Aihe: Pelti setti?
1 2 3
MoonDog
23.02.2004 23:14:05
Itse pistin eilen levytukusta Meinl Byzance heavy hi-hatin tilaukseen. On perkeleen hyvän kuuloinen kun viime viikolla kävin testaamassa.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Gozmog
24.02.2004 13:22:53 (muokattu 24.02.2004 13:25:13)
Itse pistin eilen levytukusta Meinl Byzance heavy hi-hatin tilaukseen. On perkeleen hyvän kuuloinen kun viime viikolla kävin testaamassa.

Jeb. Nuo medium crashit ois varmaan tarkotukseeni sopivia.!?
Ja nuohan on aika edullisia. Thomanilta katsoin.

Edit. Mitenhän nuo haitsut Medium vai Heavy??
Hoblaa
Niskamies
24.02.2004 13:28:15
Jeb. Nuo medium crashit ois varmaan tarkotukseeni sopivia.!?
Ja nuohan on aika edullisia. Thomanilta katsoin.

Edit. Mitenhän nuo haitsut Medium vai Heavy??

Mieluiten mediumit, ite hommaisin varmaankin vieläkin ohuemmat. Kattelen itekkin tässä haikkoja, ja Staggin DH-sarjalaiset kiinnostavat. Mediumina tai thin top ja heavy bottom.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Gozmog
24.02.2004 13:30:16
Mieluiten mediumit, ite hommaisin varmaankin vieläkin ohuemmat. Kattelen itekkin tässä haikkoja, ja Staggin DH-sarjalaiset kiinnostavat. Mediumina tai thin top ja heavy bottom.

Minkälaista musaa soitat?? Niin että en ostais liian paksuja.
Hoblaa
Niskamies
24.02.2004 13:44:19
Minkälaista musaa soitat?? Niin että en ostais liian paksuja.

Medium paksuset on kivat all-around haikat. Heavyt ei oikein muuhun sovi kun heviin, ja thinit voi mennä rikki pieksemisestä. Itse soitan aikalailla kaikkea rokista jazziin, joten mediumit on just passelit.
Gozmog
24.02.2004 13:50:46
Medium paksuset on kivat all-around haikat. Heavyt ei oikein muuhun sovi kun heviin, ja thinit voi mennä rikki pieksemisestä. Itse soitan aikalailla kaikkea rokista jazziin, joten mediumit on just passelit.

Niin. Ite soitan pääasiassa Heviä ja rokkia. Joo nuo mediumit ois varmaan just hyvät että sopis vähä kaikkeen mitä keksii soittaa. Mutta crasheissä varmaan kans mediumit?
Hoblaa
Niskamies
24.02.2004 14:24:47
Niin. Ite soitan pääasiassa Heviä ja rokkia. Joo nuo mediumit ois varmaan just hyvät että sopis vähä kaikkeen mitä keksii soittaa. Mutta crasheissä varmaan kans mediumit?

Mulla oli tossa vähän aikaa sitten Zildjianin Avedis 18" medium crash, ja se oli mulle ainakin ihan liian paksu. Itellä on ollut ja tulee aina olemaan thinnejä ja medium-thinnejä.
Gozmog
24.02.2004 17:23:31
Mulla oli tossa vähän aikaa sitten Zildjianin Avedis 18" medium crash, ja se oli mulle ainakin ihan liian paksu. Itellä on ollut ja tulee aina olemaan thinnejä ja medium-thinnejä.

No voi veikkosta. Eikai siinä pitää mennä tässä viikolla varmaan käymään musiikki kullaksessa. Onkohan siellä nuita meinlejä?
Hoblaa
MoonDog
24.02.2004 17:38:59
Sanoisin että nuo heavy haitsut käyvät muuhunkin musiikkiin aivan yhtä hyvin. Tietysti mielipiteitä on monia, enkä ole mediumia edes kokeillut mutta kyllä nuo upealta soundaavat. Musaliikkeen myyjä tykkäsi verrata Zildjianin K sarjaan noi byzanceja mutta enpä osaa siihenkään mitään sanoa kun en ole K:ta kokeillut. Hyvä, pehmeä soundi eikä volumekaan ollut mikään hirvittävä.
MoonDog
24.02.2004 17:41:43
Niin ja tosiaan jos heviä ja rokkia soittelet niin tuskin nuo liian paksut ovat. Esim. Paisteen heavy mallit kun ovat minusta paljon paksumpia kuin nuo.
Paas
24.02.2004 18:26:52
Niin ja tosiaan jos heviä ja rokkia soittelet niin tuskin nuo liian paksut ovat. Esim. Paisteen heavy mallit kun ovat minusta paljon paksumpia kuin nuo.

Noissa meinlin symbaaleissa toi homma menee niin että heavy-sarjan pellit on oikeastaan mediumit, mediumit on oikeastaan medium thinit jne. Eli ne on yleensä hieman ohuemmat kuin muiden valmistajien. Näin muistelisin asian olevan. Joten ei kannatta sokkona tuijottaa niitä paksuusluokkia.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
Gozmog
24.02.2004 21:35:58
Noissa meinlin symbaaleissa toi homma menee niin että heavy-sarjan pellit on oikeastaan mediumit, mediumit on oikeastaan medium thinit jne. Eli ne on yleensä hieman ohuemmat kuin muiden valmistajien. Näin muistelisin asian olevan. Joten ei kannatta sokkona tuijottaa niitä paksuusluokkia.

Joo kiitusta. Pitää tosiaan käydä testaamassa niin saa vähä käsitystä nuista paksuuksista.
Hoblaa
Mikko A
24.02.2004 22:07:21

Mun mielestä se menee kyllä käytännössä toisin päin eli muiden merkkien medium on oikeastaan heavy ja thin medium jne. Hirveitä jöötejä tuntuu nuo uudet pellit kaikki olevan. Ainakaan paikalliseen musaliikkeeseen ei oo kyllä yhtään ohutta thin crashia eksyny... Aina ne tuppaa olemaan kauheen raskassoutusia vaikka olis kuinka thin. Omat crashini vaikka kaikki melko uusia ovatkin (Vuoden pari vanhoja), niin ovat kyllä oikeasti ohuita. No, ne onkin Sabianeita. Muiden merkkien pellit tuntuu kauheen paksuilta verrattuna niihin.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Paas
24.02.2004 22:18:20
Mun mielestä se menee kyllä käytännössä toisin päin eli muiden merkkien medium on oikeastaan heavy ja thin medium jne. Hirveitä jöötejä tuntuu nuo uudet pellit kaikki olevan. Ainakaan paikalliseen musaliikkeeseen ei oo kyllä yhtään ohutta thin crashia eksyny... Aina ne tuppaa olemaan kauheen raskassoutusia vaikka olis kuinka thin. Omat crashini vaikka kaikki melko uusia ovatkin (Vuoden pari vanhoja), niin ovat kyllä oikeasti ohuita. No, ne onkin Sabianeita. Muiden merkkien pellit tuntuu kauheen paksuilta verrattuna niihin.

En tosiaan ole täysin varma, saattaa olla noinkin. Muisti saattaa tehdä tepposet. Jotenkin minulla vaan on sellainen kuva että olisin lukenut modern drummerista jonkin arvostelun jossa oli juttua tuosta. Muutenkin minulle jäi sellainen suht "ohuehko" mielikuva noista byzanceista silloin kun niitä kävin kokeilemassa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
wille_eemeli
25.02.2004 01:55:45
Ryyppää ne rahat.
No ohase varma!
MoonDog
25.02.2004 08:10:17
En tosiaan ole täysin varma, saattaa olla noinkin. Muisti saattaa tehdä tepposet. Jotenkin minulla vaan on sellainen kuva että olisin lukenut modern drummerista jonkin arvostelun jossa oli juttua tuosta. Muutenkin minulle jäi sellainen suht "ohuehko" mielikuva noista byzanceista silloin kun niitä kävin kokeilemassa.

Ainakin levytukun sivuilta löytyy linkki Byzancen arvosteluun, jossa myös kerrotaan tuosta paksuus-asiasta.
Mikko A
25.02.2004 16:43:30

Kyllä, oon itsekin nähny sen arvostelun ja niihän siellä sanotaan, mutta oma mielipiteeni on, että yleensä esim. nyky-mediumit on aika paksuja ollakseen medium jne.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Gozmog
26.02.2004 16:27:36
Niin, tai sitten anna ne mulle.

No pistä tilinumero. no joo... Vaan mahtaako kullaksessa olla meinlejä?? Soittimessa ja tarvikkeessa vissiin ainaki on. oululaiset!!
Hoblaa
JeeVes
28.02.2004 01:07:45
Kävinpä tänään tsekkaa paikallisessa soitinliikkeessä Staggeja, eikä kait ne nyt ihan kauheita ole. En nyt päässyt vielä jyvälle niistä kun en hirveesti niihin vielä koskenut, paitsi siihen DH-jazz rideen, joka ei ollut paskempi.
"Play that funky rudiment whiteboy"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)