Aihe: Kuka kitaristi vaikutti kitaroidesi valintaan..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Freewheeler
26.05.2009 09:15:30 (muokattu 26.05.2009 09:23:26)
Status Quo (Francis Rossi & Rick Parfitt) vaikuttivat ekan Tele-kopion ostoon vuonna 1976, merkki oli Univox. Siitä lähtien olen pääsääntöisesti Telecastereilla mennyt. Nyt niitä on 8...

SAHB:n Zal Cleminson vaikutti Ibanez SG:n ostoon vuonna 1978. Pulttikaula, hmmm....

Albert Järvinen ja monet muut ostattivat vuonna 1980 käytetyn Straton vuosimallia 1977 (nyt myytävänä Itäkeskuksen F-Musiikissa).

Johnny Winterin vaikutuksesta Gibson Firebird vuonna 1990. Hieno skitta.

Stevie Ray Vaughan & Jimmy Vaughan aiheuttivat Fender Stratocaster '62 RI:n hommaamisen 1991. Kullatuilla osilla ja Mary Kaye-värillä, nam.

Burns Brian May Model Queendiggailun johdannaisena vuonna 2002.

Francis Rossi Telecaster by Replica Guitars, UK. Tästä se alkoi ja tällainen oli saatava 2004.

Ja sitten itse Holy Grail: Fender Telecaster 1969 vuonna 2005.

Thin Lizzyn Brian Robertson & Scott Gorham saivat lähes vertaisensa kotisoittokaverin kun ostin Gibson Les Paul Studion 2007.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Chemo
26.05.2009 16:31:21

kivi: Pakko sanoa, että penskana kun tuollaiset asiat eniten vaikutti, vaikutus oli negatiivinen

Tää on tullut koettua itsekin.

Mä soitan nykyään pääsääntöisesti Mosriteilla, ja olisi ihan turha yrittää kiistää etteivätkö sekä Johnny Ramone että The Ventures/Nokie Edwards olisi ilmeisiä vaikuttajia tässä. Mosritesta ei oikein mistään suunnasta tule noita kielteisiä mielleyhtymiäkään.

Ja sitten ne ovat vallan mainioita, käyttökelpoisia ja just mulle sopivia kitaroita. Mikä on tietysti se tärkein asia loppupeleissä.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
jomppu
26.05.2009 19:22:10
mattim: Taidat sitten telellä ja espalla vedellä ?

http://rockforward.wordpress.com/20 … pringsteen-rock-bruces-2nd-la-show/

Matti

Joo, kiitos linkistä, en tiennyt miesten edes tuntevan toisiaan! Hienoa, todella hienoa.
mitja
28.05.2009 21:28:02
KK Downing ja Schenkerin veljekset.

Gibsonin Flying V -kitaroihin hurahdin, ja niitähän löytyy jo kuusi kappaletta.
Morri
28.05.2009 22:12:02
Jostain syystä aina miellyttänyt nuo ns superstratot. Pitkäaikainen Metallica-fanitus (vuodesta 88) johti siihen, että soittimeksi valikoitui tuo hamsterin ESP ja nyt vanhempana kun tarjoutui mahdollisuus hankkia vielä tuo vuosikausia himoitsemani malli niin pakkohan se oli saada, taloudellisesti monen mielestä siinä ei ole varmaan mitään järkeä, mutta mitä tuosta, kitara kaiken huipuksi erittäin hyvä soundinen ja mahtava soittaa. Sinällään "outoa" että aina kuitenkin Hetfieldiä heistä pitänyt kitaran varressa parempana, mutta ei ole oikein les paul-tyyppiset kitarat mun juttu.

Usein noita signature-malleja parjataan rahastuksesta ja onhan se totta, mutta on niissä se toinenkin puoli, että niistä monesti löytyy yhdestä paketista ne osat esim, jotka sitten muuten pitäisi itse vaihdella, olettaen tietysti, että itselle ne tärkeitä myös. Hyvä esimerkki omalla kohdalla "täydellisestä paketista" on tuo Root tele, siinä on oikeastaan kaikki kohdallaan mitä tulee minun kitaramakuuni superstratojen ohella, telen muoto, mahonkirunko, eeben-otelauta, EMG:n mikit, ja hinta ei ole paha. Perustelestä sellaista olisi hieman hankalampi sorvata.
"Nuotin vieressä on tilaa..."
Räbbänä
28.05.2009 22:15:19
mitja: KK Downing ja Schenkerin veljekset.

Gibsonin Flying V -kitaroihin hurahdin, ja niitähän löytyy jo kuusi kappaletta.

Ei muuta kuin kitararoponoa näkyviin. Komea soitinarsenaali on kyllä. varsinkin tuo Silverbursti ja Gööttiverme.
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
Andy Six
28.05.2009 22:29:45
Jos hankin joskus Aquan värisen Fender Jaguarin,on vaikuttaja Waikiki Kuksin Tomi...
Judge me not by the music i play,but how i play it....
Megalomania
28.05.2009 22:34:29
Gibson SG on aina miellyttänyt silmää. Sitten kun sain tietää että ensimmäinen kitaristi-idolini Tony Iommi soittaa SG:llä päätin, että munkin pitää saada samanlainen.
Delusions of Grandeur
kaukopoika
28.05.2009 23:27:18
Hank B. Marvin
ninokoo
29.05.2009 08:50:02 (muokattu 29.05.2009 08:51:18)
Joe Strummer ja Telecaster. Sieltähän se lähti.

Niin, no ensimmäinen kitara oli Les Paul, johon suurimpina vaikuttimina Nicke Borg ja Mike Ness.
Lines on my face are getting clearer - and I say goodbye - to my hopes and dreams
Pluto
29.05.2009 09:06:43
Mun eka kitara oli joku halvahko Charvel, jonka isi ja äiti ostivat kitaranopettajani kaverilta. Eihän siihen aikaan ymmärtänyt kitaroista mitään, joten tärkeintä oli että saa jonkun lankun käteen. Muistan muuten yllättyneeni suuresti, kun sähkökitarasta kuuluikin ääntä, vaikkei se ollut kiinni vahvistimessa!

Sitten tulikin Epin Les Paul, ja luulenpa saaneeni inspiraation siihen The Cult -yhtyeeltä.
Dillon, you son of a bitch!
Sensonic
29.05.2009 09:30:06
Pluto: Sitten tulikin Epin Les Paul, ja luulenpa saaneeni inspiraation siihen The Cult -yhtyeeltä.

Jep, Billy Duffy rulettaa. Yksi meikäläisen suosikkikitaristeista. Ei teknisesti mikään huippusoittaja, mutta osaa (tai ainakin osasi) tehdä hyviä biisejä.

The Cult soittaa tulevalla kiertueellaan läpi koko Love -levyn kannesta kanteen. Eivät vain taida tulla Suomeen saakka :-(
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut + roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-)
Pluto
29.05.2009 09:35:45
Sensonic: Jep, Billy Duffy rulettaa. Yksi meikäläisen suosikkikitaristeista. Ei teknisesti mikään huippusoittaja, mutta osaa (tai ainakin osasi) tehdä hyviä biisejä.

The Cult soittaa tulevalla kiertueellaan läpi koko Love -levyn kannesta kanteen. Eivät vain taida tulla Suomeen saakka :-(

Jep, ehdottoman hieno kitaristi. Ei tosiaan teknisesti ihmeellinen, mutta jotenkin mies osaa loihtia loistavat soundit ja intensiteetin sooloihinsa.

En ollut kuullutkaan tuosta Love-ideasta. Tosin meikäläinen ei tätä bändiä ole nähnyt livenä soittamassa yhtään mitään, joten kaikki kelpaisi. Harmittaa se Ruisrokki viime kesänä.
Dillon, you son of a bitch!
issue
29.05.2009 09:43:55 (muokattu 29.05.2009 09:44:29)
Gretsch - Setzerin touhuista ja asenteesta olen aina diggaillu, niin tartti kokeilla.
Telecaster - Springsteen ja liuta muita.

Tällä hetkellä soittelen pääasiassa Tokai Love Rockilla. Siihen suurimpana vaikuttajana, mutta ei kuitenkaan ainoana syynä, Billy Gibbons. Pearlystä Gibbons kuitenkin tunnetaan, vaikka levyillä ja keikoilla kuullaan paljon myös Telecastereita, Stratoja, Gretschejä... mitä vaan maa päällään kantaa. Ja onpa Gibbons myös Tokain varressa nähty: http://www.tokairegistry.com/images/ads/marshall-ad.jpg
Got my mojo working.
Lappis
29.05.2009 15:03:00

Eipä taida olla kuin yksi nimi eli Scott Ian kasariaikaan.

Eli jacksoneilla tässä on soitettu ja kauan. Tosin Ibanez kelpaisi kyllä myös
M4ss3 m/
29.05.2009 15:49:38
Jim Root, herran signature kun löytyy niin kukas muukaan siinä sitten voi vaikuttaa.
Marzi
29.05.2009 17:48:00

Ohan noita ollut: Cobain, Petrucci, herrat Head & Munky, Hetfield. (nimmarimalleja/seiskakielisiä) Myös Springsteen ja jopa Kravitz. Monenmoisia keppejä on tullut osteltua silleen "näyttääpä ja kuulostaapa coolilta" -meiningillä. On noissa kitaroissa mun mielestä muutakin kuin pelkkä työkaluaspekti, vaikka se tietty vaakakupissa painaa enemmän. Kitara saa tuntua hyvältä myös mielessä, vaikka sitten oman esikuvan diggailuna kepin kautta, ei sen tartte rajoittua vain siihen mitä sillä tehdään. Tietyillä kepeillä on tietty omat paikkansa rockhistorian havinassa ja assosioituvat tiettyihin soittajiin ja tyyleihin, mutta ei sen kannata antaa häiritä tai rajoittaa. Sillä mennään mikä tuntuu siistiltä omasta mielestä. Jos siinä sattuu lukea jonkun soittajan nimi lavassa,niin sittenpä lukee. Pääasia, että rokki raikaa ja perse heiluu sano. :D
Liikaa on tarpeeksi. Tarpeeksi on liian vähän.
Hookkan
30.05.2009 12:13:06
Adam (Nergal) Darski -Behemoth
Sakmongkol
30.05.2009 14:24:24
Aluksi varmaankin Iron Maiden ja etenkin Dave Murray saivat minut ostamaan Squierin Straton. Sen jälkeen mallin sopivuus minulle on vain vahvistunut, syinä mainittakoon Hendrix, Blackmore, Malmsteen, Clapton, Knopfler, Jeff Beck, SRV ja Uli Jon Roth.

Tulevaisuudessa saattaisin hankkia myös Gibson SG:n lähinnä Tony Iommin vaikutuksesta, miksei myös Angus Youngin ja jopa Frank Zappan. Silti uskoisin pitäytyväni pitkälti Stratossa, on se vaan niin hyvä. =)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)