruuden innolla" eteenpäin.

Tuoreiden tutkimusten mukaan 27 ikävuoden jälkeen ihminen alkaa "tyhmenemään", joten tämä osaltaan selittää sen miksi näihin miinoihin lankeaa niin helposti kun mennään jo takaisinpäin kehityksessä. Loppupeleissä varmaan sitten ne vaipatkin on taas jalassa.

Sinäkin leikit niin viisasta ja kokenutta ja kaikkea.. lol :)

Noup tähänkin. Sinä yrität kommenteillasi saamaan mut leikkimään, mutta ehkä myöhemmin huomaat että sulle on ihan kyllästymiseen asti koitettu selventää asioiden laitaa mitä vastaan olet taistellut, mutta tulokset jäivät laihoiksi ja ihmiset alkoivat provosoitumaan jo pikkuhiljaa.

Jos ei muuta tässä ole oppinut, niin sen myös on ymmärtänyt että silloin vajaa parikymppisenä luuli tietävänsä monesta asiasta kamalan paljon, ja sitten tajuaa että ei silloin juuri mitään oikeastaan vielä ymmärtänytkään, ja nyt on jo hyväksynyt sen että mistään ei mitään tiedä, ja että joka päivä voi oppia jotain uutta.

Sillä on oma mielipiteensä, mulla on oma ja sulla on oma. Kaikilla on oma :) Ja sä olet väärässä kuitenkin.

Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.

Woodon hinta on liian korkea, ja silloin koko v*tun myyntijärjestelmä on paska.

Jos kitarat käy kaupaksi, niin eikö se silloin ole koko v*tun myyntijärjestelmä helvetin hyvä?
Jos ne menee käsistä heti, ettei ole myytävää sillä aikaa kun odotellaan seuraavaa satsia, niin hinta on aivan liian halpa, sekä jos kama ei liiku ollenkaan niin silloin se on liian kallista, ja silloin myyntijärjestelmä on paska.

Jos kama on liian halpaa, se viedään käsistä ja joutuu myymään eioota kuukausitolkulla kun toimitusajat on pitkiä joka tapauksessa, ja se vituttaa ihmisiä enemmän kuin ostaa hyllystä se kama vähän kalliimmalla jos toinen vaihtoehto on odottaa 4 kuukautta.
Kyllä siinä vaiheessa se kitara tulee haettua jo jostain toisesta liikkeestä, yritys menettää asiakkaan, asiakas haukkuu yrityksen kun ei ole myytnitarvikkeita ja kaikkia vituttaa.

Silloin kun myytävää riittää aina siihen asti mukavasti ennenkuin uusi satsi tulee, ja silti kama liikkuu eteenpäin, on hinnat kohdillaan ja sekä asiakas että kauppias on tyytyväinen.

Ymmärrätkö?

Mutta samapa se, onko se korkea, koska sitä harvempi sieltä silloin ostaa :) lololololololol :)))

Harvempi ostaa, mutta kun kaikki kuitenkin menee, niin sillä ei ole väliä niin kauan ennenkuin rakastamasi KHL pystyy toimittamaan sadan kitaran tilauksen 2 viikossa.
Vähemmällä vaivalla ja pienemmällä riskillä suurempi tuotto jolla voidaan taas satsata seuraavaan erään enemmän kamaa hyllyyn ja ehkäpä jopa jossain vaiheessa kun on vakavaraistunut, saattaa olla se sauma jopa pikkaisen laskeakin hintoja.

Kyllä sulla olisi vielä paljon opittavaa, mutta samalla tavalla et voi enää oppia ja muuttua niinkuin ennen.

Mä opinkin joka päivä uutta kun en kuvittele tietäväni enää kaikkea.
En ehkä ihan samalla tavalla kuin perus lukiolaiset :)

Eikä mun kyl olis mikään pakko myöskään väitellä kenenkään kanssa. Ja asia on kyl myös niin, että toisten mieltä ei voi muuttaa!

No olethan säkin jo muuttanut vähän mieltäsi kun vihdoin ymmärsit pikkuisen mitä kuluja tehdashinnan päälle tulee.

Ei kai tämä väittelyä ole? Viihdettä lähinnä.

Eli ihan turha leikkiä jotain macho-macho-miestä ! :)))

Aika raju :) Machoa musta ei saisi tekemälläkään. Onneksi.

Karu totuus :) Ihan niinkuin mä en sitä jo tietäisi? Oletko sä oikeesti noin tyhmä?

Tarttui sulta. Kun et oikeastu tuntunut tietävän.

En mä itse oikeasti haluiskaan myydä woodoita esim. 205 €, 410 € sijaan, kun soittimen ostamiseen on mennyt kuluja 200 €. Eli toivottavasti edes se asia menee sinne kaaliin.

Ihan omaa juttuusi pohjautui kommentti.

Ja silti vain ammatista riippuen jotkut saavat liksaa paljon enemmän kuin toiset...
Aivan sama, mikä olen. Se ikä ei kerro sitä, vaan tieto. Ikä voi kertoa ehkä yleisesti ottaen, että "joo, toi on teini, se on ihan kiukkunen, ja luulee tietävänsä kaiken" Mutta kaikki teinit ei edes ole sellaisia.
En kyl muutenkaan tajuu, miks tää m.net on niin täynnä "fossiileja" ? :)

Aattele jos ei ois ni eihä k0k0 forumin txtist sais mitää tolkkua ku niiq kaikki teinixit alkais vetää irc-galleriatekstiviesti-kieltä.
ihqudaah.

terveisin sebayläheittoalaviivahakasulkutuplapilkku
sh1nk0
09.06.2009 01:56:21 (muokattu 09.06.2009 14:43:58)

Tottakai voin. Missäs muualla sitten :)

Ei varsinkaan aikusten pitäisi. Tiettyyn rajaan asti tietenkin. Mutta ei se susta kovin aikuismaista kuvaa anna. Kirjoitustesi perusteella sua voisi luulla nuoremmaksi ja vaikka teiniksikin. Teini-sana tulee just niistä luvuista thirteen - nineteen.

Noup tähänkin. Sinä yrität kommenteillasi saamaan mut leikkimään, mutta ehkä myöhemmin huomaat että sulle on ihan kyllästymiseen asti koitettu selventää asioiden laitaa mitä vastaan olet taistellut, mutta tulokset jäivät laihoiksi ja ihmiset alkoivat provosoitumaan jo pikkuhiljaa.

En mä yritä mitään. Mä olen jo lähes perillä niistä muitten mielipiteistä. Mutta sulle ei edelleenkään mene se jakeluun, että jokaisella on oma mielipide.
Luuletko, että mä olen ainoa, joka on tätä mieltä?
"Koitettu selventää", Selvennetään sulle, että niin ehkä suurin osa ihmisistä ajattelee. Mutta ei se siitä totuudeksi muutu. Esim. vaikka ei mitään vallankumouksiakaan tapahdu, jos ei ole yhtään toisinajattelijoita.
Woodo varmaan toimii yleisen liike-toiminta-mallin mukaisesti, mutta kaikki eivät. Osa kauppiaista pitää niitä hintoja alempana, koska niillä on myös varaa siihen. Ja porukka ostaa kamansa niistä, koska niissä on yleensä myös halvempaa.
Ei tässä asiassa ole mitään totuutta. Koita nyt ymmärtää edes se missä kulkee totuuden ja mielipiteen välinen raja.
Jos suurin osa ajattelisi woodon hintojen olevan liian korkealla, ja sä olisit sitä vastaan, niin kukakohan siinä sitten olis helisemässä?
Otan kyllä huomioon muitten mielipiteet, mutta oman muodostan ihan itse.
On se vaan niin vaikeaa hyväksyä muitten mielipiteitä...

Jos ei muuta tässä ole oppinut, niin sen myös on ymmärtänyt että silloin vajaa parikymppisenä luuli tietävänsä monesta asiasta kamalan paljon, ja sitten tajuaa että ei silloin juuri mitään oikeastaan vielä ymmärtänytkään, ja nyt on jo hyväksynyt sen että mistään ei mitään tiedä, ja että joka päivä voi oppia jotain uutta.

Niin, no se mun pitää kattoa sitten myöhemmin, oliko näissä mun jutuissa mitään järkeä. Osassa varmaan ei, mutta osassa kyllä.

..rakastamasi KHL..

En mä sitä rakasta, mutta wolfeista kyllä tykkään.
Milläköhän sä itse soitat? Varmaankin sillä wolfilla..

Mä opinkin joka päivä uutta kun en kuvittele tietäväni enää kaikkea.
En ehkä ihan samalla tavalla kuin perus lukiolaiset :)

Kyllä mä luulen, että sä vähän olet. Sä et vaan huomaa sitä.
Mä en tiedä läheskään kaikkea. Voisin puhua ehkä varovaisemmin. Sä et anna kuitenkaan tilaa muitten mielipiteille ja hyökkäät heti vastaan ja paheksut sitä, jos joku on toista mieltä. Tai siltä ainakin vaikuttaa. Yhden asian olen kyllä huomannut täällä m.netissä. Heti, kun sanoo jotain poikkeavaa, niin kaikki on vaan kimpussa ja se otetaan aina niin hemmetin raskaasti.

Ei kai tämä väittelyä ole? Viihdettä lähinnä.

Sun mielestä varmaan vähän kaikesta pitää tehdä viihdettä. Yrität myöskin olla hauska. Naurunalaiseksihan tässä mua silloin yritetään tehdä, niin eiköhän se ole silloin jo eräänlaista provoamista?
Jos haluaisin korostaa sitä, etten tiedä kaikkea, niin voisinhan mä tietty laittaa jokasen lauseen perään kysymysmerkin. Auttaisiko se?

Aattele jos ei ois ni eihä k0k0 forumin txtist sais mitää tolkkua ku niiq kaikki teinixit alkais vetää irc-galleriatekstiviesti-kieltä.
ihqudaah.

Sori, mut mä en oo niinq migää TeiNiXXX!!11
Kirjakieli on vain niin säälittävää katseltavaa ja kuunneltavaa silloin kun keskustellaan joillain foorumeilla. Lisäksi, kun kirjoittaa puhekielellä, niin asian ehkä myös ymmärtää paremmin.

Mä en niinku halua jauhaa täällä mitään, mieluummin keskustella. Puolustan vaan omia mielipiteitäni. Ja säkin puolustat kaikin keinoin. Ja monet puolustaa ihan sillä tavalla, niin että ne vie asian ihan "sivuraiteille" tai sanoo jotain ihan epäolennaista.
Ehkä mäkin teen tota ensimmäistä välillä. Mutta tää kirjoittelu menee jo liian filosofiseksi, joten mä taidan lopettaa. Tosin joillekkin väittelyille ei näytä olevan koskaan loppua. Ja ei siinä kumpikaan kyllä voita loppujen lopuksi yhtään mitään.

Sensonic on muistaakseni joskus sanonut tähän tyyliin, että hän ei voi ymmärtää, miten jonkun hinta voi olla 2-4 kertaa korkeampi, kuin mitä se on tehtaalta lähtiessään.

Kyllä ne isommat tai ainakin tietyt kauppiaat myy niitä Kiinan ja Korean soittimia todella halvalla verrattuna woodoon ja wornaan. Hinnat on paljon lähempänä tehdashintaa. Ja tätä mä juuri tarkoitinkin. Ei hinnan tarvii aina olla taivaissa.
Twinkle
09.06.2009 12:45:09
sn89: Naurunalaiseksihan tässä mua silloin yritetään tehdä, niin eiköhän se ole silloin jo eräänlaista provoamista?

Jos suoraan sanotaan, naurunalaiseksi sinut on tässä ketjussa tehnyt vain sinä itse, jos et aikaisemmin niin viimeistään siinä 5 euron katteen kohdalla. Toki kummallisia mielipiteitä tässä ketjussa oli jo reilusti aikaisemmin mutta ne taas ei koskettanut sinua.

Liike-elämä on täynnä vaihtoehtoja, lisäksi bisnekselle on tyypillistä että se vaatii edellytykset. Jos on fyrkkaa tehdä alkuinvestoinnit eri tavalla niin sitten tuotetta voi myydä halvemmalla. Muulloin se ei ole mahdollista koska yritys ei yksinkertaisesti pysy pystyssä puolta vuotta pidempään. Toisaalta, millä perusteella kukaan voi vaatia halvempaa hintaa sellaiselta ihmistä, joka muutenkin pystyy irrottamaan 10 000 euroa kitaravaraston ylläpitämiseen? Omat rahansa ja niiden hedelmät kukin kantakoon parhaaksi katsomallaan tavalla. Menee niin kovaksi kommunismiksi jo, jos ihminen ei saa rahojaan käyttää kuinka se haluaa. Asiakaskin voi päättää itse, keneltä ostaa ja mihin hintaan.
sh1nk0
09.06.2009 14:22:12 (muokattu 09.06.2009 15:11:33)

Twinkle: Jos suoraan sanotaan, naurunalaiseksi sinut on tässä ketjussa tehnyt vain sinä itse, jos et aikaisemmin niin viimeistään siinä 5 euron katteen kohdalla.

Ai. Silläkö, että sanoin mielipiteeni?
Se oli ihan läppä. Mullahan oli hymiökin siinä perässä.
Kyllä sitä saa myydä vaikka 5 euron katteella, jos vaan haluaa olla hyväntahtonen. Mutta harvapa kauppias niin hyvä kuitenkaan on.
Jos et ole huomannut, niin naurunalaiseksi on jo muutama henkilö yrittänyt tehdä mut. Mutta et sä sitä tietenkään huomaa, koska ne kommentit ei olleet tarkoitettu sulle. Mutta sehän on muutenkin tuttua, että mollataan toisia ja sitä tapahtuu kaikkialla. Täällä varsinkin. Ilmapiiri on välillä todella huono, kun porukka on kokoajan niin vakavaa. Ehkä se ilmapiiri olisi parempi, jos porukka olisi nuorempaa. Ei tarttisi takertua pikku yksityiskohtiin ja voitaisiin keskittyä itse asiaan.
Mä en voita täällä ketään väittelyssä, enkä halua voittaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta, jos järjen, eikä moraalin taso mene sinulla, seballa, tai sensonicilla ja eräillä muilla ton ylemmäksi, niin ihmettelen kyllä... Naurakaa vain rauhassa, kaikki ei kuitenkaan välttämättä naura teidän kanssa..

Tuli mieleen nyt se ravenwestguitars, jota voi myös hyvin verrata woodo guitarsiin. Se niitten tapa myydä on niin törkeetä. " Regular price: $799.00 = 576 €
Sale price: $469.00 = 338 € " Ihan niinkuin soittimien normaali hinta olisi 576 € ?!?
Vaikka se on todellisuudessa lähempänä 150 € - 250 € . Ja siihen vielä päälle ne "välttämättömät" kauppiaan kulut. Mutta eipä tarvitse tollasista paikoista ostella, kun niitä saa kimppatilaamallakin.

sn89: Sensonic on muistaakseni joskus sanonut tähän tyyliin, että hän ei voi ymmärtää, miten jonkun hinta voi olla 2-4 kertaa korkeampi, kuin mitä se on tehtaalta lähtiessään.

Eli, en siis ole ainut joka näin ajattelee...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)