JPQ 27.05.2009 19:57:12 | |
---|
Korg M50 vastaan Roland Juno Stage/Juno G? eli miten soundien laita osaako kukaan sanoa. Turha tarjota Mo6 yamahaa mitä olen siihen liittyvää materiaalia kuullut tuntuu siltä että muutama kiva soundi ja se oli siinä sitten kun näiden esittelyjä (myös vaikka Korg Tr61) kuunnellut tuntuu että kivaa vaikka kuinka. Kun enginessä Rolandilla puolensa miksi kiinnostaa myös. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Synastikki 28.05.2009 08:48:46 | |
---|
Kokeilin näitä kaikkia eilen kun olin kiertelemässä helsingin musakauppoja ja kyllä toi Korgi hakkasi nuo Rollet. Käyttöliittymä m50:ssä oli paljon parempi kiitos kosketusnäytön ja muutoinkin (ainakin itselleni) selkeämmän saundien järjestelytavan. Saundipuoleltaankin Korgi tuntui jollain tapaa paremmalta (saundit suoraan paljon kalliimmasta M3:sta). Toisaalta mielipiteeseeni vahvasti vaikuttaa se että olen tottunut käyttämään nimenomaan kosketusnäytöllistä korgia joten tuottaa hieman hankaluuksia meikäläiselle nuo vehkeet joissa pitää näpytellä näppäimillä vaikka mitä että pääsee editoimaan saundeja. Efektipuoli on myös tuossa Korgissa parempi kun siinä on 5 insert-efektiä, 2 master-efektiä ja 1 total-efekti. Itse näistä valitsisin tuon Korgin hirveästi sen enempää miettimättä. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
JPQ 28.05.2009 12:51:40 (muokattu 28.05.2009 12:54:10) | |
---|
Synastikki: Kokeilin näitä kaikkia eilen kun olin kiertelemässä helsingin musakauppoja ja kyllä toi Korgi hakkasi nuo Rollet. Käyttöliittymä m50:ssä oli paljon parempi kiitos kosketusnäytön ja muutoinkin (ainakin itselleni) selkeämmän saundien järjestelytavan. Saundipuoleltaankin Korgi tuntui jollain tapaa paremmalta (saundit suoraan paljon kalliimmasta M3:sta). Toisaalta mielipiteeseeni vahvasti vaikuttaa se että olen tottunut käyttämään nimenomaan kosketusnäytöllistä korgia joten tuottaa hieman hankaluuksia meikäläiselle nuo vehkeet joissa pitää näpytellä näppäimillä vaikka mitä että pääsee editoimaan saundeja. Efektipuoli on myös tuossa Korgissa parempi kun siinä on 5 insert-efektiä, 2 master-efektiä ja 1 total-efekti. Itse näistä valitsisin tuon Korgin hirveästi sen enempää miettimättä. Onhan se tietääkseni myös halvempi siis Korg ja kyllä se esittelyissä taitaa voiton viedä ja varsinkin mainitusta yamahasta (mo6) jonkun orkesteri soundi esittelyssä tuli tunne jotain kivaa on kuten muissakin sen esittelyissä mutta niin vähän ettei kyllä hintalappu oikeutu rolandeissä enempi mutta kumma kyllä korgissa eniten noh pääosa idoleistani soittaa korgeja ja rolandeja ei itseasiassa tule mieleen yhtään jolla olisi yamaha (noh näistä nykyisistä vanhoja voipi olla) noh hyviä soittajia mutta ei sellaisia jotka olisi omaa soittoa innoittaneet esimerkki niistä on Steve Wonder niistä josta pidän jonkun verran muttei varsin ole vaikute... Mutta entäs koskettimisto ? miten krogin soundit on järjestetty? minä en keksi soundilistasta eroa. ps. rolandin enginen jutut on siis se ringmod jne. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 29.05.2009 01:02:08 | |
---|
jaaha korgissa jonkunlainen ringmod efekteissä eräillä tekijöillä jotka tekee siitä hyvinkin kätevän (omissa ideoissani vaikka ei olekkaan vapaavalintaista aaltomuotoa mutta eihän ringmodia jos sanatarkkoja ollaan voikkaan kuin sinillä tehdä). ja näemmä myös detune löytyy jolle sillekin käyttönsä vaikka ideana aika karu choruksiin jne nähden. ps. korgin efekti sydeemi ohjeita lukien nami kait muutenkin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Synastikki 29.05.2009 15:14:26 | |
---|
Efektithän noissa Korgeissa on kyllä ihan loistavia ja lähes aina käsittääkseni Korgi on nimenomaan noilla efekteillä loistanut muita valmistajia vastaan. Yamahat varsinkin ovat käsittääkseni ihan puhtaasti saundiltaan parempia, mutta kun perään heittää efektit niin Korg painaa ohi (tosin pianosaundeissa Korg on aina jäänyt muista jälkeen ja pahasti). Soundit on järjestetty noissa Korgeissa täysin sekaisin eli ensin saattaa olla piano ja seuraavana bassosaundi ja sitten sähköpiano ja sitten liidi, mutta onneksi Korgeista löytyy tuo Category-toiminto eli kaikki saundit on ryhmitelty 16:sta eri kategoriaan. Saundeja löytyy programmeja, jotka ovat yksittäisiä saundeja ja combinaatioita, joissa pystyy soittamaan eri saundeja layeroituna ja splitattuna. Ja M50 yhteen combiin saa laitettua 16 eri programmia. Tosin combi-modessa on käytössä myös ne 5 Insert efektia, 2 masteria ja 1 Totalefekti eli täysin samoja efektejä kuin programmeissa ei saa kopioitua combeihin jos niitä on paljon. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
JPQ 29.05.2009 17:14:52 | |
---|
Synastikki: Efektithän noissa Korgeissa on kyllä ihan loistavia ja lähes aina käsittääkseni Korgi on nimenomaan noilla efekteillä loistanut muita valmistajia vastaan. Yamahat varsinkin ovat käsittääkseni ihan puhtaasti saundiltaan parempia, mutta kun perään heittää efektit niin Korg painaa ohi (tosin pianosaundeissa Korg on aina jäänyt muista jälkeen ja pahasti). Soundit on järjestetty noissa Korgeissa täysin sekaisin eli ensin saattaa olla piano ja seuraavana bassosaundi ja sitten sähköpiano ja sitten liidi, mutta onneksi Korgeista löytyy tuo Category-toiminto eli kaikki saundit on ryhmitelty 16:sta eri kategoriaan. Saundeja löytyy programmeja, jotka ovat yksittäisiä saundeja ja combinaatioita, joissa pystyy soittamaan eri saundeja layeroituna ja splitattuna. Ja M50 yhteen combiin saa laitettua 16 eri programmia. Tosin combi-modessa on käytössä myös ne 5 Insert efektia, 2 masteria ja 1 Totalefekti eli täysin samoja efektejä kuin programmeissa ei saa kopioitua combeihin jos niitä on paljon. Mun korvaani kyllä tuntui että korg menis orkestraalissa ja ambient osastossa ilman efektejäkin ehkä jopa ohi. ps. se mikä parempaa makuasia aina jonkun verran. Category on yamahasta tuttu. ja lienee muuten niiden keksintö. ja ringmodissa on siis sävelkorkeuden valinta ihan suhteellisena soitettuun nuottiin jos en väärin näe siis kiinteän taajuuden vaihtoehtona. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casse 30.05.2009 11:37:41 | |
---|
Synastikki: Soundit on järjestetty noissa Korgeissa täysin sekaisin eli ensin saattaa olla piano ja seuraavana bassosaundi ja sitten sähköpiano ja sitten liidi, mutta onneksi Korgeista löytyy tuo Category-toiminto eli kaikki saundit on ryhmitelty 16:sta eri kategoriaan. Paitsi että tuossa soundien järjestelyssä ainaki m50 on poikkeus aiemmista sillä siinä soundit on jo pankkeihin järjestetty peräkkäin aika pitkälti kategorioiden mukaan. Sen lisäksi on tietty vielä tuo kategoriatoiminto. |
Jounzuh 30.05.2009 11:39:07 (muokattu 30.05.2009 11:39:49) | |
---|
Synastikki: Soundit on järjestetty noissa Korgeissa täysin sekaisin eli ensin saattaa olla piano ja seuraavana bassosaundi ja sitten sähköpiano ja sitten liidi, mutta onneksi Korgeista löytyy tuo Category-toiminto eli kaikki saundit on ryhmitelty 16:sta eri kategoriaan. Sanoisin ettei tuolla ole mitään väliä, sillä ainakin itse olen tallentanut keikalla käyttämäni soundit peräkkäin sinne omiin saundeihin jotka ovat pankissa 16. Ja sinne mahtui saundeja muistaakseni 27. Ja jos tuo ei riitä niin on kyllä jo sitten yleensä midi/usb kiinni vieressä seisovaan macbookkiin. Itse en tuosta synasta ole löytänyt vielä mitään muuta huonoa kuin sen ettei siitä löydy aftertouchia, joka on oikeastaan ainot suurempi ero m3:seen. M50 on tosiaan hintansa väärti. Parasta ovat mahtavat kuoro-, strings-, pad- ja liidisaundit. Piano on ainot heikkous. Jos haluat 1000€ työaseman suosittelisin itse korgia. En Rolandia ja Yamahaa oikeastaan edes harkinnut. "There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
JPQ 30.05.2009 12:01:15 | |
---|
Jounzuh: Sanoisin ettei tuolla ole mitään väliä, sillä ainakin itse olen tallentanut keikalla käyttämäni soundit peräkkäin sinne omiin saundeihin jotka ovat pankissa 16. Ja sinne mahtui saundeja muistaakseni 27. Ja jos tuo ei riitä niin on kyllä jo sitten yleensä midi/usb kiinni vieressä seisovaan macbookkiin. Itse en tuosta synasta ole löytänyt vielä mitään muuta huonoa kuin sen ettei siitä löydy aftertouchia, joka on oikeastaan ainot suurempi ero m3:seen. M50 on tosiaan hintansa väärti. Parasta ovat mahtavat kuoro-, strings-, pad- ja liidisaundit. Piano on ainot heikkous. Jos haluat 1000€ työaseman suosittelisin itse korgia. En Rolandia ja Yamahaa oikeastaan edes harkinnut. Pianokin käy johonkin noh ainakin minun korvillani arvoituna. En kuitenkaan klassiseen käyttäisi. ja Aftertouch on tosiaan ainoa puute mutta kun vertaa yamahan ja rolandin vaihtoehtoihin uupuu myöskin se. ja midi thrun puute on toinen mutta ainoa kilpailija (eli yamaha tippuu kättelyssä omissa silmissäni) kärsii myös siitä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ: Pianokin käy johonkin noh ainakin minun korvillani arvoituna. En kuitenkaan klassiseen käyttäisi. ja Aftertouch on tosiaan ainoa puute mutta kun vertaa yamahan ja rolandin vaihtoehtoihin uupuu myöskin se. ja midi thrun puute on toinen mutta ainoa kilpailija (eli yamaha tippuu kättelyssä omissa silmissäni) kärsii myös siitä. Joo siis kyllähän se piano menee näihin raskaampiin juttuihin, kun yleensä taustalla kuitenkin soi samaan aikaan joku toinen soitin, mutta eihän se mikään keikkapiano ole. Itsellä ei sitä aftertouchiakaan ole tullut sillälailla kaivattua. Kyllä se mielestäni lyö kilpailijansa ihan reilusti. "There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
JPQ 04.06.2009 18:57:46 (muokattu 04.06.2009 22:05:32) | |
---|
Mitens muuten onko M50 edelleen kingi orkesteri osastolla jos rolandiin (Juno Ghen lähinnä ja laitteiden hintaeron takia lähinnä siihen siksei Stageen) pistää tuon SRX-06 kortin. Kyllähän se Juno G aika kivalta tuntui kun pikaa kaupassa katselin mutta pitäs varmaan päästä testamaan Korgikin aika viittaa siihen että vain murtoosan soundeista kuuntelin ja sitten en löytänyt siinä ajassa tietynlaisia leadeja jota kyllä haen mutta samplesynasta ei ekana niitä haeta :) jos muitakin on. Mutta kuulemani pohjalta (mitä siis ääni näytteitä olen kuullut) korg johtaa selvästi. Pitää vaan kaivaa srx demostraatioitakin jotkuthan sanoo että roland paljon parempi laajennus kortein kuin ilman... tosin nyt kun kuuntelin sen orkka laajennuksen joka eniten ehkä palvelisi omaa tyyliäni demoja niin pari kivaa soundia nyt kun edes erään softan (joka ei sekään ole huipuin tarkoitukseensa ja tässä kohtaa juurikin sos antoi krittiikiä ja softa on siis miroslav philharmonik) niin hui melko hirveää minusta ja kyseessä viulu... Enään on synasoundien laita enginenähän jos efektejä katsoo korg on parempi siihen mutta roland taas muutamien muiden syiden takia. toki rolandia puolustaa se että yleisesti paremmat pianot kuin korgilla. mutta kun kokonaisuus ratkaisee. ps. täytyis tietysti saada kunnon testimahdollisuudet mutta varsinkaan rolandin laajennuskorteille sitä lienee turha haaveilla. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
vmp123 24.06.2009 17:38:17 | |
---|
Minkälainen kosketintuntuma Juno G:ssä on Korgin M50-61:een verrattuna? Kävin liikkeessä kokeilemassa M50-61:tä ja se vaikutti hyvälle. KORG M50-88:n pianomaisesti tuntumasta taas en oikeen tykännyt. - hhttp://users.jyu.fi/~vitapasa/ - |