Aihe: The Beatles
1 2 3 4 560 61 62 63 64122 123 124 125 126
Flash
26.05.2009 12:11:05

glx405: Tosin postikulut ovat niin helvetelliset älpeelevyissä, joten pitäisi olla täällä nurkilla.

Huuda se UK:n ebaysta. Saat halvemmalla ja todennäköisesti parempikuntoisena. Ja postikulutkin ovat UK:sta lähetettynä pienemmät, kuin mitä Suomen sisällä...
Live Music Is Better!
velipesonen
26.05.2009 12:48:07

Flash: ...Ja postikulutkin ovat UK:sta lähetettynä pienemmät, kuin mitä Suomen sisällä...

Ellei lähetä Ahvenanmaalta.
poppamies
26.05.2009 12:49:41

glx405: Mulla olisi kaikki Beatles-vinyylit, siis älpeet Please please me:stä Let it be:hin. Paitsi Help. Ei kenelläkään pyöri nurkissa yhtään ylimääräistä...? Tosin postikulut ovat niin helvetelliset älpeelevyissä, joten pitäisi olla täällä nurkilla.

Uskoisin että "helvetelliset" ei ole postikulun kustannukset tuossa vaan se varsinainen tavaran kustannukset.
G strings are for strippers!
jyrki_i
28.05.2009 00:29:44
StJerky: Mulla on Help, mutta en myy... Paljon on Beatles vinyyleitä, osa harvinaisuuksia. Ostin keräilijältä joka tuli hulluksi ja myi kokoelmansa.

Otitko selvää, kuinka monta kertaa hän oli kuunnellut kokoelmansa läpi ennen kuin ....? Itsekin ajattelin innokkaamman beatles-faniystäväni monoversioiden metsästyksestä välillä, että onkohan tuo aivan tervettä. :-)
ejhfi
28.05.2009 11:25:04

Tulipas mieleeni hauska juttu, jonka kuulin joskus silloiselta työnantajaltani. Nuorena miehenä hän oli seilaillut merillä, kuten monilla rannikolla asuvilla pojankoltiaisilla oli silloin vähintäänkin haaveena. Elettiin jotain 60-luvun varhaisia vuosia ja pomoni kertoi ostaneensa Lontoosta jonkun kelanauhan, joka piti sisällään silloin niinkin uutta ja eksoottista musiikkia kuin rockia. Muutamia kertoja hän oli nauhaa kuunnellutkin, mutta päättänyt myydä sen sitten eteen päin. Kelan päällä oli lukenut joku "Beatles". Oli kuulemma hiukan harmittanut jälkikäteen tämä myyntitoimenpide :)
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Calliope
28.05.2009 19:39:07
ejhfi: Tulipas mieleeni hauska juttu, jonka kuulin joskus silloiselta työnantajaltani. Nuorena miehenä hän oli seilaillut merillä, kuten monilla rannikolla asuvilla pojankoltiaisilla oli silloin vähintäänkin haaveena. Elettiin jotain 60-luvun varhaisia vuosia ja pomoni kertoi ostaneensa Lontoosta jonkun kelanauhan, joka piti sisällään silloin niinkin uutta ja eksoottista musiikkia kuin rockia. Muutamia kertoja hän oli nauhaa kuunnellutkin, mutta päättänyt myydä sen sitten eteen päin. Kelan päällä oli lukenut joku "Beatles". Oli kuulemma hiukan harmittanut jälkikäteen tämä myyntitoimenpide :)

Voin kuvitella. Kelanauha!? Todellinen harvinaisuus kyllä.
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
baron
29.05.2009 01:08:25 (muokattu 29.05.2009 01:16:15)

Mun kaverini kävi Lontoossa joskus 63 ja toi mulle tuliaisiksi "Twist and Shout" EP:n.
Se sanoi että nää on joteskin suosittuja siellä. Kysyi tiedänkö bändistä mitään? Mä sanoin että totta hemmetissä, se on se rautalankabändi joka säestää Tony Sheridania "My Bonnie" piisissä, mutta sitä mä en oo tiennyt että ne osaa myös laulaa.

Edit: Itse asiassa mun suosikki oli Tony Sheridanin sinkun B-puoli jossa oli Beatlesin instrupiisi "Cry For A Shadow". Löytyykö Suomesta varhaisempaa Beatles-fania kuin mä?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
StJerky
29.05.2009 09:25:36
jyrki_i: Otitko selvää, kuinka monta kertaa hän oli kuunnellut kokoelmansa läpi ennen kuin ....? Itsekin ajattelin innokkaamman beatles-faniystäväni monoversioiden metsästyksestä välillä, että onkohan tuo aivan tervettä. :-)

Kyllä sillä aina Beatles soi kun kävin kylässä. Ja nauhoitti minulle kasetille kaikki levyt, ennen kuin päätti myydä. Tapahtui joskus 80-luvun alkupuolella.
varakeef
29.05.2009 09:58:34
I hermo enää kestänyt, vaan menin tilaamaan Recording The Beatles opuksen. Ai kun postiluukku kolahtaa, niin piinaan kaikkia merkityksettömillä detaljeilla...
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
texjazz
29.05.2009 13:50:54

varakeef: I hermo enää kestänyt, vaan menin tilaamaan Recording The Beatles opuksen. Ai kun postiluukku kolahtaa, niin piinaan kaikkia merkityksettömillä detaljeilla...

...jotka meille piitleshörhöille ovat elämää suurempia.

Näyttääpä mielenkiintoiselta! http://www.recordingthebeatles.com/
Älleh ellus allo nodhat.
Flash
29.05.2009 14:39:31

glx405: ...jotka meille piitleshörhöille ovat elämää suurempia.

Näyttääpä mielenkiintoiselta! http://www.recordingthebeatles.com/

Joo, pakko tuo on tilata tässä piakkoin...
Live Music Is Better!
ejhfi
29.05.2009 15:01:22

varakeef: I hermo enää kestänyt, vaan menin tilaamaan Recording The Beatles opuksen. Ai kun postiluukku kolahtaa, niin piinaan kaikkia merkityksettömillä detaljeilla...

Onneksi olkoon! Teit aivan loistavan kirjavalinnan, jonka kanssa ei taatusti tule aika pitkäksi, mutta informaatioähky voi kyllä tuuperruttaa ensi alkuun. Suosittelen nautittavaksi pieninä annoksina ja hyvin pureskeltuna. Aivan täyttä tavaraa kannesta kanteen ja siihen väliin sitä mahtuu paljon.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
texjazz
29.05.2009 18:47:07

jyrki_i:

Uhmaan Maccan "turvallisuutta" seuraavalla, helmikuussa 2004 otetulla, kuvalla:
http://img37.imageshack.us/img37/5803/cavendishavenue.jpg

Varmaan lainarahalla ostettu.
Älleh ellus allo nodhat.
velipesonen
30.05.2009 15:14:27

baron: ... rautalankabändi joka säestää Tony Sheridania "My Bonnie" piisissä, mutta sitä mä en oo tiennyt että ne osaa myös laulaa.

Lauloivat kohtalaisen hyvin. Etenkin se vasuri varabasisti.

Edit: Itse asiassa mun suosikki oli Tony Sheridanin sinkun B-puoli jossa oli Beatlesin instrupiisi "Cry For A Shadow". Löytyykö Suomesta varhaisempaa Beatles-fania kuin mä?

Mielenkiintoinen kysymys! Kuka oli Suomen ensimmäinen Beatles-fani? Se pitäisi varmaan selvittää tieteellisin menetelmin, mutta jos haluaa nopean (todennäköisesti oikean) vastauksen, kannattaa kysyä Jussi Raittiselta. Se mies tietää paljon.
texjazz
30.05.2009 16:43:43 (muokattu 30.05.2009 16:44:05)

velipesonen:
Mielenkiintoinen kysymys! Kuka oli Suomen ensimmäinen Beatles-fani? Se pitäisi varmaan selvittää tieteellisin menetelmin, mutta jos haluaa nopean (todennäköisesti oikean) vastauksen, kannattaa kysyä Jussi Raittiselta. Se mies tietää paljon.

Aina löytyy joku, joka aikaisemmin Piitlekset nähnyt on...

Olisiko joku satunnainen merimies Reperbahnin kiihkeässä yössä. Varmaan vetänyt nupin turvoksiin halpaa ja maukasta germanialaista olutta, eikä muista niistä nahkapukuihin pukeutuneista pitkäleteistä mitään.
Älleh ellus allo nodhat.
velipesonen
30.05.2009 22:15:58

Olisihan tuo ihan varteenotettava juttu jollekin Suosikille tai Soundille, että pistävät lukijakilpailun pystyyn siitä kuka oli maamme ensimmäinen Fabsdiggari. Ihmiset saisivat lähetellä tarinoitaan ja niiden uskottavuutta pitäisi voida jotenkin tutkia. Voittaja saa jotain kivaa.

Tunnetteko muuten ketään joka olisi onnistunut näkemään bändin livenä aikaan ennen levytysuraa?
baron
30.05.2009 22:23:45

No mä oon ollut Beatles-fani vasta vuodesta 61, varhaisemmat ilmoitautukoon.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jyrki_i
31.05.2009 02:14:41
Paulin ja Bobin kesätreffit. Mitä lienee luvassa? Ekalla kerralla Bobi opetti Paulin polttamaan yrttitupakkaa, mikä johti elinikäiseen riippuvuuteen. Opettaako Paul kostoksi Bobin käyttämään internettiä? Ovatko kaikki nettipalstat jatkossa täynnä Dylanin tajunnanvirtaa? Voiko Dylan korvata Elvis Costellon vai oliko se John Lennon?
Voiko Maccan kanssa ylipäätään tehdä jotain muuta kuin täydentää jotain hänen olemassa olevaa ideaansa?
velipesonen
31.05.2009 10:18:59

jyrki_i: Voiko Maccan kanssa ylipäätään tehdä jotain muuta kuin täydentää jotain hänen olemassa olevaa ideaansa?

Eipä kai. Musiikissa tämä ei tosin haittaa. Vähän kyllä pännii että lapsilleen se on ilmeisesti syöttänyt pelkkää kasvismössöä ja nämä ovat jääneet pienikokoisiksi, poikansa on lisäksi huomattavasti ikäistään iäkkäämmän ja jokseenkin riutuneen näköinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)