Hei! Omistan Tascamin Fireone -äänikortin ja tähän mennessä se on toiminut koneeni ja Logicin kanssa loistavasti yhteen, ei latenssia ja jog wheel on tehnyt mitä haluan. Nyt kuitenkin tänään törmäsin karmaisevaan tilanteeseen: firewire ei reagoi mihinkään mitä teen tietokoneella, joka (macbook) ei edes löydä laitetta. Virta kuitenkin menee fw-piuhan kautta ja äänikortti tunnistaa mikrofoniin laulamiset yms. Olen yrittänyt käynnistää konetta ja fireonea uudestaan, asentaa fireone setupia uudestaan (ei onnistu, luultavasti siksi, että kone ei saa yhteyttä laitteeseen) ja myöhästynyt töistä edellisiä tehdessä. Mitä luulisitte? Onko todennäköisimmin vika macbookissa (alias fw-portissa), fw-kaapelissa (en ehtinyt löytää vielä toista kaapeliani, joka toivottavasti ei ole hävinnyt muutossa) vai itse äänikortissa? Ja onko teillä jotain kokemuksia vastaavista tilanteista ja miten ne ovat ratkenneet? (Taidan kohta vain myydä kaiken ja ostaa pianon, joka toimii varmuudella joka päivä 24/7 ja varmuudella tappaa naapurit kateudesta eikun ärsyyntymisestä) Kiitos jo etukäteen! |
shamu: Itellä lakkasi RME Fireface toimimasta samaan tyyliin. Heitin firefacen preferenssit roskiin ja boottasin siten että, liitin fw-laitteen vasta kun kun kone oli kokonaan käynnistynyt. Mulla toimi. Onnea. s Kiitos vinkistä, poistin kaiken (varmuuden vuoksi kaiken, joka sisältää joko sanan tascam tai fireone) ja boottasin, asensin sitten kaiken uudelleen, mutta ei toimi. Täytyy kokeilla vielä varmaan jonkun kaverin koneella niin näkee, onko vika tuossa laitteessa. |