Apaas 29.05.2009 14:55:16 | |
---|
Moro. Meikällä on Pioneerin stereovahvistin jostain 82'-tietämiltä. Siihen olen kytkeny 4 kolmetiekaijutinta. Otin vahvistimen käyttöön tossa puol vuotta sit ja nyt on CD:tä kuunnellessa noin 5 minuutin välein basso kaikonnut muutaman sekunnin ajaksi ja sitten tullu taas takaisin. Missä voisi olla vika,ja miten korjata?Onko tää yleistäkin tämmönen "huojuminen" näiden vanhojen vehkeiden kanssa. Kokeilin 2 kajarilla, tekee samaa. Kaijuttimien +/- napojen kytkennöistä en ole täysin varma on saattanut jonkun kajarin kytkentä mennä toisinkin päin. Voisko olla vika siinä?Kokeilin tietysti itse mutta on aikamoiset väsäilyt niiden piuhojen kanssa joten en heti rupeisi mittailemaan asiaa. Kiitos jos joku tietää. Laitoin tän elektroniikka-,ja studiopalstalle, niin eri porukka kuitnekin pyörii näissä aiheissa. WWW.UNHOPEDBAND.COM |
Mitä helvetin tekemistä tällä on Studiotyöskentelyn kanssa? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Apaas 29.05.2009 17:05:17 | |
---|
Niq: Mitä helvetin tekemistä tällä on Studiotyöskentelyn kanssa? Elä ressoo. Studioihmiset tietää äänentoistolaitteista, ja tämä ei muuallekaan mielestäni männy. Elektroniikkaosiolla on kans. Onko paha päivä? Mulla ei, kuukaus lomaa ja loistava sää. ;) WWW.UNHOPEDBAND.COM |
kivi 02.06.2009 18:31:36 | |
---|
Apaas: Kokeilin tietysti itse mutta on aikamoiset väsäilyt niiden piuhojen kanssa joten en heti rupeisi mittailemaan asiaa. Kiitos jos joku tietää. Laitoin tän elektroniikka-,ja studiopalstalle, niin eri porukka kuitnekin pyörii näissä aiheissa. Jos on piuhojen kanssa aikamoiset väsäilyt, niin sitten piuha on huonoa tai et vaan osaa. Osta parempaa piuhaa ja laita sillai ettei pätki. Luultavasti piuha on jostain melkein poikki. Napaisuuden voit testata vaikkapa patterilla. Kosketa kaiutinpiuhan päillä patterin plus-ja miinusterminaaleja; jos kaiutin pomppaa ulospäin on patterin + kiinni kaiuttimen +-navassa. Jos ei pomppaa, käännä napaisuus. Ja ei, tällainen kysymys ei varmasti kuulu tänne. |
Apaas 02.06.2009 22:23:51 (muokattu 02.06.2009 22:27:31) | |
---|
Napaisuuden voit testata vaikkapa patterilla. Kosketa kaiutinpiuhan päillä patterin plus-ja miinusterminaaleja; jos kaiutin pomppaa ulospäin on patterin + kiinni kaiuttimen +-navassa. Jos ei pomppaa, käännä napaisuus. Tää oliki hyvä neuvvo,tänks Kivi. Mulla on aina ollu se käsitys että ylä-äänet alkaa kaikkoomaan paskassa piuhassa.Mut tätähän en tullu edes ajatelleeks että piuhan heiketessä singaali heikkenee. Heti etin vikoo Pioneerista. Uusinpas piuhat,oli vika niissä vai ei, nuo on sellasista kahden metrin pätkistä koottuja kokonaisuuksia WWW.UNHOPEDBAND.COM |